Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 07:23

Weet iemand toevallig of je kan zien aan het blad van de hortensia welke
kleur de bloem gaat zijn :D := :o ?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 07:31

Nee, bloemkleur is ook nog afhankelijk van het type grond. Heb blauwe gehad die op onze grond rood werden.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 07:32

Jammer, ik kan echt 10 hele mooie grote struiken overnemen via MP, weet die
man niet welke kleur ze zijn :+

Dan was jullie grond niet "zuur" genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 07:34

Gewoon doen :j , valt het tegen trek je ze er weer uit

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 07:40

Rebecca schreef:
Gewoon doen :j , valt het tegen trek je ze er weer uit

Nee, dat vind ik zonde :+ Wil persé witte hebbben.

Wel een sport hoor, je tuin opknappen via MP, zelf uitgraven, ophalen en vervolgens weer planten. Als het doorgaat mag ik morgen 4 meter buxushaag uitgraven {:} :Y)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 07:41

Ja t ligt deels aan je grond. Maar je kan je grond zelf ook bij mesten :) een dan nog scheelt het nog per jaar. Mijn hortensia is het ene jaar veel blauwer als het volgende :')

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 07:42

Kennen jullie de Strong Anabelle Hortensia's <3 ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 07:44

Zo heb ik de voortuin ook gedaan :j :') , past nog meer in

Ik wil graag nog wat hortensia in de tuin , heb er de ballen verstand van maar maakt niet uit

Oh heb er 1 trouwens maar die heeft het niet makkelijk en doet niet veel
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-05-17 07:45, in het totaal 1 keer bewerkt

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 07:45

Dit is een beetje het idee voor onze saaie zijkant :)
Staat er in ieder geval iets gezelligs totdat we de tuin gaan verbouwen :)

Afbeelding

Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 07:46

Ik heb twee jaar terug 12 pluimhortensia's
Gratis kunnen ophalen
Erg prettig om op die manier de tuin alvast wat groener te krijgen :j

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:07

Ja, is gaaf toch Sonja :D Ga wel kijken hoe ver ik kom :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:27

Nadeel met hortensia's is idd dat ze kunnen verkleuren. Die van mij waren ook wit toen ik ze kocht, zijn nu roze/blauwig...

Als ik jou was zou ik dan de Anabelle doen, weet je zeker dat die wit blijven. Maar dat is in principe niet een struik, die worden niet zo groot als de gewone hortensia struiken. Die op jou plaatje staan, is denk ik ook de Anabelle.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 11:19

Ik heb eindelijk een leuk tuin setje gevonden, ga hem morgen ophalen. 2 week neuzen op marktplaats verder eindelijk iets gevonden *\o/*

Afbeelding

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 21:22

Annet_Dottie schreef:
Ik heb eindelijk een leuk tuin setje gevonden, ga hem morgen ophalen. 2 week neuzen op marktplaats verder eindelijk iets gevonden *\o/*

[ [url=m/lFpojM.jpg]Afbeelding[/url] ]

leuk setje, vind alleen een ronde tafel totaal niet handig :P
hebben nu ook een ronde en ben aan het speuren naar een rechthoekige, past bijna niks op een ronde tafel :P wil je een keer met zijn 4en BBQ past er bijna niks op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 21:37

Keell94 schreef:
Annet_Dottie schreef:

[ [url=m/lFpojM.jpg]Afbeelding[/url] ]

leuk setje, vind alleen een ronde tafel totaal niet handig :P
hebben nu ook een ronde en ben aan het speuren naar een rechthoekige, past bijna niks op een ronde tafel :P wil je een keer met zijn 4en BBQ past er bijna niks op

Snap ik! Ik heb niet heel vaak mensen over de vloer verder en zullen over het algemeen met z'n 3en er aan zitten tegelijk als ik kijk naar m'n huidige situatie _O- nee maar het is meer echt voor mezelf, wat extra stoelen gewoon handig maar tafel om zelf aan te kunnen zitten kleuren/schrijven/eten met z'n 2en ofzo. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 21:46

Ik heb ook een ronde tafel :j

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 22:20

Onze tuin is te klein voor een tafel met stoelen. Dus wij hebben een lekkere comfortabele hoekbank neergezet. Gezellig met vrienden en de katten. En de bank ligt ook zo lekker dat ik er wel eens op in slaap ben gevallen vorige zomer. Tekenen gaat er inderdaad niet zo makkelijk. Maar dat doe ik toch al snel liever op de werkkamer. Dan heb ik ook alles bij de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 23:12

Heb ik ook aan gedacht een bank, Picknicktafel of kleine set maar dit is net wat compacter zodat ik het nog eens op kan pakken en kan verplaatsen, hij komt op het terras maar daar is hooguit tot half 1 's middags zon, dan is ie volgens mij zelfs al weg dus ik zal er niet de hele dag zitten, m'n plan is nu toch wel om weer lekker bruin te worden deze zomer dus met stoel de zon achterna :+

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 23:57

Annet_Dottie schreef:
Heb ik ook aan gedacht een bank, Picknicktafel of kleine set maar dit is net wat compacter zodat ik het nog eens op kan pakken en kan verplaatsen, hij komt op het terras maar daar is hooguit tot half 1 's middags zon, dan is ie volgens mij zelfs al weg dus ik zal er niet de hele dag zitten, m'n plan is nu toch wel om weer lekker bruin te worden deze zomer dus met stoel de zon achterna :+

wij hebben de hele dag zon in de tuin dus zal er veel zitten, vind een grotere tafel wel handiger dan :P
maar vind ze via marktplaats alsnog best aan de prijs

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 07:48

Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee en heb ook eerder al wat gevraagd over tuinontwerp enzo.

Inmiddels hebben we iemand gevonden die voor ons een leuk ontwerp heeft gemaakt en die het ook voor een schappelijke prijs gaat uitvoeren :D

Heeft iemand ervaring met keramische tegels? Hij raad dat aan omdat we een tuin op een noorden hebben dus snel groene aanslag door de schaduw. We zijn alleen bang dat het te glad wordt...

Als jullie t leuk vinden kan ik het ontwerp wel delen? Misschien weer inspiratie voor anderen. Ik zal sowieso voor en na foto's plaatsen, maar we moeten nog even wachten voordat het wordt uitgevoerd.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 08:08

Afbeelding
Een van de lupines blijkt een andere kleur te hebben dan op het kaartje stond. := Niet erg, past ook prima in onze tuin met blauw, paars, roze en wit.

Hier kan ik zo van genieten hè:
Afbeelding

Wij hebben onze tuintafel en stoelen destijds aan het eind van het seizoen gekocht. Veel bekeken (ook op mp) en uiteindelijk bij een tafel van Jysk uitgekomen waar we nog altijd erg blij mee zijn! :)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 09:42

Lupines zijn zo ontzettend mooi! Helaas overleven ze bij mij de slakken nooit.

En tuinontwerpen delen zou ik erg leuk vinden.

Ik vind het ook altijd leuk om ontwerpen te maken inclusief beplantingsplan etc.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 10:16

Tuin van ons is echt chaos, haha, geen jungle meer gelukkig, want
heb alles eruit getrokken. Het enige waar we echt ontzettend blij mee zijn is
de overkapping c.q. kleine veranda, hier staat dan ook een dijk van een tafel met 6 stoelen.

De man van de hortensia's via MP geeft maar geen reactie grrr..... ik wil ze hebben :+

Iemand enig idee wat een metertje buxus zou moeten doen? Heb echt geen idee wat daar een normale prijs voor is als je dat bij iemand uit de tuin moet graven :D

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 10:58

Kirstenn schreef:
Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee en heb ook eerder al wat gevraagd over tuinontwerp enzo.

Inmiddels hebben we iemand gevonden die voor ons een leuk ontwerp heeft gemaakt en die het ook voor een schappelijke prijs gaat uitvoeren :D

Heeft iemand ervaring met keramische tegels? Hij raad dat aan omdat we een tuin op een noorden hebben dus snel groene aanslag door de schaduw. We zijn alleen bang dat het te glad wordt...

Als jullie t leuk vinden kan ik het ontwerp wel delen? Misschien weer inspiratie voor anderen. Ik zal sowieso voor en na foto's plaatsen, maar we moeten nog even wachten voordat het wordt uitgevoerd.

Met de tegels heb ik geen ervaring maar ik kan zijn verhaal wel bevestigen. Ik verwijderde het bij mijn huis minimaal eens per maand en dat was nog niet goed genoeg. Daardoor werden de tegels juist spekglad, gewoon gevaarlijk met regen enzo.
Ben benieuwd naar jullie ontwerp!

Mijn tuinsets komen bij de Kwantum (de zwarte) en de Gamma (de witte). Mocht die zwarte ooit vervangen worden dan wil ik een hoekbank in bruin/beige :)

Mooie plant BloemBloem :)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:11

Een meter buxus en zelf uithalen zou naar mijn mening niks moeten kosten.