AH moestuintje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:33

Coby schreef:
En via Google juist gelezen dat die komkommer veel water moest hebben!
Paprika en aubergine doen het super bij temperaturen boven 25 gr merk ik zelf. Echt iets voor een kas.
En anders koop ik gewoon ook een plant!

Hm, toch maar eens een kasje improviseren dan. Kijken of het dan beter gaat.

Amable schreef:
Dit waren mijn radijsjes:
[ [url=m/zDV4g7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vond ze goed gelukt :D

Ik heb mijn moestuin op tafels staan zodat de konijnen niet alles opeten. Met de kat had ik geen rekening gehouden....
[ Video ]

Het is overigens de broccoli waar ze nu aan zit, maar ze zit bijna overal aan :( maar eens vliesdoek kopen.

Dat je zo rustig hebt staan filmen := Die had van mij allang op d'r donder gehad..

Amable

Re: AH moestuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:36

Heeft toch geen zin, als ik er niet bij ben doet ze het ook, ik heb ook geen zin om, als ik thuis ben, elke keer op te springen en te corrigeren als ik het zie dus als ik er niet consequent in kan zijn heeft het ook geen zin om het te verbieden. Kan ik beter kijken dat ik het in de toekomst kan voorkomen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 15:59

Aardbeien :9
Afbeelding

Blauwe bes

Afbeelding

Kers

Afbeelding

Bak met van alles ;)
Afbeelding

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:55

Wat gaan jullie allemaal goed zeg!! :D

Hier groeien mijn kropsla, veldsla en tuinkers als onkruid. Ook mijn kruiden en radijsjes gaan prima.

Ik haalde al iedere keer bladeren van mijn kropsla af en na een weekje vakantie, is mijn tuintje soor van ontploft en heb ik nu 6 enorme kroppen sla staan! :') Ik eet dus morgen kropsla met mijn familie, iedereen verplicht sla eten :')

Mijn tomaat was in 1 week tijd 2x zo groot, die moet ook echt naar buiten onderhand. Ik heb zelfs een bloemetje in mijn tomaat zitten :')

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:00

Ik eet ook voor eerst dit jaar sla uit eigen tuin alleen niet de van de ah, want die wilde het niet doen helaas.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:26

Jeetje er komen hier flinke planten voorbij!!

Kropsla en wortel
Afbeelding

Achteraan broccoli en vooraan rucola
Afbeelding

Aubergine
Afbeelding

Lente ui (blijft die zo?)
Afbeelding

Spinazie
Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:31

Die wortel en broccoli gaan niet goed als je die zo dicht op elkaar laat staan! ;) Die wortel wordt 1 grote klomp en die broccoli komt ruimte te kort als ie roosjes gaat vormen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:08

Lente ui staat ook wel dicht op elkaar. Ga je nog verpotten?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:14

De eerste radijsjes gegeten gisteren. Sommige zijn mooi rond andere erg langwerpig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:24

Het is wel allemaal al groot zeg! *kijkt naar mini plantjes hier*

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:26

Hier gaat alles dood... de tomaten naar buiten gezet maar die redden het ook niet.
Alleen mijn komkommer gaat echt hard, heb er nu echt veel te veel hihi binnen gaan ze goed maar had er twee buiten gezet die hangen nu ook slap..

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:27

Mijn basilicum, andijvie, tijm en aardbei zijn echt nog steeds miniplantjes met 2 blaadjes in het orginele AH potje.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:34

Sammie schreef:
Lente ui staat ook wel dicht op elkaar. Ga je nog verpotten?

Die lente ui is één zo'n AH potje en hebben wij in één geheel zo verpot. Dit was dus eigenlijk zijn eindbestemming. := Maar moet ieder 'stengeltje' uit elkaar dan?

Froukje schreef:
Die wortel en broccoli gaan niet goed als je die zo dicht op elkaar laat staan! ;) Die wortel wordt 1 grote klomp en die broccoli komt ruimte te kort als ie roosjes gaat vormen.

Thanks voor de tip! Ga proberen vriendlief zo ver te krijgen dat hij de grote bak in elkaar zet. :Y)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:40

friesam schreef:
Mijn basilicum, andijvie, tijm en aardbei zijn echt nog steeds miniplantjes met 2 blaadjes in het orginele AH potje.

Dan zou ik ze maar eens gaan verpotten, die plantjes hebben namelijk voeding nodig, en dat zit niet in die potjes. Daarom blijven ze dus ook zo klein. Beetje compost erbij en gewoon met potje en al in een groter potje overplanten, de wortels kunnen toch door het potje heen dus dan komen ze ook bij de voedingsstoffen in het andere potje.

Wiskybokjes > Kijk anders even op deze site http://www.zelfgroentekweken.nl/nieuws/ ... verpotten/ daar staat precies hoeveel ruimte elke plant nodig heeft.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:50

Ja, lente ui moet ook per stengel uit elkaar. Elk stengeltje heeft 10x10cm ruimte nodig. Net als de prei. Kropsla moet zelfs 40x40 ruimte hebben.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:54

Klopt, lente ui moet je idd verspenen :)

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:05

Thanks voor de tips!! Misschien moet ik de volgende keer eerst iets lezen voordat ik er aan begin. :=

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:08

Afbeelding
Aardbeien eerste bak doen het goed!

Afbeelding
Radijsjes, sla, andijvie en ik denk rode biet? Maar twijfel aan snijbiet.

Afbeelding
Heel veel kruiden (oppaskindjes van de buurman die op vakantie is), rode bietjes en best al grote planten aubergine.

Afbeelding
Sla en andijvie.

Afbeelding
Tomaatjes.

Afbeelding
Andijvie en komkommer.

Afbeelding
Lente-ui.

Afbeelding
Nog meer tomaten. Spaanse peper. Hele grote dille. En een bak met groene massa wat Spaanse peper had moeten worden ;)

Afbeelding
En aardbeienbak twee!!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:12

Wauw die aardbeienbak is mooi, wat gaat dat allemaal goed bij jou! :j

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:29

Ieder jaar hebben wij massa's aardbeien! Ik trut en frut ook heel veel met die planten om. En die kas doet echt wonderen. Maar hier ook veel last van slakken en vervelende katten (die van ons }> ) die graag alles willen slopen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 12:25

Jaaaa hoor al mijn kropsla is opgegeten door de slakken in 1 nacht, nu waren het ook nog maar mini plantjes maar toch zonde -O- Nu maar opnieuw inzaaien... stomme prut slakken >;)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 12:57

Balen... ik heb ook een paar slakken in onze tuin gezien, en vooralsnog staat alles binnen. Nu durf ik het zeker niet buiten te zetten!

Aardbei heb ik na 3 maanden ieniemienie in een potje toch maar omgepoot. Terwijl ze nog maar een paar mm. hoog waren. En volgens mij gaan ze met goede potgrond nu toch groeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:00

Hier geen slakken maar overdaad aan bladluizen.. en biologisch bestrijden werkt dus niet.. ze blijven doodleuk terugkomen := echt heel hardnekkig. Vooral mn fruitbomen zijn de pineut.. gelukkig groeit dat allemaal nog niet, allemaal zomerfruit. Dus lang genoeg tijd om het chemisch te bestrijden. Geen voorstander van, maar mn planten gaan verrot :\

En kennelijk heeft heel de gemeente er last van.. ging naar het tuincentrum voor chemisch spul.. stonden nog 6 flessen. Ik pakte er één. Liep later terug voor mn buurvrouw, en dat was toen de laatste fles :=

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:12

Bladluizen en ook meeldauw is rotspul! Ik heb vorig jaar ook een spuitbus gekocht want het ging maar niet weg.
Slakken is bij ons altijd een drama. Bij vochtig weer kruipen ze 's avonds massaal uit de sloot. Ik trap er dan zo rond de 40 dood. En de overgebleven slakken geef ik korrels.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:50

Hier komen ze met regen massaal uit de bosjes achter onze tuinen. Loop dan ook altijd over een slakken grindpad. Maar moet zegge met slakkenkorrel van de acction hou ik ze in de tuin goed weg alles staat er nog.