Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 16:58

Dit jaar 2 x 1 week naar Griekenland geweest. 1 x Corfu en 1 x Karpathos. Alles bij elkaar heeft me dat € 2600,- gekost := :o Maar dan zit ook alles erbij: souvenirs, parkeren en twee keer de kat in pension. Alleen parkeren en de kat in pension was al € 400,- bij elkaar. Per saldo dus 1100,- per vakantie incl. huurauto.

Edit: O nee, foutje, er moet nog € 350,- vanaf voor tickets die ik volgend jaar pas ga gebruiken. Kijk, dan klinkt het al minder erg. 925,- per vakantie.

Was het wel lekker, poes?

poes

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 19:41

Het was heerlijk! Fijn gewandeld elke dag, en dan meestal iets bezocht en lekker gegeten en gedronken. Heel sprookjesachtige streek en veel burchten en kastelen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 19:57

Hier wordt het over 3 weken ook genieten. Dan ga ik naar New York toe.
Ik heb dringend een aantal dingetjes voor mijn garderobe nodig

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:10

Ben je er al geweest purny? :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:10

Het is heel hard te hopen voor iedereen dat alle landen Nederlanders willen blijven ontvangen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 23:47

Zeg. Al die mooie reisverhalen en -vooruitzichten helpen niet erg qua besparen/sparen he >;) :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 23:54

Ik ben vandaag toch niet naar een paardensportbeurs geweest dus dat was toch wel een besparing. En heb wat spullen op MP gezet en al wat verkocht ook. Best een lucratief dagje zo.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 00:13

Chubby schreef:
Zeg. Al die mooie reisverhalen en -vooruitzichten helpen niet erg qua besparen/sparen he >;) :D

Na twee en half jaar mocht het wel eens weer haha. Het reispotje loopt behoorlijk over *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 08:54

PSvanLot schreef:
Het is heel hard te hopen voor iedereen dat alle landen Nederlanders willen blijven ontvangen.

Reden dat ik de twee weken Schotland heb gewijzigd in 4 dagen Maastricht. Zo geen zin nu vanalles uit te zoeken en boeken en dan vlak voor vertrek met wat pech alles te moeten annuleren.

Mijn humeur is echt weer dalende. Gister wel lekker uit eten geweest. Maar ik merk dat ik het nieuws beter maar weer kan mijden. Ik trek al die nieuwe strengere maatregelen echt heel slecht -O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 09:31

Ik hoorde net dat er Nederlanders al 16 dagen in Italië in quarantaine zitten omdat er 15 van hun reisgezelschap positief getest zijn.
Zij waren allen geënt.

Zo sneu.

Vrijdag krijgen we weer nieuwe berichten hoorde ik. Betwijfel het of het bij deze beperkingen blijft.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-21 17:39

Zalig hoor lekker op vakantie geweest! En jullie uitgaven zijn toch best netjes! Ik reken meestal voor de zekerheid 100 Euro per dag per persoon, inclusief alles dan hoor. Dan valt het (tot nu toe) nooit tegen. Dat vind ik zo'n afknapper, als je als de vakantie al is geweest je nog een poos enorm zuinig moet doen omdat je te veel hebt uitgegeven met je vakantie }:0

Ja die maatregelen... -O- ben ook ongerust over wat voor winter we nu weer tegemoet gaan ;(

Als het een beetje meezit trouwens heb ik een nieuw project bij mijn werk, met een hoger salaris *\o/* denk dat het eigenlijk 95% zeker is, alleen HRM moet nog akkoord geven op het hele voorstel, maar in principe volgen ze altijd het advies van de manager :7
Zou me ongeveer 200 Euro per maand netto meer opleveren.
Afgezien van een heel leuk project, maar goed dit topic gaat over geld :P :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-21 18:56

@purny wat super gaaf trouwens NYC!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 18:58

PSvanLot schreef:
Ik hoorde net dat er Nederlanders al 16 dagen in Italië in quarantaine zitten omdat er 15 van hun reisgezelschap positief getest zijn.
Zij waren allen geënt.

Zo sneu.

Vrijdag krijgen we weer nieuwe berichten hoorde ik. Betwijfel het of het bij deze beperkingen blijft.

Thuiswerkplicht zal er vast komen eveneens als de verplichte looprichting. Wellicht weer beperkt bezoek.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-21 19:02

Denk het ook wel. En weer minder mensen in de supermarkt etc het was vandaag ook weer erg druk bij mijn plaatselijke supermarkt en dan ook weer mensen die zonder mondkapje lopen :roll:

Het lastige met reizen is simpelweg dat als je corona hebt ook al ben je niet ziek je niet met het vliegtuig of ander vervoer kunt. Ben zo blij dat we onze 5 dagen Portugal hebben kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 21:27

Over sparen gesproken.. ik zag vandaag dat ik mn doelstelling van dit jaar gehaald heb (wegens corona iets omlaag bijgesteld, maar heb gewoon het oorspronkelijke doel behaald). Dus komende maand bonus. Dan grote kans dat m'n eindejaarsbeoordeling ook een goed tot zeer goed is (hoe beter hoe hoger percentage loonsverhoging per januari). En december eindejaarsuitkering. Kom maar centjes *\o/*

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 21:42

Heerlijk Idinn!

Ik krijg eenmalig €800 bruto deze maand. Wist er niks van. En per 01-08-2021 krijg ik twee jaar lang €475 bruto extra salaris. Alleen moet dit nog met terugwerkende kracht gebeuren.
Ook is de eindejaarsuitkering verhoogd.

Ik ga dus nog even goed het jaar uit ;)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:43

O dat is een fijne meevaller!
Hier vliegt het geld eruit, word nog erger als ik straks de sleutel heb haha.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:57

Ik volg ook mee, ik spaar lang niet zoveel als ik zou willen en wil daar graag wat aan doen :\

Ik heb wat dure maanden achter de rug, zoals:
deze maand €240,- voor bruiloft (incl. cadeau, vrijgezellenfeest en kleding)
oktober: €448,- gespendeerd aan mijn auto
september: op vakantie geweest, o.a. €550 uit gegeven ter plekke
juli: vakantie betaald á €1221 + rolluiken á €942

Er komt echt de laatste maanden bijna niks bij en dat bevalt me niks! -O-

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 15:51

Ik heb dat ook, monchou. Iedere keer neem ik me voor om te sparen en dan is er weer wat.
Dierenartsrekening, vakantie (maar dat doe ik zelf), weekendje weg. Gelukkig krijg ik deze maand al de eindejaarsuitkering.

Ik denk ook wel dat het misschien scheelt als je echt een spaardoel hebt. Dat heb ik nu niet. Er komen wel wat dingen aan die ‘moeten’ (auto- en huisonderhoud) maar daar word ik zelf niet heel blij van.
En de buffer blijft nu stabiel.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:21

Blij dat ik niet de enige ben :D

Ja deze maand wordt nog duurder want wij gaan ook een weekendje weg naar een kerstmarkt in Duitsland, als het door kan gaan tenminste.

Het probleem is ook gewoon dat mijn vriend en ik houden van leuke dingen doen, etentjes, lunchen, winkelen en dat kost allemaal geld..

Een spaardoel zou denk ik inderdaad enorm helpen. Ik denk dat de motivatie niet voldoende aanwezig is .

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 17:06

Had ik het er hier nu pas over dat de kerst en oud en nieuw zo ongelukkig vallen dit jaar?
Ik kom deze grappige kaart net tegen op Greetz. :))

Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 17:09

Juist hiervoor budgetteer ik dus strak. Ik kan schuiven in de potjes maar het potje sparen kol ik niet aan. Ik spaar momenteel niet zo heel veel want ik verdien minder en leef ook graag ruim. Maar wat ik wil sparen, spaar ik ook. En dat betekent af en toe nee zeggen idd…

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-21 19:47

@Monchou een vast omlijnd spaardoel helpt wel ja. Aan de andere kant merk ik dat ik wel erg hebberig word naar mijn spaargeld, zo van, dat mag beslist niet minder worden :)) dus ook zonder echt spaardoel (behalve eerder stoppen met werken :+ ) gaat het hier prima qua budgettering.

@Fitzroy hahahaha geweldig. Vorige week kwam iemand met een islamitische achtergrond naar me toe dat hij heel graag met Kerst wilde werken, of hij mijn diensten mocht overnemen, grotendeels dan. Ik stond de hele Kerst ingeroosterd. Nou dat laat ik me geen 2x vragen. Dus voor het eerst sinds tijden met Kerst & Oud&Nieuw maar 1x een ochtenddienstje en verder niets **\O/** *\%/* zo'n zalig vooruitzicht. Plus week 1 helemaal niets ingeroosterd yesssss.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 20:26

Dat is heerlijk vanhuisuit! lekker vrij met de feestdagen. Betekend het dat je dan volgend jaar dubbel op moet, of dat niet?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-21 20:33

Ik hoop het niet hahaha.
Met het nieuwe project dat ik ga doen heb ik geen weekenddiensten meer **\O/** *\%/* maar goed, je weet nooit of dat project opeens weer ophoudt, niets veranderlijker dan de zorg. Ik zie het wel :-) vond het altijd wel leuk met Kerst. En dan Kerstavond of 1e Kerstdag. Is toch altijd apart sfeertje. Met Oud&Nieuw werken heb ik altijd een hekel aan gehad, dan ben ik heel graag thuis.
Maar ben liever gewoon helemaal vrij natuurlijk :o :)