Wij hebben vandaag de inspectie en morgen krijgen we de sleutel, heel veel zin in!
ZwarteHeks
Geplaatst: 01-11-22 14:11
Gefeliciteerd Moska en L_Flo Fijn dat het jullie gelukt is.
Spannend Chanelle! Leuk!
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 04-11-22 08:03
Gefeliciteerd voor de huisvinders en chanelle al vollop bezig
Hier wordt het nu echt echt datum voor de verhuiswagen hier is ingepland. Nog 1,5 maand om het ingepakt te krijgen. Slik. De tweede fase is ook al getekend nu nog een onbekende periode wachten met de laatste fase. Maand of twee of iets meer of minder
Door alle gedoe besloten voor toch opslag in eerste instantie maar. Teveel ja nee ja nee van de verkoper. Inventarisatie van wat er achter blijft in mijn dadelijk nieuwe huis heb ik ook al achter de rug. Veel spullen overbodig, veel heel goed bruikbaar
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 04-11-22 10:53
ok is dit een normale gang van záken? Tot mijn verbijstering heeft mijn koper zonder enig overleg voor een notaris op 95 km bij mij vandaan gekozen. Dat is dus heel wat diesel verstoken en het kost me een dag zo ongeveer. Is dit gebruikelijk of gewoon weg asociaal? Ik wil echt zelf tekenen en niet via volmacht omdat het toch mijn eerste eigen huis is geweest dat ik niet zomaar wil wegwuiven De notaris is nu de kopers aan het bellen over het hoe en wat.
De koper mag een notaris kiezen naar keuze. Misschien zit deze voor hun lekker dichtbij of hebben ze daar qua kosten een mooie deal mee. Rot voor jou maar denk niets aan te doen.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 04-11-22 11:16
Voor hun is het wel dichterbij maar ook niet echt om de hoek. Het zure eraan vind ik dat zij hun zakelijke electrische auto gewoon vergoed krijgen en ik elke liter diesel zelf moet betalen. En ze "rekening zouden houden met de keuze van notaris met mijn woonplaats en situatie" de notaris vond zowel mijn als hun adres al zo ver weg maar ging er van uit dat het overlegd was bij hun uit te komen.
Bizar wel deze notaris ben ik al eens eerder geweest voor de aankoop van een huis. Maar toen ging ik daar wonen lang lang geleden
Fitzroy
Geplaatst: 04-11-22 11:17
Is de notaris niet al vastgelegd in de koopovereenkomst? Dan komt het toch niet uit de lucht vallen.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 04-11-22 11:19
Nee omdat ze niet wisten welke notaris het zou worden toen nog. Anders had ik me wel gemeld en was het geen verrassing natuurlijk. Deze notaris is kennelijk pas vorige week ingeschakeld en ik ontvang zojuist een brief van ze met info.
O vreemd, in alle (ver)koopovereenkomsten die ik de laatste 2 jaar heb getekend (en dat zijn er 4) moest de koper direct een notaris aangeven.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 04-11-22 11:25
Ik schreef al eerder dat de kopers een wat aparte constructie gebruikt hebben. Dit was er een van. Ik had het wel al eerder nagevraagd en bij de taxatie weer. Toen vroegen ze nog advies welke notarissen in de regio ok waren. Dat heb ik netjes doorgegeven. En dan krijg je deze verrassing. Niet echt de regio of in de buurt ja ze mogen het doen maar echt fraai of sociaal vind ik het niet
Nou ja, wat is nou een tank benzine op de verkoop van een huis? Soms kun je ook wel van een mug een olifant maken. Wees blij dat je je huis goed verkocht hebt
Martine
Geplaatst: 04-11-22 11:32
Dan wordt het toch digitaal ondertekenen.
Gefeliciteerd allen voor wie hun bod is geaccepteerd!
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 04-11-22 11:36
Tsja moet de tank wel eerst vol om er te komen toch? Daarna heb ik pas geld.
Digitaal ondertekenen zou ik echt knap ellendig vinden. Het is toch een belangrijk iets dat ik liever niet afdoe met een electronische krabbel vanuit niet meer huis. Zonder fatsoenlijk internet om te kunnen tekenen.
de sleuteloverdracht is dan ook lastig. Want dat zal ook moeten gebeuren net als de vooropleveringscontrole, meterstanden opnemen enz. Ik ga ervan uit dat ze dat toch willen laten doorgaan. En dan moeten we daarna met twee voertuigen in een keer achter elkaar rijden. Hun tempo ga ik echt niet bijhouden ik ben geen ik geef gas en rem pas weer als ik er ben type. En ivm mijn beroerde weerstand rijd ik ook liever niet met ze mee.en dan zou ik daar staan ver van dan even huis zonder vervoer.
Duizenden huizen verkocht in Corona tijd waar iedereen digitaal heeft ondertekend. Is allemaal goed gegaan.
Het is maar net hoe je er in staat.
Berdien
Geplaatst: 04-11-22 11:45
Tja, dan had je de notariskeuze maar vast moeten laten leggen in het koopcontract. Door ze de keuze te geven heb je ze ook de vrije hand gegeven. Zij hebben natuurlijk niks met jouw persoonlijke situatie te maken.
Wat heeft hun tempo er ook mee te maken? Dat staat er toch helemaal los van? Sleuteloverdracht kan ook via makelaar, als je wel werkt met een volmacht. Zelfde als met meterstanden etc opnemen. Daar hoef je als verkoper niet bij te zijn. Ik heb de verkopers van mijn huis pas gezien toen ik een stapel post naar ze bracht, nadat ik er al even woonde Die hebben gewoon alles via de makelaar en de notaris laten lopen. Daar zijn ze ook voor.
Koper heeft de keuze in notaris. Dus als er een grote afstand in zit, hoe cru ook, is het niet hun probleem. Het is aan jou de keuze te maken of jij digitaal wil ondertekenen en erbij wil zijn bij de overdracht en controle.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 04-11-22 12:06
Berdien er is geen makelaar gebruikt die inschakelen is wat lastig dan, ik zal er toch echt zelf bij moeten zijn bij de eindcontrole.
Tot overmaat van ramp was ook de tijd veel te vroeg gezet, geen rekening houdend met de enorme afstand en rot filegevoelig traject. Dat gaat opgeschoven worden naar later op de dag.
Inmiddels de koper gesproken. Deze notaris was geen heel vrijwillige keuze blijkt maar ivm de snelheid zo ongeveer de enige die iets kon regelen binnen heel korte tijd en zijn ze maar blijven plakken toen. Brandstof wordt geregeld, zij betalen de diesel gelukkig voor me voor hun is het helemaal een enorm eind rijden, eerst ruim 140 km naar hier in de spits, en dan met een enorme omweg via de notaris weer terug. Nu moet ik nog een chauffeur regelen voor de zekerheid zodat ik in ieder geval veilig en vlot bij de notaris aankom.
In ons koopcontract staat dat het max. 25 km mag zijn en dan alles daarboven vergoed moet worden door de koper
Ons huis is ook verkocht! Afgelopen woensdag was de bedenktijd voorbij. Nu hopen dat de verkoper snel zijn huis kwijt is. Het is iets lager dan de vraagprijs uitendelijk verkocht maar wel met 23k winst na de aankoop vorig jaar