[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:35

Huis van mijn ouders (geen starterswoning) was ook binnen 6 weken verkocht (medio vorig jaar).
Het verschilt echt enorm.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:54

Een snelle verkoop kán, maar vraag de gemiddelde makelaar eens hoe lang huizen in zijn bestand staan. Ken er alleen in ons dorp al zeker 10 die langer dan 2 jaar te koop staan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 16:01

Is ook zo........ het is gewoon van veel factoren afhankelijk.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 16:15

Huis waar we straks gaan kijken staat al 3 jaar te koop. Ik weet echter ook wel zeker dat het verschilt per regio. Maar ja, er moet ook maar net iemand naar jouw huis op zoek zijn.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 16:18

Ik werk dan bij een makelaar en ook wij kunnen er geen pijl op trekken. Woningen die al 2 jaar te koop staan en ineens immens veel belangstelling hebben. Woningen van 4 ton staan hier lang te koop en soms hebben we er 1 die met 2 weken verkocht is. Veel verkopers denken dat de makelaar er alles aan kan doen, maar je moet er ook maar net de gek voor hebben.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 16:22

Wij hebben dus twee weken achter elkaar dezelfde kijkers gehad, nu is het akelig stil van die kant, terwijl ze erg enthousiast leken. Tja, afwachten maar, meer kan je als verkoper niet doen.

Gek genoeg hebben we deze week al wel DRIE keer iemand de gegevens van ons 'te koop'-bord in de tuin zien overschrijven.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 16:23

Ik heb dat als assistent hypotheekadviseur ook wel ervaren. Wij hadden een etalage met woningen uit de omgeving bij elk kantoor. Sommige huizen zijn zeer gewild en andere ook zeer mooie huizen met alles er op en er aan, bleven lang te koop staan. 't Is echt: Je hoeft er maar één te hebben ja. Wel leuk werk Rowo. Wat doe jij daar? Ook makelen of wat anders?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 17:19

Ik heb mijn opleiding vastgoed en makelaardij afgerond. Nu bezig met mijn certificering. K draai nu vooral binnendienst en ga waar kan mee naar buiten.

@ Monique: das op zich wel zuur. Je wilt zo graag weten of het wat wordt of niet? Ik spreek uit ervaring dat het soms erg lang kan duren voor kandidaten weer wat van zich laten horen. Soms denken ze rustig 2 of 3 weken na :O

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 18:31

Ach ja, je weet dat het geen blousje in de uitverkoop is en wij zitten ook niet op een schopstoel. Het zij zo ;-)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 18:37

Monique: voor een verkoper zitten jullie wel in een ideale situatie. Jullie kunnen gewoon het geduld opbrengen. Er komt er vanzelf één die het echt wil hebben!

Rowo: Dat is leuk! Ik heb het ook overwogen om te gaan doen. In de hypotheekbranche zijn de banen momenteel dungezaaid. Jij hebt een leuke baan. Helemaal als de markt weer een beetje bijtrekt. Ik denk dat je nu ook wel de zwarte kant van het hebben van een huis meer ziet. Aan de andere kant heeft een kopersmarkt wel voordelen ook.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:07

Ik ben erg blij met mijn baan. En nog blijer dat ik kon blijven hangen daar, omdat de banen in de makelaardij denk ik nog armer bezaaid zijn dan die in de hyptheekbranche. Kan op kosten van het bedrijf mijn certificering halen. Enig nadeel is dat ik errug slecht verdien... maar dat zij zo.

En ik zie nu zoveel dingen in de markt die ik eerder niet zag. En het klinkt hard, maar wij leven zo'n beetje van de vele scheidingen. Het levert veel woningen in verkoop op en veel taxaties :+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:16

Nou, dan ben ik blij dat wij gewoon samen ons huis te koop hebben gezet én ook weer samen in een nieuw huis gaan wonen. Dan maar even geduld hebben ;-)

Zie dat je in Haaksbergen zit, dat hebben we ook nog eens overwogen. We hebben met onze Janssen en later met ons span heel wat kilometers gemaakt bij jullie in de omgeving :-)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:53

Hahaha, idd ben ok blij met manlief, zeker dit project, zou zonder manlief geen succes zijn.

Echt fijn, het lijkt hier nu net al een echt huis :+

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:16

Manzano, ik wilde je nog even bedanken voor je tip, sinds die foto er af is gehaald, hebben we in ieder geval meer online kijkers!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:35

Georgette schreef:
Manzano, ik wilde je nog even bedanken voor je tip, sinds die foto er af is gehaald, hebben we in ieder geval meer online kijkers!

Oh super zeg!!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:41

MoniqueT schreef:
Nou, dan ben ik blij dat wij gewoon samen ons huis te koop hebben gezet én ook weer samen in een nieuw huis gaan wonen. Dan maar even geduld hebben ;-)

Zie dat je in Haaksbergen zit, dat hebben we ook nog eens overwogen. We hebben met onze Janssen en later met ons span heel wat kilometers gemaakt bij jullie in de omgeving :-)

Hahaha.... dat snap ik ;) Maar hoeveel er gaan scheiden de laatste maanden is gewoon bizar. Je wordt er bijna bang van. Maar GELUKKIG is dat bij jullie niet het geval!!

En je had naar zeker naar Haaksbergen moeten verhuizen! Prachtig en leuk wonen hier :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:42

Ha, ja, het is zeker mooi in Haaksbergen.

Maar we gaan toch voor de zon in Spanje ;-)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:52

Ja die zon is hier vaak niet te bekennen :+

Vind het toch wel erg knap dat mensen die stap durven te maken om uit Nederland te vertrekken. Ik heb al moeite met weggaan uit Haaksbergen :))
Ondertussen nog steeds niets gehoord van de mensen?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:59

Nope :-)

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:21

Wat balen Monique dat je nog niets heb gehoord.
Maar misschien zijn ze nog bezig met zekerheid over de financiering?

Ik werd vanmiddag benaderd door een makelaar die ons huis wel wil opnemen in zn bestand. Hij had er wel oren naar en geinteresseerde.
Ben benieuwd...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:25

@ Attitude: hou er wel rekening mee dat heel veel makelaars bij voorbaat roepen dat ze een geïnteresseerde hebben, maar dat vaak niet waar is. Of een geïnteresseerde is die alleen zoiets in die prijsklasse zoekt en meer niet. :o Wij als makelaarskantoor hebben ons er vaak over verbaasd hoeveel makelaars dat bij hun klanten roepen. IMO een slechte zaak!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:34

Ons huis staat al bij drie makelaars te koop, dus ik zie geen meerwaarde voor die makelaar ( als hij geen gegadigde heeft) om ons huis toch op te nemen.
Maar goed, de tijd zal het leren. :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:40

Wij zouden het fijn vinden als het huis leuk verkocht wordt, maar aan de andere kant hebben we ook totaal geen haast. Na deze kijkers zullen er best weer anderen volgen en wie weet zijn ze inderdaad nog bezig met de partij die hun spul weer wil kopen ;-) Geen nieuws kan ook goed nieuws zijn.

@ Attitude: wat heeft het eigenlijk voor zin om je huis bij zoveel verschillende makelaars onder te brengen?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:40

Bij drie makelaars? Wat is daar de reden van dan?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:45

Je hebt hier geen funda, dus je bent best afhankelijk van waar de geinteresseerde zoeken, op welke site's en hoe ze daar terecht komen.
Vaak heeft een makelaar hier een vaste groep potentiële klanten.