[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:34

Dammie1: wat je kwijt bent voor verhuizing qua verf en dergelijke hangt er natuurlijk geheel vanaf wat je wensen zijn. Moet alles geschilderd worden? Moet er ergens een nieuwe vloer in? Ligt ook net aan wat voor een kwaliteit je wilt.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:38

sjaslique schreef:
Dammie1: wat je kwijt bent voor verhuizing qua verf en dergelijke hangt er natuurlijk geheel vanaf wat je wensen zijn. Moet alles geschilderd worden? Moet er ergens een nieuwe vloer in? Ligt ook net aan wat voor een kwaliteit je wilt.

Hema gordijnen, gamma verf en quick step laminaat zijn wat mij betreft prima. Gordijnen zijn altijd makkelijk te vervangen. Vloeren niet (ik heb een paar jaar geleden mijn tapijt vervangen door laminaat, wat een gedoe zeg).
Het gaat mij om een ruwe schatting. Moet ik aan 5000 euro of veel meer denken?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:52

pmarena schreef:
Dat is net ieder voor zich natuurlijk, maar net waar je naar op zoek bent :)

Als hier in dit huis een mooie, eigentijdse keuken had gezeten had ik er best 10.000 euro meer voor willen betalen :j En als de badkamer niet al heel netjes was, weer 10.000 euro minder... maar ben erg blij dat ze die recent al helemaal vernieuwd hadden want dat scheelt toch wel HEEL erg veel gedoe hoor :=

Uiteraard zou je het zelf altijd wel net iets anders doen, maar als het gewoon keurig netjes is en best wel je smaak, dan ga je het er ook niet weer uit slopen dus dan scheelt het je toch heel wat geld en gedoe en mag je er best wat extra voor betalen t.o.v. een huis waar het er wel echt uit moet :)

Heeft de 1 het er niet voor over, dan komt er vast nog wel een ander die het wel waardeert.

Als het niet uitgesproken zwaar donker eiken is of gifgroen ofzo maar gewoon een frisse kleur zoals we hier vanille met warme houtkleur hebben...daar kunnen de meeste mensen prima mee leven denk ik :)

Met alle respect, maar je vergelijkt nu echt appels met peren.
Zoals ik al schreef zijn kopers best bereid om te betalen voor een nette keuken of badkamer, maar gaan ze vaak niet extra betalen voor luxe zoals dure keuken apparatuur.
Dat was ook het uitgangspunt voor de verbouwing van onze huidig woning. Met een verbouwing kun je tot op bepaalde hoogte zeker een meerwaarde creëren, maar het is dan wel zaak om te letten op wat je doet. Maak een goede kosten - baten analyse bij verbeteringen. Niet vanuit je eigen perspectief, maar dat van een ander.
Om het bij de keuken te houden: natuurlijk doet een moderne keuken met inbouwapparatuur het beter dan een jaren '70 keuken. Maar het heeft niet veel zin om er hele luxe apparatuur in te zetten, want die meerkosten zijn kopers meestal niet bereid om te betalen.
Deze kennis baseer ik trouwens grotendeels op mijn schoonvader. Hij werkte toen nog als projectleider in de bouw juist bij verbouwingen van woonhuizen etc (inmiddels is hij met pensioen). Echt, als iemand er kijk op heeft (en vooral: in staat is om het zakelijk te bekijken) dan is hij het wel :j
Dus als je een huis verbouwt met het oog op mogelijke verkoop, zorg dan dat je het netjes doet, maar ga niet investeren in allerlei luxe, want die investering krijg je er gewoon niet meer uit.
Dus in het geval van de keuken: ga voor de basis inbouw apparatuur. Wel van een betrouwbaar merk natuurlijk, maar middenklasse kwaliteit is prima. En ga vooral niet voor zaken als inbouw koffiezet apparaten of een quooker, want dat spreekt maar een heel beperkte groep kopers aan. En een nog kleinere groep wil daar ook daadwerkelijk iets voor neerleggen.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:30

Ik ga hier ook meelezen, als dat mag altijd handig om tips voor aan en verkoop mee te krijgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:59

Wendy: dat zeg ik toch ook helemaal niet :P

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:13

morgen een huis bezichtigen en volgende week dinsdag twee. al weet ik niet of die van morgen wat is. qua buurt. die andere twee zijn heel gunstig gelegen op tien minuten lopen naar groot natuur gebied.
ideaal voor de hond.
bij het andere huis zit je echt in het centrum.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:01

Net een afspraak gemaakt om een huis te gaan bezichtigen komende woensdag.
Zo op de advertentie is het het ideale huis voor ons.
Nu maar hopen dat het in het echt ook zo eruit ziet en niet tegen valt.

En nu maar hopen dat ons huis snel verkocht wordt.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:14

Nou, vanmiddag is het zover, eerste bezichtiging zal een feit zijn!
Ik heb alles in de aanslag:
- rolmaat
- lampje
- pen en papiers
- checklijst
- vragen aan de makelaar

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:16

Volgens mij vergeet je het trappetje, die meen ik me ook ertussen te herinneren :P

Ik heb er overigens nog niet het volste vertrouwen in dat je zometeen niet ineens wordt afgebeld omdat het toch al verkocht is, gezien je eerdere posts :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:29

succes liezel

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:00

Idd trapje :D
Ik heb het trouwens ook gehad hoor...zouden bij een huis gaan kijken... Word ik 'smorgens gebeld dat het alsnog verkocht was... Bummer

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:04

1,5 maand voor passeren akte, wat moet er op mijn checklist staan, verbouwingsplannen zijn in de maak en lopen voorspoedig, keuken en vloer zijn ingemeten. Heb een maand te tijd om te klussen schema's Ijn al gemaakt, maar zit er meer overin wanneer moet ik energie, water, blablabla regelen en dat soort dingen

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:37

Leuk Symbeami! Ik hoop dat die mensen hun huis inmiddels bijna hebben verkocht.

Liezel al weer terug??

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:43

Hoe is het gegaan Liezel?

Wij zijn gisteren na de wandeling met de hond even door het raam van het huisje gaan kijken dat we willen bezichtigen. Huisje staat leeg en geeft toch al een indruk ;) De straat is echter heel smal, net genoeg plek voor een auto en toen ik uitstapte, stond ik oog in oog met wel 6 mensen die in de woonkamer zaten van het huisje er recht over. Schrok even, had op zijn minst een gordijntje verwacht, nu kun je zo bij elkaar binnen kijken... :P

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:54

Ik ben terug....
Het huis waar we écht interesse in hadden valt dus af.
Die moet echt vollédig gestript worden.
(Houten) vloer in slechte staat, onbruikbaar verouderde keuken. (Vrijwel alle) muren moeten gestuct worden. Al het schilderwerk binnen én buiten moet gedaan worden. Overal schrootjes die eruit moeten. Lekkage aan de dakramen, achterzijde van de woning is nog helemaal enkel glas. Moet een nieuwe ketel in en er zitten asbestplaten in de ketelruimte.... Dit is een opsomming van wat me zo te binnen schoot...
Gaat meer dan €25.000,- kosten willen we daar wat mee kunnen. Dat is het niet waard...

Het andere huis was een stuk beter, maar ook €15.000 duurder. Daar alleen wat schrootjes die eruit moeten en binnen wat schilderwerk. En dan heb je ook nog 20m2 meer woonoppervlak.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:04

Dat is wel een opeenstapeling van meerdere keren "oef" zeg -O-

Als je al die serieuze klussen niet hebt voor slechts 15.000 euro meer, lijkt dat me een koopje, helemaal gezien de extra ruimte *\o/*

(bijsluiter: natuurlijk afhankelijk van hoe realistisch die prijzen zijn vergeleken met andere verkochte woningen :) )

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:37

Dat huis waar zoveel aan moet gebeuren staat ook al 3 jaar leeg. Dus wie weet wat je allemaal nog meer tegen komt...

Het 2e huis heeft ook schrootjes, maar de makelaar zei meteen al dat de eigenaar geen zin had om ze er nog uit te halen. Hij zakt liever 5000 dan dat hij nog wat moet doen in het huis.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:37

Nou als je het huis wil dan kan de prijs dus nog 5000 euro zakken, dat weet je dan ook weer :=

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:55

@Sonja, heb al een paar keer gehad dat ik wilde gaan kijken en ik werd afgebeld door de makelaar omdat het huis verkocht was :') . Tot nu toe weinig geluk gehad, wel geleerd dat je als je een huis tegenkomt dat echt naar je gading is je er niet te lang over na moet denken.

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 09:59

Gaan jullie nu voor het tweede huis Liezel ? Of verder kijken?

Ankie, andersom is ook het geval met kijkers merkte ik, bij mij belden er twee af omdat ze inmiddels al wat hadden gekocht. Alles maar zo snel mogelijk inplannen :D Zeker niet te lang nadenken, want sommige mensen doen gelijk een bod en komen dan pas met de aankoopmakelaar.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 10:10

Dames, hoe doen jullie dat als jullie een huis gekocht hebben met betrekking tot het betalen van hypotheek en gezamenlijke lasten als je een samenlevingscontract hebt?
Neem aan dat je dan een gezamenlijke rekening opent, storten jullie daar dan beide salarissen op, of sparen jullie apart nog op een rekening?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 10:22

Gewoon allebei een eigen rekening waar je salaris op binnenkomt en je persoonlijke kosten vanaf gaan.

En allebei elke maand een automatische storting doen op een derde rekening: de gezamenlijke rekening waarmee alle gezamenlijke vaste lasten betaald worden zoals de kosten voor het wonen, boodschappen enzo.

Dan heb je altijd nog wat spaargeld op je eigen rekening waar je gewoon lekker je eigen gang mee kan gaan en de ander niks over te zeuren heeft :P

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:06

Zoals PMarena deden wij het ook. Daar storten we alles op voor hypotheek en vaste lasten + 50 euro per maand gezamenlijk spaargeld voor als er bijv. iets kapot zou gaan.

En de rest maakte ik over naar spaarrekening van mezelf en gedeelte op eigen betaalrekening. Werkt het makkelijkste.

Ik hoop dat ik ook snel wat meer kan melden over het huis. Het speelt nu al bijna een jaar en ze zijn na 6 weken nog steeds bezig met berekeningen etc. Moedeloos wordt je ervan. Of te koop of mijn ex blijven, maakt me niet uit. Wil ervan af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:36

Wij zijn al uit de huizenmarkt maar ik wilde graag nog even de fotos laten zien :D

Zo was het
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu :P De kleur oogt hier blauwig maar t is groenblauw, officieel bosgroen :P

Afbeelding

Afbeelding

haard <3
Afbeelding

Toilet vernieuwd.
Afbeelding

De keuken open.
Afbeelding

De kleur op de andere wand, zandkleurig.
Afbeelding

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:48

Ziet er goed uit Joolien. Zij dat op die ene boomstam nu van die stippen die de wandelroute aanduiden?