Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:31

Nou ik heb wel wat halen hier en daar van de katten.
Maar mijn moeder heeft haar gordijnen weer prachtig door wassen en daarna heel goed strijken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:38

Ik had ze op een lage stand met centrifugeren staan, beetje vochtig weer opgehangen, en zo hoefde er geen strijkbout aan te pas te komen :D

Wij hadden eerst overgordijnen en dus de in betweens, maar later is er ook nog een rolgordijn bij gekomen :P Moet zeggen dat we daar veel gebruik van hebben gemaakt!! S' Winters gingen de overgordijnen wel dicht, maar in de zomer gebruikten we dan de rolgordijn. Of als de zon in huis stond.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:41

Hier dus ook katten maar de halen die zij erin maken door spelen zijn er makkelijk weer uit te trekken...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:42

In de zomer als de zon in huis staat hebben we alles dicht en nu 's avonds eigenlijk ook.
We rollen ze alleen niet helemaal af zodat de katten ook nog een randje hebben waar ze onder door kunnen kijken als ze op de vensterbank liggen (ze meoten er wel bij gaan liggen anders zitten ze nog tegen het gordijn aan te kijken)

Ik bedoelde eigenlijk qua hale ;) Mijn ouders hebben natuurlijk ook altijd katten in huis en vooral die kittens die wilden nog weleens in de gordijnen hangen, dus ze had best veel halen er in.

Die heb ik nu ook door de katten, dus ik ga het op dezelfde manier als mijn moeder maar een keer proberen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:47

dat is dan weer een voordeel met honden, dan heb je voornamelijk natte neuzen op de ramen...... :+

Wat goed dat dat er met goed strijken uit kan gaan! Het terughalen ben ik nooit goed in :o Heb diverse kledingstukken waar van die haaltjes in zitten, maar heb nooit begrepen hoe je dat nu goed doet?! :o

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:49

Ik pak gewoon het gordijn vast zo breed als de haal en trek het strak, dan is de haal er zo goed als uit. Eventueel daarna de wasmachine in, en weg zijn ze...

Hihi ze houden het beter als de over gordijnen :P

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:27

Kentaro - dit is geworden een tekst voor kraamkado maar ook voor iemand die het even moeilijk heeft.
Ik ben nu bezig met slaaptekst maar die is nog niet klaar.
Afbeelding

Sorry voor de slechte kwaliteit foto werd al donker.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:04

Gaaf! (het is wel dat je erbij meldde dat het voor iemand is die het even moeilijk heeft, anders zou ik het een beetje een 'zware' tekst vinden als een kraamkado :o )
Echt leuk, zo'n uniek kado!!

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:09

Ja maar je kan het ook geven na een moeilijke bevalling bv. Wat ook leuk is de naam van de gewicht , lengte , en ik kan baby er ook nog op schilderen. zoveel leuk ideeen.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:12

Kunnen jullie mij tips geven voor een nieuw kleurtje in mijn kamer?

Zo is de kamer nu:
Afbeelding
Afbeelding
Niet super duidelijk, maar ben momenteel op mijn kamer en niet bij mijn ouders, dus kan even geen nieuwe fotos maken. Aan de rechterkant staat een klerenkast en een groot bureau, met daarboven nu nog allemaal kleine fotolijstjes. De bedoeling is dat daar 2 lijsten komen (zwart barok) met collage. Alle meubels zijn ongeveer dezelfde houtkleur, deze blijven ook. Maar de vloerbedekking gaat eruit en een andere kleur op de muren.

Ik zat op ikea te kijken en ik vond deze kleuren wel wat, bijv. laminaatvloer met een dik vloerkleed:
Afbeelding
Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:50

Anita, de naam van de gewicht lijkt me ook leuk op een bordje..... :+ :')
Grapje hoor!! Maar inderdaad naam, gewicht, lengte, datum e.d. is ook een heel leuk idee! (misschien nog iets van voetjes/speen o.i.d. erbij?!)

xFioon, vind die eerste van Ikea wel heel mooi! De hele lichte kleur (blauw/lila?!) hebben wij ook boven en vind ik een hele frisse kleur.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:08

Fioon als je het echt zo wit wilt, zul je al je meubels onder handen moeten nemen. Je bed is grenen, dus dat zal mooi gaan, je kledingkast ook? Ik zie een boekenkast van gelamineerd hout, die kun je ook wel schilderen als je hem eerst voorbehandel met kunststofprimer. Dan de balken nog wit en dat muurtje in een heel licht en fris kleurtje en dan is het klaar.
Kortom: het zal een mooi resultaat geven, maar het is niet 1-2-3 klaar ;)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:34

Anita, Wat onwijs gaaf dat bordje :)

Fioon, ik zou indd voor een andere kleur gaan. Bijvoorbeeld mooie aarde tint op de muren. Ook zou ik de balken de zelfde kleur geven als die muur.

Vraagje aan jullie. Het huis wat wij (waarschijnlijk,) gaan kopen heeft van die stopcontacten die van de muur af komen zeg maar. Kan je hier gewoon plate opzetten of kan dat niet zomaar?
Afbeelding

Rechtsachter in is te zien wat ik bedoel.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:37

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:39

Als je van opbouw dozen naar inbouw dozen wilt, zul je in elk geval gaten moeten frezen/boren voor de inbouwdozen, sleuven moeten frezen voor de leidingen, en daarin inbouwdozen en leidingen aanbrengen.

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:40

Kentaro / beetje snel getypt :) , Ja ga eerst een stukje slaapliedje doen en dan daar een voorbeeld van.
Is zeker leuk met plaatjes erbij.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:00

Kentaro schreef:
Als je van opbouw dozen naar inbouw dozen wilt, zul je in elk geval gaten moeten frezen/boren voor de inbouwdozen, sleuven moeten frezen voor de leidingen, en daarin inbouwdozen en leidingen aanbrengen.

Hahah daar snap ik niks van XD.
De leidingen moeten dus verder de muur in omdat het er nu te dicht achter zit? Kan een electrischen zoiets? Vriend van ons doet dat werk.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:11

SAKKIA schreef:
En toch zou ik eerder voor mooie in betweens gaan :j Die geven zoveel sfeer :j

Voor de openslaande deuren vind ik dat idd ook heel mooi, maar wat met het raam met de ronde bovenkant?

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:12

@ Ash, dat is waar ik nu in mijn huis o.a. mee bezig ben geweest.
Je kan leidingen in de muur laten frezen, een hoop stof en zooi, maar het wordt er wel mooi van. Als je van die opbouwdozen naar platte stopcontacten wilt, dan zul je een nieuw gat moeten boren en misschien een stukje buis opnieuw in moeten frezen. Daarnaast zou het kunnen zijn dat er ook nieuwe draden getrokken moeten worden. Met het juiste materiaal is dat niet super moeilijk en een elektricien zou dat zeker moeten kunnen.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:26

Zodra ik de sleutel heb gelijk maar met hem naar het huis, zitten natuurlijk wel wat kosten aan verbonden. Hoop dat hij niet al te veel vraagt. Kunnen ineens 4000 euro minder lenen natuurlijk door die fout van de bank hebben we ook nog eens een boete van 600 euro waarschijnlijk.

Maarja wil het wel gelijk goed doen. Moeilijke weer.

Hoeveel stopcontacten hebben jullie per kamer? Geen idee hoeveel je er nodig zou hebben. :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:28

_Hedwig_ schreef:
@ Ash, dat is waar ik nu in mijn huis o.a. mee bezig ben geweest.
Je kan leidingen in de muur laten frezen, een hoop stof en zooi, maar het wordt er wel mooi van. Als je van die opbouwdozen naar platte stopcontacten wilt, dan zul je een nieuw gat moeten boren en misschien een stukje buis opnieuw in moeten frezen. Daarnaast zou het kunnen zijn dat er ook nieuwe draden getrokken moeten worden. Met het juiste materiaal is dat niet super moeilijk en een elektricien zou dat zeker moeten kunnen.

:j
Je kunt dan inderdaad afwegen of je het laat doen of dat je kiest voor een andere opbouwdoos!
(maar als je opbouw niet mooi vind, zou ik zeker nu voor inbouw gaan en niet als straks alles netjes is in huis :P )

Stopcontacten heb je nooit teveel! In de slaapkamer heb ik bijvoorbeeld 2 wekkerradio's, 2 nachtlampjes, 1 voor de elektrische deken }> en 1 extra voor bijvoorbeeld de stofzuiger.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:31

Ik heb er in mijn huis gigantisch veel. Huis is gebouwd door iemand die zelf aannemer was en heeft letterlijk elke meter een stopcontact gemaakt. Ideaaaaaal!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:35

Wij hebben er ook heeeeeel veel :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:37

Ze zitten alleen nooit op de juiste plek allemaal........... :+
Wij hebben er in onze nieuwbouw woning ook behoorlijk wat, maar dan zitten er toch net weer een paar achter een kast nu... }:0

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:37

Ja ik vind inbouw veel mooier. Maar even kijken of we dat redden qua budget en anders ergens vandaan halen maar. :P
Wil het wel gelijk goed doen.

Ow zo weinig tijd en geld zoveel te doen :P Hahah.. Vanmiddag als het goed is weer naar de bank. Opnieuw dingen tekenen en hopelijk gaat het gelijk naar de notaris. Zit er over te denken het er zelf af te geven. Dan hebben ze het vandaag nog en ik rijd er toch langs :P

Lovingtweety: Zo ideaal, in de slaapkamers hebben we 2 stopcontacten met 2 van die inplugpunten.
Woonkamer 3 geloof ik, keuken 2, gang 1 en hal ook 1.

Nog meer stof om na te denken. :P