[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:40

Duplo schreef:
Spannend keeyzie!

En proficiat Marjan!

Wij hebben uitstel aangevraagd :\
Volgens adviseur nog steeds niets aan de hand maar ik krijg het steeds benauwder

Blij als alles geregeld is, afspraak notaris is wel al bevestigd
15 maart zou de dag moeten worden :j

Succes, uitstel is niet leuk weet ik uit ervaring, bij ons is er een spoed dossier van gemaakt waardoor het binnen 24 uur geregeld was.

Bedankt iedereen voor felicitaties :D

Cardy

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:44

@ Marjan: gefeliciteerd!
@ waxmeltsenzo: fijn dat je getekend hebt en leuk dat je de verkopers hebt leren kennen. Zou zeker langsgaan, erg leuk om de geschiedenis te leren kennen.

Wij hebben helaas ook uitstel gevraagd. Onze ontbindende voorwaarden van ons nieuwe huis zou na vandaag vervallen, en die van onze kopers morgen. Niet goed opgelet, dus erg stom.

Kopers zouden wel alles al rond hebben en zouden er vaart achter zetten om te bevestigen, hebben ze niet gedaan. Dus heel irritant.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:48

MarjanB schreef:
Duplo schreef:
Spannend keeyzie!

En proficiat Marjan!

Wij hebben uitstel aangevraagd :\
Volgens adviseur nog steeds niets aan de hand maar ik krijg het steeds benauwder

Blij als alles geregeld is, afspraak notaris is wel al bevestigd
15 maart zou de dag moeten worden :j

Succes, uitstel is niet leuk weet ik uit ervaring, bij ons is er een spoed dossier van gemaakt waardoor het binnen 24 uur geregeld was.

Bedankt iedereen voor felicitaties :D

Had onze koper ook, verzoek 2 weken, 1 week gegeven en op de laatste dag van die week was het rond.

Volgende week krijgen we de sleutels, nu al aan het hamsteren voor 't klussen (stal en afrastering hebben we liggen, prioriteiten stellen ;)).

Wij hebben er zin in... inmiddels al tig keer de verbouwplannen omgegooid, zullen we vast nog een aantal keer doen. Zoveel ideeën en mogelijkheden, als 't dan over 30 jaar eindelijk af is kunnen we ervan genieten:(...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:21

Ik heb enige tijd terug deze woning met jullie gedeeld. http://www.funda.nl/koop/dalerveen/huis ... traat-107/
Nu wil mijn collega de woning gaan opsplitsen voor de verkoop, dus het voorhuis apart verkopen zeg maar. Nu ben ik wel benieuwd wat jullie daarvan zouden vinden als potentiele kopers. Stel dat je zo'n boerderij zou zoeken, zou je dat dan bezwaarlijk vinden?

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:24

Gefeliciteerd Marjan.
Joolien: ik denk dat dat helemaal afhankelijk is van wat de kopers met de woning willen. Maar ik denk dat de woning daarmee wel aantrekkelijk wordt voor bijv kopers zonder paarden of vee.

Wij zitten tot morgen nog even in spanning. Er waren nog andere geïnteresseerde. Ik heb mijn definitieve bod nogmaals bevestigd. Morgen voor 12 uur horen we of we de gelukkige zijn ja/nee

Vind het nu wel heel spannend worden hoor!!!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:27

Marjan gefeliciteerd!
Waxmelts, heeft even geduld gevergd maar dan toch goed gekomen! Fijn gevoel denk ik?

Joolien, ik zou als potentiële koper dan afhaken. Als je vrij kunt/wilt wonen zou ik niet mijn erf willen en gebouw willen delen, en waarschijnlijk krijg je ook gedoe met recht van overpad enzo.

Keeyzie, ik duim voor je!

Hier vandaag de eerste kijkers gehad ,vrijdag de volgende.
De makelaar dacht dat ze het wel leuk vonden, ze waren iig best positief. We gaan zien of we nog wat van ze horen

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:52

@joolien dan moet gemeente wel akkoord gaan met splitsing en dat kan jaaaaaren duren weet ik uit ervaring. Dus zou dat eerst heel goed uitzoeken.

Mooi stom CArdy! Hoop dat jullie t ook snel rond hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:14

Balen Cardy! Het wordt overal zo makkelijk voorgesteld, een hypotheek nemen. Duurt toch voor het allergrootste gedeelte van de dossiers een hele tijd.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:26

Joolien schreef:
Ik heb enige tijd terug deze woning met jullie gedeeld. http://www.funda.nl/koop/dalerveen/huis ... traat-107/
Nu wil mijn collega de woning gaan opsplitsen voor de verkoop, dus het voorhuis apart verkopen zeg maar. Nu ben ik wel benieuwd wat jullie daarvan zouden vinden als potentiele kopers. Stel dat je zo'n boerderij zou zoeken, zou je dat dan bezwaarlijk vinden?

Ja wij zouden dat bezwaarlijk vinden. Wij hebben ook boerderijen gezocht en soms werd pas na goed de tekst lezen duidelijk dat het om een deel van de boerderij ging.
Men koopt een boerderij voor de vrijheden. anders koop je alleen een voorhuis.

Ik denk trouwens dat met een beetje geduld deze boerderij echt wel ontdekt wordt door de juiste koper.
In zijn geheel. De prijs is gunstig en het is een ideale plek voor paarden/dieren liefhebbers.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:12

@joolien: voor mij zou het een bezwaar zijn, maar van de andere kant kan het een uitkomst zijn voor mensen die graag buitenaf willen wonen met wat minder budget ter beschikking.
Maar eerlijk gezegd denk ik vooral dat hij gewoon wat moet zakken met de prijs, deze is erg hoog geprijsd voor die omgeving. Het loopt daar gewoon niet zo hard :n

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:15

Voor ons zou het een uitkomst zijn, hier in de omgeving hebben ze dat ook bij een boerderij gedaan en dat liep storm.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:16

Joolien, het kan twee kanten op met die boerderij qua splitsen

De mensen met wensen zoals hierboven door WME en Sananasje beschreven zullen het niet waarderen
Maar! Zolang geen van beide delen verkocht is kunnen die het nog steeds als geheel kopen

De mensen met vrijheids wensen en beperkter budget komen er wel weer bij in de kopers pool
Ik ken verschillende voorbeelden van panden/boerderijen die gesplitst zijn en verkocht waarbij verkoop en bewoning goed geregeld is en al langer goed gaat
(En waarbij de verkoop ook echt een vlucht nam na het splitsen)

Kost wel even heel goed! Nadenken over de indeling kwa opritten en land etc
Dat beide woningen wel echt privacy hebben etc

Maar dan ligt het er nog steeds aan of het pand correct geprijsd is voor de omgeving

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:37

Mooi huis. Het opsplitsen heeft voor en nadelen. Huis is wel overprijst en wat mij aan de advertentie stoort is de idiote hoeveelheid niets zeggende dubbele fotos van buiten. Begin met de in huis fotos, daar gaat het om. Makelaar heeft hierin flink lopen blunderen. Ook veel scheef genomen slechte fotos zitten ertussen.

En dan nog kom ik er niet uit wat waar is. Welke foto s horen bij het gastenverblijf? Ik zie op een gegeven moment nieuwe badkamer tegels alleen dat is ook alles geen idee hoe die badkamer eruit ziet bijvoorbeeld. Hoe ziet die badkamer eruit. De oude bruinige badkamer staat wel helemaal op de foto. En de plattegrond fotos kunnen beter ook apart van de fotos gezet worden en dan duidelijk aangeven wat is gastenverblijf en wat is hoofdverblijf. Deel van huis lijkt al opgeknapt deel nog niet. Maar wat is wat?

Nadeel van opsplitsen is waar komt je toevoerpad, hoe zorg je ervoor dat achterhuis niet altijd pal langs voorhuis moet lopen ivm privacy. Wat doe je met het grote perceel? Door de helft, achter alleen een stukje tuin? En hoe regel je recht van overpad enz.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:15

Ik zou willen dat we zo'n object als Joolien hier plaatst voor dat geld zouden kunnen vinden hier in de buurt!

Wij hebben vrijdag het voorlopig koopcontract getekend, en vandaag is het getaxeerd. Gelukkig ruim boven de prijs die we overeengekomen zijn. Nu is het wachten op de goedkeuring vd hypotheek. Spannend!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:26

Ik vind het helemaal niet overprized.
Ik heb even naar de andere woningen gekeken die aangeboden worden, ja dan is dit duurder. Maar het heeft ook de meeste grond, de meeste kamers en is m.i gewoon meer dan waard.
Het nadeel is dat er dus meerdere boerderijen zijn, en dat mogelijk mensen toch wel gaan denken van hebben we die ruimte nodig.

De woning is ook een prima object om een bed and brekfast te beginnen of als kangoeroewoning.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:27

Ik ben gisteren op gesprek geweest bij een nederlandse bank (ik ben belg maar woon tegen de grens) en tot mijn grote verbazig kreef ik met mijn loon als alleenstaande, amper €45000, maar in een belgische bank kon ik ruim 3x zoveel krijgen. Is dat normaal dat nederlandse banken zo weinig willen lenen?
Dat ik belg was maakte voor de man niets uit.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:38

In Nederland zijn de mogelijkheden flink ingeperkt de afgelopen jaren
Dus zou zomaar kunnen

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:15

Kan inderdaad maar zomaar, je kunt hier niet veel.

Ik sluit me aan bij karuna en vind hem ook te duur, daarleveen is niet heel populair, het is geen wierden ofzo. Zelfs hier koop je zon huis voor dat geld en dat zijn sel de wat populairdere gemeenten! Denk zelf persoonlijk niet dat je de woning moet splitsen, grote kans dat je dan een deel niet verkocht krijgt en hoe ga je dat juridisch doen?

Bij mij is alles nu rond, 1 mei tekenen en de sleuteloverdracht! Het werd heel krap maar het is gelukt om mijn droomhuisje te kopen. <3
Volgende week al borrel van de buurt. :')

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:21

Ik vind de woning die Jolien laat zien ook niet extreem duur. Persoonlijk zou ik zo'n woning niet willen delen..

Wij hebben partijen tot zaterdag de kans gegevens om hun uiterste bod voor onze huidige woning te doen, dus nog even in spanning. Hopelijk kan dan het voorbehoud verkoop eigen woning geschrapt worden in het koopcontract van de nieuwe woning :D

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:43

Voor ons hield het helaas op, andere geïnteresseerde partij bood 10000 meer.
We zoeken gewoon weeer verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:44

keeyzie schreef:
Voor ons hield het helaas op, andere geïnteresseerde partij bood 10000 meer.
We zoeken gewoon weeer verder.

Oeps, dat is iets meer :=

Bedankt ovor jullie meningen, zal t even aan mn collega doorgeven. Wellicht heeft hij er wat aan.

Onze situatie nu in de straat... (huis aan de andere kant van ons is net verkocht, evenals het huis naast het rode bord)

Afbeelding

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:51

Ik heb echt het idee dat de huizen je nu om de oren vliegen. Hier worden de meeste huizen al verkocht voordat ze op Funda komen...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:53

Hier komen er ook ineens veel meer huizen online. In de afgelopen week 3 zelfde huizen als die van ons en die zijn allemaal 25-50K duurder geprijsd dan wij gekocht hebben.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 07:56

Cardy schreef:
@ Marjan: gefeliciteerd!
@ waxmeltsenzo: fijn dat je getekend hebt en leuk dat je de verkopers hebt leren kennen. Zou zeker langsgaan, erg leuk om de geschiedenis te leren kennen.

Wij hebben helaas ook uitstel gevraagd. Onze ontbindende voorwaarden van ons nieuwe huis zou na vandaag vervallen, en die van onze kopers morgen. Niet goed opgelet, dus erg stom.

Kopers zouden wel alles al rond hebben en zouden er vaart achter zetten om te bevestigen, hebben ze niet gedaan. Dus heel irritant.

De ontbindende voorwaarden zijn sinds gister verlopen, dus helemaal blij *\o/* . Sinds ons bod (eind december) tot nu voelt als een hele lange tijd, kunnen het bijna niet bevatten dat het nu echt rond is haha.

Rotte voor nu is dat onze adviseur ziek is.. Dus zelf maar even achter onze verkoopmakelaar aangegaan en die laten bevestigen dat kopers niks met hun ontbindende voorwaarden hebben gedaan. Nu wachten op een definitieve bevestiging van onze geldverstrekker voor het nieuwe huis. Jeej!!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 13:24

*\o/* jeeeeeeej offerte is binnen. Volgens de hypotheekadviseur geen rare dingen erin.
Komende woensdag zelf tekenen en dan is het grote wachten begonnen :) (of de hypotheek echt goedgekeurd wordt)