Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:58

Wat gaat er niet naar wens dan?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 17:19

Doe ik even via pb :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 17:24

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 17:27

Ik zou zowel nu als aan het einde van het traject (duidelijk!) aangeven dat je niet tevreden bent en op welke punten de dienstverlening tekort schiet. Nu kunnen ze nog sturen/verbeteren, en aan aan het einde kun je dan kijken wat er daadwerkelijk verbeterd is (of wat niet).

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 18:26

Wat vervelend dat je niet tevreden bent over je adviseur!

Ik tot nu toe gelukkig wel. Wij hebben vorige week maar vast de overeenkomst getekend en daar stond het bedrag in genoemd en we hadden het mondeling ook besproken.

Ons bod was overigens te laag op het huis. We zaten in de middenmoot dus niet eens dichtbij. Man wat een geld wordt er weggegooid met overbieden. Nu maar weer verder op zoek.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:07

Jammer Yipee!
Wij hebben als het goed gaat woensdag bezichtiging.
Huis is precies wat wij zoeken. Maar meer dan 10k kunnen wij ook niet overbieden. Denk dat het voor meer weg gaat... Maar niet geschoten is altijd mis...

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:01

Veriye schreef:
Jammer Yipee!
Huis is precies wat wij zoeken. Maar meer dan 10k kunnen wij ook niet overbieden. Denk dat het voor meer weg gaat... Maar niet geschoten is altijd mis...

Wij hadden ook zo rond de 10K meer dan de vraagprijs geboden en met dezelfde instelling. Als je het niet probeert wordt het zeker niks. Het mocht niet zo zijn. Baal wel natuurlijk. Succes woensdag!

Er staat nu op Funda niet echt iets voor ons.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:06

Funda is inderdaad een beetje dood op dot moment := ook voor ons niks meer bij.

Bedankt. Ik hoope dat wij teenminste mogen bezichtigen.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:19

Veriye schreef:
Jammer Yipee!

Succes woensdag! Wij hebben laatst ook een bod gedaan waarbij we echt niet meer dan 15k over konden bieden. Uiteindelijk niet geworden, wel blij dat we geboden hebben. Het is jammer maar we kijken elkaar in elk geval nooit aan met een “wat als” gevoel!

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:25

Balen dat je niet tevreden bent Queelens, hopelijk kan je het op de een of andere manier oplossen met de aankoopmakelaar.

Succes met je bezichtiging morgen Veriye :)

Wij zijn het helaas niet geworden... Het is een andere partij geworden die €10.000 onder ons bod zat maar zonder voorbehoud van financiering. Helaas kunnen wij geen 9 ton ophoesten zonder financiering :')

Het blijft echt gekkenhuis die markt nu... Huis van 9 ton, na de 1e 3 bezichtigingen alles stopgezet en die partijen laten bieden. 23 juli op Funda en 27 juli alweer verkocht.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:36

wij gaan volgende week tekenen voor onze nieuwbouwwoning! *\%/*

En dan met de bank om de tafel voor de hypotheek. Wordt best ingewikkeld gezien het feit ik een koopwoning heb en mijn vriend niet :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:45

Gimme_Joy schreef:

En dan met de bank om de tafel voor de hypotheek. Wordt best ingewikkeld gezien het feit ik een koopwoning heb en mijn vriend niet :o

Leuk!!
Is niet ingewikkeld hoor.... hadden wij ook. Was appeltje eitje.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:56

manzano schreef:
Gimme_Joy schreef:

Leuk!!
Is niet ingewikkeld hoor.... hadden wij ook. Was appeltje eitje.

Hope so. Die overwaarde die we dan delen en dat hij dat dan leent van me... pfff :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:06

Hier een klushuis bezichtigd die op inschrijving verkocht wordt. Dat vind ik toch wel lastig hoor!
Het zijn ook twee openhuis momenten. Wel hele nette en fijne makelaar.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:25

Waarom zo ingewikkeld Gimme_Joy? Je kunt toch ook gewoon de overwaarde aan jouw kant laten en dat je die dan weer terug krijgt als de woning wordt verkocht oid? Wordt jouw aandeel in de eigenwoningschuld lager, omdat jouw aanbreng hoger is.

Alles sowieso goed (notarieel) vast laten leggen. Want nu weet je het nog, maar over tien jaar worden de details vaak een stuk waziger :))

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:38

Inderdaad, wij hebben ook vast gelegd dat wanneer wij het huis moeten/gaan verkopen oid, dat mijn stuk van de overwaarde bij mij hoort en dat ik dan meer geld krijg/minder schuld over hou dan mijn vriend.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:38

Berdien schreef:
Waarom zo ingewikkeld Gimme_Joy? Je kunt toch ook gewoon de overwaarde aan jouw kant laten en dat je die dan weer terug krijgt als de woning wordt verkocht oid? Wordt jouw aandeel in de eigenwoningschuld lager, omdat jouw aanbreng hoger is.

Alles sowieso goed (notarieel) vast laten leggen. Want nu weet je het nog, maar over tien jaar worden de details vaak een stuk waziger :))

De bank zei dat dat niet kon als we het 50/50 gaan doen. Maar daar gaan we het nog even goed over hebben.

Daarbij moeten we gaan nadenken hoe we "ons willen verbinden" :o GP/samenlevingscontract/trouwen... Waarvan een GP nu de makkelijkste optie is. Maar aangezien het nog even gaat duren zou trouwen ook best kunnen. Maar dat wordt dan wel een klein feestje :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 18:19

Dat is echt onzin :D En daar heeft de bank ook helemaal geen last van. Even een klein (fictief) rekenvoorbeeld.

Stel, jullie kopen samen een huis van € 300.000. Jullie kopen allebei de helft van het huis, dus beiden € 150.000. Heb je dan geen eigen geld, dan zou je dus ook elk € 150.000 lenen in een totale hypotheek van € 300.000. Simpel, toch?

Nou breng jij € 50.000 in vanuit de verkoop van je huis. Jullie kopen wederom allebei de helft van de € 300.000, dus elk € 150.000. Alleen leen jij geen € 150.000, maar € 100.000. Je vriend € 150.000, en samen dus € 250.000. Zo ga je fiscaal gezien ook goed. Want anders is er zelfs nog een kans dat jij ineens een box 3 gedeelte krijgt omdat je jouw overwaarde niet volledig hebt ingebracht op jouw deel van de eigen woning schuld.

Voor de bank maakt dit echt niks uit, welke verdeling er onderling in zit. Je moet goed kijken naar jouw aflossingsstand versus die van jouw vriend, maar daar kan een goede adviseur je bij helpen. En dus ook bij de vastlegging van de verdeling. Het hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn, maar laat je goed (!!!) adviseren hierover.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:30

@Gimmy_Joy: laat je inderdaad goed adviseren en neem contact op met een notaris. Het is namelijk niet zo ingewikkeld, maar er zijn wel meerdere mogelijkheden.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:50

Thnx allemaal! Ja we gaan ons zeker goed laten voorlichten om zo de beste keuze te maken. +:)+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:51

Graag gedaan! Ik ben zelf hypotheekadviseur dus als je vragen hebt of iets wilt checken dan kun je altijd een berichtje sturen hoor! :j

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:07

Berdien schreef:
Graag gedaan! Ik ben zelf hypotheekadviseur dus als je vragen hebt of iets wilt checken dan kun je altijd een berichtje sturen hoor! :j

Oh ik denk dat ik daar zeker binnenkort een keer gebruik van ga maken, superbedankt! *\o/*

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:45

Wij hebben gelijk na thuis komst een bod gedaan van 5000 euros boven de vraagprijs, maar schat onze kansen klein. 15 mensen die ons nog nagaan met bezichtiging :(

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:37

Spannend veriye. Ben benieuwd of je het met 5k overbieden gaat redden als er zoveel mensen komen. Althans hier werd met regelmaat 50k overboden. Maar je weet maar nooit!
Wij hebben uiteindelijk ons huis ook voor 6k boven de vp gekocht.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:48

Wij hebben helaas niet veel meer speling. Dus ja, als het niet lukt hebben wij het tenminste geprobeerd.