Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:35

Hallo, ik kom even gezellig meepraten als het goed is *D

Ik heb hier al eens stilletjes meegelezen en ideetjes opgedaan.
Ik heb eigenlijk een vraag over een plant die helaas behoorlijk zielig is:
Afbeelding

Zo hoort ie te zijn:
Afbeelding

Heeft iemand een idee of deze plant nog reanimeerbaar is en hoe?
Ik dacht zelf aan misschien afknippen tot zo'n 20cm boven de grond.

Annetje

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:19

Wat heb je ermee gedaan? Ik zou gewoon proberen of hij het zo redt, maar mijn ouders hebben deze plant al heel lang en zij snoeien het ding eens in de zoveel jaar en dan flink kort. Ik denk alleen dat je dat niet nu moet doen want het is veel te heet.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:29

Wat een leuke projecten allemaal :):)
Ik vind het zo leuk om te zien wat iedereen van zijn/haar tuin maakt!

Wij gaan morgen de planten voor onze tuin bestellen *\o/*
Zaterdag gaan we ze erin zetten voor onze verjaardagen die dag :D

Eindelijk weg met die bruine vlaktes!!

Afbeelding

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:22

Wauw wat een leuke vormen hebben jullie er van gemaakt Charlotte!
Ik ben erg benieuwd hoe het er uit gaat zien met planten :j

Annetje, tijdens een storm is er een schutting op de plant gevallen. Daarna ben ik (per ongeluk) op de plant gaan staan om de schutting weer overeind te krijgen.
Toen was ie al niet blij, maar nadat ie ook nog verhuisd is, heeft ie het opgegeven geloof ik.. :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:34

Leuk topic!!

Met een kerel die tuin/landschapsontwerper is bemoei ik me niet zo met de tuin, maar misschien doe ik nog wat leuke ideeen op hier :)
We knappen de tuin in fases op, dus er blijft genoeg te doen steeds :)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:17

Ik lees ook al even mee. :) Vind het gaaf hoe iedereen zo bezig is!

Zelf heb ik afgelopen weekend plantenbakken gemaakt om mijn tuin een beetje op te fleuren. Het is lastig om een leuke tuin te maken in de buurt waar ik woon, het zijn allemaal maar gewoon stukjes gras die door heggen gescheiden zijn. :+

Afbeelding
Afbeelding
http://boktimg.nl/img/m/S9ARyS.jpg
http://boktimg.nl/img/m/stDSl7.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:27

EvelijnS schreef:

Zelf heb ik afgelopen weekend plantenbakken gemaakt om mijn tuin een beetje op te fleuren. Het is lastig om een leuke tuin te maken in de buurt waar ik woon, het zijn allemaal maar gewoon stukjes gras die door heggen gescheiden zijn. :+

[ [url=m/bVhVmW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/d6CVrZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat gaaf gemaakt! Waar woon je als ik vragen mag? Als ik je foto's zo zie kon je nog wel eens in dezelfde straat als mij wonen _O- (mag ook via pb hoor :+ )

Ik kom ook even binnen vallen met een vraagje, ik heb gisteravond onverwachts van m'n achterbuurvrouw en tevens wandel maatje 6 broccoli plantjes, 4 paprika plantjes en 5 tomaten plantjes gekregen, nu heb ik nog genoeg ruimte in mijn tuin maar vroeg ik me dus af waar ik deze plantjes het beste kan zetten. Ik heb schaduw plekjes, half zon/half schaduw plekken en bijna de hele dag (zolang de zon hier achter op staat) zon plekjes.. Tomaat moet naar mijn weten in de zon dus het is meer even de vraag kwa broccoli en paprika..

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:41

Today I learned: Annet_Dottie en ik wonen in dezelfde straat. :')

Mijn paprikaplantjes krijgen 6/7 uur per dag zon, maar ik ben een beginner dus ik ben nog niet helemaal op de hoogte van welke plant wat moet hebben. Ik kan je daar dus niet mee helpen helaas. Zijn er geen websites die hier meer over weten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:45

EvelijnS schreef:
Today I learned: Annet_Dottie en ik wonen in dezelfde straat. :')

Mijn paprikaplantjes krijgen 6/7 uur per dag zon, maar ik ben een beginner dus ik ben nog niet helemaal op de hoogte van welke plant wat moet hebben. Ik kan je daar dus niet mee helpen helaas. Zijn er geen websites die hier meer over weten?

hahah hoe leer ik mijn buren kennen :+ m'n directe buurvrouw heb ik bijna 3 jaar geleden via Facebook leren kennen, m'n achterbuurvrouw wat nu m'n wandel maatje is ook via Facebook 3 week geleden en nu de volgende via Bokt _O-

Ik ook niet. Ik vermoed allemaal inderdaad halfzon/zon plekjes :x

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:58

Wow, wat toevallig dat jullie in dezelfde straat wonen! Dan kunnen jullie mooi van elkaar ideeën opdoen voor de tuin :))
Ik zou de paprika in de zon doen en broccoli in halfzon, maar ik heb er niet veel ervaring mee dus het is meer een gevoel :+

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:59

Charlotte446 schreef:
Wat een leuke projecten allemaal :):)
Ik vind het zo leuk om te zien wat iedereen van zijn/haar tuin maakt!

Wij gaan morgen de planten voor onze tuin bestellen *\o/*
Zaterdag gaan we ze erin zetten voor onze verjaardagen die dag :D

Eindelijk weg met die bruine vlaktes!!

[img]m/uxHxRX.jpg[img]

Ik vond het al gaaf op je foto's van vorige week, maar zo zie je het hele plaatje, geweldig! Heel mooi de vormen die jullie overal in hebben gebracht, complimenten!

EvelijnS schreef:

[img]m/bVhVmW.jpg[img]
[img]m/d6CVrZ.jpg[img]

Leuk gedaan hoor :)
Maar, je kunt toch gewoon het gras vervangen door iets anders? Of heb je een huurhuis waar dat niet bij mag?

Annet_Dottie schreef:
Wat gaaf gemaakt! Waar woon je als ik vragen mag? Als ik je foto's zo zie kon je nog wel eens in dezelfde straat als mij wonen _O- (mag ook via pb hoor :+ )

Ik kom ook even binnen vallen met een vraagje, ik heb gisteravond onverwachts van m'n achterbuurvrouw en tevens wandel maatje 6 broccoli plantjes, 4 paprika plantjes en 5 tomaten plantjes gekregen, nu heb ik nog genoeg ruimte in mijn tuin maar vroeg ik me dus af waar ik deze plantjes het beste kan zetten. Ik heb schaduw plekjes, half zon/half schaduw plekken en bijna de hele dag (zolang de zon hier achter op staat) zon plekjes.. Tomaat moet naar mijn weten in de zon dus het is meer even de vraag kwa broccoli en paprika..

Ik heb de boel hier altijd volledig in de zon. Een jaar half zon half schaduw gedaan en toen groeide er geen enkel plantje hoger dan 15 cm helaas. Misschien een slecht jaar geweest, dat weet ik niet, maar mijn logica zegt in de zon groeit het wel altijd dus het moet in de zon

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:32

Kan hoor, alleen lastig te verzinnen wat ik wil en wat wel kan, doordat de heggen zo laag zijn kun je bijvoorbeeld niet hoog bouwen oid. Maar dat is misschien mijn eigen onzekerheid zo tussen alle buren en gebrek aan inspiratie. Ik wil namelijk nog wel gras houden, dus dat moet ik zien te balanceren.

Maar net lekker een paar uurtjes bij Annet_Dottie in de tuin gezeten, geeft ook wel wat ideeën. :)) Al is haar tuin wel een stukkie groter dan die van mij. :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 15:06

Wat toevallig zeg dat jullie bij elkaar in de straat wonen :')

Hier aan de schilder, van paars naar grijs. Paars was nog van de vorige bewoners en deze grijs hebben we binnen ook op de muur en kon blijkbaar ook op buiten muren :))
En paars was even best leuk maar na bijna 2 jaar raak je daar wel op uitgekeken.

Afbeelding
Afbeelding

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:47

Mooi kleurtje zo!

Ik ontdekte net een snackkomkommer die klaar was om geoogst te worden. Direct maar opgegeten, lekker zeg! Misschien maar eens meer groenteplantjes halen. :))

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 17:13

Altijd leuk groente plantjes! Mijn vader heeft z'n kasje al weer vol staan dus ik begin er zelf niet aan maar eet gewoon zijn tuin leeg :')

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 19:49

Wat leuk die grijze muur. Met welke verf is dat gedaan?

Ik was vanmorgen om 9 uur in het tuincentrum :+ 12 borderrollen en 8 zakken a 15 kg split meegenomen en worteldoek. Kom alleen 8 zakken te kort dus kan morgen weer, maar o wat een verschil al. Zo blij!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Maandag mag ik voor een appeltaart 4 meter buxus uit komen graven :D Dan alleen nog onkruid overal uit ziet te krijgen tussen de stenen := en schoonspuiten.

Lowbudget tuin :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 20:14

Ehm ik geloof gamma of karwei eigen merk voor binnen en buiten en voor vochtige ruimtes als badkamers :) zal vanavond even kijken wat het precies is haha.

En mooi opgeknapt jou tuintje!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 20:47

Eleionomae schreef:
Ehm ik geloof gamma of karwei eigen merk voor binnen en buiten en voor vochtige ruimtes als badkamers :) zal vanavond even kijken wat het precies is haha.

En mooi opgeknapt jou tuintje!

Ja graag!

Tja je moet wat he, zijn hard aan het sparen echt alles moet eruit, maar zo is het toch wat gezelliger.

En hier ben ik zo blij mee <3, we zitten er zo graag!

Afbeelding

Nu het gras nog mooier zien te krijgen, zo geen kaas van gegeten hahaha.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 21:07

Check de buxus heeeeeeel goed op buxusmot/rups. Is een ware plaag!! Wij hebben onze gezonde buxus helaas aangetast met die van iemand die we gratis konden ophalen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 21:09

manzano schreef:
Check de buxus heeeeeeel goed op buxusmot/rups. Is een ware plaag!! Wij hebben onze gezonde buxus helaas aangetast met die van iemand die we gratis konden ophalen.

Zal ik doen... en anders "pleur" ik ze eind van het seizoen weer weg :D

Onze hele tuin moet op de schop.... nou ja, eigenlijk graafmachine :+

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 21:30

Zie weer mooie tuinen voorbij komen die mooi zijn opgeknapt.

Mijn man is ook weer bezig geweest vandaag met nog iemand samen. En hij moest ook op de kinderen passen omdat ik werken was. Dus vind dat ze best veel hebben gedaan. Er moet nog een rij van 2 tegels breed en 5 lang van de trampoline naar de schutting /plantboorder. En nog een rij halve rubberen tegels tussen de schutting en de trampoline rechts. Bij het stukje dood gras komen toch gewone tegels. Dan nog het stukje voor de poort de tegels opnieuw leggen en links van de poort nog de vollaire dan is die kant klaar.
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 21:36

Mooi bloembloem!

Conejo mooi bezig zo!

Met dit weer kom ik amper in de benen en echt verder ben ik nog niet . Waarschijnlijk de konijnen even verhuizen naar voren en het terras achter (ivm de zon oa) , word er niet makkelijker op :+ . Dan moet mijn getekende bloembak er komen met eronder een gang zodat de konijnen naar hun graafstuk kunnen aka onmogelijk om voor elkaar te krijgen haha

Even in paint :

Afbeelding

Konijnen aan de woning, dit ivm de zon en muurtjes die er staan en lekker koel zijn (groeit niks omdat er geen zon is ) Gras ernaast met wat bloemen/planten die konijnvriendelijk zijn in het midden , ernaast nog wat beplanting een padje en de vijver . Dan mijn terras *\o/* met de vlinderstruiken , hok met de rozenstruik eraan en mijn moestuin natuurlijk *\o/*

Is even alles omzetten , opnieuw betegelen bij het huis voor de konijnen . Het graafstuk eruit halen , vijver in dat gat (als ik toch een gat heb dan ) . Pad eruit en nieuw pad erin met worteldoek , maar ik zit met mijn aardbeien die vol in bloei zijn . Ik kan dan de trekkerband die ik heb op het gras bij de konijnen zetten en daar die planten allemaal inzetten , vrees wel dat ik teveel van die krengen heb dan :') .

Word na het moestuin seizoen het grootste deel :P

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:39

Rebecca, dat wordt een heel project! Leuk dat er een vijver komt, wil ik ook zo graag maar we zitten met veel bladafval van de bomen hier.

Ga je alles zelf doen?

Conejo, ik mis eerlijk gezegd wat groen in jullie tuin. Maar smaken verschillen natuurlijk :j

Ik lig al een week met griep in bed/op de bank dus kan even niets. Ja er op toe zien dat vriendje elke avond sproeit (we zitten op zandgrond) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:41

Ik gooi er een net over in de herfst , heb hier ook enorme bomen in de buurt .

Vijver staat al klaar , gekregen voor verjaardag :P

Vriendje goed getraind :)) :D

Ik doe alles zelf :+ , duurt dan hooguit wat langer :P . Heb geen doorzettingsvermogen en heb snel mijn aandacht verloren eraan .

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:33

Laetitia, de foto's hier boven is maar 1 hoek van de tuin. We hebben 2 kleine borders 1 iets grotere 1 hele grote. Dan komt er nog 70m2 gazon. Met een bamboe erin waar nog wat bloeide planten er om heen. En onder de bomen waarschijnlijk geraniums. En tegen het huis aan een passie bloem. De tuin is 225m2 ongeveer.
Ik vind het best veel groen voor ons doen. Wouden eerst geen planten.
Maar smaken verschillen idd. Mijn moeder vind er ook te weinig planten in.

Rebecca wij doen ook alles zelf. Kost idd wat langer maar geeft wel veel voldoening. Je plannen zien er mooi uit.