Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:44

Leuk dat je ze hier in het topic zette Goof!

Mijn tuin is leeg voor zover hij leeg moet zijn, helemaal gelukkig!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit weekeind en maandag alles erin zetten en klussen en hopelijk is behalve de kattenren dinsdag alles af, incl nog een keer de tegels spuiten!

Weet iemand hier trouwens wat dit voor boom of struik is? Staat in mijn buren hun tuin, vind hem geweldig! Zij weten het ook niet helaas

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 21:57

Geen idee wat dat voor struik is, maar ziet er inderdaad wel mooi uit. En je tuin is lekker opgeknapt. Zag dat je ook laurier erin had staan wat bijna een boom was, die hebben we hier ook nog staan en moet er ook nog uit.

Loungeset hebben we gekocht bij Van Cranenbroek, een Bois Le Duc. Hadden er eentje op het oog die dus al uitverkocht was, niet meer genoeg tussenstukken. Uiteindelijk dus voor een andere (duurdere) gegaan. Ik vind de meeste loungesets helemaal niet fijn zitten, en hun hadden er 3 die wel goed zaten. Ben al een paar jaar aan het shoppen ervoor, 2 jaar geleden maar 1 set gevonden die lekker zat (ook bij Van Cranenbroek), vorig jaar niet, en dit jaar dus 3 en alledrie dus daar, terwijl we heel wat zaken af zijn gegaan. We hebben nu een hoekbank, fauteuil, tafel (die als voetenbank gebruikt gaat worden :)) ) en een hoge tafel. Wij wilden perse een hoge tafel want de hond zwiept alles van de tafel af anders.

Bellex

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 11:18

Ja klopt van die Laurier! Kwam ook een wortelpartij vanuit waar je U tegen zei

Nou voortaan weet je waar je moet zoeken dus! Heerlijk dat je geslaagd bent dan als het zo'n moeilijke zoektocht is he :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 22:04

Knabbel dat ziet er al goed uit!

Heb vandaag dit schatje gekregen als verjaardagscadeau :

Afbeelding

En nog wat geld voor een pomp en zuurstofplanten, kan zo niet wachten tot ik een gat heb en hij liggen kan :D . Heb geen waterslang dus gaat leuk worden met emmers water sjouwen :')

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 09:27

Action had heel goedkoop tuinslangen liggen van de week! Ik heb vorig jaar van mijn man een tuinslang op haspel van Gardena gekregen en ik vind het ideaal. De bakken water geven gaat nu veel sneller :))

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:08

Eleionomae schreef:
Action had heel goedkoop tuinslangen liggen van de week! Ik heb vorig jaar van mijn man een tuinslang op haspel van Gardena gekregen en ik vind het ideaal. De bakken water geven gaat nu veel sneller :))

Ik heb vorig jaar ook een gardena gekocht met haspel op wieltjes :) Mn vriend vind een ding aan de muur lelijk. En buiten hebben we toch semi- automatisch beregening :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:23

Ik heb geen wateraansluiting buiten :( , heb een alternatief in de keuken maar dat zit achter het gasfornuis . Ook niet handig :))

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:13

Je kunt m toch ook aansluiten aan je keuken kraan?
Jeanine, de mijne moet nog steeds aan de muur maar daar komt het niet van dus die staat naast de tuindeur bij de buitenkraan op de grond :')

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:11

wij wonen vanaf november in een ander huis, tuin zag er toen wel redelijk uit, helaas hebben ze geen antiworteldoeken gebruikt dus het onkruid groeit hier lekker waar het wil, ook het gras was binnen een week bijna 40 cm hoog. Vandaag maar even een grasmaaier gehaald en het gras gemaaid, ook al een deel onkruid weg gehaald, drama drama, 1 heg al gesnoeid nu de ander nog (kan me er alleen niet zo goed toe zetten vind het zo'n rot klus)

Iemand tips voor onkruid? (heb al ruim 7 liter schoonmaakazijn erop zitten maar het helpt niks)
(zal zo even foto's plaatsen.

Ook wil ik het een beetje gezellig maken voor de zomer. zwembad komt dan op het stukje gras te staan voor de hond (hele dag zon in de tuin dus kan hij lekker afkoelen)
Had al vlindertjes in de tuin opgehangen (helaas niet meer zo goed zichtbaar door de klimop,) en nieuwe tuinstoel kussens gehaald, tuinsetje stond er al en geen mega budget voor een nieuwe dus als mensen daar nog oplossingen/tips voor hebben?

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:23

De nieuwe kussens

Afbeelding

Afbeelding

De rest van de tuin. Hebben al een begin gemaakt met het onkruid want het is echt super veel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:31

Vrees dat dat niet op mijn kraan passen gaat Eleionomae .. al heb ik nu een plan in mijn hoofd :') (vul de cv boven bij met de wasbakkraan ipv de wasmachinekraan , met beneden ook wel lukken zou je denken)

Wat een heerlijke tuin Keell94! ,prachtige kussens! Ik vind het onkruid /groen tussen die tegels mooi . Ik had de bovenkant van onkruid met schoffel eraf gehakt denk ik :P

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:08

Rebecca schreef:
Vrees dat dat niet op mijn kraan passen gaat Eleionomae .. al heb ik nu een plan in mijn hoofd :') (vul de cv boven bij met de wasbakkraan ipv de wasmachinekraan , met beneden ook wel lukken zou je denken)

Wat een heerlijke tuin Keell94! ,prachtige kussens! Ik vind het onkruid /groen tussen die tegels mooi . Ik had de bovenkant van onkruid met schoffel eraf gehakt denk ik :P

dankjewel, van de action haha scheelde een hoop geld dan op kussens en vond ze wel een lekker fris kleurtje hebben.

Nadeel is is dat de tegels vrij los liggen, al het onkruid drukt de tegels dus uit zijn verband dus denk dat we het wel weg moeten halen :P even een middagje met zijn 2en op de knieen en het is zo gedaan hoop ik haha, vind de heg alleen zo verschrikkelijk, zit altijd helemaal onder de uitslag als ik dat heb gedaan

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:05

Heg lekker op een koude dag doen, kun je lange mouwen aan. Is ook beter voor de heg, takken binnenin de heg kunnen niet direct zo goed tegen zon. Tegen het onkruid zou je ook een ecologische onkruidverdelger kunnen gebruiken, dat maakt het krabben daarna een stukje makkelijker. Krabben is wel de meest effectieve manier om het weg te krijgen, maar het blijft een gevecht tegen de bierkaai. Ben je net klaar, kun je weer opnieuw beginnen. Alternatief, en op zich vind ik dat wel bij jullie mooie grillige tegels passen, is een mooie kruiper waar je ook overheen kunt lopen, zoals kruiptijm of kruipkamille.

Tuinsets worden veel op Marktplaats aangeboden. Een oude houten tafel kan met wat schuur- en oliewerk al snel weer een 2e leven tegemoet.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:30

Kaka schreef:
Heg lekker op een koude dag doen, kun je lange mouwen aan. Is ook beter voor de heg, takken binnenin de heg kunnen niet direct zo goed tegen zon. Tegen het onkruid zou je ook een ecologische onkruidverdelger kunnen gebruiken, dat maakt het krabben daarna een stukje makkelijker. Krabben is wel de meest effectieve manier om het weg te krijgen, maar het blijft een gevecht tegen de bierkaai. Ben je net klaar, kun je weer opnieuw beginnen. Alternatief, en op zich vind ik dat wel bij jullie mooie grillige tegels passen, is een mooie kruiper waar je ook overheen kunt lopen, zoals kruiptijm of kruipkamille.

Tuinsets worden veel op Marktplaats aangeboden. Een oude houten tafel kan met wat schuur- en oliewerk al snel weer een 2e leven tegemoet.

ik ga eens op marktplaats neuzen, de stoelen op zich zijn nog goed maar de tafel is zo gammel als wat en om met zijn 4en lekker aan te eten ook veelste klein :P niet echt handig een ronde tafel haha.
We huren het en helaas mogen we geen drastische dingen veranderen aan de tuin (uiteraard wel potten neerzetten en plantjes en dergelijke maar alle tegels eruit enzo mag dan weer helaas niet :P vind dat plantenvak in het midden ook totaal niet handig, ik heb een grote hond die er steeds doorheen banjerd. had eigenlijk een verhoogd iets moeten zijn maargoed.

heg wilde ik zowieso niet op een zonnige dag doen haha, heb het al heel snel erg warm denk dat ik dan van me stokkie ga :P dus lekker op een koude bewolkte dag

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:51

Heel veel hommels in de tuin. ♥
Afbeelding

En de katten kunnen eindelijk weer los omdat we een net hebben gespannen op de plek waar de buren een half jaar geleden zonder overleg de erfafscheiding weg hebben gehaald.
Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:31

Onkruid daar helpt worteldoek naar een beetje tegen
Het meeste onkruid komt van boven ;)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:19

Keell94 schreef:
Rebecca schreef:

dankjewel, van de action haha scheelde een hoop geld dan op kussens en vond ze wel een lekker fris kleurtje hebben.

Nadeel is is dat de tegels vrij los liggen, al het onkruid drukt de tegels dus uit zijn verband dus denk dat we het wel weg moeten halen :P even een middagje met zijn 2en op de knieen en het is zo gedaan hoop ik haha, vind de heg alleen zo verschrikkelijk, zit altijd helemaal onder de uitslag als ik dat heb gedaan

Kruiptijm en andere mooie kruipers tussen de tegels zaaien? Krijgt het onkruid geen kans meer en ziet er mooi uit :D

Afbeelding

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:55

Zo, na veel hard en lang werken zijn voor- en achtertuin op wat bodembedekkers (gewoon campanula en meer van dat soort), een nieuw hek achter, en de kattenren na helemaal af *\o/*

De planten die er staan zijn rozen, fuchsia's, framboos, kiwi, peer, blauwe bes (in de gele pot), Magnolia (2) en een Sering
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En dit wordt nog opgeruimd :') moest allemaal even aan de kant voor de hogedrukspuit!
Afbeelding

En voor het huis heb ik de helft van een bak, dit stukje :)

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 16:18

Ik wil heelerg graag kruiptijm zaaien. Maar kan helaas nergens zaad vinden. Dus tips zijn welkom!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 16:27

Niet gewoon bij intratuin te vinden? Hier heb ik de zakjes wel eens zien hangen volgens mij

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:42

Helaas niet. Ik ben alleen nog maar hogere soorten tegen gekomen. Maar wil de soort die 5cm is.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:17

Ik heb het een paar jaar geleden gewoon bij de Intratuin als plantje gekocht. Mss een kleiner tuincentrum?

Edit: ik vind her en der terug dat ze te koop zijn tussen september en juni, het seizoen is blijkbaar afgelopen voor bodembedekkende tijm.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:34

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:50

Bedankt voor het meedenken. :)

Ik wil geen hele plantjes maar inderdaad zaad kopen. Die mix is wel een idee.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:52

Die mix is zaad normaal gezien :) heb zelf de bosflora mengeling gekocht, benieuwd of er wat uit gaat komen :D