Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 22:11

Ik ben sinds vandaag in het bezit van een witte Samsung Galaxy S5. En hij is écht fijn! Had hiervoor een Iphone 4 en het verschil alleen al kwa Facebook is echt heel erg groot. Ik ben er heel erg blij mee :j

DewiRox

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:10

Ik mag dit weekend mijn abonnement verlengen en dus een nieuwe telefoon kiezen. Ik heb nu een Samsung S3 en wil in ieder geval bij Samsung blijven.

Alleen..
Ik kan niet kiezen tussen de S5 en de note 3. Ik vind de note 3 er een stuk mooier uitzien dan de S5 en ook de S-pen lijkt me een erg leuke toevoeging. Die gezondheidsfunctie's op de S5 geven voor mij geen toevoeging, dus daar zal ik het niet voor doen.

Ik heb filmpjes gekeken op YouTube en dan trekt de note 3 me wel meer dan de S5, alleen 'schrok' ik bij the phone house best een beetje bij het zien dat de note 3 toch nog wel een stuk groter is dan de S5. Nu went dat snel denk ik en in je zak passen ze tegenwoordig toch al niet meer.

Daarnaast zegt me vader dat ik beter voor het nieuwste kan gaan. Nu ben ik het daar niet helemaal met hem over eens, want ik denk dat er niet eens zoveel zichtbaar verschil in zit. De S5 heeft dan wel een betere camera, maar die van de note 3 is ook al goed natuurlijk.

Ik ga wel echt gelijk voor een nieuwe. Bij degene die ik nu heb is het wifi antenne (?) stuk, waardoor hij geen wifi meer pakt.

Welke raden jullie aan?
Qua abonnement zijn ze gelijk.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:14

S5 zou ik voor gaan de note is bijna niet meer normaal mee te nemen vanwege zijn grote.

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:39

Ik heb nu ook 2 dagen een nieuwe telefoon! Een Sony Xperia Z Ultra. Watre geweldog toestel. Super snel, een enorm scherm en een super scherp beeld. Nu wil ik het 2 jaar volhouden met deze. Het afgelopen jaar heb ik ieder half jaar een nieuwe gekocht omdat er telkens iets niet klopte. Nu hoop ik dat ik dat over een paar maanden niet over deze zeg. Al met al, ik ben blij :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 15:27

Ik ben ook opzoek naar een nieuwe mobiel. Ik heb nog 4 maanden :+ Maar omdat je vanaf 4 maanden voor het aflopen van contract al mag verlengen, ben ik nu al opzoek naar wat voor mobiel ik zou willen :P
Heb abbo bij T-mobile en daar blijf ik ook.

* Ik zoek een mobiel die óf los te koop is tot ongeveer €300,- (dan kan ik sim only erbij nemen)
* óf mobiel met abonnement tot ±€27,- per maand. (met ±90 minuten bellen en 500 mb internet)

K wil een goede mobiel waarbij de accu lang meegaat. Heb momenteel een Samsung Galaxy S2, en de accu is waardeloos, evenals dat het intern geheugen erg snel propvol zit (ondanks SDkaart die erin zit), dus lekker veel intern geheugen zou ook fijn zijn.
Het schermformaat maakt niet heel erg uit, maar een koelkast als mobiel, zoals de Galaxy note ofzo, is niet zo praktisch :Y) Dus niet té groot maar ook niet te klein scherm. Goede camera en dat soort features is mooi meegenomen.

Voorkeur voor Samsung of Sony, maar ook LG kan.

Wie heeft dé goede telefoon? :D
Tot nu toe is mijn blik gevallen op telefoons zoals LG Optimus G pro, Sony Xperia Z1, Samsung Galaxy S4 active.
Verder niet erg veel verstand van de goede smartphones. Dus ik hoor graag de tips voor andere smartphones!

Ben nu zelf ook de aanbiedingen in de gaten aan het houden, zowel voor losse telefoons als met abonnement van T-mobile.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:01

Doe dus niet de LG Optimus G Pro maar de G2, die bedoel je denk ik ook? Heeft grote accu en mooi scherm, gaat lang mee op een lading iig.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:07

Laatst bijgewerkt door Kido op 22-06-14 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:13

Over toestel ben ik uit -> LG G2 gaat hem worden :)
Nu nog kijken welke provider. Telfort en Tele 2 zijn het goedkoopst. Vind het erg moeilijk kiezen, over alle providers lees ik bijna alleen maar slechte recensies.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:15

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:41

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:01

Ik bedoelde wel de LG optimus G Pro xD zag daarvan op bol.com een aanbieding staan en de recensies waren erg goed. Maar de LG2 is dus beter?

Ik heb T-mobile en ben er ook erg tevreden over, nooit problemen mee gehad.

Via studentmobiel wilde ik indd gaan doen. Daar heb ik ook mijn huidige mobiel vandaan.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:49

Belsimpel niet? Praktisch dezelfde bedrijven. :) en is goedkoper met bijbetaling meestal. (mijn abonnement heb ik via Belsimpel geplaatst, contract downloaden, uitprinten ondertekenen en inscannen en weer uploaden. Zo gepiept.)

Bij Hi krijg ik straks trouwens 1GB per maand extra en mijn download via 4G wordt verdubbeld naar 50Mb/s. :D

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:15

1234 schreef:
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe mobiel. Ik heb nog 4 maanden :+ Maar omdat je vanaf 4 maanden voor het aflopen van contract al mag verlengen, ben ik nu al opzoek naar wat voor mobiel ik zou willen :P
Heb abbo bij T-mobile en daar blijf ik ook.

* Ik zoek een mobiel die óf los te koop is tot ongeveer €300,- (dan kan ik sim only erbij nemen)
* óf mobiel met abonnement tot ±€27,- per maand. (met ±90 minuten bellen en 500 mb internet)

K wil een goede mobiel waarbij de accu lang meegaat. Heb momenteel een Samsung Galaxy S2, en de accu is waardeloos, evenals dat het intern geheugen erg snel propvol zit (ondanks SDkaart die erin zit), dus lekker veel intern geheugen zou ook fijn zijn.
Het schermformaat maakt niet heel erg uit, maar een koelkast als mobiel, zoals de Galaxy note ofzo, is niet zo praktisch :Y) Dus niet té groot maar ook niet te klein scherm. Goede camera en dat soort features is mooi meegenomen.

Voorkeur voor Samsung of Sony, maar ook LG kan.

Wie heeft dé goede telefoon? :D
Tot nu toe is mijn blik gevallen op telefoons zoals LG Optimus G pro, Sony Xperia Z1, Samsung Galaxy S4 active.
Verder niet erg veel verstand van de goede smartphones. Dus ik hoor graag de tips voor andere smartphones!

Ben nu zelf ook de aanbiedingen in de gaten aan het houden, zowel voor losse telefoons als met abonnement van T-mobile.

Ik heb een beetje dezelfde wensen als jij en ik ben ook nog aan het kiezen. De mobielen waar ik nog tussen moet kiezen heb ik hier op een rijtje staan, ik denk dat dit voor jouw redelijk overeen zou kunnen komen.

http://www.gsminfo.nl/mobiele-telefoons ... n&14294=on

Deze hebben allemaal een update naar Android 4.4 beschikbaar. Verder hebben ze een groot geheugen, een flinke accu en redelijke camera's. De SP is wel erg zwaar, maar heeft een ontzettend leuk notificatielichtje onderin :+

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:27

@hierboven, in combi met abonnement of los toestel? En tot welk budget?

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:01

Quad schreef:
@hierboven, in combi met abonnement of los toestel? En tot welk budget?

Maakt in principe niet uit, het wisselt nogal waar het totaalbedrag dan op uit komt voor 24 maanden.
Ik ga uit van max. 600 euro voor 2 jaar, of de aanschaf dan 300 euro is en het abbo 12,50, of een gratis toestel en een abbo van 25 euro per maand maakt me dan niet bijster veel uit.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:21

Maakt de provider wat uit? Waar zit je nu? Nummerbehoud etc?

Kijk dan eens bij Hollandsnieuwe met de Sony Xperia Z, €19 pm gratis toestel, 275min/sms en 500MB.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:22

Dat heb ik indd precies hetzelfde. Daarom wil ik een toestel die óf max. 300 euro los is, of het abbo met mobiel die uitkomt op ±25,-.

Thnx trouwens voor de link :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:32

Via Belsimpel bij T-mobile verlenging €27,- per maand HTC One of LG G2 gratis.

Bij de G2 krijg je nog eens €50,- cashback.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:44

Ja bij studentmobiel is het ook €27,- voor LG G2. En gratis mobiel en 50,- cashback. Dus belsimpel of studentmobiel maakt geen verschil :P

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:55

Dat kan inderdaad, ik vergelijk niet zo vaak meer met studentmobiel omdat ze 9/10 gelijk of duurder zijn.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 15:05

Ik ben net naar de T-mobile winkel geweest, daar raadde die jongen ook de LG G2 aan, en de Sony Xperia Z1 (compact) en Samsung Galaxy S4.
De LG G2 vind ik tot nu toe het mooist/best, maar ik kwam erachter dat daar geen uitbreidbaar geheugen (sd-kaartje) in kan. Is dat een probleem? (voor degenen die hem al hebben) Of is er voldoende ruimte op het intern geheugen?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:22

M'n moeder zegt dat k voor de Sony Xperia Z moet gaan, omdat die in de aanbieding is voor €19,-/maand, maar k weet niet of ik dat wil of niet := K wacht anders wel gewoon tot ik een goede in de aanbieding zie, los of met abonnement....
Voordeel van de Xperia Z is wel dat ie waterdicht en stootvast is.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:59

Mijn telefoon wordt woensdagochtend opgehaald door HTC. Dan moet ik 2 weken vertoeven met een galaxy ace -O- Ik hoop echt dat hij daarna gefixt is.....

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:20

Oeii hoop ook voor je dat hij gefixt wordt!

En is de LG G2 mini wat? Is ook alsnog groot scherm, maar is wel goedkoper dan de LG G2 :P
Weet alleen niet of daar ook zo'n goede accu in zit. Voordeel van deze is dat er wél uitbreidbaar geheugen in kan, SD kaartje ofzo. Maar heeft wel minder werkgeheugen.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:31

1234 schreef:
Oeii hoop ook voor je dat hij gefixt wordt!

En is de LG G2 mini wat? Is ook alsnog groot scherm, maar is wel goedkoper dan de LG G2 :P
Weet alleen niet of daar ook zo'n goede accu in zit. Voordeel van deze is dat er wél uitbreidbaar geheugen in kan, SD kaartje ofzo. Maar heeft wel minder werkgeheugen.

Hier was ik ook benieuwd naar! Ben trouwens ook benieuwd naar ervaring met de LG G2 en LG G3. Ik mag hem vanaf vandaag verlengen dus ben druk aan het zoeken! Andere suggesties zijn dus meer dan welkom.

Mijn eisen zijn:
- Max. 30 euro p/maand.
- Zit momenteel bij T-mobile, bevalt me erg goed dus het liefst verlenging via T-mobile of een website die T-mobiel aanbiedt.
- Groot scherm maar moet nog wel makkelijk in de hand liggen en met 1 hand bedienbaar zijn.

Dit zijn toch wel de belangrijkste eisen. Snelheid, camera etc. zijn natuurlijk leuk meegenomen maar ga er van uit dat die op een High-end toestel sowieso al aardig goed zijn.