Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:26

Jeetje, Olymp; stuur wat deze kant op _O-

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:31

Vandaag bij de mega food stunter in Almere geweest, ging de deur uit met 2 flink gevulde diepvriestassen. Heb echt van alles meegenomen. Diverse soorten vlees van 2 euro per kilo, gehaktsnackjes, meergranencroissans, saucijzenbroodjes en 4 taarten. Ik was 19 euro kwijt :D Mijn ouders wonen in Almere, dus als het bevalt combineer ik deze winkel gewoon 1x per maand met een bezoekje.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:36

Je kunt daar dus gewoon naar binnen zonder dat je een of ander pasje nodig hebt?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:36

Nientje: jou onderschrift _O- Moet er elke keer weer om lachen :=

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:37

Alwiene schreef:
Ja klopt, ik heb ze dan na het koken in een bak met ijskoud water gegooid en daarna nog even goed koud afgespoeld en toen waren ze eigenlijk al meteen zo koud dat het een kwestie was van even uit laten druppen en dan invriezen maar. Het belangrijkste is dus dat dat kookproces gestopt wordt door je groente en snel en goed af te laten koelen :)

Ga ik dat proberen, bedankt.

Hier op de markt betaal je ook veel vind ik, dan haal ik het net zo lief bij bv de Lidl op. Over de mega food stunter, ik vraag me af wat voor vlees het is. Ik probeer er op te letten dat we zo veel mogelijk vlees eten wat goed is voor de dierenwelzijn en gezien deze bedragen denk ik niet dat dit met elkaar overeenkomt. Daarom probeer ik het maar niet uit.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:40

Ik zat even op de site te kijken, maar die afbakbroodjes is wel interessant. Helaas zit hij hier niet in de buurt :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:46

Zo dat is idd een goedkope markt zeg!
Ik had hier zaterdag 500 gram druiven, een courgette en 3 bananen voor €2,60. Opzich ook niet heel verkeerd, maar niet zo goedkoop als de jouwe!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:49

Wij hebben hier op maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag markt :)

Of nou ja, dan praat ik over de Haagse Markt :j Zelf hier in Delft ook markt, maar daar kom ik nooit. In Den Haag is hij groter, uitgebreider en goedkoper. Meestal ga ik uit mijn werk er ff snel heen , is het maar een klein stukje om rijden. :) En anders ga ik op zaterdagochtend vroeg. In het weekend reis ik gratis met de trein, dus dan ben ik ongeveer 1.50 aan de tram kwijt totaal. Dan moet ik alleen binnen een half uur weer de tram terug hebben. Maar dat lukt meestal wel, omdat ik weet wat ik nodig heb en eerst ff snel een rondje race om te kijken waar het goedkoper is en dan ga ik kopen :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:02

Kun je paprika's rauw invriezen? := Dat wist ik niet..
Doe je dat daarna eerst ontdooien, of bevroren in de pan?
Scheelt denk inderdaad dat het daar een grote markt is.. Hier heb je 1 groente/fruitkraam en dan is er dus ook geen concurrentie.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:06

ik gooi ze bevroren in de wokpan :j

Je kan zoveel groente/dingen invriezen. Bonduelle verkoopt ook zakken paprika's voor in de diepvriezer, ook zakken uien, maar ik vind uien het lekkerst als ze rauw zijn :j Lekker bij de patatjes ofzo :9

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:13

Wat handig! Ga gelijk eens in de gaten houden wanneer er paprika in de aanbieding is en het dan ook in zakjes invriezen. Kan dat bij courgette ook dat jij weet?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:15

Courgette vries ik ook in :j

En dan bevroren in de pan gooien :)

Ik vries heel veel in, aardbeien, mango, bananen, frambozen, paprika, uien, courgette, granaatappel.

Meestal zoek ik het even op via googlen of ik iets kan invriezen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:09

Hier gaat courgette ook in plakjes de vriezer in ... en dan idd bevroren de wok in. Soep staat nu op, had gister gemaakt .. maar was beetje veel :+ Nu wat extra prei en champignons als vulling erbij en dan krijg ik het hopelijk vandaag op.

Morgen naar de appie om kip te halen. Had bij de GB gekeken .. maar 12 euro voor een kilo kip ga ik echt niet aan beginnen :')

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:40

nientje78 schreef:
Je kunt daar dus gewoon naar binnen zonder dat je een of ander pasje nodig hebt?

Ja :j Is gewoon voor particulieren. Ik zag nog wel veel meer lekkers en goedkoops. Over een paar weekjes gewoon nog een keer gaan en dan eens kijken wat ze hebben. Het zijn allemaal eenmalige partijen dus op is op.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:48

Ik ga morgen naar de markt. Hopelijk ook even flink wat groente inslaan. Normaal werk ik altijd op woensdag dus dan kan ik niet heen. Nu heb ik nog zeer veel vrije dagen over dus ik heb bedacht dat ik voor de rest van het jaar om de week op woensdag vrij ga nemen. Kan ik wat vaker naar de markt.

Morgenmiddag ga ik dus naar de mega food stunter. Ik ben benieuwd. Ik heb van de week van een kennis goede verhalen gehoord over de broodjes dus die gaan zeker mee naar huis. Even per 4 stuks verpakken en we hebben weer voor 10 zondagen lekkere broodjes. Vlees e.d. ga ik gewoon proberen. Misschien alvast gebak mee nemen want over een kleine 2 weken zijn mijn man en ik jarig. Ik laat jullue wel weten wat ik gehaald heb.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:52

Zojuist het appeltaartje geproeft en deze is echt heerlijk! 2 stuks voor 3 euro, perfect om visite voor te schuiven. Net zo duur als een pak koeken maar veel luxer en lekkerder. Manlief vond het vlees ook prima. Geen idee wat het was, stond niet op de verpakking. Maar het waren een soort mini cordon bleus ofzo.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:55

er staat idd niks op de verpakking vandaar ook niks van die pakjes mee genomen. Heb een grote doos met hamburgers mee. Verpakt per 2 en zien er goed uit. :) volgende keer wat meer meenemen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:01

Ik heb even gekeken op de website van mega food stunter en ze hebben erg leuke aanbiedingen naast vlees; http://megafoodstunter.nl/

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:43

Hier vries ik ook regelmatig paprika in. Handig om sws in de vriezer te hebben. Dan heb ik altijd achter de hand mocht ik ze een keer vergeten bij de boodschappen :+

Megafood stunter ken ik niet. Zal hier dus niet in de buurt zitten denk ik.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:04

Ik wist ook niet dat je paprika in kon vriezen. Als het nog keertje op de folder kom ga ik ze eens inslaan.
Snijden jullie ze eerst in stukjes?
Courgette heb ik wel ingevroren bedenk ik me net, maar dat heb ik er nog nooit uitgehaald :+

Hier gaan de bezuinigingen erg goed. Vriendlief is nu bijna 4 weken gestopt met roken, dus dat scheelt ook veel :j De Lidl is 2 maanden dicht en nu hebben we al 4 weken boodschappen gehaald bij de AH van Euroshopper en dat valt me ook alles mee :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:25

Ga het vanaf nu ook in de gaten houden! Echt handig dat je het niet eerst kort hoeft te koken ofzo.

Wij hebben afgelopen 2 weken voor 66 euro boodschappen gedaan, echt blij mee, 33 euro per week dus gemiddeld! En we hebben niet veel voorraad opgemaakt ofzo, echt gewoon alle boodschappen gekocht wat we nodig hadden. Kijken of we dat lage bedrag vol kunnen houden :D

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:28

Paprika in stukjes invriezen. Ik stop ze in portiezakjes. Dan uit de vriezer gelijk de pan in!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:57

Ik ben vandaag ook bij de mega food stunter geweest. Ik heb het volgende gehaald:
40 afbakbroodjes € 2,-
8 kippebouten € 2,-
3x 250 gr basilicum € 1,-
2,5 kg aardappelbolletjes € 3,-

Ik heb dus € 8,- moeten betalen. Vanavond ieder 2 kippeboutjes gegeten. Was prima te eten. Dus dat neem ik de volgende keer weer mee als ze het nog hebben. Ik heb 1 zakje basilicum aan een vriendin gegeven, de anderen liggen in de vriezer. Ik denk dat ik m'n zus blij ga maken met een zakje.

Vanmorgen naar de markt geweest hier. Het volgende gehaald voor € 9,90:
30 mandarijnen
2 kilo spruiten
2 kilo paprika ( 1 kilo aan een vriendin door verkocht)
2 dikke stronken brocolie

De spruiten en paprika liggen nu al in de diepvries. En we hebben vanavond spruiten gegeten.

Ook nog bij de Emte geweest en daar hutspot en boerenkool gehaald voor € 0,59 per zak. In totaal 4 zakken gekocht die nu ook in de vriezer liggen. Al met al meer het nodige in de vriezer zodat we weer even voor uit kunnen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 22:50

Blancheren :
water aan de kook brengen
groente er in doen (in zeef kan handig zijn)
water weer aan de kook brengen
na x minuten groente uit water nemen en snel afkoelen met koud water (bak met water en ijsblokjes is ideaal)

Aantal minuten koken hangt af van soort groente, er zijn wel tabellen voor te vinden via google.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:37

ik heb het topic eindelijk weer terug gevonden..ik ga weer meelezen :j