E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laurabe

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 13:33

Ik vind de Libra Colour ook heel fijn. Het is mijn 3e ereader en ik vind deze zeker snel genoeg.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 13:47

Mijn ereader wil niet meer op de wifi, foutmelding blijft. Hele fabrieksinstellingen teruggezet, nog steeds foutmelding. Dus nu kan ik helemaal niks meer… _-:(

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 13:50

En een redet al geprobeerd?

Ik krijg morgen de pocketbook verse pro. Na ruim 9 jaar is de aan uit knop van de kobo gesneuveld.
Ben heel benieuwd

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:09

manonutjuh schreef:
En een redet al geprobeerd?

Ik krijg morgen de pocketbook verse pro. Na ruim 9 jaar is de aan uit knop van de kobo gesneuveld.
Ben heel benieuwd

Redet? Of reset?

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:10

Reset idd :j

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 20:10

Ja heb ik gedaan idd, werkt helaas ook niet. Via de laptop aansluiten, loopt de hele tijd de desktop Kobo vast.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 11:15

Dankjullie voor de ervaringen met de Kobo Libra Colour, ik ga straks eens kijken in de winkel! Vind 'm verder wel echt heel gaaf er uit zien.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 11:18

TessaxQuincy schreef:
Dankjullie voor de ervaringen met de Kobo Libra Colour, ik ga straks eens kijken in de winkel! Vind 'm verder wel echt heel gaaf er uit zien.

Vind hem ook erg fijn in de hand liggen omdat hij iets breder is. En de knoppen vind ik ook erg fijn!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 09:10

Flying_Angel schreef:
Mijn ereader wil niet meer op de wifi, foutmelding blijft. Hele fabrieksinstellingen teruggezet, nog steeds foutmelding. Dus nu kan ik helemaal niks meer… _-:(

Ik hang hem gewoon met een USB-kabeltje aan mijn pc. Je kunt de e-reader dan zien in de verkenner. Ik sleep de bestanden gewoon ernaar toe.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 20:48

Ik heb de Kobo Libra Colour. :D Vind 'm voor nu echt fantastisch! De kleuren zijn wel iets lichter dan ik dacht maar dat is niet erg!

Ik heb een clear case gekocht voor nu en wat stickers er in gedaan die ik nog had liggen. Wil nog andere kopen, en een sleeve voor als ik wegga! :)
Afbeelding
Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 21:34

Klopt kleuren zijn iets lichter maar ik stoor me er niet aan

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 16:24

Hoi!

Na 1.5e maand gebruiken toch besloten om mijn Kobo Libra Colour te gaan verkopen. Ik vind 'm niet fijn en kan er niet aan wennen. Vind 'm slecht reageren soms als ik bijv iets wil markeren (met mijn vinger lukt dat bijv soms helemaal niet en moet ik het met de pen doen, die ik niet altijd bij me hebt) Ook gebruik ik de schrijf functie minderen dan ik verwacht had. En ik vind 'm toch te groot en te zwaar. Als ik 'm gewoon vast heb terwijl ik in bed lig valt mijn hand in slaap.

Nu zit ik te denken aan een Kindle. Hebben jullie ervaringen met Kindle, zo ja welke en wat vinden jullie er van?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 17:07

TessaxQuincy schreef:
Hoi!

Na 1.5e maand gebruiken toch besloten om mijn Kobo Libra Colour te gaan verkopen. Ik vind 'm niet fijn en kan er niet aan wennen. Vind 'm slecht reageren soms als ik bijv iets wil markeren (met mijn vinger lukt dat bijv soms helemaal niet en moet ik het met de pen doen, die ik niet altijd bij me hebt) Ook gebruik ik de schrijf functie minderen dan ik verwacht had. En ik vind 'm toch te groot en te zwaar. Als ik 'm gewoon vast heb terwijl ik in bed lig valt mijn hand in slaap.

Nu zit ik te denken aan een Kindle. Hebben jullie ervaringen met Kindle, zo ja welke en wat vinden jullie er van?

Ik heb ‘gewoon’ de standaard Paperwhite altijd, van Kindle. Ondertussen al het 2e model (de eerste goed versleten en die heeft nog een 2e leven gehad bij een vriendin) en altijd heel tevreden over; ik gebruik ze al ruim 10 jaar. Al valt en staat zoiets altijd met je verwachtingen natuurlijk met wat iemand prettig vind maar voor mij is digitaal markeren bv sowieso al niet belangrijk waardoor ik al sneller ook bepaalde duurdere modellen voorbij laat gaan. E-readers zijn over ’t algemeen nooit top qua ’snelle reactie/gebruik’ on screen dus daarin accepteer ik sowieso altijd wel dat ze gewoon sloom zijn (tov onze telefoons, tablets e.d.) en vind ik dan weer niet perse dat de kindle beter is als kobo of vice versa. Volgens mij is dat vergelijkbaar.

De paperwhite is qua formaat perfect vind ik - ik heb kleine handen - en hij past fijn in m’n hand en ook in elke handtas welke ik heb dus laat zich makkelijk meenemen. Lichtgewicht en waterdicht. Verder haal ik mijn e-books via amazon weg + via uitgevers via review platforms e.d. en die sturen het meteen naar mijn kindle account, dus daarin is een Kindle voor mij ook wel niet meer te missen tov een ander merk omdat dat dan gewoon veel beter aansluit allemaal. Ik heb wel vaker gekeken naar een ander model kindle, de Oasis bv, maar vind het toch wel echt heel veel geld terwijl ik met de paperwhite gewoon echt meer dan tevreden ben, voor hoeveel ik het gebruik. Al die luxe toevoegingen zoals kleurenscherm en digitaal markeren e.d. hoeft van mij niet genoeg om zoveel geld eraan te willen uitgeven zeg maar :') (plus dat ik inderdaad het formaat van bv de paperwhite wel echt gewoon heerlijk vind, lekker compact en lichtgewicht)

Ondertussen gebruik ik de kindle met een siliconen hoes (deze hoezen krijg je ook gewoon voor andere merken natuurlijk) waar ik een pop socket aan vast heb gemaakt, wat met vasthouden ook erg fijn is. Al heb ik ook verschillende hoesjes met zo’n elastische band aan de achterkant, wat ook fijn werkt.

De siliconen hoes met pop socket (zelf aangekleed met stickers)
Afbeelding

Toevallig was er onlangs nog een flinke korting op de readers, voor Prime leden van Amazon. Die komen regelmatig wel voorbij en loont zich wel om naar te kijken - tenzij je hem echt op kort termijn wilt hebben.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 13:01

TessaxQuincy schreef:
Hoi!

Wat jammer dat je Kobo Libra color toch niet aan je wensen voldoet.

Ikzelf heb een Kindle Oasis, de Kindle tegenhanger van de Kobo Libra. Voordelen vind ik echt wel het iets grotere scherm en dat hij door de dikkere rand beter in de hand ligt. Ook de drukknoppen vind ik fijner, want door mijn zweethanden reageert een touchscreen niet altijd even fijn. Echter is hij ook zwaarder dan een eenvoudige 6inch reader. Op dat vlak is bij langdurig lezen mijn oude Kobo Auro soms toch fijner. Voor mij is dat een verschil tussen een vermoeide pols bij de Kindle of vermoeide vingers bij de Kobo. Uiteraard zou ik ook gewoon zittend met de reader op een kussen op mijn benen kunnen lezen ipv in bed in zijlig...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 13:10

Wat in bed lezen betreft en zeker voor zij lezers zoals jou petit; Je hebt tegenwoordig ook van die standaards/clips om je readers aan een bed te bevestigen en ook zo’n wireless ding om aan je reader te zetten waarmee je bladzijde kunt omslaan met zo’n ding welke je dan in je hand vast kunt houden. Ik heb het zelf nog niet gekocht en getest, maar in boekenland is het heel populair en gebruiken veel lezers het ondertussen.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 13:19

Ik ga voor een Kindle paperwhite (de nieuwste versie) want blijkbaar zijn er ook amper kindles te koop in nederland.

Ik heb ook zo'n ding!
Deze heb ik
Afbeelding

en dan gecombineerd met deze:
Afbeelding

Leest het echt heel fijn!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 13:26

TessaxQuincy schreef:
Ik ga voor een Kindle paperwhite (de nieuwste versie) want blijkbaar zijn er ook amper kindles te koop in nederland.

Ik heb ook zo'n ding!
Deze heb ik
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Heb je toevallig een linkje van die bovenste? xD

Ik gebruik momenteel een siliconen hoes dan met die pop socket wat ook wel fijn in de hand ligt, maar wil toch dat ding ook eens proberen en eventueel cadeau doen aan een vriendin wie dat ook graag wilt. Het ding kunnen neerzetten/bevestigen ergens en dan handsfree kunnen lezen lijkt me wel wat :j

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 13:36

cursebreaker schreef:
TessaxQuincy schreef:

Ik heb ook zo'n ding!
Deze heb ik
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Heb je toevallig een linkje van die bovenste? xD

Ik gebruik momenteel een siliconen hoes dan met die pop socket wat ook wel fijn in de hand ligt, maar wil toch dat ding ook eens proberen en eventueel cadeau doen aan een vriendin wie dat ook graag wilt. Het ding kunnen neerzetten/bevestigen ergens en dan handsfree kunnen lezen lijkt me wel wat :j

Ik heb een pbtje gedaan! :)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 15:04

Ik vind die onderste standaard erg interessant. Welke is dat?
Ik heb nu een BookSeat, ook wel fijn, maar toch niet helemaal lekker scheef te zetten als ik op m'n zij lig.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 15:25

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 13:26

Dat van die chips had je nou niet moeten zeggen.... :x
Vroeger kon ik uren lezen met een pot thee, wat koekjes en een zak chips ernaast O:)

Maar bedankt voor de link, ik ga er eens serieus over nadenken :j

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 21:27

Weet iemand wat de functie ‘bedtijd’ op de Kobo (Libra 2) ereaders doet? Ik zie dat het licht dan aanpast, maar is het dan zonder blauw licht? Het liefst wil ik wat minder schermen gebruiken voor het slapen gaan, maar mijn ereader is een scherm dat ik het liefst nog wel wil gebruiken := Stel ik zou om 22u gaan slapen, kan ik dan bijvoorbeeld het best ‘bedtijd’ om 21u zetten, of op 22u? Weet iemand dat? :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 22:11

Is dat niet dat de lichtkleur veranderd?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 22:52

Dan verandert de kleur idd

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 23:01

Ja, dat zie ik inderdaad gebeuren, maar is dan het blauw licht weggefilterd? Of heeft het daar niets mee te maken?