Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:38

Wij hebben er idd betrekkelijk weinig; in 3 slaapkamers 'maar' twee contactpunten met elke 2 stopcontacten, in 1 slaapkamertje zelfs maar 1.
Hier in de woonkamer in elke hoek 2, dus 8.
En in de keuken ook 8. En nog kom ik tekort :')

Ik dacht trouwens dat je zó een andere contactdoos op je muur kon schroeven; ik wist niet dat je dan complete leidingen moest verbouwen :')

WillemYntJee

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:40

Volgens mij kan dat ook hoor MM, dat doen wij in elk geval wel! Mooie platte stopcontacten ipv die enorme opdekdozen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:42

Kentaro schreef:
Ze zitten alleen nooit op de juiste plek allemaal........... :+
Wij hebben er in onze nieuwbouw woning ook behoorlijk wat, maar dan zitten er toch net weer een paar achter een kast nu... }:0

Haha, ik heb er inderdaad een aantal achter mijn enorme buffetkast zitten. Maar de belangrijkste (bij de bank) kan ik overal bij. Die zitten precies op de goede hoogte zodat ik prima mijn telefoon etc kan opladen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:49

Bij inbouw zit dit in je muur http://www.electroshop.nl/product_image ... _thumb.gif Bij opbouw zit dan de bedrading in de opbouwdoos. Als je in je muur voldoende ruimte hebt, zou het heel misschien kunnen dat je de bedrading daarin weg werkt (kijk met elektriciteit altijd wel uit!!), maar anders zul je toch moeten fresen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:24

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:37

Wat bij stopcontacten ook handig is, is om er in de gang en op de overloop te hebben voor het stofzuigen.
Ik heb op de slaapkamer bij het bed 2x een dubbel contact en nog een losse bij de hotelschakelaar. Een stopcontact naast de deur en nog ergens een dubbele. In de woonkamer krijg ik ook iets van 8 dubbele contacten.

Je wilt bij je bed, bij bureau's en bij de (televisie)apparatuur voldoende contacten hebben. Alleen al bij de tv heb je er tegenwoordig monsterlijk veel nodig, je tv, de ontvanger, de dvdspeler, eventueel je versterkergevalgeluidsgebeuren en een spelcomputer en.. en.. en....

Ik heb liever teveel stopcontacten dan te weinig. Ik heb een kluswoning en ben al even bezig, maar het inbouwen van de contacten en het wegwerken van alle leidingen in de vloer/plafond e.d. heeft het voor mij al zoveel mooier gemaakt. Daar ben ik echt ontzettend blij mee.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:07

Wij hebben tijdens de verbouwing bijna alle stopcontacten verplaatst (zaten halverwege de muur en nu allemaal een stuk lager) en we hebben er extra bijgemaakt. Er zaten van die lelijke dikke opzet dingen op. Nu allemaal platte. Ben blij dat we dat gedaan hebben.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:13

Mooooooooooooooi plaatje Kentaro :))

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:37

Lees al een tijdje mee en blijf het knap vinden hoe jullie sommige dingen bedenken en uitvoeren.

Ik wil de inrichting ook graag veranderen, maar heb geen idee waar te beginnen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:37

Het begin is op bokt...... :+ :D

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:38

Haahh zeker echt veel inspiratie doe ik hier op.

Nu nog het huis :\

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 13:15

MamaMiesje schreef:

:D
Ik vind die plantenpotten zo ontzettend gaaf, maar dan kom je er weer niet achter waar ze vandaan komen.... :o

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 13:49

Volgens mij zijn die bloempotten gigantisch gephotoshopt :o

Wij hebben ook heel veel stopcontacten in huis :j In de woonkamer in elke hoek 2 en halverwege aan elke kan nog 1, dus 12 stopcontacten in totaal. In de keuken ook meer dan genoeg. Alleen zijn ze de grote hal bij de voordeur een beetje vergeten. Hoewel daar misschien een stopcontact zit in de meterkast. Daar heb ik nog niet naar gekeken.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:48

Kentaro schreef:
MamaMiesje schreef:

:D
Ik vind die plantenpotten zo ontzettend gaaf, maar dan kom je er weer niet achter waar ze vandaan komen.... :o

Ik zeg reststof halen bij een lappenwinkel, lijm en plakken maar!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 07:51

Dat is wel een heel slim idee!! (ben niet zo heel crea bea, maar dit zou toch moeten lukken.... :') )

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:02

Wou net zeggen, dit is niet heel moeilijk :+ Of je haalt gewoon zo'n koeienhuidje van de Ikea, die is mooi glad en straks aan de achterkant doordat er al een laagje opzit. ;) Ben je echt zo klaar :j

Vriendlief is weer het hele weekend aan het werk en dan begint het altijd te kriebelen. Ik moet uiteraard ook even aan de studie en hardlopen e.d. Maar ik hoop toch zondag ook wat leuks te kunnen maken. Heb weer een strokrans gekocht, dus even neuzen wat ik nog meer allemaal heb en even aan de gang.
Ben ook nog met een sjaal aan het breien maar met een beetje geluk is die morgen wel af :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:06

:D Dan maar gauw naar de IKEA

Je kunt ook i.p.v. een sjaal een sprei gaan breien, dan ben je mooi het weekend zoet.... }> :+

Deze zijn ook leuk!?
Afbeelding

Afbeelding

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:14

Ja die zijn heel erg mooi :j

Maar ik heb zoveel rotzooi, ik wil er eigenlijk niks voor kopen, maar het doen emt de spullen die ik nog heb ;) en ik wil geen echte bloemen oid gebruiken uiteraard.
Maar vooral de eerste vind ik echt heel erg mooi :j

Oh en een sprei?? Ik kan niet zo snel breien, moet bijna bij elke steek kijken of het wel goed gaat, dus dan ben ik tegen volgende winter wel klaar :+

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:23

hey iedereen! Sorry, internet was er een tijd lang uit. We zijn vorig weekend verhuist naar ons eigen huis en er dus in getrokken. We hadden een bank (die je kunt uitklappen tot bed) en verder een eettafel die we beide hadden gekregen van familie. Het is niet het mooiste, maar het werkt prima voor zolang. De bank was vrij zwaar dus eerst helemaal bang dat het niet eens de trap op kon. We moeten namelijk iets van 15 treden omhoog, dan heb je een plateau en een knik en daarna nog 2 treden. Vriendlief met stiefvader en zwager de bank getilt en het uitvouwbare bedgedeelte eruit geschroeft en ze hebben hem uiteindelijk boven gekregen! :) Ook eettafel erin gezet. 2 lampen gekregen van zijn ouders en zo doen we het met wat resten. Verder een heel mooi bed gezien van ikea, de grijsbruine hemnes. Helemaal verliefd, maar met een goede mattras ook weer prijzig! Ik zoeken en zoeken, was er via ebay een hemnes bed te koop inclusief mattras. Ophalen alleen, bed was nog in verpakking, idem voor mattras. Hadden we gekocht aangezien ze waterschade hadden in eigen huis, maar daarna toch voor een groter bed gegaan, dus wij hadden een bed! Iets goedkoper dan nieuw, dus dat scheelt altijd. Van mijn ouders hadden we een nieuwe mega indesit koelvrieskast gekregen en zijn ouders schonken ons het bed. Mijn vriend zei oh, dat bed staat vlakbij dus wij naar zijn ouders om het bed op te halen, blijkt het vlakbij londen te zijn dus 1.5 uur rijden!!! (woon in engeland, vandaar). Het was dus een dagtrip! Vroeg opgestaan, gereden naar londen, bed opgehaald, terug naar huis, bed in elkaar gezet, bank opgehaald, die naar boven en in elkaar gezet en we waren klaar voor de verhuizing! Het huis is verre van klaar. We willen nog erg veel dingen halen zoals allereerst een wasmachine en een kledingkast, maar dat komt allemaal wel. Als het goed is hebben we een wasmachine vanaf volgende week en dan een maand later hebben we de kledingkast en daarna komen dingen als een koffietafel, extra kasten voor in de badkamer, keuken etc. een 1 persoonsbed voor in de 2e slaapkamer (logeerkamer voor familie en vrienden, als ze mij willen opzoeken vanuit Nederland).

Anyway, erg lang verhaal, we hebben nu dus een ingericht huis (redelijk ingericht huis), allemaal met leftovers van de familie, behalve wat in de keuken is en het bed. En jaja, het is een king size bed!!! Wat slaapt dat heerlijk zeg!! Het is echt enorm! Moet ook wel, met een vriend van bijna 2 meter lang, maar echt geweldig!
Ik heb trouwens eindelijk wat foto's gemaakt, dus hierbij wat foto's :)

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-7NV7STYD.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-SX47NXLD.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-BIPHICAZ.jpg

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:42

Donderdag naar de notaris nu echt. :D :D
Papieren en alles al in mijn mail gehad.

EINDELIJK

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:43

Jeej gefeliciteerd!! *\o/* *\o/*

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:47

Jeee gefeliciteerd, Wat een opluchting zal dat zijn als je daar weg bent.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:44

Heb eindelijk foto's :D

Woonkamer
Afbeelding
Nog steeds niks boven de TV :+

Afbeelding

Afbeelding

Achterkant woonkamer
Afbeelding

Kaarsen gaan steeds scheef hangen :+
Afbeelding

Keuken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er moet nu echt wat boven de TV komen. Maar ik vind dat zo moelijk. Heb laatst een hele grote foto bij de Ikea gekocht, maar twijfel heel erg of die wel past bij de rest
Deze
Afbeelding

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:57

mooie rustige sfeer sakkia. ziet er erg gezellig uit.
door de foto's die ik hier voorbij zie komen krijg ik steeds meer zin om die enorme paarse wand weer terug te brengen in een rustige kleur.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:28

Mooi geworden Sakkia!! Welke kleur muurverf heb je achter je tv?

Ik heb ook mijn twijfels over de ikea plaat, misschien wordt het een beetje teveel aan grote vierkante vlakken boven elkaar. Ik denk dat het een vreemd gezicht wordt, zeker als de tv aan is. Misschien is het een idee om er een grote klok boven te hangen? Of kleine spiegels/fotolijstjes geverfd in rustige aardetinten, een beetje speels bij elkaar verdeeld over de vlakte erboven/beetje ernaast?

http://www.eijerkampinspireert.nl/wp-co ... _7336b.jpg
http://stijlidee.files.wordpress.com/20 ... _00081.jpg
http://www.interiorjunkie.com/wp-conten ... egel_1.jpg