MT. Daar is het antwoord. Volgens mij mag het wel. Zowiezo is op het achterste deel nog een vrijstelling, want daar heeft een stal gestaan en die is gesloopt. maar wij willen natuurlijk de stallen dusdanig dat je die mest makkelijk kan afvoeren enzo.
Ik zou nog een update geven, dus bij deze! Ons laatste bod is geaccepteerd, vrijdag hebben we een hypotheekvorm uitgekozen, maandag beslissen we definitief of die het gaat worden en als het bouwkundig onderzoek geen gekke dingen oplevert zijn we vanaf april in het bezit van ons eerste huisje!
Goed zo Imre! Gefeliciteerd. Lekker gevoel zeker? Valt me toch op dat ondanks de crisis en moeilijke tijd er nu in het voorjaar ineens veel beweging is op de woningmarkt om me heen.
idefix4
Geplaatst: 20-02-11 13:12
Ja, mij ook al. Maar er komen zwaardere regels aan voor de hypotheek weer eind maart. Mss dat er een aantal de zaken voor die datum rond willen hebben.
Gefeliciteerd imre!! Dat is een heerlijk vooruitzicht!
Wij zijn gister met onze ouders naar de woning geweest,ze zijn helemaal gek van de woning.
avaluna
Geplaatst: 20-02-11 14:09
@Imre: wat leuk, gefeliciteerd!
@Pashon: dat is altijd leuk, als de ouders het zien zitten!
@Idefix/Frankiej: spannend!
veerledec
Geplaatst: 20-02-11 14:29
idefix4 schreef:
Ja, mij ook al. Maar er komen zwaardere regels aan voor de hypotheek weer eind maart. Mss dat er een aantal de zaken voor die datum rond willen hebben.
Ow, nog niks van gehoord, wat voor verzwaringen komen er aan?
Ze gaan de grens verlagen van de topfinancieringen. Dus als je onder de 75% blijft zitten van de woning heb je er geen last van. Daarboven wel. Momenteel is de grens nog ongeveer 125% en dat wordt 112%. Soms kan dat funest zijn.
moniqeu zijn jullie er al uit met de potentiele kopers?
Hier is het nu extra druk, ondertussen zijn we bezig met de woning dingen zoeken en bedenken enzo maar sinds vrijdag avond zijn we ook verloofd, dus stiekem ook al bezig met jurken kijken enzo.
Wij hebben gister de eerste offerte van de verkoopmakelaar gehad incl. vraagprijs ed. Ben nog niet echt overtuigd van deze makelaar.... dus we maken nog een afspraak met een andere. En ik twijfel toch ook nog steeds over Makelaarsland. Dus evt. ervaringen daarmee hoor ik graag.
Over die 125% en 112%... wat ik begrepen heb is dat er inderdaad een max komt van 112% maar dan van de marktwaarde en niet de executiewaarde. Maw, loan to value, de daadwerkelijke waarde van de woning. Eigenlijk maakt dat niet zo heel veel uit. Als jij een MW hebt van 100.000 en een EW van 80.000 kun je met de huidige financiering die 100.000 lenen, met een verstrekking van 112% van de MW is dat 112.000
Ben nou sinds een week echt aan het werk als adviseur. Klantbeheer, dus geen nieuwe aanvragen. Meer rentes, aflossingen, etc etc. Is leuk! Wellicht later nog naar de buitendienst, hoewel dat wel een stukje intensiever is qua werktijden en -druk.