Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flooooo

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:11

Ik heb echt het idee dat het hoge segment hier enorm aan het stagneren is en we doen nu zelf ook even een pas op de plaats met het oog op de oorlog, eerst maar eens zien hoe het verder gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:43

Maar dan moet er wel flink veel grond bijzitten. Want zo duur gaat agrarische grond ook niet weg. En vaak is maar een deel perceel wonen en de rest gewoon agrarisch.

Daarbij.. had je de VP maar beter in moeten zetten. Dan had je die misser niet moeten maken.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-22 14:55

idinn schreef:
Maar dan moet er wel flink veel grond bijzitten. Want zo duur gaat agrarische grond ook niet weg. En vaak is maar een deel perceel wonen en de rest gewoon agrarisch.

Daarbij.. had je de VP maar beter in moeten zetten. Dan had je die misser niet moeten maken.

7000 M2
Maar 6 ton is het zeker niet waard vind ik.
Agrarisch glas tuinbouw is de grond.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:09

Ik denk dat er nu wel een keerpunt aan zit te komen. De rente gaat stijgen. Zit al bijna op het punt waar ik 7 jaar geleden op gekocht heb. Zou het gedoe in Oekraïne daar ook mee te maken hebben?

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:06

Toch denk ik misschien van wel maar dat is dan ook echt mijn gevoel want alles wordt duurder koopkracht neemt af en ook goederen die nodig zijn voor huizen zullen duurder worden.

Ik denk niet dat ze drastisch zullen gaan zakken dat dan weer niet .

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:11

De prijzen zullen minder hard stijgen en wellicht meer gelijk blijven. De vraag naar huizen zal nog wel blijven. Huizen bouwen gaat door de oorlog vast wel weer duurder worden.

Het blijft afwachten. Het zou wel fijn zijn als er wat meer rust en doorstroming in de markt komt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:37

Suzanne F. schreef:
Ik denk dat er nu wel een keerpunt aan zit te komen. De rente gaat stijgen. Zit al bijna op het punt waar ik 7 jaar geleden op gekocht heb. Zou het gedoe in Oekraïne daar ook mee te maken hebben?

Voor nu natuurlijk verloop. Alle rentes stijgen, dus deze kan niet achterblijven.

De daadwerkelijke gevolgen van de oorlog moeten nog komen.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 14:01

Suzanne F. schreef:

Mijn vrienden/kennissen die tussen de 25-30 jaar zijn, zijn echt nog volop op zoek. Hogere rentes en energieprijzen laten ze zich niet door afremmen, want ze moeten toch wat (hun woorden).

Een vriend van me is het niet geworden met zijn bod; VP €225.000 en heeft €255.000 geboden. De verkoopmakelaar zei lachend dat hij totaal niet in de buurt zat.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 14:07

Dus de gekte is nog niet voorbij :=

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem wel knijp. Volgende week afloop voorbehoud financiering. Kopers moeten hun eigen huis nog verkopen.

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 14:25

Hier weer wat bezichtigingen gehad en we gaan op 1 huis een bod doen.
Moet wel een hoop aan gedaan worden, zowel binnen als buitenkant.
Maar er zit potentie in en het is een geliefde buurt, en mijn moeder woont 2 straten verderop.
Vraagprijs 335.000, ben benieuwd wat de makelaar gaat adviseren wat we kunnen bieden.

Ik wil het wel graag hebben dus ik denk dat we het er maar dik bovenop gaan gooien :')
Gelukkig wel veel overwaarde op mijn huidige woning. In 2016 gekocht en nu gaat hij straks voor het dubbele als wat ik betaald heb de verkoop in.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 14:45

Fitzroy schreef:
Dus de gekte is nog niet voorbij :=

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem wel knijp. Volgende week afloop voorbehoud financiering. Kopers moeten hun eigen huis nog verkopen.

Ohh dat moesten wij toen ook, als de bank zegt dat je een overbrugging krijgt dan is t prima. Het wordt niet maar zo afgewezen moeten ook meerdere partijen de aanvraag afwijzen. Komt goed!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:24

Ik dacht wat is het toch rustig in het topic en toen kwam ik erachter dat er een nieuwe was. :')
Maar ik lees weer mee! Woon inmiddels 1,5 jaar in m’n fijne huis en geen plannen om te gaan verhuizen, maar vind het leuk jullie verhalen te lezen en evt. ervaringen uit te kunnen wisselen!

Wat vervelend dat er nog steeds een aantal bokkers zijn (zoals horsii) die het maar niet lukt.. het komt uiteindelijk goed, echt waar!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 13:14

Wij kregen gisteravond mail van de makelaar dat de huurwoning die ik vorige week heb bezichtigd in Oostenrijk voor ons is per 1 mei *\o/* *\o/* *\o/*

Dus nog even flink doorvlammen hier met de laatste puntjes op de i en dan kan volgende maand ons huis in de verkoop!

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 13:19

opisop_shop schreef:
Wij kregen gisteravond mail van de makelaar dat de huurwoning die ik vorige week heb bezichtigd in Oostenrijk voor ons is per 1 mei *\o/* *\o/* *\o/*

Dus nog even flink doorvlammen hier met de laatste puntjes op de i en dan kan volgende maand ons huis in de verkoop!

Gefeliciteerd Opisop Shop *\o/*

Welkom Ariëlle!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 15:59

Gefeliciteerd opisopshop

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 16:09

Jaaa wat een goed nieuws! Gefeliciteerd!!!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 16:11

Gefeliciteerd Opisop!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 16:28

Gefeliciteerd !

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 18:13

Gefeliciteerd Opisop!
De positieve berichten zorgen er toch wel voor dat ik een beetje moed houd.

Wij hadden een bod gedaan op een huis een paar dorpen verder, maar helaas (natuurlijk) niet geworden.
Jammer genoeg is er de laatste weken ook niets interessants meer bijgekomen qua aanbod.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 18:55

Gaaf Opisop_shop *\o/* foto's?

Hier komen inmiddels biedingen binnen, allemaal ruim boven de vraagprijs. Deadline morgen 12.00 Hoogste bod tot nu toe is van een jong stel met een leuke brief erbij.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:58

Oh wat fijn Gaucho!
Hier gister een makelaar aan de deur. Staat nog niet te koop (wel op i-net te vinden als beschikbaar over een tijd) maar hij had al wel geïnteresseerden. Of ik hem wil contacten als het de verkoop in gaat. Toch bijzonder wel.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 22:27

Hier gaf het bedrijf dat het energielabel heeft toegekend aan interesse te hebben in het kopen van de woning... Dat voelt ook wel een beetje vreemd.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 22:55

Malenka schreef:
Hier gaf het bedrijf dat het energielabel heeft toegekend aan interesse te hebben in het kopen van de woning... Dat voelt ook wel een beetje vreemd.

:+ Da’s ook een aparte idd! Op zich niet gek, ze proberen vooraan te gaan staan. Hoop dat ze er nog staan als het ècht zover is :j .

Nog iets gehoord Fitzroy?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 00:09

Vriend van een collega verkoopt een leuk appartement in fijne wijk in een leuke stad.. maar die knijpt 'm wel een beetje. Geen biedingen gehad.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 00:19

?
Laatst bijgewerkt door janna op 31-08-24 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt