daffodil schreef:Ik heb me laten adviseren door de makelaar wat dat betreft en het behang van de beide slaapkamers is letterlijk spuuglelijk maar dan moet je eigenlijk ook de hal volledig aanpakken. Dat werd me een te dure grap.....Ik vraag me ook af of dat iemand echt afschrikt.
Het is een heel degelijk huis op een mooie plek. Een huis wat ouder is, het gemaal is oorspronkelijk uit 1870 en dus heel bijzondere kenmerken heeft. Een huis voor een liefhebber die van rust en ruimte houdt maar niet afschrikt van wat onderhoud.
Grappig dat mensen hier zich storen aan de tekst van de makelaar, ik heb hen er juist om uitgekozen omdat ze het net iets anders doen dan standaard. En een filmpje maken kost waarschijnlijk behoorlijk wat, ik moet eerlijk zeggen dat we tenauwernood de vaste lasten kunnen ophoesten dus iets extra's zit er niet in.
We hebben inmiddels het huis ook laten taxeren in opdracht van de ING en daar kwam ook wel hetzelfde uit dus qua prijsklasse zou het redelijk goed moeten zitten. Vervelende is dat ik nu wel nog meer kan zakken maar het staat al onder water en ik probeer de restschuld toch wel iets beperkt te houden. Ik ga er namelijk van uit dat als er iemand een bod doet, dat dat onder de vraagprijs zit. Zeker omdat het al even te koop staat.
Het is gewoon een hele rottige situatie, je wilt het hoofdstuk graag kunnen sluiten. En dan staat het al zoveel maanden te koop, je kan niet anders dan afwachten.
Heb zelf gemerkt dat potentiële kopers vaak slecht kunnen inleven hoe het zou worden. Mijn huis is van top tot teen verbouwd, was binnen een week verkocht maar alsnog waren er mensen die door sommige dingen niet heen konden kijken.
Je hebt geen standaard woning en je moet er net een liefhebber voor hebben. Verder hier en daar toch nog een opknappertje. De dingen die hier opgenoemd worden door bokkers, zijn misschien wel een van de redenen dat kijkers niet komen of afzeggen.
Voordeel is wel dat er maar weinig huizen in Lopik te koop staan, je zou zeggen dat het dan sneller gaat.