Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manonutjuh schreef:Je wordt gezien als btw ondernemer, niet als IB ondernemer.
Doordat je onder de KOR valt hoef je geen btw af te dragen.
Samantha89 schreef:Maar manonutjuh omdat je energie terug levert, dus verkoopt, aan je energieleverancier moet je daar belasting over betalen. Maar komt dit dan terug in je belastingaangifte? Dat je de btw terug kan vragen dat stuk snap ik, dat er een forfait af getrokken wordt aan de hand van de totale wp van de panelen snap ik ook nog. Maar ik loop in mijn hoofd stuk op de terug levering en dat je dan dus als ondernemer wordt gezien.
Samantha89 schreef:Oké bedankt voor alle uitleg!! Maar stel dat ik de btw niet wil terug vragen, dan hoef ik dus helemaal niks te doen?
Spenk schreef:De belastingen zijn al verlaagd. Wat denk je wie de rekening betaald als ze nu nog meer verlagen en compenseren? Gewoon de werkende mens hoor, want het moet links of rechtsom gewoon betaald worden.
superpony schreef:Spenk schreef:De belastingen zijn al verlaagd. Wat denk je wie de rekening betaald als ze nu nog meer verlagen en compenseren? Gewoon de werkende mens hoor, want het moet links of rechtsom gewoon betaald worden.
Dan nog; we betalen in Nederland aardig veel belasting en de kas moet dan beter uitgegeven worden. Daarnaast zijn er nog meer oplossingen mogelijk zodat de verdeling wat eerlijk wordt naar inkomens.
En je kan wel 100x brullen, maar als mensen geen 500-900 euro per maand hebben, dan hebben ze dat gewoon niet, punt! Dat zijn heel veel mensen, want de armoede stijgt en alles is duurder geworden.
En nee, die mensen kunnen dan niet hun afrekening straks betalen als het maand bedrag te laag is.
En niet iedereen is lui of werkt niet of geeft veel geld uit aan luxe. Maar dat zou in een land als Nederland wel moeten kunnen.
Elke keer hebben we weer een ander probleem en wordt het ene gat gedicht met het andere. Konden mensen moeilijk een huis kopen, moest dat makkelijker worden.
Vroeger had je ziekenfonds en particuliere verzekeringen. Wij hebben altijd met de zorg te maken gehad en het is allemaal duurder EN veel slechter geworden. Is off topic, maar kan ik toch echt ene boek over schrijven met vele, schrijnende voorbeelden.
Studeren, je kreeg stufi en een ov. Evt aanvulling als je ouders te weinig verdienden.
Ja, misschien is er te luxe geleefd in Nederland, maar de verschillen tussen inkomens en kosten worden nu te groot. Teveel mensen komen in de problemen, niet alleen nu, maar ook op termijn als dit zo doorgaat.
Dat hadden ze voor moeten zijn. Mensen geven al jaren aan dat het te zwaar is en de energieproblemen zijn de genade klap.
Bullebeest schreef:Daar verschillen we dus van mening. Zolang op andere plekken waar echt een co2 probleem is en daar vrolijk mee doorgaan, gaan we echt als speldenknop op de wereld de wereld niet redden. Jaja ik hoor nu maar ergens moeten we beginnen. Wat is er mis om dan bij het grootste probleem te beginnen?
Hier alles aanpassen maar dan volop door blijven gaan met alles de wereld over laten vliegen/varen, schiet niet echt op
verootjoo schreef:Bullebeest schreef:Daar verschillen we dus van mening. Zolang op andere plekken waar echt een co2 probleem is en daar vrolijk mee doorgaan, gaan we echt als speldenknop op de wereld de wereld niet redden. Jaja ik hoor nu maar ergens moeten we beginnen. Wat is er mis om dan bij het grootste probleem te beginnen?
Hier alles aanpassen maar dan volop door blijven gaan met alles de wereld over laten vliegen/varen, schiet niet echt op
Nederland is een van de slechtst presterende landen qua duurzaamheid…
En als je het over oa China hebt, die produceert vooral voor ons. Dus stoppen met kopen uit China zou al een hoop schelen, hoeft het ook niet hierheen gevaren te worden.
Sowieso produceren alle lage lonen landen voor ons. Het probleem zit hem echt in het westen, wij reguleren de hele wereld. Alles wat we nodig hebben laten we ergens anders vandaan komen. Het probleem aanpakken begint toch echt hier, de problemen zijn hier begonnen en hebben we zelf verplaatst naar andere landen. Die het laten oplossen kan echt niet.