Tuinontwerp vind ik altijd interessant

@ Bloembloem: Strong Annabelle is heel gaaf, maar zorg wel dat je ze goed opbindt of steunt. Ze gaan namelijk altijd hangen door het gewicht van de bloemen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Malenka schreef:Een meter buxus en zelf uithalen zou naar mijn mening niks moeten kosten.
laetitia schreef:Prachtig die Lupines!
Tuinontwerp vind ik altijd interessant. Ben zelf op zoek naar een beplantingsplan (leuk scrabblewoord) voor één van mijn borders. Kom er maar niet uit...
@ Bloembloem: Strong Annabelle is heel gaaf, maar zorg wel dat je ze goed opbindt of steunt. Ze gaan namelijk altijd hangen door het gewicht van de bloemen.
Kirstenn schreef:Ik zal vanavond of morgen t ontwerp en t beplantingsplan uploaden.
Mn broer heeft een grote border met Strong Annebelle, ziet er super gaaf uit maar ze gaan wel degelijk hangen als er veel regen valt. Ze komen wel weer mooi op daarna.
Neonlight schreef:Phlox is winterhard.Heb ik in al mijn tuinen nog gehad, ik vind het prachtig.
conejo schreef:Ik lees nog steeds mee zie erg mooie tuinen voorbij komen. Helaas zelf erg weinig tijd om te reageren druk met de tuin werken en de kinderen.
Nu ff tijd. Jongste is aan het drinken en moet op miin man wachten.
Hier weer wat foto's hoe het er voor staat.
We hebben besloten het gazon te laten leggen. Er komt nog een border bij met waarschijnlijk kruiden of klimplanten. Laat ik aan de kennis over die er verstand van heeft. Wat er nu staat is erg mooi. Achter in onder de bomen komen waarschijnlijk geraniums zodat het daar lekker dicht groeit.
Hier de foto's van gisteren avond. De rubberen tegels zijn inmiddels al wat meer gelegd.
[img]m/958diP.jpg[img]
[img]m/ouWjZM.jpg[img]
[img]m/3BdOG6.jpg[img]
[img]m/kl5jou.jpg[img]
[img]m/WwUAJm.jpg[img]
[img]m/PrgA6A.jpg[ [url=[img]m/kJ7WWl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[img]m/ezXldz.jpg[img]
Dagmar80 schreef:@leatitia: Leuk!
Nog meer aanraders voor je cottage-garden: Akelei, campanula (veel soorten, hoger, laag en met lange uitlopers, van die laatste vind ik de addenda cultivars het mooist qua bloem en blad en die zaaien wat minder uit). Overigens makkelijk te verwijderen zonodig. Verder is kattenkruid (nepeta) ook mooi en duifkruid (scabiosa).
@Kirsten: Ook leuk! Alleen varens en hosta's zijn bij mij niet favoriet.Die heb ik dan ook niet.
Gisteren hier nog een klein beetje orde in de chaos geschept en mijn nieuwe passiebloem in de pot gezet. Mijn 'oude' doen nog niet zoveel... Hoop wel dat ze weer gaan uitlopen... Hopelijk doen de nieuwe passiebloemen van mijn pa (verjaardagscadeautjes van mij) het ook goed, daar wil ik straks ook stekjes van
Morgen wil ik ook weer even in de tuin bezig, zin om de boel weer netjes te hebben!