Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 08:34

Deze pakketten zijn groot genoeg voor een gezin van 4 om er 4 dagen van te eten

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 09:05

Hoe heet dat van die groente paketten? Dan kan ik eens kijken of we dat hier in de buurt ook kunnen krijgen.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:14

Gisteren had ik zoiets raars... Ging boodschappen doen bij de Appie en had nog wat statiegeldflessen staan van Appie eigen merk, dus die dacht ik mooi in te kunnen leveren. Ik heb die flessen wel vijf keer in dat apparaat gestopt, maar kreeg ze telkens terug met de melding dat ze niet werden ingenomen. Terwijl het eigen merk is en er duidelijk op de flessen staat dat er statiegeld op zit. Was al helemaal vergeten ze in te leveren en had mijn boodschappen dus al bij de kassa staan waardoor ik maar geen moeite heb gedaan om er naar te vragen. Volgende keer toch maar weer proberen, want het had me toch aardig wat gescheeld. Heeft iemand anders hier wel eens last van gehad?

magrietJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:55

Kan het zijn dat ze ingedeukt waren? Dan weigeren de apparaten ze ook wel eens. Anders inderdaad even informeren.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:13

Chanen schreef:
Gisteren had ik zoiets raars... Ging boodschappen doen bij de Appie en had nog wat statiegeldflessen staan van Appie eigen merk, dus die dacht ik mooi in te kunnen leveren. Ik heb die flessen wel vijf keer in dat apparaat gestopt, maar kreeg ze telkens terug met de melding dat ze niet werden ingenomen. Terwijl het eigen merk is en er duidelijk op de flessen staat dat er statiegeld op zit. Was al helemaal vergeten ze in te leveren en had mijn boodschappen dus al bij de kassa staan waardoor ik maar geen moeite heb gedaan om er naar te vragen. Volgende keer toch maar weer proberen, want het had me toch aardig wat gescheeld. Heeft iemand anders hier wel eens last van gehad?

Bij onze AH gebeurd dat heel vaak. Ontzettend irritant!! Ik probeer net zo vaak tot ze wel ingenomen worden. Soms duurt dat wel een poosje maar uiteindelijk lukt het altijd.

Gisteren boodschappen gehaald voor €16,59 en €2,60 op de markt. Dus voor nog geen €20 deze week eten.
Zal nog wel 1 keer brood, melk, kaas moeten halen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:18

caro29 schreef:
Ik ben er gisteren achtergekomen dat ik in de buurt grote pakketten groente en fruit voor max 10 euro kan bestellen. Is bij een groothandel. Supervers en voor 4 personen. Iedere week een nieuwe samenstelling. Helaas vandaag te laat met bestellen. Ik ga dit samen doen met een vriendin. Wij gaan dan een combi pakket groente en fruit doen.

waar? :)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:41

Ik had deze week mijn 'duurdere' week van de maand.
Ongeveer 37 euro in de supermarkt en daarnaast nog 7,20 op de markt gisteren.

Markt:
- 5,50 aan groenten/fruit voor de hele week
- 1,70 bij de poelier, kipkluifjes voor mij en hart/maag voor de kat (wekelijkse tractatie voor haar gem. ong 60 cent per week, geef ik 3 dagen van)

AH (eerder deze week) 8,27
Thee (4x), kipfilet blokjes (2 euro korting en daarnaast nog 35% korting), melk, geraspte kaas (2x).
Dat er 35% opzat was ook de enige reden waarom ik het meenam want heb nl nog behoorlijk veel kip in de vriezer liggen, maar nu betaalde ik maar 2,60 voor 600 gram waar ik toch 4-6 x van kan eten.

Dirk van de Broek: 29,68
incl. page aanbieding (48 rollen voor 5 euro),2x karvan cevitam aanbieding (3 flessen voor 5 euro).
Toiletpapier heb ik weer voldoende voor 5-6 maanden, limonade siroop heb ik dan ook gelijk voor een aantal maanden in huis.

Aangezien zowel mijn voorraadkast als vriezer vol zitten verwacht ik vrij gemakkelijk onder de 30 euro te blijven per week qua uitgaves voor de rest van de maand

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:59

Wat grappig, de megafoodstunter heb ik echt pas geleden dankzij iemand ontdekt, vlak daarna hebben ze de winkel hier in Zwolle geopend en nu lees ik er in dit topic ook over. Ben er zowel op de markt als in de winkel geweest, de winkel moet nog een hoop bij komen begreep ik. Heb er mini donuts gekocht die waren lekker. En van de vlees aanbieding een bakje met mini rundervinken, die waren 50 cent, hebben we dezelfde avond opgegeten en smaakten prima. Op de markt had ik al een zak met ham kaas croissants gekocht, die roken niet zo lekker vond ik, maar smaakten prima en de mint ijsjes, maar die laatste hebben ze nu helaas niet meer want die zijn érg lekker. Dus tot nu toe ben ik heel positief over de producten eigenlijk!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 17:24

Misschien dat jullie wat weten. Ik ga deze week 2x de verjaardagen van mijn zoontje en mij vieren. 2 keer ivm familie die niet samen komen.
Nu ben ik op zoek naar 2x avondeten en voor de lunch blijft een deel eten. Moet alleen niet duur zijn. Ideeën voor gebak ed mag ook, al is het een optie om vlaai bij de multivlaai te kopen voor 5,-. Familie is gewend om luxe te eten maar neemt ook genoegen met minder. Hebben jullie tips?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 17:37

Lekkere pan met nasi?

Daar kun je het luxe laten ogen door meerdere kleine bijgerechtjes te maken.
Bijv (hete) kipkluifje(s) erbij.
Sambalboontjes erbij
Kroepoek
Atjar
Gebakken banaan

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 17:45

Dacht ik inderdaad aan, we hebben een eigen recept van nasi speciaal maar daar ben ik minimaal 10,- aan kwijt wat nu even te veel is.
Heb iig 1 recept gevonden voor een bloemkoop-spinazie ovenschotel. Toetje word waarschijnlijk kant en klaar uit de winkel en volgens mij is het gebak van multivlaai net zo duur als wanneer je zelf kwarktaart maakt.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:02

C_arola, maak desnoods een heerlijke pan stamppot, worst en wat zuur er bij.
Gebak kun je ook goedkoop bij de lidl halen. Smaakt prima. Ik doe ook wel eens van die kleine gebakjes, ook erg lekker en je hebt geen gedoe met schoteltjes en vorkjes. Scheelt ook weer in de afwas.

Voor hapjes kun je kijken wat je nog in huis hebt en daar misschien iets mee maken.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:10

Bedankt voor de tip, heb net een boodschappenlijstje in elkaar gezet voor de hele week + verjaardagen en lekkere, goedkope dingen bedacht.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:46

mij valt de prijsverhoging van de milf&fruit op, ze waren altijd 1,12 bij de Makro en nu ineens 1,46 :wow:
Echt onwijs jammer, vind het heerlijk drinken maar gewoon te duur.
Bij de C1000 kost het geloof ik rond de 1,20

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:03

Ranja door je melk is misschien een goed en goedkoper alternatief voor milk&fruit.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:39

maar lang niet zo lekker :P
Ik koop het daarom bijna nooit hoor.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 23:02

Carola, je kan anders ook bij de Megafoodstunter kijken voor gebak, als je het kwijt kan in de diepvries tenminste. Ze hadden daar verschillende soorten gebak voor erg weinig van de week.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 23:31

Ik heb l een oplossing voor het gebak maar bedankt.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:21

Zojuist voor 18 euro de weekboodschappen gedaan, de voorraadkast en vriezer zit nog goed vol dus ik heb alleen het hoognodige gehaald. Misschien dat we van de week nog wat cola moeten halen en een pak koekjes ofzo, maar veel meer zal het niet worden.

Het wordt een stampotweekje, de hutspot en boerenkool waren met 50% korting bij de emte.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:26

Dat scheelt, hier geen emte in de buurt helaas.
Zo de boodschappen halen bij de AH en Lidl.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:52

wij gaan altijd naar de aldi in duitsland... het scheelt echt wel met de prijs en veel lekkere dingen hebben ze daar.
wij gaan nu nog maar 1x in de 2 weken naar de winkel en dan zijn we ongeveer 80 euro kwijt
dus 160 euro per maand. terwijl we eerder iedere week gingen en dan in belgie en daar waren we iedere week rond de 80 euro kwijt, dus het scheelt echt wel

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 11:41

Net boodschappen bij de ah gehaald, 18,- precies en alvast gebak besteld. Dat imis in een jaar tijd 4,- duurder geworden voor een hele vlaai en dat was nog wel het goedkoopst..
Morgen de rest kopen bij de jumbo en Lidl. Zaterdag gebak ophalen en vleeswaren kopen bij de hema en dan heb ik alles. Verwacht 40,- uit te geven deze week incl normale boodschappen dus dat valt voor ons erg mee.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 11:47

Alwiene schreef:
Carola, je kan anders ook bij de Megafoodstunter kijken voor gebak, als je het kwijt kan in de diepvries tenminste. Ze hadden daar verschillende soorten gebak voor erg weinig van de week.

Ik ben er net even wezen kijken en wat een aanbiedingen inderdaad zeg!! :oo
Heb 3 euro uitgegeven en daarvoor had ik +- 20 kleine gehaktballetjes en +- 10 kipdrumsticks. Bevalt het, dan ga ik daar voortaan al mijn vlees en taart halen, haha.
Verder op de markt 2 dozen aardbeien voor 2 euro, daar heb ik net ff een lekkere shake van gemaakt :9

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 11:54

eerlijk gezegd vraag ik me af wat de kwaliteit is voor zulke prijzen.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 11:58

helaas hebben ze hier in de buurt geen mega food store (of markt), jammer, het klinkt erg verleidelijk!