Robotstofzuiger met huisdieren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meniekske

Re: Robotstofzuiger met huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 14:24

Herkenbaar Jildau, ik heb precies hetzelfde gedaan. Ik heb voor de L40 gekozen omdat die een hogere zuigkracht heeft. Tot nu toe heb ik nog geen moment spijt van deze aankoop.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 14:50

Ik heb dus de 1e, en die is echt prima. De 2e was uitverkocht dus ik had weinig keus. De L40 heeft een camera erop. Dat kan heel handig zijn, want daardoor kan hij vlekken beter herkennen en extra poetsen. En hij zou in theorie ook bijv een drol moeten herkennen en daar niet doorheen poetsen. Hoewel ik dat laatste niet 100% zou vertrouwen ;). Ik heb het niet, maar ik zet de mijne aan als ik de vloer eerst geinspecteerd heb haha. Eerder op verdwaalde sokken van de kids of knutselspullen dan poep perse trouwens :+ . Het navigeren door het huis zou met de L40 beter moeten gaan doordat er een beter systeem opzit om objecten te herkennen. Verder maakt hij de dweil schoon met warm water, wat denk ik beter is. Hij reinigt zijn plankje van het basisstation zelf, dat moet ik nu handmatig doen 1 a 2x in de week. Dat duurt 1 minuut of zo, het is niet veel werk maar goed alles telt. En ik dacht dat de L40 een tricut borstel heeft. En dat is handiger met huisdieren, want dan loopt de borstel niet vast in haren, maar snijdt ze stuk. Je kunt wel een losse tricut borstel kopen voor de L10 ook, maar heb je harige beesten lopen zit het er op de L40 al bij
Qua zuigen doen ze zover ik weet niet echt voor elkaar onder. De L40 zou beter dweilen.
En ik dacht dat de L40 ook een optie heeft om de dweilpads bij het basisstation achter te laten. Dat is handig als je tapijt of matten hebt. De robot tilt de dweilpad wel op bij tapijt, maar dat gaat natuurlijk maar beperkt en als hij de dweilpads achterlaat wordt je vloerkleed of vloerbedekking niet nat.
Ik ben onwijs tevreden met de L10. Maar ik denk dat ik de L40 gekocht had als deze er nog was geweest toen. En met de kennis van nu had ik even kunnen wachten maar ik dacht dat de black friday deals dan verlopen zouden zijn. En verrassing dat zijn ze niet, het zijn nu alleen eindejaarsknallers :+

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 16:20

Ik zou ook de l40 doen! Wij hebben die, echt zo fijn. Precies om de redenen die diddykong aangeeft.

Ps: echt wel een beetje misleiding dat de prijzen nog steeds zo goed zijn! Maar dat hou je wel. De L40 ultra complete was vorig jaar in de Black-friday duurder dan dit jaar. Dat blijf je houden, ieder jaar stunten ze extra en de nieuwe uitgebrachte modellen zijn weer de nieuwe duurdere types. Wij hebben er toen met een hele goede aanbieding meer voor betaald dan ze nu zijn.
Ik had hem dit jaar hier niet willen missen haha!

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 16:40

Hannanas schreef:
Ik zou ook de l40 doen! Wij hebben die, echt zo fijn. Precies om de redenen die diddykong aangeeft.

Ps: echt wel een beetje misleiding dat de prijzen nog steeds zo goed zijn! Maar dat hou je wel. De L40 ultra complete was vorig jaar in de Black-friday duurder dan dit jaar. Dat blijf je houden, ieder jaar stunten ze extra en de nieuwe uitgebrachte modellen zijn weer de nieuwe duurdere types. Wij hebben er toen met een hele goede aanbieding meer voor betaald dan ze nu zijn.
Ik had hem dit jaar hier niet willen missen haha!

Ja dat houd je idd. Ik ging ervan uit dat uitverkocht met black friday toen ook inhield dat hij op korte termijn niet meer leverbaar was en dan zeker niet voor die prijs. Was een vergissing :+ . Alsnog heel blij met de L10 trouwens. Ik heb geen tapijt, dus dat scheelt ook. Wel denk ik dat ik los even de tricutborstel aanschaf. Maar voor de rest heb ik geen klachten. Ze stofzuigt en dweilt elke dag, huis is nog nooit zo schoon geweest :').

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 16:47

Ik had ook pas met black friday deze gezien, en betrapte mezelf er op dat ik stevig baalde toen ie op eens uitverkocht was.
Ik had um opgeslagen bij Coolblue en elke dag toch even gekeken. Toen hij tot mijn verbazing weer te koop was heb ik um gelijk gekocht en een dag later op kunnen halen bij een Coolblue filiaal. Later die dag zag ik dat ie alweer uitverkocht was. Toen was ik wel heel erg blij.
Hij is een aantal dagen wel voor een hogere prijs te koop geweest, maar nu staat ie weer met korting zag ik.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 11:24

Wij hebben zojuist de Dreame L40s Pro Ultra besteld. De L40 Ultra AE was steeds niet leverbaar dus toch voor de L40s Pro Ultra gegaan. Hebben we hem besteld - komt de Ultra AE ineens weer beschikbaar. :')

Kan iemand mij vertellen of die ook daadwerkelijk beter is? Is €120 duurder bij Bol. Volgens ChatGPT is het wel een goede keus.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 13:52

Volgens mij is de pro ultra dan weer net wat beter? Maar ik kan geen grote verschillen vinden zo snel.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 14:18

AI zegt
De Dreame L40s Ultra is de meest geavanceerde van de twee, met een veel hogere zuigkracht (19.000 Pa), warmer dweilwater (75°C) en betere drempeloverbrugging (EasyLeap), terwijl de L40 Ultra AE een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding biedt met vergelijkbare functionaliteit (19.000 Pa zuigkracht), maar mist de uitschuifbare zijborstel en de allerhoogste drempelcapaciteit, waardoor hij perfect is voor huishoudens zonder extreme obstakels.

Dreame L40s Ultra (Pro):
Zuigkracht: 19.000 Pa (zeer krachtig).
Dweilen: Hot water mop washing tot 75°C (hoogste in de serie), AceClean™ DryBoard.
Drempels/Obstakels: EasyLeap (kan dubbele drempels tot ~39mm aan).
Borstel: Uitschuifbare zijborstel (voor betere randreiniging).
Prijs: Duurder (het topmodel in de L40s reeks).

Dreame L40 Ultra AE (All-Equipped/A-Edition):
Zuigkracht: 19.000 Pa (net zo krachtig als de L40s Ultra).
Dweilen: Hot water mop washing, goede tankcapaciteit (vergelijkbaar met L40s).
Drempels/Obstakels: Goede drempeloverbrugging (beter dan de originele L40).
Borstel: Mist de uitschuifbare zijborstel van de L40s Pro.
Prijs: Scherper geprijsd, een "value" optie.

Wanneer kies je welke?
Kies de L40s Ultra als je het allerbeste wilt, inclusief de beste randreiniging met uitschuifbare borstel, de hoogste drempeloverbrugging en het allerheetste dweilwater.
Kies de L40 Ultra AE als je een zeer krachtige robot wilt (19.000 Pa is al top), maar de uitschuifbare zijborstel en extreme drempelcapaciteit minder belangrijk zijn voor jouw huis, zodat je geld bespaart.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 14:19

Die uitschuifbare zijborstel wil je toch echt wel hebben hoor. Anders kom je niet goed in de hoeken.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 15:36

Ja oke dan houden we het maar gewoon zo. Wonen op een boerderij met stof en stro en zaagsel. Hebben een Berner Sennen kruising en twee katten die in en uit lopen. Dan zal het wel niet zonde geld zijn. :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 15:36

Wij hebben ook die uitschuifbare borstel en de hoeken neemt hij perfect mee

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 09:52

Vanochtend de nachtmerrie gehad dat de robot door de kak is heen gereden.

Eigen fout hoor; sensor was vuil.
En m’n kat die eens in maand naast de bak kakt.

Maar goed geen pretje. Aardig wat werk.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 11:13

Oh my…hoe heb je dat weer schoon gekregen?

Extra garantie bij aankoop via Coolblue…is dat nuttig? Zit toch al aardig lang fabrieksgarantie op? Kost weer extra…eigenlijk geen zin in…

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 11:34

Oude tandenborstel alles ertussen borstelen. En de losse onderdelen natuurlijk wel gewoon schoon te maken.
Maar poep rondom de wieltjes is verschrikkelijk

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 11:45

Oooh ja da’s slim. Maar jeeee :(:) beh beeld bij…(gelukkig geen geur O:) ) En een niet uit te stellen klus ook. Lekker begin van je zondag. Nu vergeet je dat noooooit meer :))

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 14:12

future_vet schreef:
Vanochtend de nachtmerrie gehad dat de robot door de kak is heen gereden.

Eigen fout hoor; sensor was vuil.
En m’n kat die eens in maand naast de bak kakt.

Maar goed geen pretje. Aardig wat werk.

Pffffff wat erg! Ik zet hem expres aan als ik nog wakker ben om deze reden -O-

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 14:19

Wat vreselijk. Ik heb een oude kat, dat gaat vaker mis. Daarom zet ik de stofzuiger allen aan als ik thuis ben.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 22:02

Wij waren tot voor kort heel blij met de Dreame X50 Ultra, maar helaas leegt hij zijn afvalbakje niet meer in het zakje en moet die nu voor reparatie opgestuurd worden. Ik hoop heel hard dat hij wel heel snel terug is.
Ondertussen zag ik dat Dreame niet stil heeft gestaan en in nog geen jaar tijd aardig wat nieuwe modellen op de markt zijn gekomen. Destijds dachten we als we ooit een nieuwe keuken doen dan nemen we de Master met de automatische aansluitingen. Wat denk je, nieuwe keuken kwam opeens met spoed wegens riooloverstroming, vergeten dat we een Dreame wilden inbouwen :+

Ondanks geen tricut borstel houdt die van ons het wel heel goed met 2 verharende Aussies en 5 katten, maar doordat bakje niet meer automatisch leegt wel problemen af en toe tot we er achter kwamen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-25 23:06

Faniek schreef:
Wij waren tot voor kort heel blij met de Dreame X50 Ultra, maar helaas leegt hij zijn afvalbakje niet meer in het zakje en moet die nu voor reparatie opgestuurd worden. Ik hoop heel hard dat hij wel heel snel terug is.
Ondertussen zag ik dat Dreame niet stil heeft gestaan en in nog geen jaar tijd aardig wat nieuwe modellen op de markt zijn gekomen. Destijds dachten we als we ooit een nieuwe keuken doen dan nemen we de Master met de automatische aansluitingen. Wat denk je, nieuwe keuken kwam opeens met spoed wegens riooloverstroming, vergeten dat we een Dreame wilden inbouwen :+

Ondanks geen tricut borstel houdt die van ons het wel heel goed met 2 verharende Aussies en 5 katten, maar doordat bakje niet meer automatisch leegt wel problemen af en toe tot we er achter kwamen.

Tell me your secrets haha, we hebben nota bene dezelfde type honden ook :))

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 12:30

Storm schreef:
Wat vreselijk. Ik heb een oude kat, dat gaat vaker mis. Daarom zet ik de stofzuiger allen aan als ik thuis ben.

Zo doe ik het ook of wanneer ik met de hond naar buiten ga voor een rondje bos.

Wat gebruiken jullie trouwens als vloerreiniger? Het originele spul van Dreame of een ander middel?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 13:27

IMANDRA schreef:
Faniek schreef:

Tell me your secrets haha, we hebben nota bene dezelfde type honden ook :))

Misschien heb ik een klein beetje geluk dat mijn twee niet in een mega mega dikke vacht zitten standaard. Er liggen wel allemaal proppen haar overal maar hij kan er echt goed mee overweg. Nou ja tot het bakje vol zit dan dat dan weer wel.

Ik gebruik altijd het originele middel van Dreame, omdat het super lang mee gaat en ik toch nog in garantie zit.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 13:49

Waar bestellen jullie het originele middel en de accesoires van Dreame? In hun webshop is alles steeds uitverkocht.
Wil wel zeker weten dat ik alles origineel heb.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 14:30

Hoe laten jullie de dreame de plattegrond maken? Met alle meubels op hun plek, zodat hij daar standaard omheen gaat?
Of juist met een zo leeg mogelijke ruimte?
Wij verplaatsen de hondenmand en salontafels of stoelen dagelijks wel iets, en hebben het liefst dat hij alles meeneemt wanneer er niks staat.maar moet je daarvoor de plattegrond laten maken in een zo leeg mogelijke kamer,of ziet hij venzelf dat hij er dit keer wel door kan als de tafeltjes er niet staan op dat moment?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 16:32

veneri schreef:
of ziet hij venzelf dat hij er dit keer wel door kan als de tafeltjes er niet staan op dat moment?

Vanmorgen getest in de slaapkamer waar ik iets van de vloer heb gehaald nà het scannen van de kamer. En dat gebied sloeg ‘ie grotendeels tóch over. Dus zou er dan toch voor kiezen de ruimte zo leeg mogelijk te maken bij het eerste scan rondje.
Het is mij nog niet gelukt om alleen die ene kamer opnieuw te scannen. En hele appartement weer opnieuw instellen… -O- even geen zin in :D

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 17:10

Mn lieve lieve stofzuiger is kapot... hij rijd nog wel vrolijk zijn rondje en de borstels draaien e.d., maar hij zuigt niet meer!
Gelukkig nog garantie, dus reparatieverzoek ingediend. Nu nog een passende doos vinden om het hele circus mee op te sturen... Zul je net zien dat manlief van het weekend oud papier heeft weggebracht....