de rest, bedankt voor de felicitatie's van de verloving. het is als een heus sprookje gegaan, hij heeft een wit paard geregeld en daar stond hij in eens, was de eerste keer dat hij op het paard zat. hihi
Qimm
Geplaatst: 22-02-11 17:16
avaluna schreef:
@Frozenstar: van harte gefeliciteerd
avaluna
Geplaatst: 22-02-11 21:32
@Pashon: wat leuk van je vriend! En leuke bruidjonker(s)/-meisje(s) hebben jullie al, niet?
Mijn broer trouwt over twee maanden en dan is ons pupke voor de derde keer bruidmeisje en ik rijd de ouders met de koets, altijd leuk als mensen trouwen, denk ik ook weer met veel plezier aan onze eigen bruiloft terug.
idefix4
Geplaatst: 23-02-11 10:50
Frozenstar Gefeliciteerd!
Berdien: Dank voor de uitleg. Ik vind dat meer dan terecht dat dat wordt aangepast. Ik kan me niet heugen dat de Rabo zulke verstrekkingen deed. Dat was zeker te weten altijd a.d.h. van executiewaardes.
Avaluna: Dat vind ik ook bijzonder.
Frankiej en ik zijn ook in koets getrouwd. Volgens mij hadden we pas heel kort verkering. Frank wilde wel zeker weten of ik zou willen trouwen met friezen voor de koets. Frank zijn favo ras en hij was met die koetserij als jongen heel Nederland al doorgeweest op jacht naar lampen voor de koetsen enzo. Het had voor hem veel betekenis om in zo'n koets te trouwen en ik kon het alleen maar heel erg mooi vinden en waarderen! Voor hem moest er ook een zwart kleed mee. Hij was de eerste bruidegom, die op het paard wilde zitten... Meestal doen alleen de bruidjes dat. Ik natuurlijk ook.
de bruidsmeisjes hebben we inderdaad al, maar of dat netjes in het gareel blijft lopen de dames zijn nogal wispelturig wat dat betreft maar we zien wel. Eerst maar eens een datum prikken en dan zien we wel verder. Was in ieder geval heel erg mooi!
trouwen met paarden vind ik ook heel erg mooi, maar of mannetje daarin mee gaat....
dat klopt. was ook echt in shock maar hij heeft de "smaak" te pakken. zaterdag heeft hij direct weer op onze eigen gezeten, al heeft hij wel gewacht tot ik hem flink moe gemaakt had met rijden. De schat, hij weet ook echt wel dat de paarden heel erg veel voor mij betekenen.
Hoe bedoel je dat precies idefix? Er wordt nou verstrekt op basis van executiewaarde (80% WOZ of getaxeerde executiewaarde) en ze (overheid?) willen dat nou dus gaan aanpassen in een verstrekking op basis van de marktwaarde of vrije verkoopwaarde. Op zich ergens wel logisch, die executiewaarde is niet meer dan een wassen neus. Als een huis echt gedwongen verkocht moet worden en zelfs op een veiling beland dan is het meer geluk dan wijsheid dat je dan ook echt de gestelde EW er voor krijgt.
Hier geen bruiloft, in welke vorm dan ook. Of uberhaupt een relatie huis is dan ook echt mijn huis met alleen mezelf om de lasten op te hoesten. Wil ooit wel een keer trouwen, denk ik. Maar ja, in je eentje trouwen is -nog- niet mogelijk
idefix4
Geplaatst: 23-02-11 12:35
Ja daar heb je een punt, Berdien. Gevoelsmatig voor mij is de kans dat je met een veiling dichter bij de EW komt groter dan de kans dat je bij de VVW komt. Voor mij dan hoor. Het is natuurlijk altijd maar wat de gek er voor geeft en momenteel zijn mensen niet zo gek. Is dat nog maar 80% van de WOZ? Mij staat 90% bij. Dat is dus al bijgesteld. De EW ligt altijd nog lager dan de VVW. Ach ik hoor momenteel alleen maar mensen om me heen klagen, dat ze niet meer zo veel geleend krijgen als vroegah! De banken gaan eerst flink te ver en nu hebben ze zo veel regeltjes, dat er bijna niks meer kan. Persoonlijk vind ik dát ook ver overtrokken. Als je het mij vraagt zijn de banken nu heel druk bezig om de recessie nog een beetje te helpen. En dan nu weer die verrekte Rabo. De medewerker had al door dat ik niet blij meer ben met die bank. Hij behandelde me alsof ik een unicum was, maar ik weet wel beter. Ja, de kosten van mijn betaalrekening gaan weer een eurootje omhoog per kwartaal. Het kan niet op daar.
Ach, kans van 1 op 3 dat het geen stand houdt toch? Dat trouwen. Nou ja, wij zijn één van die 2 van de 3. Het is op zich best leuk om eens mee te maken, maar dan moet je daar wel achter staan. Jou tijd komt ook nog wel. En je kan natuurlijk altijd nog gaan carnavallen in een trouwjurk!
avaluna
Geplaatst: 23-02-11 12:43
@Pashon: als verrassing stond de hele ponyclub en ruitervereniging er toen we uit de kerk kwamen, mijn instructeur op mijn paard...., toen hield ik het niet meer droog. En paard? Die schrok zich dood, wat een witte rijbroek betekent, dat wist hij wel, maar vrouwtje in een lange witte jurk, met een lange doek op d'r bulles... tjee, dat was wel eng, natuurlijk. Was echt geweldig, allemaal en trouwen hoefde van mij eigenlijk niet zo heel nodig, nou zou ik het meteen weer doen!
idefix4
Geplaatst: 23-02-11 12:49
Avaluna: Helemaal mee eens! Trouwen hoefde van mij ook niet, maar het was een onvergetelijk leuke dag. Kinderen krijgen is ook heel bijzonder trouwens. Mensen die zeggen dat dat mooier is dan je trouwdag, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vond mijn trouwdag ook wel speciaal, maar op een andere manier. Als ik had moeten kiezen, had ik geen keuze kunnen maken. Ik ben blij met alle 4 de gebeurtenissen.
Op dit moment rekent de ING 80% van de WOZ als executiewaarde of dat 'landelijk' is weet ik niet. Maar ja, het is wel ergens op gebaseerd natuurlijk. Als je huis echt op de veiling belandt dan is 60% van de WOZ al reden tot juichen waarom denk je dat banken zo happig zijn op NHG? De bankregels gaan inderdaad ver aan de andere kant, als je ziet wat voor ellende er weg komt uit sommige tophypotheken en verstrekkingen tot 130%.. Het is een stukje bescherming naar beide kanten toe. De bank wil overeind blijven en niet achterblijven met allerlei restschulden, zelfde geldt ook voor klanten. Ik had laatst een presentatie van de afdeling die hypotheekproblemen behandelt en je wilt echt niet weten hoeveel mensen problemen hebben en hoe ver dat kan gaan. Brrrr. Wel een interessante afdeling om te werken, dat dan wel weer
2e bezichtiging ging niet door Die mensen konden toch niet genoeg geld lenen...
de eerste bezichtiging gingal heel goed, de kijkers hebben ook meteen al geboden HELP! zij hebben 192.500 geboden en de vraagprijs is 209.000. we zouden graag 202.000 krijgen maar 200.00 is onze absolute bodem. De makelaar gaf aan dat hij de indruk kreeg dat de kopers voor 200.000 wouden gaan. Dus dat zou wel oke zijn, niet te kieskeurig zijnin deze tijd. In ons voor- en nadeel... zij willen er over 2 maand al in, dan moeten ze namelijk uit hun oude huis. Das beroerd, alle huizen die wij op het oog hebben moeten we flink verbouwen (lees: muren eruit, keuken&badkamer fixen) Máár sinds de scheiding van mijn ouders woont mijn vader in ons oude heel grote vrijstaande huis en hij vind het geen probleem als we bij hem de tussentijd overbruggen. Maar we kunnen dus wel de korte notie in ons voordeel gebruiken denk ik....
aaaaaaah *hyperstuiteroverdegrondrol* damn wat spannend.... ik moet nog terug bellen met een tegenbod... wat denken jullie?
Spannend! Wij hebben vanmiddag om 3 uur een afspraak bij de makelaar.
Dat van die tophypotheken heb ik ook wel gezien ja. Ik was medewerker Rabo. Die waren in mijn tijd heel erg benepen. Sommige aanvragen ketsten af en gingen naar de ABN. Die was toen ook groot in onze omgeving, maar ING is groeiende. Rabo is krimpend. Zelfs ik als oudmedewerker ben van plan om al mijn bankzaken daar te beëindigen. Dat zegt wel iets hè? Maar goed, in mijn tijd, met een heel secure directeur, kwamen financieringen van 125% nauwelijks voor. 130% is bij de Rabo in de werkgebieden waar ik zat nooit gebeurd. Ik kan me wel voorstellen dat er problemen door ontstaan zijn. Ook mensen die rond de 75% zaten in die tijd en die niet hebben afgelost en nu willen verkopen. Daar ken ik ook voorbeelden van, dat de taxatiewaarde van de VVW lager is dan de hypotheeklast. Dat moet wel ontzettend pijn doen bij deze mensen.
Spannend Qimm!! En die tijd overbruggen red zich meestal wel! Liever op zoek naar een tijdelijke oplossing dan nu de koop niet door laten gaan en vervolgens nog 2 jaar met het huis in je maag zitten. Wel super als je iig ff bij je pa terecht kan. Niet ideaal maar voor een tijdje vast te doen.
En hier rekenen ze (Rabo) meestal nog 88% voor de executiewaarde en ik meende dat dat nog wel redelijk gangbaar is.