AH moestuintje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: AH moestuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:23

Mijn rucola is echt zeer scherp :=

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:34

Boompje1985 schreef:
Jaaaa hoor al mijn kropsla is opgegeten door de slakken in 1 nacht, nu waren het ook nog maar mini plantjes maar toch zonde -O- Nu maar opnieuw inzaaien... stomme prut slakken >;)

Hier helaas ook slakken aan de sla, gister waren er al een paar aangevroten en vandaag zijn er nog wat verdwenen en iets anders heeft ook een paar plantjes er helemaal uitgetrokken :\ Gelukkig heb ik er nog 4 over, die stonden in potten dus even kijken hoe ik die ga beschermen. Er zijn ook wat wortelplantjes op mysterieuze wijze verdwijnen. Basilicum is hier ook slachtoffer van slakken, daar zijn ze echt dol op. Vorig jaar had mijn vader een kruidentuin en de basilicum was helemaal aangevreten, dit jaar precies hetzelfde probleem.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:55

Heb ruccola maar in de grond gezaaid werkte vorig jaar ook het beste in een potje wil het gewoon niet. Volgende week ff wat tuinaarde inslaan dan kunne dr nog wat dingen over naar de plastic kas. Appelboom ff uitgedunt 5 appels aan 1 dun takje gaat niet lukken, zelfde met stoofpeer gedaan. Zijn nog jonge boompjes beide en is de eerste keer dat ze vruchten dragen. Beter nie teveel dat gaat tenkoste van de bomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 00:38

Ik had 1 of ander beestje in een blad van mn spinazie. Althans dat leek het toch. Zag er nogal vies uit. Blaadje er dus maar af geknipt. Nu is het gelijk weer een zielig spinazieplantje. Gelukkig geen slakken op het 'balkon'!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 00:42

mijn rucola is opeens rood geworden :+ denk dat ik hem maar niet meer ga eten haha

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 01:04

Jee bloemen aan mn tomatenplant!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 01:10

dan moet je tegen de plant aan tikken :)) dan bevrucht ie zichzelf, en word elk bloemetje een tomaat. ik had vorig jaar 2 keer een oogst van 70/80 tomaten aan 1 plant(je) zal morgen even een foto er van maken

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 08:31

LadyMadonna schreef:
Geb m'n eerste worteltjes op! Leken wel kurkentrekkers, maar goed, ze smaakten er niet minder om! ;)

Rucola is aan het door schieten :(

Daar had ik ook last van! Ineens werden ze heel hoog en kwamen er bloemetjes bovenop :+

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 21:04

Heel druk geweest met de moestuin, alles mag nu groeien en vandaag was de laatste dag van de vakantie :(

Afbeelding
Moestuinbak met snijbiet (gatver, dacht dat het rode biet was)

Afbeelding
Kruiden en nog wat kleine planten. Plus heel veel Spaanse peper, jam!

Afbeelding
Aubergine, paprika en komkommer.
Gisteren verplant, moeten nog wat wennen. In de bloempotten giet ik water. Zo wordt de grond niet dicht geslagen en krijgen komkommer en tomaat voldoende water (tip van vader en van inmiddels overleden opa).

Afbeelding
Tomaat, komkommer en nog wat andijvie die naar buiten gaat.

Afbeelding
Andijvie en bosui. Bosui van AH is slecht!

Afbeelding
Tomaat, komkommer, dille en selderij.

Afbeelding
Aardbeien.

Afbeelding
Toch even mijn geraniums hangend aan de carport showen ;)

Afbeelding
Met ons uitzicht ;)

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 23:43

Wat een leuke fotos zeg, wat woon je heerlijk ruim en groen!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:28

Afbeelding
Basilicum en tijm

Afbeelding
Dille en bieslook

Afbeelding
Spinazie en wortel

Afbeelding
Kropsla

Afbeelding
En Rucola die ik vandaag is ga oogsten. Ben benieuwd

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:31

Gister vers geoogste spinazie gegeten. Helaas waren die 2 potjes gekookt net genoeg voor 1 vork vol :') Maar het smaakte goed! :9
De rucola heb ik deels aan de cavia's geven en deels weg gegooit. Dat ga ik echt nooit lekker vinden :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:44

rucola kun je ook versnipperen voor in de lasagnasaus bijv. Om het net wat meer pittige smaak te geven. Als je het zo eet is het idd erm.. best pittig :D

Mijn spinazie is mislukt. Kwam niet boven :(

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:47

Mijn veldsla is totaal mislukt. Geen idee waarom.
Heb dus op de plek van de oude spinazie, rucola en veldsla een nieuw zakje spinazie gezaaid. Kijken wat dat doet. Hopelijk komt daar wat meer van. Zaten wel heel veel zaadjes in zo'n zakje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:54

Ik moet morgen ook echt even wat potjes regelen.. ik ga een monsterklus tegemoet met het verspenen van mn lenteui en wortels.. dat zijn hele oerwouden :')

Ik heb mn eerste radijs geoogst! En spinazie is ook oogstbaar :D en de rucola is gewoon heeeeel veel :')

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:15

Mijn ruccola die ik direct in de tuin heb gezaaid doet het veel beter dan in potje wat steeds dood ging. Helaas komt tijm niet op in potje en ook niet in de tuin. Radijsjes zijn ook bijna oogst klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:17

Bij mij groeit alles in de tuin echt keihard :D ben ik veel blijer mee dan met de potjes zelf :+

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:20

Ja in de tuin groeid het beter dan in potjes daarin ging alles dood. Volgend jaar wacht ik langer en zaai ik het meeste gewoon direct in de tuin.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:20

Mijn rucola is ook lekker pittig :9 hou ik van :j ook ik heb al van m'n basilicum gesnoept en de bieslook heb ik ook al 2 keer van gegeten en die gaat nu hard nu die in een grotere pot staat.
Mijn Tijm en Dille gaan echt vreselijk langzaam maar ze groeien nog wel dus ik laat ze maar gaan, mijn aardbeien gaat als een tiet, en m'n watermeloenen staat in bloei *\o/* de Cherry tomaatjes gaan ook niet lang meer duren voor ze in de bloei gaan want de knoppen zitten er al in!
Sla heb ik nu in een afgesloten bak staan zodat er geen kruipende mee eters zich tegoed kunnen doen aan de jonge kwetsbare mini blaadjes. Framboos zit mooi in de knoppen en de eerste kruisbessen hangen ook al aan de kruisbes plant...

Doen jullie nog aan bemesting? Zo ja wat gebruik je dan en waarvoor en hoe vaak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:25

Hier dit moet ik verspenen :')

Afbeelding

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:28

Succes :')

Hmm zoveel slakkenkorrels in mijn moestuin dat ze aan mijn gewone planten zijn begonnen aan de andere kant van de tuin rot slakken _-:(

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:43

Nou, hier hebben de slakken ook toegeslagen _-:( Haast alle kropsla vernield.. -O- Hopen dat ze zich nog een beetje herstellen en het toch nog kropjes worden.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:53

Hier lopen regelmatig slakken, maar gek genoeg moeten die niks van mijn spul hebben, (selfs slakkenspoor over mijn planten gezien maar ze moeten t niet) heb andijvie, wortel, brocolli, paprika en bieten staan, geen van allen aangevreten. Later we hopen dat dat zo blijft.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:30

Misschien stomme vraag maar kan ik ook potgrond in de tuin gooien? Heb geen tuinaarde meer namelijk.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 00:34

ik denk het wel hoor :D

Vandaag kwamen mijn tomatenplantjes boven grond :D
Ik ben er heel blij mee, het zijn gewoon zaadjes uit een tomaat :')