Dacht ik idd al en leek me ook wel logisch. Heb toch een abbonement afgesloten. €10 in de maand is niets eigenlijk. Plus je hebt alle nieuwe boeken meteen en dat heb je op de illegale manieren niet
En laten we gewoon braaf zijn
Mandyy
Geplaatst: 28-05-24 21:48
Ik ben op dit moment aan het uittesten van welke dienst ik gebruik wil maken. Heb een proef abonnement op Storytel gehad en nu op Bookbeat (ik luister ook boeken).
Maar ik vermoed dat ik uiteindelijk bij Kobo abonnement zal uitkomen aangezien je dat ook op je ereader kan.
Zijn er meer diensten waarbij je boeken kan lezen op je Kobo ereader?
Dat wilde ik ook noemen. Ook een behoorlijk aanbod aan luisterboeken
Siamsmeesje
Geplaatst: 29-05-24 19:04
@Siers83, een BookSeat is heerlijk. De mijne is een erfenis van mijn moeder, dus ook niet mijn kleur, maar scheelt zoveel pijn aan m'n handen. En ik kan liggend op m'n zij toch lezen
Hmm, dat ook nog eens, boeken kwijt bij abo's ondanks dat je ervoor betaalt hebt?? Nou, heb inmiddels zoveel e-books dat ik nog jaren toe kan
Heb sinds gisteren ook mijn nieuwe PocketBook binnen, heerlijk apparaat. Scherm net zo groot als mijn vorige, maar veel lichter van gewicht. De kleuren zijn prima, lijken wat mat, maar ja, het is e-ink natuurlijk. Ik ben tot nu toe in iedere geval prima tevreden. Programma lijkt veel op de PocketBook-app die ik op m'n telefoon heb om te lezen als ik ergens moet wachten. Verder kan je een eigen pocketbBook e-mail krijgen bij de reader, zodat je eventueel boeken via de mail naar je reader kan sturen, en er is een mogelijkheid om direct in te loggen op DropBox. Ik heb nog lang niet alles uitgeprobeerd, maar ik ben tot nu toe happy met mijn keuze. De reader is ook geleverd met een berg boeken in diverse talen, waar ik de meeste straks van ga verwijderen (kan het domweg niet lezen), en met een luisterboek (Adventures of Sherlock Holmes). Inmiddels heb ik er nog zo'n 250 boeken opgezet, dus ik heb voorlopig genoeg te lezen
Tootz
Geplaatst: 30-05-24 09:34
@siamsmeesje Je koopt de boeken niet dus als je je abonnement opzegt dan ben je inderdaad je boeken kwijt, je moet het eigenlijk zien als een bibliotheek abonnement. Je kan ook niet ongelimiteerd boeken erop zetten. Bij kobo bijv. is de max 15 (uit mijn hoofd gezegd) die je tegelijk kan lenen. En als je dan een boek hebt gelezen dan gaat hij ook weer terug. Tenzij je ze natuurlijk koopt dan blijven ze gewoon in jouw bezit als je je abonnement opzegt.
Bij Kobo plus kun je wel ongelimiteerd boeken op je account zetten hoor, geen enkel probleem.
Ik gooi gelezen boeken er zelden af. Alleen toen mijn creditcard vervangen was en mijn account niet automatisch verlengd werd, kon ik geen boeken meer lezen, maar toen ik dat handmatig aangepast had, kon ik alle reeds aan mijn account toegevoegde boeken zo weer terug downloaden op mijn reader.
Ik heb m'n reader vol staan met boeken uit mijn KoboPlus abonnement.
En als je handig bent zou je de gedownloade boeken erop kunnen staan en geen internet connectie meer maken. Maarja ga je dan steeds dezelfde 15 boeken lezen?
Tootz
Geplaatst: 30-05-24 13:00
Oohh ik dacht dat die 15 max hetzelfde werkte als Kindle unlimited. Daar kan ik er wel echt maar 20 tegelijk op mijn kindle hebben en die moet je dan steeds uitwisselen.
Siers83
Geplaatst: 30-05-24 13:06
Marije_jiplover schreef:
Dat heb ik nog nooit geprobeerd
Ik ook niet. Een tegelijk is wel genoeg
Siamsmeesje
Geplaatst: 30-05-24 19:59
Nou, ik lees er meestal een stuk of drie tegelijk, van verschillende genres zodat ik wat te wisselen heb Nu heb ik een oud Sci-fi verhaal te lezen, er staat een thriller open (waar ik op m'n oude reader al mee bezig was) en straks nog een fantasy-verhaal erbij.
Maar serieus, ik lees zeker niet alle genres, en de meeste boeken die onder chick-lit vallen ben ik lichtelijk allergisch voor. Dus ik begin gewoon niet meer aan zo'n abo. Mij iets te veel boeken die ik toch niet lees. Verder veel geruild met andere mensen in het verleden. Ik kan serieus nog jaren toe, ondanks dat er ook chick-lit en andere literatuur tussen zit die mij niet aanspreekt. Maar die bewaar ik graag voor een volgende ruil eventueel. Maar daar zeg ik niets meer over, aangezien dat volgens bokt illegaal is en dus niet besproken mag worden.
Hoe zit het als je een boek wil kopen via de Kobo shop? Ik dacht er een gekocht te hebben, krijg ook een mail. Boek staat in mijn account, maar kan het niet downloaden/openen
Marije_jiplover
Geplaatst: 30-05-24 20:28
Ik heb er wel vaker meer dan 1 tegelijkertijd open. Ik lees ook verschillende genres en sommige boeken zijn wat zwaardere kost, die lees ik niet "even tussendoor" maar alleen als ik echt een poos geconcentreerd kan zitten lezen. En wat luchtiger boeken lezen dan weer wel heerlijk als ik even op de trein zit te wachten, of in de lunchpauze ofzo.
Maar ik heb er nog nooit 15 tegelijkertijd open gehad. Meestal is 3 wel zo ongeveer de max.
Als ik een boek koop bij Kobo, dan kan ik die op mijn ereader downloaden als die verbinding heeft met WiFi.
Dat werkt dus niet. Wifi staat aan en werkt gewoon.
Siamsmeesje
Geplaatst: 31-05-24 16:09
Geen ervaring met niet kunnen downloaden. Maar ik ben net als Marije_jiplover, lekker kunnen afwisselen, en inderdaad 3 is ook wel mijn max.
Zertab
Geplaatst: 01-06-24 20:14
Zertab schreef:
Dat werkt dus niet. Wifi staat aan en werkt gewoon.
Gelukt!
TessaxQuincy
Geplaatst: 23-06-24 17:18
Hoi!
Hebben hier mensen ook de Kobo Libra Colour? Ik kom die tegen en lijkt mij wel echt ideaal! Las hier wel wat dingen maar vooral nog mensen die 'm net hebben. Hoe vinden jullie 'm? Is die qua kleur mooi? En wel een duidelijk scherm?
Ik heb nu een Kobo Clara HD maar merk dat die wat na 3 jaar wat langzaam word en soms vast loopt. Is de Libra Colour wel een beetje snel?