[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:01

vrienden van me hebben het andersom gehad, verkoper die heel eerlijk vermeldde dat de verdiepingsvloer vervangen zou moeten worden naar alle waarschijnlijkheid, bleek naderhand echt niets mee aan de hand te zijn ,

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:16

De verkopers schrokken zich ook rot toen we het vertelden... die trokken wit weg :P
Zij hebben de verdieping amper gebruikt omdat ze beneden sliepen.

Mijn vader is timmerman / bouwvakker, heeft al heel wat ouwe zooi opgeknapt van nog veel ouder dan ons huis, dus die heeft echt al wel het 1 en ander gezien maar die zag dit ook niet aankomen :=

Toen we de verschillende houten vloertjes er uit hadden gesloopt (we stoken de open haard er nu nog steeds op :P ) en de balken eindelijk tevoorschijn kwamen, trok mijn vader ineens wit weg...nou dan weet je genoeg.

Maar dat die draagbalken maar met een paar mm al bijna weggevreten randjes op de muren lagen, dat zagen we natuurlijk pas weer later naarmate we verder gingen met het strippen.

En dat de hele tussenmuur op een paar houten wiggen stond i.p.v. direct op de dragende bint zagen we pas weer later....

We hebben toen we toch alles gingen strippen meteen maar wat muurtjes weggebroken en de indeling iets verandert, als dan toch alles open ligt meteen maar de klussen doen die we eerst niet wilden doen omdat het teveel moeite zou zijn om dat allemaal te veranderen :=

We wilden sowieso al de trap verplaatsen omdat die heel onhandig zat en ongelijke, erg korte treden had (nekbrekers) en er boven maar 2 slaapkamers waren.

We wisten dat we de vloer opnieuw moesten leggen omdat die doorgezakt was in het achterste kamertje.

Maarja toen hebben we dan maar besloten om de hele verdieping opnieuw op te bouwen. Is de vloer ook meteen recht, tussenmuur wat verplaatsen zodat we 3 fatsoenlijke kamers konden maken, meteen de draagbalken van het dak verstevigd en de tussenmuur van de zolder er uit gebroken zodat we een dubbel zo grote zolder hebben gekregen nu... we hebben nu wel direct alles aangepakt waar we anders later nog problemen mee zouden hebben gekregen.

Die tussenmuur boven die stond ook nog meer naast de dragende bint dan er op -O-

En dan te bedenken dat we origineel weinig wilden veranderen :=

Het begon toen we eigenlijk alleen van de wit plastic lambrisering af wilden en die van de muren af haalden... de onderkant van de gipsplaten bleek op de betonnen vloer te rusten waardoor er optrekkend vocht in was gekomen en de onderkant wat was gaan wegrotten... toen maar de gipsplaten er af gesloopt en blij dat we dat gedaan hadden, want achter de muren lagen er half kapotte elektriciteitsdraden die bijna sluiting maakten tegen elkaar, zaten niet eens in een buisje of niets...dus dat had ook nog flinke problemen kunnen gaan geven als we die muren niet opengemaakt hadden :=

Maarja daarna hebben we die muren dus opnieuw open gehad omdat we nieuwe draagbalken voor de verdiepingsvloer erin moesten leggen....

Het heeft ons alles bij elkaar niet eens zo heel erg gek veel geld gekost omdat we alles zelf hebben gedaan dankzij mijn vader, dus ook materiaal met flinke korting in hebben kunnen kopen via zijn werkgever. En we hebben meteen allerlei verbeteringen aangebracht zoals die nieuwe trap op een andere plek, andere indeling, een leuk koofje gemaakt in de woonkamer in de voorheen vlakke muur....

Hebben de verkopers niet aansprakelijk gesteld voor verborgen gebreken.
Hadden we misschien best kunnen doen maar die mensen wisten het ook niet, en wij zijn niet zo van het nemen van gerechterlijke stappen, zijn een beetje soft daarin :o

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:23

Maandagmiddag krijgen we we weer kijkers. We gaan van het weekend de cd's maar eens uit de kamer halen. Onze hele kamer staat vol met cd's. We vonden het iets teveel werk om ze er allemaal uit te halen, maar de kamer zal zeker wel groter lijken als ze er uit zijn, dus dat klusje gaan we dit weekend maar doen.
Misschien ook even de deurposten schilderen. We zijn echt zó aan verhuizen toe!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:25

@pamera, dat is wel mijn nachtmerrie, ik ben geen klusser, dus zou alles moeten laten doen. Dan kost het een berg geld.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:28

Jeetje pmarena dat is dan wel heel wat, maar aan de andere kant heb je het dan wel meteen goed aangepakt en naar je zin verbouwd.
Van gerechtelijke stappen ondernemen word je nooit blij. Dat is een heel gedoe waarbij je een ontzettend lange adem moet hebben. Dus dan ben je daar maar soft in, beter je energie steken in positieve dingen.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:21

Symbeami herkenbaar, geen zin om alles uit huis te slepen maar toch maar doen... Ben ik stiekem wel benieuwd hoeveel cd's jullie hebben als ze zoveel plek innemen :D

Hier een lief die maar geen afscheid van bepaalde spullen kan nemen waardoor het nog steeds voller staat in de woonkamer dan ik denk dat handig is bij het ruimtelijker laten lijken van de woning :+ Hebben de grootste klussen opgepakt maar we zouden nog wel ff flink door kunnen met ook de woonkamer stucen en schilderen, plafond nog aanpakken, ook kozijnen en deuren binnen verven.. Blijf dat ook lastig vinden, wat doe je nog wel, waar steek je nog geld in en in hoeverre werkt het nadelig als je het niet doet... Zal denk ik toch moeten blijken als we kijkers krijgen want vanaf de foto's zie je al die kleine puntjes natuurlijk niet.

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:39

:oo :oo :oo
*\%/*

Mijn makelaar belde net, ze zijn gewoon nu al akkoord gegaan met het bod :D :D
Toen hij al zo snel belde dacht ik echt; helaas, te scherp ingezet. Ze willen er meer voor hebben en we zijn te hard geweest. Maar nee, akkoord :D Ze wilde er erg graag vanaf, stond ook al leeg namelijk, en dit was hun bodemprijs.

Nu nog een keuring, want als daar teveel uit komt gaat het feest alsnog niet door maar dat verwacht ik eigenlijk niet, en alle rompslomp er omheen regelen.

Wat een geweldig verjaardagscadeau! :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:45

Gefeliciteerd Caeruleus, 2 keer! *\o/*

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:50

We hebben een iets van tussen de 1000 en 2000 cd's als het niet meer is..... gedeelte heb ik al naar boven gebracht toen de centrale verwarming aangelegd is. 1 wand staat van onder tot boven vol. Vriend kan er geen afscheid van nemen.
Inderdaad wat doe je nog wel en wat niet, dat dilemma hebben wij ook. Een likje verf over de kozijnen is wel te overzien, maakt toch gelijk een wat nettere indruk. Aan de andere kant...als mensen het huis helemaal leuk vinden dan gaan ze het toch wel naar eigen smaak schilderen.
Ik ben blij dat we veel kijkers krijgen, maar begin dat ook aardig zat te worden. Elke keer weer die spanning wat ze er van vinden en of het nou eens een koper is.

Gefeliciteerd Caeruleus!!! Super!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:52

Gefeliciteerd Caerulus, met je verjaardag en het huis natuurlijk!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:12

Symbeami schreef:
secricible schreef:
Wow, tophuis heeft wel effect

Tot nu toe werden we dagelijks tussen de 10 en de 30 bekeken, nu vandaag al 70. Ben benieuwd of we daar kijkers op gaan krijgen...

Wij hebben geen tophuis, ons huis wordt gemiddeld 100 keer per dag bekeken op Funda.

Bekeken of gevonden? En hoe lang staat het er al op?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:21

Even een teken van leven vanuit mijn kant.
Inmiddels hebben we het huis vier weken en zijn al flink opgeschoten!
We hebben verwarming en de plafonds zitten er weer in.

Helaas ligt ons oma in het ziekenhuis en word geopereerd. Arme vrouw is al negentig.. T is heel spannend of ze de operatie gaat halen..
Wacht nu op bericht tot ze de OK in mag..
Erg spannend dus allemaal.

Binnenkort maar weer wat foto's van het huis posten!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:24

Sterkte, niet leuk...

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:34

Sterkte Jollie
Gefeliciteerd Caerulus!

Brr, dat verhuurdrama van _Lorette_ hier op bokt geeft me wel de kriebels... Ik ga in elk geval de tijd nemen om een deftig contract op te stellen, laten beoordelen door een kenner en goed screenen op huurders... Al kan het dan alsnog mis gaan natuurlijk...

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:42

secricible schreef:
Bekeken of gevonden? En hoe lang staat het er al op?

Bekeken, het wordt veel vaker gevonden, maar dat wisselt heel erg.
Het staat er op sinds november 2012.

Sterkte Jolliegirl.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:43

Wow, dat is wel uitzonderlijk! Gemiddeld worden woningen 30x bekeken

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:50

Ja, maar wat hebben we er aan? We hebben nog steeds geen koper. Wel relatief veel bezichtigingen als ik dat zo van anderen hoor. Ooit zit er natuurlijk een koper tussen. En we zijn er niet helemaal zeker van of er nog mensen waren die wel belangstelling hadden, maar hun eigen huis eerst nog moesten verkopen. Meer kijkers= meer kans, dat natuurlijk wel.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:01

Caeruleus dubbel gefeliciteerd dan! *\o/* Wat fijn zeg, zo snel al rond dan, en voor een goeie prijs dus!

Jolliegirl sterkte...

Symbeami das idd wel veel :oo Weet je ook waardoor kijkers uiteindelijk toch niet voor jullie huis gaan? Geen flauw idee of dat überhaupt wordt teruggekoppeld eigenlijk, maar met zoveel kijkers mag er toch wel eentje tussen zitten...
We zijn al flink aan het klussen geweest afgelopen jaren, alle raamkozijnen binnen en buiten zijn opnieuw in de verf gezet, zolder is van een puinhoop omgetoverd in een volwaardige slaapkamer, slaapkamers opnieuw gestuct en geverfd, voordeur helemaal gestript en opnieuw geschilderd, inloopkast gemaakt.. Alleen hadden altijd allerlei kaartjes en foldertjes op de huiskamerdeur hangen, zag er leuk uit maar laatst voor de foto's eraf gehaald. Toen ontdekte ik ineens dat die deur er toch wel beroerd uitzag := Ben nu superdruk met studie & werk, maar als er binnenkort weer wat meer tijd komt ga ik die idd nog wel even onder handen nemen. Is alleen zo'n fijne deur met allemaal richeltjes en kronkeltjes dus dat wordt ook nog wel ff een klus :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:13

Sym, je kunt met het oog op het toch willen verkopen altijd een klets verf tegen het houtwerk op werken , je word toch doodgegooid met aanbiedingen bij alle bouwmarkten waardoor het ook kwa kosten eigenlijk te verwaarlozen is qua investeren. Maar het kan net even een frisse vleug geven
tuurlijk verkoop je je huis echt niet puur op de geverfde kozijnen, maar het kan wel meehelpen aan sfeer en presentatie en hoe onderhouden het er uit ziet :?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:00

Zojuist gesprek met onze intermediair gehad, wat als we kunnen verkopen, wat met restschuld. En dat was een positief gesprek :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:11

Waarom onze kijkers niet voor ons huis gaan: te klein, niet modern genoeg (het is een oud huis...) te ver van het dorp, teveel grond en schuren. Niet vrij genoeg. Of ze vinden dat er teveel aan moet gebeuren. Nu scheelt het wel dat we sinds oktober cv er in hebben, want dat was eerst niet.

Ja Sonja, dat zeg ik toch ook, beetje verf dat zijn de kosten niet, maar ik kan niet netjes schilderen en vriendlief eigenlijk ook niet. Dus de vraag is of het er beter van wordt als we dat zelf gaan doen. Het oogt inderdaad beter als het net geverfd is, maar dan nog moet het wel goed gedaan zijn.

Wij zijn net bij ons droomhuis wezen kijken. Hebben wij weer, zijn al mensen mee bezig om het te kopen. Die hadden al onderhandeld. Ze kwamen er niet uit, maar nu zijn die mensen toch nog een keer met een aannemer wezen kijken gisteren. Dus ik ben bang dat dit het derde huis is dat aan onze neus voorbij gaat. Ik vond het wel helemaal geweldig, vond het huis zelf beter dan ik op basis van de foto's gedacht had.
Makelaar vond dat ook en zei dat we anders ter plekke nog onderhandeld hadden als wij een koper gehad hadden. Maar ja, weer pech denk ik.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:23

was geen aanval ;) ik las het net verkeerd :)
maar dat het goed/netjes moet zijn heb je gelijk in, je kunt er wel een haastwerkje met rommel van maken, maar goed, dat zou gewoon zonde zijn van de energie, dan kun je beter niets doen .

als ik trouwens lees wat voor huis jullie hebben(ook uit voorgaande berichten) , is het juist iets waar wij wel voor zouden gaan (gewoon wat betreft wat voor huis het is )
ik hoop nog steeds voor een koper op korte termijn voor jullie en dat je dan alsnog jullie droomhuis kunnen kopen, of er gewoon nog iets geweldigers voorbij komt :j

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:10

Dubbel gefeliciteerd caeruleus!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:28

Hè das wel balen Sym... Zo hebben wij ook al 2 droomhuizen aan onze neus voorbij zien gaan, de eerste (en mooiste) 2 weken voordat wij ons huis verkoopklaar hadden... Probeer dan toch maar te blijven denken dat ons (en jullie) plekje nog wel komt.
Uiteenlopende redenen dus waarom ze het afwijzen, ook wel veel waar je weinig aan kunt veranderen, lastig!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:10

Jammer sym, maar als ik het zo hoor klinkt jullie huis een beetje als het huis wat wij gekocht hebben... Jullie vinden vast iemand! Komt er wat paardenvolk kijken? Grond wouden wij namelijk om de paarden aan huis te houden.