[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:56

zeker mensen die bij panden gaan kijken die ouder zijn en wat karakter hebben, die kunnen wel door oud vocht heen kijken lijkt me
wijs mij het eerste vergelijkbare pand maar aan wat geen tekenen van oud vocht of lekkages heeft
die zijn zeldzaam, of net helemaal over de kop gegaan

als een huis niet zeer recent is gerenoveerd/aangepakt/opgeknapt en het vertoont geen tekenen van een oude lekkage of wat vocht zou ik direct argwanend zijn ;)

MarjanB

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:19

@Daffodil, ik heb nog even een keer gekeken en snap nu waarom ik zo in de war was :) Als eerste foto lijkt het een bungalow. Daarna ineens heb je een trap en wel een extra verdieping en had zoiets van he waar komt dat ineens vandaan? Na het lezen van de tekst en nog eens kijken zie ik dat het aan de achterkant dus lager ligt dan aan de voorkant zeg maar. Zou je niet beter kunnen beginnen met een foto waarop de 3 woonlagen te zien zijn? Ik had nu een hans en grietje gevoel voor veel te veel geld, terwijl het wel een volledig huis is.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:25

Ik heb me laten adviseren door de makelaar wat dat betreft en het behang van de beide slaapkamers is letterlijk spuuglelijk maar dan moet je eigenlijk ook de hal volledig aanpakken. Dat werd me een te dure grap.....Ik vraag me ook af of dat iemand echt afschrikt.

Het is een heel degelijk huis op een mooie plek. Een huis wat ouder is, het gemaal is oorspronkelijk uit 1870 en dus heel bijzondere kenmerken heeft. Een huis voor een liefhebber die van rust en ruimte houdt maar niet afschrikt van wat onderhoud.

Grappig dat mensen hier zich storen aan de tekst van de makelaar, ik heb hen er juist om uitgekozen omdat ze het net iets anders doen dan standaard. En een filmpje maken kost waarschijnlijk behoorlijk wat, ik moet eerlijk zeggen dat we tenauwernood de vaste lasten kunnen ophoesten dus iets extra's zit er niet in.

We hebben inmiddels het huis ook laten taxeren in opdracht van de ING en daar kwam ook wel hetzelfde uit dus qua prijsklasse zou het redelijk goed moeten zitten. Vervelende is dat ik nu wel nog meer kan zakken maar het staat al onder water en ik probeer de restschuld toch wel iets beperkt te houden. Ik ga er namelijk van uit dat als er iemand een bod doet, dat dat onder de vraagprijs zit. Zeker omdat het al even te koop staat.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:26

Marjan, ik ga eens even kijken want voor mij is het logisch natuurlijk maar daarom is het wel fijn als iemand anders er zo naar kijkt! Goeie tip, thanks!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:32

daffodil schreef:
Ik heb me laten adviseren door de makelaar wat dat betreft en het behang van de beide slaapkamers is letterlijk spuuglelijk maar dan moet je eigenlijk ook de hal volledig aanpakken. Dat werd me een te dure grap.....Ik vraag me ook af of dat iemand echt afschrikt.

Het is een heel degelijk huis op een mooie plek. Een huis wat ouder is, het gemaal is oorspronkelijk uit 1870 en dus heel bijzondere kenmerken heeft. Een huis voor een liefhebber die van rust en ruimte houdt maar niet afschrikt van wat onderhoud.

Grappig dat mensen hier zich storen aan de tekst van de makelaar, ik heb hen er juist om uitgekozen omdat ze het net iets anders doen dan standaard. En een filmpje maken kost waarschijnlijk behoorlijk wat, ik moet eerlijk zeggen dat we tenauwernood de vaste lasten kunnen ophoesten dus iets extra's zit er niet in.

We hebben inmiddels het huis ook laten taxeren in opdracht van de ING en daar kwam ook wel hetzelfde uit dus qua prijsklasse zou het redelijk goed moeten zitten. Vervelende is dat ik nu wel nog meer kan zakken maar het staat al onder water en ik probeer de restschuld toch wel iets beperkt te houden. Ik ga er namelijk van uit dat als er iemand een bod doet, dat dat onder de vraagprijs zit. Zeker omdat het al even te koop staat.

Het is gewoon een hele rottige situatie, je wilt het hoofdstuk graag kunnen sluiten. En dan staat het al zoveel maanden te koop, je kan niet anders dan afwachten.

Heb zelf gemerkt dat potentiële kopers vaak slecht kunnen inleven hoe het zou worden. Mijn huis is van top tot teen verbouwd, was binnen een week verkocht maar alsnog waren er mensen die door sommige dingen niet heen konden kijken.

Je hebt geen standaard woning en je moet er net een liefhebber voor hebben. Verder hier en daar toch nog een opknappertje. De dingen die hier opgenoemd worden door bokkers, zijn misschien wel een van de redenen dat kijkers niet komen of afzeggen.

Voordeel is wel dat er maar weinig huizen in Lopik te koop staan, je zou zeggen dat het dan sneller gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:08

daffodil schreef:
Gaskachels laat ik me niet door afschrikken hoor. Dat valt wel mee.

Ja Marjan, de makelaar doet er echt veel aan hoor maar de een wil meer ruimte buiten, de volgende had graag de zolder erbij getrokken en de derde zag het onderhoud niet zitten. Allemaal dingen die ze eigenlijk op voorhand wel hadden kunnen bedenken.

Hij heeft ook bij de laatste prijswijziging de vorige kijkers nog een keer gebeld. Bij die van het onderhoud aangegeven dat er wellicht ruimte is om een lagere prijs te bieden zodat een deel van het onderhoud uitbesteed kan worden. Ik heb gelukkig wel vertrouwen in ze!

Dit is ons huis:
http://www.funda.nl/koop/lopik/huis-496 ... jk-west-1/

Heb je een bijkeuken boven?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:21

Daffodil wat een prachtig huis zeg

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:24

De keuken en woonkamer is boven en de slaapkamers beneden, zie je wel vaker bij dijkwoningen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:32

Vonneke, nee de bijkeuken is beneden, samen met twee slaapkamers, de badkamer en apart toilet. Eigenlijk heeft dit huis twee keukens, beetje bijzonder maar zo is de badkamer ook echt groot....zou ik zelf nooit zo hoeven, dan had ik een meter of 1,5 bij een kamer getrokken. Degene die dit gemaakt heeft, heeft dit bedacht want er zaten uiteraard eerst geen kamers in.
Technisch gezien is de ingang aan de voorkant, dus de dijkzijde en daar is dus ook de woonkamer, keuken, werkkamer, overloop en toilet.

Dank je wel LinsxDot, het is ook echt zalig om er te wonen maar ja in je eentje niet echt te betalen. Nou had ik wel én vandaag een sollicitatie én ik heb een uitnodiging voor vrijdag, dus wie weet :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:32

@daffodil, ik vind het een heel leuk huis op een mooie locatie.
Wel een huis met kantekeningen.
Er moet nog best wat gebeuren. Het is een grote woning en de kosten kunnen dan behoorlijk oplopen voor kopers. Ik kan me wel voorstellen, ook al ligt het gunstig dat mensen niet direct tot koop overgaan.
Het is gewoon een woning waar net de juiste koper voor moet komen.
Als de woning wat meer van deze tijd zou zijn gok ik zo maar dat mensen in de rij staan voor dit huis.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:38

Toen wij het kochten was alles donkerbruin......echt tot in het extreme! Ik kan overal wel doorheen kijken maar ja niet iedereen. Die man die hier woonde bleef maar aandringen of we niet ook hun meubels over wilden nemen hahaha, alles was donker!

Je hebt gelijk Waxmeltsenzo, dit huis vraagt continu onderhoud, daar is het een oud huis voor. Nu moet ik wel zeggen dat ik bijvoorbeeld geen reet aan de tuin doe, behalve grasmaaien. Er wordt een paar keer per jaar groot onderhoud gepleegd door een hovenier die voor een vriendenprijsje werkt, hij woont hierachter. Dan heeft ie nog evne wat tijd over en zie ik ineens zijn stagiairs in de tuin lopen. Helemaal top.

Schilderwerk heb ik zelf gedaan maar ik ben er wel klaar mee dus ik ga dat niet nog een keer doen. Ik heb vorig jaar vóór de verkoop het nodige aan de kozijnen laten doen, vervangen/repareren. Badkamer is verouderd maar niks mis mee, net als de keuken. Het enige wat echt wat aandacht vraagt zijn die twee slaapkamers en wellicht de vloer. Nooit maar dan ook nooit meer een huis met een grindvloer, gruwelijk!!!! Oh ja en de schuur, die is wel aan vervanging toe.

Iemand moet toch datzelfde gevoel hebben als wat wij hadden toen we gingen kijken.....de rust, de ruimte, het is hier zo zalig, zeker met je zwembad op het terras in de zomer, echt heerlijk! De dijk loopt hier oook niet gelijk langs de heg, daar zit nog het restant van het gemaal tussen. Dat scheelt ook qua geluid.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door daffodil op 13-02-17 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:39

(meelezer kruipt even onder steen vandaan)
@Daffodil, toevallig pas nog dit huis aan mijn vriend laten zien, zijn er beide van gecharmeerd. Helaas ligt het op dit moment nog ver boven ons budget. Moet ook eerlijk zeggen dat wij een beetje 'verdwaalden' in de foto's, niet helemaal zeker waren wat waar was. Denk dat een filmpje wel enorm kan helpen hierbij.
Hoop dat je snel dit hoofdstuk kan afsluiten.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:41

Grappig Roos, ik ga dat zeker even opnemen met de makelaar want daar kan ik wel wat mee. Kijken wat er mogelijk is om het iets duidelijker te maken!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:44

Ik zit nog een beetje te kijken, misschien als eerste foto juist een foto van de andere kant van het huis. Als je nu zo kijkt lijkt het inderdaad een bungalow, maar als je de andere kant laat zien, zie je dat het meerdere verdiepingen heeft. Misschien dat dat al wat meer duidelijkheid schetst.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:51

Ik heb het huis toevallig ook pas zien staan op funda. Zichtbaar ben je dus wel. Ligt voor ons te ver buiten budget.

Wat je tegenwoordig ok veel ziet is in de hoek van de foto een kleine plattegrond met waar het in het huis is en welke riching op gefotografeerd is. Misschien ook nog een optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 01:15

Nu snap ik het.
Zoals Roos zegt verdwaal je een beetje in de foto's.

Vind het van voor heel klein ogen maar dat is het niet.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 13:38

Wij zijn gisteren gaan kijken voor een tweede bezichtiging, een vriend meegenomen met bouwkundige kennis.
Gisteren een bod gedaan van 197.500 daar een tegenbod op gehad van 221.000.

Vanmorgen een gesprek gehad met de adviseur. We kunnen max voor €210.000 kopen, dus vanmorgen de makelaar terug gebeld met een definitief bod van 210.000. Nu even afwachten want er was blijkbaar nog een stel geïnteresseerd in de woning. Hoger kunnen we niet i.v.m. restschuld dat heb ik ook duidelijk aangegeven.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 13:47

Spannend Keeyzie, zal voor jullie duimen!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 14:02

Spannend keeyzie, hoop dat jullie er uit komen!

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* hier net bericht dat alles rond is (eindelijk... 2 dagen voordat de ontbindende voorwaarden die al verlengt waren verlopen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 14:15

Spannend! Hopelijk snel bericht Keeyzie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 14:15

Proficiat Marjan!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:01

Hehe koopcontract eindelijk getekend.
Het leuke was dat verkoper er zelf bij was met zijn vrouw.
Aardige mensen. Ze boden aan om samen met ons voor de overdracht nog door het huis te gaan en te kijken of we wat willen hebben, ik gok niet dat we wat willen. Maar de eigenaar heeft de loods helemaal zelf gebouwd en een deel van het huis ook. En de geschiedenis daarachter is altijd leuk om te weten dus we gaan een keer samen met hun nog eens gewoon een ronde doen. Krijg je toch ook een ander beeld van de verkoper zo. Ze hebben kinderen groot gebracht in het huis en er bijna 40 jaar gewoond.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:04

@ Marjan gefeliciteerd.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:07

Spannend keeyzie!

En proficiat Marjan!

Wij hebben uitstel aangevraagd :\
Volgens adviseur nog steeds niets aan de hand maar ik krijg het steeds benauwder

Blij als alles geregeld is, afspraak notaris is wel al bevestigd
15 maart zou de dag moeten worden :j

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:20

Gefelicitteerd marjan!!!!!

Gefeliciteerd waxmelts!!!! Eindelijk ;)

Balen dat jullie uitstel hebben moeten vragen... ik hoop dat jullie het toch snel te horen krijgen ;)