Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:00

smurffie schreef:
SaskiaB schreef:
Wat hebben jullie qua raambekleding bij de keuken. De nieuwe keuken komt bijna, op een andere plaats dan nu, het raam zit achter de spoelbak.

Ik vind houten shutters wel mooi, maar het lijken me van die stofnesten :=

Dat zijn het ook, maar ze zijn wel mooi

:D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:04

@mirim: ik denk niet dat je een kant-en-klare oplossing hebt voor een boograam/deurpartij.
Misschien dat je zelf een boog van hout kunt maken en daar een heel dun/fijn kraaltjesgordijn op maken, maar ik betwijfel of die in die lengtemaat te koop zijn.
Een 2e (minder mooie) oplossing is voorzet'pui' met een dwarslat om de boog 'echt' te maken en daar een standaard vliegengordijn voor doen. Je hebt dan iig meer keus.

mirim

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:34

Ik ben ook bang dat we heel creatief moeten gaan denken
Een pui met een dwarslat zat er eerst in .... en wat je zegt : dat is niet mooi
Dus wij hebben deze pui erin laten zetten, maar niet slim nagedacht over een hor of vliegengordijn :7

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:34

MyWishMax schreef:
Ik heb zelfs voor normale schuifpui nog niks kunnen vinden wat het goed afsluit en honden overleeft :=

Hier hetzelfde ‘probleem’ met openslaande deuren. Moet hond- en kindproof zijn én een sjieke uitstraling hebben :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:37

En liefst ook nog de vliegen tegen houden :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:38

Ik lieg trouwens, ik had van die flappen. Die werkte goed genoeg voor de hond, hoewel ze soms open bleven staan. Maar was niet handig qua ophangen en weg kunnen halen en lelijk... en dus af en toe zon flap die dwars lag en dus alsnog vliegen binnen :')

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:50

DubbelFun schreef:
Oh ja... :')

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 17:13

pimaude schreef:
Wij krijgen donderdag de sleutel van een veeeel groter huis dan we nu hebben, dus ik lees fanatiek mee voor ideeën!:-D aangezien ik wel bang ben straks wat hoekjes moet gaan opvullen dus moet gaan shoppen

Heel naar....shoppen :D

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 17:15

DubbelFun schreef:

Daar helpt maar 1 ding tegen. Niet tegen het buiten houden maar wel tegen het rondvliegen in huis. Van die lelijke plakdingen aan je plafond hangen. Of je kinderen de hele dag lol laten hebben met een electrische vliegenmepper.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 17:27

Xelfs die lelijke plakdingen zorgen niet dat alle vliegen weg gaan. Ze gaan er hier niet allemaal op zitten. :+ te slim ofzo. En vies! Die elektrische vliegenmepper heb ik dus ook, alleen die kinderen niet _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 17:34

Zo'n elektrisch blauwlichtgeval doet het ook goed hoor. :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:11

Hier ook aan het zoeken naar een goede hor, tot nu toe altijd die van de Lidl gehad (aluminium deur), werkte prima en hield poes ook binnen. Maar krijgen in het nieuwe huis een dubbele openslaande deur met kunststof kozijnen dus hebben wat anders nodig dat kat ook binnen houdt. Ben bang dat het een frame met gaas erin wordt want ik heb écht geen idee waar ik iets anders vandaan haal dat ik nergens aan kan bevestigen (behalve de muur boven het kozijn)
Horren zijn gewoon echt lelijk haha

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:13

Kan in ieder geval aanraden geen plissé hor te nemen want daar rennen de beesten gewoon onderdoor :)). Of wel, maar over het algemeen niet zo goed voor de hor _O-.

ik lees ook even mee hierover.

Onze interieurstyliste is nu bezig met onze benedenverdieping! Deuren zijn al uitgekozen (worden zwarte deuren, en de deur naar de hal zwart frame met vier platen glas erin zegmaar), ben zeer benieuwd naar de rest (keuken, hal en woonkamer) :D.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:14

Ik hoor het al .... aan jullie heb ik ook niets :D _O-
Paarden aan huis , honden die het huis in en uit lopen, openslaande ( buiten model grote )deuren en vliegen is gewoon geen goede combi .

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:33

Wij hebben onze kozijnen besteld inclusief horren bij alledrie onze schuifpuien. In dezelfde kleur als onze kozijnen. Ik vind ze echt heel mooi weggewerkt. Ze schuiven net zo open als de pui zelf.
We hebben twee honden (waarvan één zeer lompe Leonberger en één bijdehandte zwerver) en die hebben we geleerd dat ze de horren niet mogen aanraken.
Kosten waren €700,- per stuk.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:12

Wij hebben ook regelmatig dazen binnen, die hou ik toch ook liever buiten!

En met dank aan vt wonen voor de inspiratie <3
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 23:09

Mooi !! Dat zie ik toch liever dan dat hele drukke/veelkleurige bloemenbehang :D

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:14

Ik ben op zoek naar een mooi, bruin getint behang, beetje zoals deze:

Afbeelding

Hebben jullie iets leuks gezien ergens? Het moet met zwarte kozijnen, zwart velours gordijnen en een donkere vloer, lekker donker maar toch chique dus. Het is voor onze thuis-bioscoop.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:56

Dat zou je eventueel ook zelf met spons en sjablonen kunnen verven als je niet het juiste behang kunt vinden.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:08

mirim schreef:
Ik hoor het al .... aan jullie heb ik ook niets :D _O-
Paarden aan huis , honden die het huis in en uit lopen, openslaande ( buiten model grote )deuren en vliegen is gewoon geen goede combi .

Sorry..... :D

Mijn schoonmoeder gelooft heilig is boterhamzakjes (van die Ziplock bags) met water aan een touwtje ophangen in de deuropening. Rete-onhandig want zij loopt er makkelijk onderdoor maar wij niet. Verschil in lengte zeg maar...

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:09

sniesie schreef:

[img]m/aaiWh0.jpg[/im]

Hebben jullie iets leuks gezien ergens? Het moet met zwarte kozijnen, zwart velours gordijnen en een donkere vloer, lekker donker maar toch chique dus. Het is voor onze thuis-bioscoop.

Deze meelezer breekt even in: ken je https://www.littlegreene.nl? Hun behang is niet goedkoop, maar wel ontzettend mooi.

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:15

Many schreef:
sniesie schreef:

[img]m/aaiWh0.jpg[/im]

Deze meelezer breekt even in: ken je https://www.littlegreene.nl? Hun behang is niet goedkoop, maar wel ontzettend mooi.

Die kende ik nog niet, super mooi behang zeg!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 17:58

Prachtig Noviceh, heel mooi rustig <3
Wij hebben weer een nieuw decodingetje in de woonkamer. Zo simpel maar zo blij mee ook! Moet mezelf echt inhouden om niet de halve toko van Westwing leeg te kopen :+

Afbeelding

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 23:38

DubbelFun schreef:
@rinske: wat was het bouwjaar van dat huis, want zó oud lijken me die balken niet.

Oeps, zie je berichtje nu pas, dit zijn de originele balken uit 1905, maar er zitten sinds 1985 ook nog balken boven het plafond als nieuwe opvang van de kapconstructie. Dit is de originele constructie, die horizontale balk liep eerst helemaal door, en daar zaten hele kleine deurtjes onder van 1.70m hoog. Bij onze buren hebben ze 10 jaar geleden boven verbouwd en daar zaten de originele lage deuren ook nog in, haha.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 00:19

noviceh schreef:
MyWishMax schreef:
Ik heb zelfs voor normale schuifpui nog niks kunnen vinden wat het goed afsluit en honden overleeft :=

Hier hetzelfde ‘probleem’ met openslaande deuren. Moet hond- en kindproof zijn én een sjieke uitstraling hebben :D

Er zijn toch gewoon horren te koop voor een schuifpui en openslaande deuren?

Wij hebben ook dubbele openslaande deuren en daarvoor een hor die tussen het kozijn zit. Althans die hadden we, na onze uitbouw heb ik hem niet meer gezien.. We hebben gordijnen vanaf het plafond en daardoor ze je de hor " in ingeschoven staat" niet zitten.