Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 10:27

karijn schreef:
MarjanB schreef:
Pardon is toch gewoon een ander woord voor sorry? :+ niet te aangebrand!

Oooh god ja, ik lees het verkeerd. Sorry sorry sorry! Komt omdat ik het woord pardon nogal vaak gebruikt heb in een vervelende discussie die ik met iemand heb gehad. Please forgive me....

Haha zie de :+ niks an de hand

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 12:26

Ik heb volgens mij ooit ergens gelezen dat je een wattebolletje met een bepaalde etherische olie onderin de prullenbak kan leggen en dat dan of de geur, of fruitvliegjes, of ander ongedierte weg jaagt, zal eens kijken of ik die nog kan vinden.

Edit; sneller gevonden dan ik dacht, had m nog als screenshot staan. Heb zelf nog niet geprobeerd maar wil het wel doen. Voordeel is wel met een inbouw dat de liter inhoud minder is en dus de prullenbak sneller vol zit en dus vaker moet vervangen, zo blijft het minder lang 'bederven'.

En misschien een idee om een bio bakje in de gootsteen te leggen. Dat doen mijn ouders nu en scheelt ook een hoop.

Afbeelding

Janine1990

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:24

Zo'n biobakje heeft toch neem ik aan iedereen?

Wij hebben vorig jaar een rioolbuis (afvoer gootsteen!) moeten vervangen omdat iemand géén biobakje had of gebruikte... Alle etensresten (misschien wel complete frituurpannen?) zijn door de gootsteen gespoeld... De buis die normaal 10 of 12 cm (standaardmaat iig) doorsnee is, had nog maar ruimte voor 2cm aan spoelmogelijkheden...

Dat is dus wat er gebeurt als je niet een zeefje in de gootsteen legt...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 14:06

Ik wilde net bio bakje googelen maar dankzij Janine snap ik hem :)
In ons vorige huis (huur) zaten ze er niet bij/in heb ze toen los gekocht, vind ik inderdaad vele malen fijner.
Nou hebben wij een septic tank dus sowieso ook met schoonmaakmiddelen oppassen dat ze de benodigde bacteriën niet doden.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 15:20

BibiQ heel gaaf!!

Lifaya ben benieuwd naar het resultaat. Gewaagde kleur! Maar volgens mij jouw favoriete kleur ? :D

Wat vinden jullie van de combinatie kleed met bank ?

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 15:24

Ik vind het niet zo'n geslaagde combi. Komt ook doordat ik de tafel met het kleed niet zo mooi vind combineren.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 15:31

Ik vind het ook niet heel geslaagd. Vind de kleur van het kleed op zichzelf al niet zo mooi.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 15:43

xPabloBokt schreef:
Ik vind het ook niet heel geslaagd. Vind de kleur van het kleed op zichzelf al niet zo mooi.

Nohh |(

Gelukkig vind ik m wel mooi :)

Denk dat ie uiteindelijk naar de serre gaat.
Daar ligt nu een witte.

Afbeelding
Afbeelding

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 15:47

Ja precies, kwestie van smaak! Ik hou niet zo van paarsig :) maar gelukkig ben jij er wel blij mee!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 15:56

De kat wijst het kleed aan :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 16:06

Saul schreef:
BibiQ heel gaaf!!

Lifaya ben benieuwd naar het resultaat. Gewaagde kleur! Maar volgens mij jouw favoriete kleur ? :D

Wat vinden jullie van de combinatie kleed met bank ?

[ [url=m/585Esf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Inpakken en afleveren maar. :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 16:26

Hebben jullie ervaring met pvc in visgraat? En heb je dan de pvc die echt gelijmd wordt of de pvc laminaat? Wat is het verschil in kwaliteit?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:18

Hier vandaag onze nieuwe meubels binnen gekomen <3

Afbeelding
Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:22

Mooie tafel zeg !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 19:26

Ik denk dat het kleed in de serre meer tot zn recht komt. Ik vind het kleed met de bank opzich prima kunnen, de tafel kan ook mooi bij de bank, maar de tafel vind ik niet mooi bij het kleed waardoor het kleed ook weer afsteekt tegen de bank. Er gebeurd nu teveel zegmaar qua kleuren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 22:39

Ik ben ook geen fan van het kleed onder de bank :o Die uit de serre is meer mijn ding... Beetje wat Shanna zegt....

Ik ben benieuwd wat jullie ideëen hierover zijn. Mijn zusje is zwanger en over twee maandjes uitgerekend van een meisje. Nou, als Pennytante kan ik m'n lol niet op natuurlijk :D
Dus ik heb een oud hobbelpaard gekocht bij de kringloop, vrij eenvoudig en daarmee abstract model. Ik moet de manen en staart er af halen en nieuw maken. Verder natuurlijk schuren etc.
Maar nu komt het aan op de kleur... Ik heb werkelijk géén idee... Waarom? Er is geen kinderkamer...

Ze hebben vorig jaar een nieuw huis gekocht, en wonen nu met z'n drietjes op 6m2. Prioriteit ligt bij de benedenverdieping, waar ze op 2 september hun dekvloer krijgen, waarna er nog gestuct moet worden en de keuken nog geplaatst moet worden... Qua inrichting beneden heb ik al geen enkel idee van wat ze willen, waarschijnlijk rustig en natuurlijk.
Maar dan moet de bovenverdieping natuurlijk nog gedaan worden... :+ (er moet een dakkapel op, dus ook niet een klein beetje werk zeg maar)

En ik wil dat hobbelpaard graag opknappen op een manier dat je echt wel kan zien dat het voor een meisje is, maar niet te opzichtig. Ik weet dat mijn zusje voor de kids ook meer richting de pasteltinten gaat. Maar een unicorn zou ze niet tof vinden.

Wat raden jullie aan qua kleuren? :)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 22:45

Zachtgrijs met lichtroze accenten misschien?
Weet niet hoe hij eruit ziet :D

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 22:48

Grijs-groen met oud-rose of cyclaam accenten.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 23:56

Ik zou ook voor zacht grijs en zacht/pastel roze gaan :j

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 08:35

Hoe bepalen jullie de kleuren van jullie huis?
Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht en ik ben al aan het brainstormen over de inrichting (soortgelijk met wat we nu hebben) maar kom er nog niet echt uit.
We hebben een keuken die doorloopt in de woonkamer wat dus 1 lange wand is. Nu wil ik graag tegeltjes in de keuken echter vraag ik me af of we deze in zacht groen zullen doen of toch wit en de muur dan evt. in een mooie kleur..
Maar wordt dat niet to much? Of de muur half verven, of staat dat niet leuk?

Dit is zeg maar de plattegrond
Keuken krijgt simpele witte deurtjes, rvs opleggreep, en een dun werkblad van grijs composiet.
Afbeelding
Over de tegels ben ik dus niet uit, hebben onlangs gekeken en toen zag ik deze welke ik erg mooi vind in visgraat <3

Afbeelding

Afbeelding

Maar ik kan dus niet kiezen :+ Gelukkig hebben we nog even de tijd voor we gaan verhuizen.
Zelf vind ik de groen/grijzige kleuren mooi of Blauw (zoals denim drift). Maar ik wil denk ik niet alles wit hebben. (Vriend maakt het niet veel uit).
Jullie nog leuke tips qua kleur en welke muren dan? Vloer neigen we naar licht eiken pvc (tips voor winkels zijn ook welkom, zijn er al een aantal afgegaan zoals lab21 en
De tuin is overigens op het zuiden, keuken op het noorden

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 08:42

Een interieur stylist laten komen!
Hebben we ook gedaan toen we naar dit sloop huis gingen en alles gestript hadden.

Zij kijken zo anders tegen inrichting aan.
Ij had al wat dingetjes bedacht en samen zijn we tot een super mooi resultaat gekomen. In de keuken hebben wij ook een groene kleur op de muren en in de rest van het huis is alleen het plafond wit.

https://thuisin.nl/vestiging/thuisin-kleurenkamer/ wij hebben dit bedrijf laten komen.

€350 euro was het toen met een waardebon voor €250 te besteden in de winkel.

Ik heb nu onze zolderkamer zelf gedaan dmv een moodboard. Hiermee ga ik volgende week even bij ze langs om te kijken wat zij ervan zeggen en evt tips.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 08:43

He Angela! :D
Jullie dus ook druk bezig met het huis.

Welke kleur wordt jullie keuken?

Ik vind persoonlijk de groene 't mooist, maar dat is natuurlijk wel kleurgevoelig. Omdat je keuken open is, is het best bepalend voor de rest van je huis.

Je kan ook werken met kleurblokken/banen. Als je het teveel vind om die lange wand in 1 kleur te verven kan je er ook bijv een stuk wit tussen laten. Zag laatst een mooi voorbeeld, ga kijken of ik 'm weer kan vinden

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:02

Angelaa2 schreef:
Hoe bepalen jullie de kleuren van jullie huis?
Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht en ik ben al aan het brainstormen over de inrichting (soortgelijk met wat we nu hebben) maar kom er nog niet echt uit.
We hebben een keuken die doorloopt in de woonkamer wat dus 1 lange wand is. Nu wil ik graag tegeltjes in de keuken echter vraag ik me af of we deze in zacht groen zullen doen of toch wit en de muur dan evt. in een mooie kleur..
Maar wordt dat niet to much? Of de muur half verven, of staat dat niet leuk?

Dit is zeg maar de plattegrond
Keuken krijgt simpele witte deurtjes, rvs opleggreep, en een dun werkblad van grijs composiet.
[ [url=m/slNWLu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Over de tegels ben ik dus niet uit, hebben onlangs gekeken en toen zag ik deze welke ik erg mooi vind in visgraat <3

[ [url=m/5ttaCi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VAQW4I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar ik kan dus niet kiezen :+ Gelukkig hebben we nog even de tijd voor we gaan verhuizen.
Zelf vind ik de groen/grijzige kleuren mooi of Blauw (zoals denim drift). Maar ik wil denk ik niet alles wit hebben. (Vriend maakt het niet veel uit).
Jullie nog leuke tips qua kleur en welke muren dan? Vloer neigen we naar licht eiken pvc (tips voor winkels zijn ook welkom, zijn er al een aantal afgegaan zoals lab21 en
De tuin is overigens op het zuiden, keuken op het noorden

Voor inspiratie sowieso op Pinterest kijken en rekening houden met de hoeveelheid licht in huis.

Voor de tegeltjes zou ik bij jullie voor wit gaan denk ik, dit omdat de keuken open is en de grijs blauwe tegeltjes moeilijker te combineren zijn qua kleur waardoor je al snel alles wit zal laten (en ik vind een lange witte muur zo wit :+ )

De grijs blauwe tegeltjes combineren denk ik wel prima met een heel licht grijze kleur dus dan zou je de lange muur nog die kleur kunnen maken als je dat zelf ook mooi vind en je vind geen andere kleuren die matchen.
Wat zijn die witte vlekken op de tegeltjes?
Ook zou ik mee laten wegen of je dit huis bijvoorbeeld over 3 jaar weer wilt verkopen of je verwacht er lang in te zitten.
Als je nu al weet dat je over 3 jaar wilt verkopen zou ik op safe spelen en voor wit gaan.

Ik wil zelf ook voor een gekleurde tegel gaan in de keuken maar er blijft hier verder weinig muur over dus de rest wordt gewoon wit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:57

Bedankt voor de tips dames! Ik ga er eens over nadenken...

Kleur kiezen? Ik heb gewoon gekozen wat ik mooi vond... Aangezien ik alle meubels nog moest kopen kon ik het mooi afstemmen op de muren :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:05

Inderdaad, een interieurstylist :j Die houdt bijvoorbeeld ook rekening met het invallende licht. Leuke tegeltjes trouwens!