Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:04

Dat vroeg ik me ook af, vandaar dat ik ook maar 2 dingen meegenomen had :) Ga ik eerst dat proberen en als ik er ziek van word koop ik daar gewoon nooit meer :+

Zal mijn ervaringen hier delen straks.

Rampshellie

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:05

Ben benieuwd.. Zag dat ie ook in Arnhem zat, is de moeite waard!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:06

lijkt me dat ook zij aan de nederlandse eisen moeten voldoen kwa etenswaren

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:11

Ben ook wel benieuwd naar je ervaringen.
Zag dat er 1 in Zwolle en Almere zit.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:13

DebGizmo schreef:
lijkt me dat ook zij aan de nederlandse eisen moeten voldoen kwa etenswaren

Dat moeten ze wel... maar de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit... heeft net in het nieuws gebracht dat ze al jaren onderbemand zijn en lang niet zo goed en uitgebreid controleren als ze zouden willen/moeten.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:54

Vandaag lekker gescoord op de markt! :)

Een grote zak paprika voor een euro, zaten er wel 7 in! Heb gelijk twee zakken gescoord, in stukjes gesneden en thuis in de diepvries gedaan. Verder nog een zak snijbonen voor een euro gekocht, heerlijk!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 13:11

Aranel schreef:
Alwiene schreef:
Carola, je kan anders ook bij de Megafoodstunter kijken voor gebak, als je het kwijt kan in de diepvries tenminste. Ze hadden daar verschillende soorten gebak voor erg weinig van de week.

Ik ben er net even wezen kijken en wat een aanbiedingen inderdaad zeg!! :oo
Heb 3 euro uitgegeven en daarvoor had ik +- 20 kleine gehaktballetjes en +- 10 kipdrumsticks. Bevalt het, dan ga ik daar voortaan al mijn vlees en taart halen, haha.
Verder op de markt 2 dozen aardbeien voor 2 euro, daar heb ik net ff een lekkere shake van gemaakt :9

Leuk! Ben benieuwd hoe het je bevalt. Waar ben je geweest dan eigenlijk, want de winkels zijn volgens mij op maandag en dinsdag niet open..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 13:13

Ze staan hier altijd op de markt op maandag :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 13:23

wemkelover schreef:
Yucca schreef:
Ik heb bijna 5,50 euro bespaard door vier 4-packs coca-cola in te slaan bij de c1000.
Dat zijn leuke aanbiedingen! Vond de euroweken toch wel leuker dan de aanbiedingen nu...

Als je het huismerk neemt, die van c1000 weet ik zo niet uit me hoofd maar bijvoorbeeld es van ah, betaal je 0,29 cent per fles en 0,25 statiegeld. Bespaar je nog meer!

Alle andere merken zullen waarschijnlijk wel goedkoper zijn de Coca-cola, maar wij drinken gewoon graag coca-cola!
En dan is een dergelijke aanbieding wel degelijk aantrekkelijk, zeker met een verjaardag op komst.

Komt het vlees van de megafoodstore uit het buitenland of uit Nederland? Al rommelen ze nog met etiketten en dergelijke... *zucht*

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 13:30

Ik lees toch wel weer even mee :')
Vriendlief en ik zijn nogal van het snel boodschappen doen in dezelfde winkel en dan het liefst nog elke dag _O- Vooruit boodschappen doen zijn we nog slechter in _O-

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 13:32

Je kan dan het beste al een heel menu samenstellen voor de hele week en echt een boodschappenlijstje maken!

Ramon Beuk komt met een kookboek dat ik al járen in mijn hoofd heb: een kookboek met 7 recepten voor 1 week, 1x boodchappen doen en niets weggooien. Leek me echt een super kookboek, iedereen in mijn omgeving klaagt altijd dat ze niet weten wat ze moeten koken....nu is ie me voor!! :')

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:49

Robs budget menu's doet in principe hetzelfde en dan ook nog gebaseerd op wat er in de reclame is.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:17

Blijven paprika's kanpperig als je ze in de vriezer doet? Ben altijd zo bang dat ze slap worden

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:32

ze zijn niet meer zo knapperig als rauw
als je ze invriest moet je ze ook wel direct vanuit de vriezer in de pan mikken, niet eerst laten ontdooien :n

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:36

magriet schreef:
Blijven paprika's kanpperig als je ze in de vriezer doet? Ben altijd zo bang dat ze slap worden

Bevroren in de pan gooien en je merkt er niks van! Maar je kan ze niet meer eten als lekker rauw snackje tussendoor.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:36

Kun je bloemkool ook rauw in kroosjes invriezen? Lidl had ze voor 69 cent en ik wil het liever niet voorkoken, de sperziebonen smaakte voorgekookt en daarna ingevroren niet lekker.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:40

ik ken mensen die het doen, maar ik zelf zou ze denk ik even blancheren, dus echt een minuutje(max twee) de kook er over, dan afspoelen met koud water en invriezen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:01

Plien91 schreef:
magriet schreef:

Bevroren in de pan gooien en je merkt er niks van! Maar je kan ze niet meer eten als lekker rauw snackje tussendoor.

Hier altijd paprika's uit de vriezer. Ik mik ze bevroren in de pan en dan even lekker meebakken :9 Doe ik met courgettes ook :j

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:52

Vooral goed opletten dat je het afkoelen in (ijs)koud water niet vergeet na het blancheren, anders gaat het kookproces nog door en dan worden ze inderdaad niet lekker.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:55

afgelopen zaterdag vroeg naar de markt geweest

6 paprika's (1 euro)
10 grote kiwi's (1 euro)
4 appels (55 cent)
3 grantaatappels (1 euro)
2 rode uien ( 25 cent)
Bak aardbeien ( 1,25)

En ik was net geen 5 euro kwijt :)

Bananen waren bij de Hoogvliet inde aanbieding en heb ik er 3 meegenomen, waren 40 cent ofzo :j

Dus voor 5.40 hebben wij de hele week fruit om shakes mee te maken :9 En paprika's en de uien voor de wokgerechten en burrito's :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:57

Alwiene schreef:
Vooral goed opletten dat je het afkoelen in (ijs)koud water niet vergeet na het blancheren, anders gaat het kookproces nog door en dan worden ze inderdaad niet lekker.

Dan is het daar waarschijnlijk verkeerd in gegaan. Ik had het een paar minuten gekookt, afgegoten en toen het koud was geworden heb ik het ingevroren.
Dus maximaal 2 minuten koken, afgieten, koud water erover heen gooien, wachten totdat het afgekoeld is en dan invriezen? Voordat ik het weer verkeerd doe.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:01

Ja klopt, ik heb ze dan na het koken in een bak met ijskoud water gegooid en daarna nog even goed koud afgespoeld en toen waren ze eigenlijk al meteen zo koud dat het een kwestie was van even uit laten druppen en dan invriezen maar. Het belangrijkste is dus dat dat kookproces gestopt wordt door je groente en snel en goed af te laten koelen :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:07

Olympia schreef:
afgelopen zaterdag vroeg naar de markt geweest

6 paprika's (1 euro)
10 grote kiwi's (1 euro)
4 appels (55 cent)
3 grantaatappels (1 euro)
2 rode uien ( 25 cent)
Bak aardbeien ( 1,25)

En ik was net 5 euro kwijt :)

Bananen waren bij de Hoogvliet inde aanbieding en heb ik er 3 meegenomen, waren 40 cent ofzo :j

Dus voor 5.40 hebben wij de hele week fruit om shakes mee te maken :9 En paprika's en de uien voor de wokgerechten en burrito's :D

:wow:

Krijg ik hier op de markt dus echt niet voor elkaar :n -O-

Hier gisteren voor het eerst sinds tidjen weer boodschappen gedaan bij de Nettorama ipv AH, scheelt toch wel veel :j

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:13

Het valt mij ook op hoe goedkoop de markt soms is.. Ben er nu een paar keer overheen gelopen, maar hier betaal je gewoon een heel stuk meer..
6 paprika's voor 1 euro? Hier heb je er 2 voor 1 euro.. Zo'n groot verschil!

Deze week wel een hele zak peren gehad van de oom van mijn man, ideaal, ze zijn nog lekker hard, dus ze blijven nog wel een tijdje goed :) , kunnen we minimaal wel 2 weken mee doen :j .

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:16

Hier de markt heel goedkoop. Gelukkig :)) Maar paprika's die zijn niet altijd even mooi en groot. Had nu 6 kleine paprika's. Allemaal rode :9 Eten hier vooral veel wokgerechten of wraps. En ik vind paprika's daarbij heerlijk. Dus snijd ze altijd in blokjes en vries het in :j

De meeste spullies die ik op de markt haal , zijn wel minder lang houdbaar, dan je het bijv in de supermarkt haalt. Maar dat geeft niet. Kiwi's zoek ik altijd de harde er tussen uit, want dan kan ik er vaak wel 2 weken van doen. Appels ook. Aardbeien, frambozen, granaatappels, paprika's maak ik schoon, snijd ik klein en vries ik in. Net zoals mango's. Laatst had ik 3 mango's voor 1 euro :)

Wij eten fruit alleen in fruitshakes, dus dan maakt de kwaliteit ook minder uit voor in de shakes :) En zo drinken we toch op een goedkope manier veel fruitsoorten bij elkaar :j