[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:49

sjaslique schreef:
Ziet er goed uit Joolien. Zij dat op die ene boomstam nu van die stippen die de wandelroute aanduiden?

Mountainbikeroute _O-

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:00

Joolien schreef:
sjaslique schreef:
Ziet er goed uit Joolien. Zij dat op die ene boomstam nu van die stippen die de wandelroute aanduiden?

Mountainbikeroute _O-

Geniaal bedacht.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:43

Dat is wel heel apart Joolien met die boomstammen? Maar aan de foto's te zien wonen jullie er nu ook in?
Open keuken is een hele verbetering, en ik ben jaloers op de haard!

Symbeami

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:07

Leuk zeg Joolien, ik vind dat echt super leuk met die boomstammen zo. Mooi geworden.

Hier verder geen nieuws, ik hoop alleen maar dat de makelaar gauw belt voor weer wat bezichtigingen.
Ik verheug me wel een beetje op vrijdagmiddag, dan gaan wij zelf een huis bezichtigen. Het is onze absolute nummer 1 op het lijstje, maar we willen er dus meer van weten.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:25

Spannend symbeami!! :D
Drukke woonkamer joolien! Lijkt me wel een hoop modder mee te brengen, die mountainbike route door je huis :P Wel leuk gedaan.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:02

Erg leuk Joolien! Vind de bomenkast echt heel gaaf :j Ik zou bij ons thuis geval wel bang zijn dat de katten hem zouden gebruiken als krabpaal geloof ik.

Wij hebben idd ook beide een eigen rekening en een gezamenlijke rekening. Werkt voor ons prima.

Wij zitten nog steeds tussen de biedingen in. Gisteravond hebben we weer een reactie gehad op ons tweede tegenbod, maar ze zakken steeds maar minimaal. Veel te weinig voor ons in ieder geval; dus inmiddels heeft onze aankoopmakelaar wel duidelijk aangegeven dat ze toch met iets meer dienen te komen als ze het (aan ons) willen verkopen. We kunnen nog wel iets omhoog, maar niet megaveel.
Hopelijk krijgen we nu dus een beter tegenbod waar we wel iets mee kunnen..
Daarnaast is er gisteren of vandaag als het goed is contact gelegd met de fotograaf om foto's te maken voor de verkoop van ons eigen huis, dus daar gaan nu ook stappen in gezet worden. Hopelijk wil het een beetje verkopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:49

thanks, de haard is echt awesome :D Onze kat maalt er niet naar :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:58

Je weet zeker dat er niet bosbessenblauw op dat verfblik stond? :P

Wat was die keuken maf dichtgetimmerd zeg, stuk mooier zo :j

Niet overwogen om van dat halve muurtje een barretje te maken? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:01

pmarena schreef:
Je weet zeker dat er niet bosbessenblauw op dat verfblik stond? :P

Wat was die keuken maf dichtgetimmerd zeg, stuk mooier zo :j

Niet overwogen om van dat halve muurtje een barretje te maken? :)

Zonde van die keuken he, die zater zelfs pas begin dit jaar in, geen pan! Hebben nog wel over nagedacht voor dat barretje maar dat nam toch teveel ruimte in beslag.
De kleur op de foto is heel anders als in t echt maar ik krijg me gewoon niet goed :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:47

Op 1 of andere manier is dat vaker met bepaalde kleuren dat die op foto heel erg veranderen, zo heeft die van mij altijd moeite met paarsige kleuren...gelukkig komen die niet vaak voor :P

Ja zoiets dacht ik al, dat het qua ruimte niet handig was. Maar had me ook wel leuke optie geleken :)

Hoe kom je aan die gevelde bomen eigenlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:00

pmarena schreef:
Op 1 of andere manier is dat vaker met bepaalde kleuren dat die op foto heel erg veranderen, zo heeft die van mij altijd moeite met paarsige kleuren...gelukkig komen die niet vaak voor :P

Ja zoiets dacht ik al, dat het qua ruimte niet handig was. Maar had me ook wel leuke optie geleken :)

Hoe kom je aan die gevelde bomen eigenlijk :D

Die heeft mijn vriend ergesn uit duitsland bij een houthandelaar vandaan :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:31

Ontzettend gaaf gedaan Joolien, ik vind de kleur in combinatie met dat witte en het hout echt waanzinnig :D

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:50

Wat gaaf, Joolien. Echt origineel zo.
Die keuken ziet er stukken beter uit zo.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:23

grappig, we hebben hier nu twee woningbouwverenigingen die huizen in de verkoop hebben ,
de ene zet de huizen voor tussen de 150000(heule slechte staat over het algemeen, zeg maar , nogal origineel bouwjaar typisch , jaren 40, 50, 60) tot 179000 te koop(betere staat/moderner , in ieder geval dubbel glas beneden en een ketel uit de jaren 90, tot een paar jaar oud, maar nog steeds heel veel werk) , prijzen KK
de tweede, heeft nu een hele serie vergelijkbare huizen te koop gezet , van 130000 von(tussenwoning) tot 145000 von(hoekwoning) en dat is in een duurder dorp... en!! dan gaan ze dit jaar nog wel even het dak isoleren en nieuwe pannen er op leggen
, de bergingslopen en een nieuwe houten berging plaatsen

ik ben heel benieuwd wat dat doet met de huizen van de eerste vereniging op prijs gebied, zou wel eens interessant kunnen worden

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:38

Hallo :wave:

Zou ik mij hier ook mogen aanmelden?

Mijn vriend en ik zoeken een koophuis in spijkenisse en omgeving, maar het wil helaas niet echt vlotten :(

Elke keer als we een leuk huisje zien op internet en ik bel voor een bezichtiging zijn ze al onder bod en dat terwijl sommige huizen al 2 jaar te koop staan!

Wat kunnen we nog meer doen dan op internet kijken om een geschikte woning te vinden?

Sorry als er ergens in de 162 pagina's al antwoorden staan, maar dat was me iets te veel om terug te lezen :o

Groetjes Louise

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:42

Lootje1991 schreef:
Hallo :wave:

Zou ik mij hier ook mogen aanmelden?

Mijn vriend en ik zoeken een koophuis in spijkenisse en omgeving, maar het wil helaas niet echt vlotten :(

Elke keer als we een leuk huisje zien op internet en ik bel voor een bezichtiging zijn ze al onder bod en dat terwijl sommige huizen al 2 jaar te koop staan!

Wat kunnen we nog meer doen dan op internet kijken om een geschikte woning te vinden?

Sorry als er ergens in de 162 pagina's al antwoorden staan, maar dat was me iets te veel om terug te lezen :o

Groetjes Louise

Ik ben ook in Spijkenisse aan het zoeken.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:50

He wat leuk! Welke gebieden zoek je en op wat voor huizen en hoe?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:51

Lootje1991 schreef:
He wat leuk! Welke gebieden zoek je en op wat voor huizen en hoe?

Voornamelijk via funda

En de wijken maaswijk en schenkel. We zoeken eensgezinswoningen die groter dan 110m2 zijn.

Jullie?

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:55

Wij zoeken het liefst ook een eensgezinswoning grote maakt niet heel veel uit als het maar wel een tuin en berging heeft. Wij zoeken eigenlijk in alles behalve akkers. Wij kijken ook naar brielle en omgeving en pernis. Het liefst geen hoogvliet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:45

Mijn tip: neem de op Funda (of direct bij makelaars) genoemde oppervlaktes altijd met een korreltje zout: vaak is het maar een gok :j

Het ene huis waarbij staat dat het 130m2 is, kan veel benauwder aanvoelen en een kleinere inhoud hebben dan het andere huis waarbij staat dat het net boven de 100m2 zit :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:50

hier hebben we zelfs al gehad dat er garages bij de omschrijving stonden die er echt niet waren , iets met heel slecht knip en plak werk

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:18

We hebben het huis! Helemaal blij hier dus :D

Ik vind de oppervlakte altijd wel belangrijk, veel mensen praten alleen maar in kuubs, maar dat zegt mij niks. Ik kan daar totaal niet uit afleiden hoe groot het huis dan eigenlijk is. Maar de hoogte van het plafond maakt absoluut veel uit in een huis en een laag plafond kan een huis zeker benauwder maken; ook als de oppervlakte enorm is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:06

Nou, ik bedoel meer dat de M2 vaak gewoon helemaal niet kloppen, omdat ze er maar een gooi naar doen :P

De 1 telt ook oppervlaktes mee die de ander niet meetelt (bvb. zolder, bergruimtes), en dat kan best nog schelen :j

Heel vaak staat er gewoon onzin in advertenties :=

Zo stond er bij mijn huis toen ik het kocht, dat bepaalde dingen in 2003 vernieuwd waren terwijl het gewoon in 2005 was :P

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:27

Wij gaan dinsdag weer bezichtigen :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:11

De vierkante meters bij ons huis zijn naar aanleiding van de bouwkundige keuring. Er is een plattegrond gemaakt en die m2 kloppen in ons geval dus echt. (maar is ook maar 101m2 woon oppervlak)
Meestal als er op Funda een plattegrond bij gevoegd is dan klopt het wel aardig. Is dat niet zo dan vraag ik de brochure op. Maar daar word je soms ook helemaal niet wijzer van.
Maar voorlopig heb ik nog steeds mijn huis niet verkocht.
Hebben jullie ook naar TV makelaar Mission Impossible gekeken? Ben wel benieuwd hoe het nu met die huizen gaat.
Ik begin van mijn huis ook het gevoel te krijgen dat het een mission impossible aan het worden is.