Yv_ schreef:Ja, precies deze reden inderdaad. Van 3.38 ga ik naar 2.72 per kuub. Dat is echt wel de moeite waard.
Als ik uitga van de M2 die ik vorig jaar in nov en dec heb gebruikt, scheelt dat me 240 x 0.66 = grofweg 160€.
Maar nu ook.. We zitten op dag 4, dus ik heb 3 dagen in mijn app staan qua verbruik. Dat is 5 minuten douchen en 2 afleveringen van een serie kijken en koken. Zit al op ruim 15€. Dat wordt toch onbetaalbaar. Ook mét teruggave van 190€. En óók met een normaal inkomen.
En daarbij is mn gunfactor voor de energiebedrijven echt totaal weg. Ga liever een uurtje in de kou zetten dan dat zij nog winst maken. Sorry.
Waarschijnlijk zitten hier ookal de vaste lasten bij gerekend en die zijn iedere maand / dag hetzelfde. Of je nu 1m3 of 100m3 gas, 1kwh of 100kwh verbruikt hebt.
Hoe minder je verbruikt hebt, hoe hoger het bedrag per m3/kwh als je gaat rekenen.
5 minuten douchen kan nooit zoveel m3 gas zijn dat dat bijna €15 kost.
Ik heb woensdag uitgebreid gedouched, zeker wel 15 minuten en nog geen 0,5m3 gas verbruikt die dag. Dat zou met een gasprijs van €3,60 op €1,80 uit zijn gekomen. En jij hebt maar 5 minuten gedouched.
Koken verbruikt weinig en elektriciteit voor 2 uurtjes tv is óók te verwaarlozen.
Dus het zal echt in de vaste kosten zitten, die kunnen wel een paar € per dag zijn. X4 dan kom je al aardig in de buurt van die €15.