Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:38

Fitzroy schreef:
Wij begonnen ons eerste huis met een rente van 8,4 % meen ik me te herinneren := En in de 80’er jaren is het zelfs 12 % geweest.

Het hoogste was zelfs 13.1%. Echt heftig :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:45

Cayenne schreef:
Fitzroy schreef:
Wij begonnen ons eerste huis met een rente van 8,4 % meen ik me te herinneren := En in de 80’er jaren is het zelfs 12 % geweest.

Ja maar op de bank kreeg je 14% rente op je spaargeld. Ik ken mensen die toen hun huis verkochten en het geld op de bank zetten en gingen huren.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:46

Cayenne schreef:
Fitzroy schreef:

Bizar verschil. Ben dan wel weer benieuwd naar de huizen prijzen ivh..

Fitzroy

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:03

Wij kochten in 1991 een nieuwbouw hoekwoning voor 250.000,- gulden. In 2004 verkocht voor hetzelfde bedrag in euro’s.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 00:32

L_Flo schreef:
Gefeliciteerd Anouk!!

Bij het huis wat wij gezien hebben is de sleuteloverdracht pas per mei. Wat vinden jullie daarvan? Wij huren nu dus voor ons is het prima maar vraag me af of iedereen dat prima zou vinden.

Aangezien nog niemand dat heeft benoemd, maar je zit toch met dat de meeste hypotheekverstrekkers maar een offerte voor overdracht binnen 6 maanden geven? Ik weet daar t fijne niet van dus misschien iets met een klok en klepel hoor..

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:02

Tegen betaling van een x bedrag, kun je vaak wel verlenging krijgen van een offerte. Voor een verkoper kan het feit dat de koper huurt, wel een doorslaggevend argument zijn. Die zijn vaak toch net wat flexibeler dan iemand die zijn huis nog moet verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:06

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 10:21

Ladyson schreef:
L_Flo schreef:
Gefeliciteerd Anouk!!

Bij het huis wat wij gezien hebben is de sleuteloverdracht pas per mei. Wat vinden jullie daarvan? Wij huren nu dus voor ons is het prima maar vraag me af of iedereen dat prima zou vinden.

Aangezien nog niemand dat heeft benoemd, maar je zit toch met dat de meeste hypotheekverstrekkers maar een offerte voor overdracht binnen 6 maanden geven? Ik weet daar t fijne niet van dus misschien iets met een klok en klepel hoor..

Ja wij gaan ook over per april, 6 maanden is vaak kosteloos de max voor hypotheekverstrekkers, denk zeker met de stijgende rentes.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 10:36

Die stijgende rentes zijn wel een ding volgens mij. Gek genoeg loopt het normale segment hier dus wel wat langzamer maar het segment waar wij in zoeken is nog steeds bizar. Wel minder kijkers, geen 30 meer maar vaak een stuk of 10, kom ook regelmatig dezelfde mensen tegen. :')
Helaas nog wel echt overbieden met 50.000 euro om een huis te krijgen. Dan praten we over budget tot 8 ton ongeveer.

Dat zonder voorbehoud bieden: Er was hier pas een woning verkocht voor 950, kopers zonder voorbehoud geboden maar ook hun rekenwerk niet goed gedaan, mochten 95000 euro aftikken. Dat is wel zuur hoor.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:09

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:55

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 15:14

Die 2e is wel 24m2 groter (en per m2 goedkoper dan de eerste). Dus zo gek is dat niet.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 15:15

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 15:49

manzano schreef:
Die 2e is wel 24m2 groter (en per m2 goedkoper dan de eerste). Dus zo gek is dat niet.

Nou denk ik dat er bij de eerste de zolder niet wordt meegeteld in de woonruimte, gezien er geen ramen zijn. Dan mag je het officieel niet als woonruimte meetellen. Raampje erin en dan heb je zo wat m2 erbij.

Verschil zit denk ik in de buurt, de bovenste is midden in Valkenswaard, de ander in een nieuwbouwwijk aan de buitenkant van Valkenswaard, grenst meteen aan natuur.

Valt mij wel op de bij zoveel nieuwbouw huizen alles op elkaar gepropt zit, hele kleine tuinen en idd, kan zo bij iedereen naar binnen gluren.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:42

Hier druppelen de eerste reacties binnen na de eerste dag van bezichtigingen. Iedereen is erg positief over het huis. Ben benieuwd, morgen nog een dag bezichtigingen en dan maar afwachten of en wat er geboden wordt.

L_Flo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 17:02

Leuke huizen zwarteheks, tuin wel aan de kleine kant bij beiden. Wij zijn weer in afwachting van een bod..
Er zijn behoorlijk wat bezichtigingen hebben we ons laten vertellen dus de moed zakt alweer in m’n schoenen -O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 17:09

Eerste is wel erg klein met maar 2 slaapkamers, en woonkamer is ook niet groot. Eerste zit in Valkenwaard, 2de in Dommelen (is gemeente Valkenswaard maar een dorpje wat er tegen ligt maar voor het meeste moet je wel naar Valkenswaard zelf). De 2de ligt wel weer gunstiger ten aanzien van de N69 (hoewel de partner toch met de fiets naar het werk wilde gaan). 2de ligt ook vlak aan het buitengebied.
Bij de 1ste is de woonkamer wel iets groter, de 2de heeft die overkapping weer die een verlengde is van de woonkamer.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 20:39

L_Flo schreef:
Leuke huizen zwarteheks, tuin wel aan de kleine kant bij beiden. Wij zijn weer in afwachting van een bod..
Er zijn behoorlijk wat bezichtigingen hebben we ons laten vertellen dus de moed zakt alweer in m’n schoenen -O-

En al nieuws?!

Moska schreef:
Hier druppelen de eerste reacties binnen na de eerste dag van bezichtigingen. Iedereen is erg positief over het huis. Ben benieuwd, morgen nog een dag bezichtigingen en dan maar afwachten of en wat er geboden wordt.

Klinkt goed, veel amino dus? Hopelijk snel verkocht :j

Nou vandaag beiden huizen bezichtigd. Op slag verliefd op de Dieze, retemooi huis, kijkt uit op groen vanuit de keuken, achterburen gluren niet in de tuin, tuin was in het echt groter dan de foto lijkt. Vind de vraagprijs wel "hoog" vergeleken met wat je krijgt. Begane grond is gewoon klein, voor met zn twee prima, maar ruim is het niet. Eerste verdieping raar ingedeeld, badkamer in het midden en heel klein. 2 "goedkope" zonnepanelen erop. Denk dat de vraagprijs niet ver weg zit van de taxatieprijs.

De ander, in het centrum, was ook leuk. Voelde wel meer als een "thuis", maar ontzettend kleine tuin := Wel beter ingedeeld, opzich heel modern ook. Straat aan de voorkant was best "druk" en mensen reden niet bepaald rustig.

Morgen even met de aankoopmakelaar bellen dus....

L_Flo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 21:43

ZwarteHeks schreef:
L_Flo schreef:

En al nieuws?!

Nou vandaag beiden huizen bezichtigd. Op slag verliefd op de Dieze, retemooi huis, kijkt uit op groen vanuit de keuken, achterburen gluren niet in de tuin, tuin was in het echt groter dan de foto lijkt. Vind de vraagprijs wel "hoog" vergeleken met wat je krijgt. Begane grond is gewoon klein, voor met zn twee prima, maar ruim is het niet. Eerste verdieping raar ingedeeld, badkamer in het midden en heel klein. 2 "goedkope" zonnepanelen erop. Denk dat de vraagprijs niet ver weg zit van de taxatieprijs.

De ander, in het centrum, was ook leuk. Voelde wel meer als een "thuis", maar ontzettend kleine tuin := Wel beter ingedeeld, opzich heel modern ook. Straat aan de voorkant was best "druk" en mensen reden niet bepaald rustig.

Morgen even met de aankoopmakelaar bellen dus....

Nee nog niks.. bij ons is het huis ook hoog kwa vraagprijs. Slaat in die regio nergens op eig maargoed, we gaan zien waar het schip strand.
Ik ben benieuwd, ik snap wel dat je op de dieze verliefd wordt, ik zou daar niet overbieden want dat vind ik t niet waard. Van t andere huis vind ik de kleine tuin wel een groot nadeel, maar het huis zelf ziet er fijn uit! Ik ben benieuwd wat je aankoopmakelaar zegt. Ik baal dat ik die voor dit huis nu nog niet had..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 01:22

Straat nog best druk ja? Goh, had ik niet verwacht. Andere kant is wel druk, dat weet ik wel, want als je bij de Jumbo weg rijdt gaan de meesten daar langs. Mijn opa en oma hebben aan die kant gewoond (ongeveer bij de stoplichten bij de Leenderweg). Dat huis was flink gemoderniseerd, alleen de wc was nog een oude pot maar zag er op de foto ook netjes uit.
Je zit daar wel mooi in het centrum op loopafstand van het meeste.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 15:42

Neonlight schreef:
Straat nog best druk ja? Goh, had ik niet verwacht. Andere kant is wel druk, dat weet ik wel, want als je bij de Jumbo weg rijdt gaan de meesten daar langs. Mijn opa en oma hebben aan die kant gewoond (ongeveer bij de stoplichten bij de Leenderweg). Dat huis was flink gemoderniseerd, alleen de wc was nog een oude pot maar zag er op de foto ook netjes uit.
Je zit daar wel mooi in het centrum op loopafstand van het meeste.

Was nog best druk, veel mensen draaide toch naar rechts vanuit de Jumbo ipv links. Kwa afstand van de centrum zit je daar heel mooi, Jumbo dichtbij is ook héél handig, maar het voelde net niet goed. Voelde wel als een thuis, maar niet voor mij (vriendlief denkt daar anders over, maar snapt mijn gevoel wel).

We hebben net een bod uitgebracht voor de Dieze 13. Daar horen we voor het weekend wat van terug. Duimen duimen duimen..... :#

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 21:13

Oooooeh spannend hoor!
Hopelijk weten jullie snel meer en krijgen jullie goed bericht. :D

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:06

Helaas pindakaas weer. -O- Tegen ons bod zei de verkopende makelaar al van nou, jullie durven. Maar schijnbaar is iemand zelfs daar ruim overheen gegaan (nog eens 25k eroverheen). Onze aankoopmakelaar zei dat diegene knettergek is. :')

Dus we gaan weer verder. :\

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:17

Jammer zeg. Maar ik begrijp uit je woorden dat jullie al overboden hadden op de vraagprijs en daar is nog eens een bod van 25k overheen gegaan? :wow:

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:45

Wat balen zeg, het zit jullie ook nog niet mee.
Wij zijn pas met 90.000 en 45.000 overboden en we zaten ook boven de vraagprijs.
Morgen wagen we weer een gok. Misschien dan toch een keer raak maar het blijft bizar.