[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sannanasje

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 09:32

Wij vragen ook wel advies aan onze ouders hoor. Maar inderdaad ook zelf zoeken en kijken want het is toch wel belangrijk dat je weet hoe en wat.

Hier is het gelazer ook al begonnen. We hebben het appartement in de verkoop gegeven aan de makelaar die het 5 jaar geleden ook had toen mijn vriend en zijn ex het probeerden te verkopen.
Vrijdag foto's gemaakt, dat ging vrij soepel. Het zou vandaag op funda komen. Kijk ik zaterdag staat het er al op. Op zich fijn natuurlijk, maar wel met de vraagprijs en info van 5 jaar geleden! Wat dus niet helemaal meer klopt.
En de buiten foto's van een hele andere flat... Oepsssss
Gelukkig hadden we zijn mobiele nummer en heeft hij het een en ander aangepast en vandaag gaan ze hem er helemaal afhalen en opnieuw aanmelden. Maar het heeft er wel al een heel weekend verkeerd op gestaan... ben benieuwd wat de schade daarvan is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 09:40

Oeh, das wel een beetje jammer
Hopelijk snel alle goede info er op
En een vlotte verkoop

Hier om de hoek staat een huis te koop daar hebben ze in eerste instantie twee prijzen voor de wereld ingeslingerd
1 in de advertentie in de krant en funda
En een lagere prijs op de website van de makelaar (scheelt maar 6000 , maar is in het starters segment, dus dat is dan gelijk toch een aardig bedrag)

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:34

Het scheelt bij ons ook 'maar' 3000 euro hoor, maar op een appartement is dat misschien net je onderhandelingsruimte. Ach we zien het wel, dan moet de makelaar maar wat harder werken in de onderhandelingen ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:36

Het kan idd net dat beetje ruimte zijn

Keek net even en na een hele dikke week stAan hier nog steeds de verschillende prijzen online voor dat huis

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:43

Zouden de verkopers het dan niet weten?
Wij kwamen er ook per toeval achter dat het er al eerder op stond dan afgesproken omdat ik aan het zoeken was naar appartementen die dezelfde makelaar in ons gebouw had verkocht.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:48

Geen idee
Ik loop ze de hele tijd mis(wonen bij ons in de straat om de hoek) want wilde Ze het idd doorgeven
Maar inmiddels hebben ze al wel kijkers gehad
Houd het ook goed in de gaten , is eenzelfde huis als wij hebben minus uitbouw
Dus ben heel benieuwd hoe de verkoop loopt

Edit
As we speak is de prijs op de makelaarssite aangepast ... enige lagere prijs is nu vindbaar in de lokale Krant van twee weken terug
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 13-02-17 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:09

Sonja_vR schreef:
Geen idee
Ik loop ze de hele tijd mis(wonen bij ons in de straat om de hoek) want wilde Ze het idd doorgeven
Maar inmiddels hebben ze al wel kijkers gehad
Houd het ook goed in de gaten , is eenzelfde huis als wij hebben minus uitbouw
Dus ben heel benieuwd hoe de verkoop loopt

Edit
As we sprak is de prijs op de makelaarssite aangepast ... enige lagere prijs is nu vindbaar in de lokale Koran van twee weken terug

:')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:14

O echt he
iPhone autocorrect en te snel willen. _O-

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:16

Ach het staat er wel leuk hoor haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:40

Ach, ik was chagrijnig maar nu is mijn dag weer goed! Dus bedankt daarvoor!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:44

Hihi you're welcome
Blij dat mijn haastige getiep positieve bijwerkingen heeft :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:13

Oeps slordig foutje van een makelaar zeg. Daar zou ik heel snel klaar mee zijn, dat is gewoon niet luisteren naar je klant en onzorgvuldig zijn.

Ik heb net weer rondje makelaar gebeld. Die tegenover supermarkt is dit weekend afgevallen. Ben er langsgeweest met gedraaide wind. En de ventilator van de supermarkt hoor je heel erg duidelijk. En ook de 100 weg stuk verderop klinkt dan heel dichtbij. Ook andere woning is weer afgevallen. Maar vrijdag wel een bezichtiging bij woning die in prijs is gedaald en nu nog wel boven budget zit maar al een heel stuk in mijn richting is gedaald. Twee onder een kap. Tegenover park, garage en een leuk stukje tuin, prijs is laag vanwege alleen gaskachels. Huis is verder netjes in orde.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:07

Balen dat die huizen zijn afgevallen. Op huizen met gaskachels zou ik dus afkappen. Al het werk dat daar bij komt kijken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:09

Valt mee cv aanleggen moet je laten doen. En gaskachels verwarmen best.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:15

Lees hier al even mee, ons huis staat inmiddels al 13 maanden te koop en ik was helemaal in de gloria want afgelopen zaterdag zouden kijkers voor de tweede keer komen. Mensen hier uit het dorp dus dan ga je er van uit dat ze weten waar ze naar gaan kijken.....

Belt de makelaar donderdag dat ze de afspraak afgezegd hebben, zagen het toch niet helemaal voor zich.....maar de makelaar had goed nieuws, want er was een nieuw verzoek voor een bezichtiging binnengekomen, zou deze week zijn. Dus ach, teleurstelling wat minder want ja toch weer een nieuwe kijker, word ik twee uur later teruggebeld dat ze erlangs gereden waren en toch van de bezichting afzagen....nou toen had ik m even goed zitten!!!

Ik wil heel graag van dit huis af, we wonen er nog samen in terwijl we in scheiding liggen. De prijs heb ik ook al twee keer laten zakken maar het is blijkbaar een lastige woning.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:16

Zou alleen wel kijken hoe oud de kachels zijn en of ze nog veilig zijn.

Verder balen dat t niks was met huis :(

Hier hebben ze van ons dossier een spoeddossier gemaakt bij Aegon, dus hoop nu toch snel op gehele goedkeuring van de financiering.

@Daffodil, vraagt je makelaar ook waarom mensen het niet zien of afbellen? Misschien een goede impressie laten maken van hoe het kan worden?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:19

Gaskachels laat ik me niet door afschrikken hoor. Dat valt wel mee.

Ja Marjan, de makelaar doet er echt veel aan hoor maar de een wil meer ruimte buiten, de volgende had graag de zolder erbij getrokken en de derde zag het onderhoud niet zitten. Allemaal dingen die ze eigenlijk op voorhand wel hadden kunnen bedenken.

Hij heeft ook bij de laatste prijswijziging de vorige kijkers nog een keer gebeld. Bij die van het onderhoud aangegeven dat er wellicht ruimte is om een lagere prijs te bieden zodat een deel van het onderhoud uitbesteed kan worden. Ik heb gelukkig wel vertrouwen in ze!

Dit is ons huis:
http://www.funda.nl/koop/lopik/huis-496 ... jk-west-1/

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:23

Daffodil balen zeg. Maar juist de goede feedback is wel fijn. Afbellers zijn nooit leuk, maar rijdt dan eerst langs voor je bezichtiging doet ipv eerst iets plannen en dan langsrijden. Maar houden jullie dat nog vol samen? Ex hier heeft gelukkig meteen zijn boeltje gepakt en naar b en b verkast. Had ook geen dag langer in een huis willen wonen na alles wat er gezegd en gedaan is. Maar ook wij zitten dadelijk met hetzelfde, geen gangbaar huis.

Gaskachels check staat zowiezo altijd voorop. Daar zijn ook keuringen voor uitgevonden ook.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:26

Nou het is wel lastig zo nu en dan. Ik ben best actief vooral savonds veel weg dat scheelt wel. Hij zorgt dat ie overdag weg is maar vorige week heb ik bijvoorbeeld afgedwongen dat ik voortaan op maandag en vrijdagavond de woonkamer voor mezelf heb. Want een keertje bankhangen zat er niet in want hij hangt namelijk altijd.......dus ik heb heerlijk vrijdagavond tig afleveringen van law and order gekeken gezellig met de honden. Verder is het behelpen. Uiteraard stoor ik me overal aan en heeft hij nergens last van maar dat is nou eenmaal zo.

Het meest zure is dat het best een prijzig huis is dus ook de vaste lasten zijn hoog. En in mijn ogen is dat allemaal weggegooid geld......daar heb ik wel wat moeite mee. Ik zou hier overigens ook niet alleen willen wonen hoor, veel te groot.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:34

@ Daffodil, heb even gekeken, leuk huis! Maar ik snap het huis niet helemaal nav de foto's moest echt naar de plattegrond kijken voordat ik het snapte. Misschien kan je daar wat mee? Verder erg mooi gelegen maar ook niet heel groot qua perceel, weet niet wat de huizen daar normaal doen qua prijs?

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:35

sorry dat ik weer binnen val, maar ik lees jouw bericht Daffodil en ik heb je huis bekeken. Qua prijzen durf ik niets te zeggen, ik heb geen idee wat huizen bij jou in de buurt doen, maar ik zie wel al 1 foto met vochtschade. Dat schrikt mij af. Als er al geen probleem is, zou ik het zeker wegwerken

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:49

Het is ook een raar huis hahaha, vroeger was het een gemaal vandaar dat het een bijzondere indeling heeft. Beneden twee slaapkamers, badkamer, toilet en tweede keuken. Boven woonkamer, keuken, werkkamer en toilet en dan nog een zolder over de hele lengte van het huis.

Bij de grind ingang waar de auto's staan komt je beneden binnen maar bij de terras ingang kom je boven binnen. Tuin zit ook een trap in.

Vochtschade is nog van vorige eigenaren. Ik heb het er met de makelaar over gehad of het nut had om beneden opnieuw te behangen en hij gaf aan dat dat zulke kleine zaken zijn, dat willen mensen toch naar hun eigen zin maken. Vochtplekken zijn overduidelijk oud en niet van nu. Dat komt met een bouwtechnische keuring ook direct naar voor. Toen wij het kochten zat er op diverse plekken heel hardnekkige schimmel. Iets met oudere mensen en niet ventileren. Dat was binnen 3 maanden volledig opgelost.

Het is echt serieus een heel fijn huis, heerlijk rustig en ruimtelijk, ook buiten maar het is geen handig huis voor bijvoorbeeld mensen die kinderen hebben. Eigenlijk is het een uit de kluiten 2 persoons huis.....

Huizenprijzen lopen enorm uiteen hier maar we zijn op 469 begonnen....qua perceeloppervlakte klopt het wel als je in de buurt kijkt. Tuurlijk kun je voor hetzelfde geld iets groters vinden maar dan zit daar wel heel veel aan op te knappen aan. Dit huis kun je in principe zo in, hooguit wat dingen naar je smaak maken maar groot onderhoud zit hier niet aan behalve het buiten schilderwerk.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:50

MarjanB schreef:
@ Daffodil, heb even gekeken, leuk huis! Maar ik snap het huis niet helemaal nav de foto's moest echt naar de plattegrond kijken voordat ik het snapte. Misschien kan je daar wat mee? Verder erg mooi gelegen maar ook niet heel groot qua perceel, weet niet wat de huizen daar normaal doen qua prijs?

Ik vroeg mij precies hetzelfde af.
En het lijkt alsof jullie last van lekkage(?) hebben (gehad)? In de kamer met de 3 kasten en het ikea krukje.

Wat misschien nog wel een goeie tip is: Laat een filmpje maken van de woning (i.p.v. huidige slideshow). Dan zien mensen veel beter hoe de indeling is en kunnen het daardoor beter inschatten.

edit: Ik zie net dat een bokker mij voor is wat betreft de vochtschade :D .

Wat mij zou tegenhouden voor deze prijs: De indeling en dat er nog veel veranderd/opgeknapt zou moeten worden.
Laatst bijgewerkt door Cardy op 13-02-17 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:54

Misschien kan je de muren met vochtschade wit schilderen? Dat is snel gedaan en je hebt een heel ander beeld. En idd een filmpje kan een goede toevoeging zijn.

en ik vind de intro met vakantieplannen wat vreemd, ik denk t is een huis met veel slaapkamers waardoor je er een familiehuis van kan maken.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:56

MarjanB schreef:
Misschien kan je de muren met vochtschade wit schilderen? Dat is snel gedaan en je hebt een heel ander beeld. En idd een filmpje kan een goede toevoeging zijn.

en ik vind de intro met vakantieplannen wat vreemd, ik denk t is een huis met veel slaapkamers waardoor je er een familiehuis van kan maken.

Dat laatste is inderdaad ook een goeie. I.c.m. de tekst en de eerste foto krijg ik het gevoel dat het om een (klein) vakantiewoning gaat.