E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 23:05

Ik heb geen Kobo app op mijn telefoon

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 23:07

Ik heb altijd de rakuten kobo app gehad om te lezen op mijn telefoon. Maar sinds ik een ereader heb, gebruik ik het eigenlijk alleen om beschikbaarheid en op prijs op te zoeken. Weet eigenlijk niet of je nog kan kopen via de app. In de kindle app alleszins niet.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 23:15

Ik heb geen Kobo app in gebruik.
Ik zoek boeken voor Kobo Plus rechtstreeks op mijn ereader en soms online, maar dan gewoon achter mijn computer bij Kobo.
En als ik die heb toegevoegd, is het een kwestie van de reader synchroniseren en ik kan verder lezen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 23:17

Ik kijk meestal op bol voor boeken en synchroniseer dan. Maar heb ook de kobo app, voor als de bol app het weer eens niet doet :roll:

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 08:42

Ik heb wel de Kobo app op m’n telefoon. Als ik dan ergens een boek tekenkom kan ik het gelijk opzoeken en ik vind het wat makkelijker zoeken dan via de ereader. Maar het is geen verplichting, wat je zelf fijner vindt.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 09:54

Siers83 schreef:
Ik kijk meestal op bol voor boeken en synchroniseer dan. Maar heb ook de kobo app, voor als de bol app het weer eens niet doet :roll:

Ah ze doen het dus allebei?

Zal het eens uitzoeken en de app eens installeren.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 10:12

Je kan idd via bol of kobo zelf aankopen en de prijzen zijn niet noodzakelijk hetzelfde. Heb al geweten dat er een verschil opzat

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 13:47

Bagheera_206 schreef:
Siers83 schreef:

Ah ze doen het dus allebei?

Zal het eens uitzoeken en de app eens installeren.

Ik heb ze alle 3, de Kobo bol app met het blauwe logo. De Kobo app, die met het rode en de gewone Bol app. Ze werken allemaal, maar soms staan er boeken wel in de ene app maar weer niet in de andere als ik een boek wil downloaden

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 17:01

Ik kom mij even melden. Ik heb vorige week van mijn verjaardagsgeld de Kobo Libra gekocht op aanraden van vrienden. Inmiddels al 3 boeken uit en 1 op de helft (bij mij is het alles of niets, als ik een goed boek lees blijf ik lezen).

Nu ben ik wel benieuwd, hij heeft 32 gb opslagruimte dus dat is genoeg voorlopig. Maar stel ik verwijder een boek van de Kobo om ruimte te maken/ andere boeken beter te kunnen vinden. Verwijder je hem dan ook uit je gelezen lijst die bij activiteit staat? Vindt het namelijk wel leuk om bij te houden hoeveel ik de komende tijd ga lezen en dan heb ik een mooi overzicht wat ik al gelezen heb.

En heeft iemand aanraders voor een hoesje. Ik vind hem zo zonder hoesje het prettigste lezen, maar ga hem meenemen op wintersport en mij kennende zal die vast nog eens vallen. De hoesjes van de MediaMarkt vond ik met 45 euro toch eigenlijk echt wel te duur.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 17:02

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 17:07

Oh top die ziet er handig en dun uit!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 17:08

Keizerinnnn schreef:
Ik kom mij even melden. Ik heb vorige week van mijn verjaardagsgeld de Kobo Libra gekocht op aanraden van vrienden. Inmiddels al 3 boeken uit en 1 op de helft (bij mij is het alles of niets, als ik een goed boek lees blijf ik lezen).

Nu ben ik wel benieuwd, hij heeft 32 gb opslagruimte dus dat is genoeg voorlopig. Maar stel ik verwijder een boek van de Kobo om ruimte te maken/ andere boeken beter te kunnen vinden. Verwijder je hem dan ook uit je gelezen lijst die bij activiteit staat? Vindt het namelijk wel leuk om bij te houden hoeveel ik de komende tijd ga lezen en dan heb ik een mooi overzicht wat ik al gelezen heb.

En heeft iemand aanraders voor een hoesje. Ik vind hem zo zonder hoesje het prettigste lezen, maar ga hem meenemen op wintersport en mij kennende zal die vast nog eens vallen. De hoesjes van de MediaMarkt vond ik met 45 euro toch eigenlijk echt wel te duur.

Je kan onderscheid maken tussen download verwijderen (later weer vanuit je account te downloaden indien gewenst) of volledig verwijderen (dus ook uit je online account/aangelegde bib)

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 17:14

Petitparis: Aah okee, ik ging gelijk even online kijken, maar daar zie ik geen boeken staan. Heb ze namelijk allemaal gedownload vanaf laptop en niet vanuit Kobo. Heb geen gekoppelde apparaten op mijn account staan.

Misschien klink ik heel dom nu, ik ben op kantoor nu dus ik kan vanavond wel even kijken hoe het eruit ziet op de Kobo.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 17:19

ah, ik heb het over ebooks aangekocht via Kobo zelf natuurlijk (of Amazon voor Kindle). Alles wat je er manueel via pc opzet, zal bij verwijderen volledig van je ereader gaan, maar normaal zitten ze nog wel beschikbaar in je account bij de betreffende webshop. Indien niet een kopie op de computer, icloud of (one)drive bewaren.
Maar verder is 32GB best veel, denk dat mijn ereaders respectievelijk 4 en 8 GB zijn en nooit problemen gehad met opslag te weinig...

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 17:19

Aah top, dan kijk ik het gewoon aan en anders maak ik even handmatig een lijstje met gemaakte boeken :o

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 17:51

Voordat je 32 GB vol hebt aan boeken, ben je wel even verder.
Die epub bestanden zijn doorgaans niet veel meer dan 1,5 MB ofzo.
Dus maak je vooral niet te druk over vol komen te staan.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 17:52

Nee dat dacht ik inderdaad ook al! Ik ben erg benieuwd, wilde sowieso al in een boekje alle titels bij houden die ik heb gelezen. Maar vind het ook leuk om het in de Kobo terug te zien en ook kwa leesuren :).

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 17:54

Je kunt ook Goodreads aanmaken!

Ik ben daar veel te lui voor om dat bij te houden. :+ Ik lees liever dan dat ik bijhoud wat ik lees.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 17:56

Hahaha, ik ben zo'n gestructureerd mapjes persoon :') :'). Dus vind dat vooral leuk om zelf te doen, maar ook om snel terug te kijken of ik een boek al gelezen heb. Goodreads is een goede tip thanks!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 18:00

Als je echt veel leest, is Goodreads, Hebban of Storygraph echt een aanrader om boeken bij te houden. Ik zou anders eindigen met matige boeken te herlezen. Ik kom vaak een boek tegen waarvan ik denk "oh leuk" en dan blijkt dat ik het al gelezen heb...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 18:03

Tof dat je ook een Libra hebt. Ik heb hem ook pas net een paar dagen. Heb zelf ook al wat boeken in mijn Google Drive staan dus dat werkt goed samen met de Libra. Hoef Libra niet eens aan PC te koppelen.

Ik moet Goodreads nog even uitzoeken. Dat is een soort van untapped, maar dan voor boeken? :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 18:26

Ja, klopt. :j

Voor bier geldt hetzelfde voor mij. Ik drink het liever dan dat ik bijhoud wat ik drink. :')

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 18:44

Roosch schreef:
Ja, klopt. :j

Voor bier geldt hetzelfde voor mij. Ik drink het liever dan dat ik bijhoud wat ik drink. :')

:D mijn lievelings drankje en gerecht kan me meermaals bekoren, maar boeken (of films) daarentegen toch niet echt. Iets met teveel leuke boeken en veel te weinig tijd.
Bovendien onthoud ik echt geen +1000 titels

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 18:47

Nee, onthouden doe ik het ook niet. Maar ik lees al sinds ik jong ben minstens een boek of twee per week dus ik stond al 20-0 achter toen Goodreads geboren werd. :') dus ik heb nog wel eens met regelmaat een aha-momentje.. :o? :))

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 09:36

Ben gister al bezig gegaan met goodreads, had blijkbaar al een account toen ik vorig jaar een boek had gekocht.

Ik lees vaak op vakantie en verder komt het er niet van. Had na vakantie al gezegd dat ik een e-reader wilde, maar goed ik kroop liever 's avonds achter de tv met een serie aan. Tot ik weer een goed boek had gekregen van mijn oma en ik die in 1 week uit had gelezen.

Tot afgelopen week, had een filmreeks gekeken met een poedersuiker einde en toen zag ik overal reacties dat het boek veel beter was en dat daar ook een deel 3 van was. Dus dacht nu is het tijd om de e-reader te kopen. Ben inmiddels bezig met boek 5 (snelle lezer). Goede voornemen is ook om meer te lezen, slaap er ook gewoon beter van en zit de hele dag al achter het scherm op het werk.

Maar hoef dus nu niet een mega lijst aan boeken toe te voegen aan goodreads :')