Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Evelienepien schreef:Prairy schreef:Herkenbaar!
Heb vorig jr (en nu nog volop) geen scheermesjes meer hoeven te kopen![]()
Ook iets met korting ed
Ik heb al een jaar of 10 geen nieuwe mesjes hoeven kopen
da kan natuurlijk div redenen hebben maar ik als beelddenker zie dan iets van harig iets voor me
![]()
![]()
![]()
(& heb geloof ik quote verkl..t
)
zonnebloem18 schreef:Zijn hier ook mensen die elke week loon krijgen i.p.v. elke maand of 4 weken? Hoe plannen jullie je spaarmomenten en andere uitgaves? Ik vind dit toch best lastig.
zonnebloem18 schreef:Zijn hier ook mensen die elke week loon krijgen i.p.v. elke maand of 4 weken? Hoe plannen jullie je spaarmomenten en andere uitgaves? Ik vind dit toch best lastig.
Zonnebloem92 schreef:Hier ook wasmiddel van de Lidl, voldoet prima.
Wasverzachter wel van Robijn dus hou de aanbiedingen altijd in de gaten.
Ik heb ook een tijd wekelijks loon gehad, merkte toen dat ik meer uitgaf en minder spaarde.
Vanaf april ga ik 400 euro minder verdienen, maar wil wel hetzelfde kunnen sparen dus moet dan op mijn uitgavepatroon letten.
Gelukkig zijn er wel wat aanpassingen:
- Vanaf mei vallen de buitenzetservice en stapmolenservice op stal weg a 55 euro per maand
- Oppas voor de kinderen wordt minder a 150 euro per maand
- Telefoonabonnement wordt 14 euro goedkoper per maand
- Ik wil de auto wat meer laten staan(doe nu echt alles met de auto) dus meer fietsen
- Minder uitgeven aan kleding en schoenen voor de kinderen
- Kritisch naar de autoverzekering kijken, kan wellicht goedkoper
Steenbok12 schreef:Zonnebloem92 schreef:Hier ook wasmiddel van de Lidl, voldoet prima.
Wasverzachter wel van Robijn dus hou de aanbiedingen altijd in de gaten.
Ik heb ook een tijd wekelijks loon gehad, merkte toen dat ik meer uitgaf en minder spaarde.
Vanaf april ga ik 400 euro minder verdienen, maar wil wel hetzelfde kunnen sparen dus moet dan op mijn uitgavepatroon letten.
Gelukkig zijn er wel wat aanpassingen:
- Vanaf mei vallen de buitenzetservice en stapmolenservice op stal weg a 55 euro per maand
- Oppas voor de kinderen wordt minder a 150 euro per maand
- Telefoonabonnement wordt 14 euro goedkoper per maand
- Ik wil de auto wat meer laten staan(doe nu echt alles met de auto) dus meer fietsen
- Minder uitgeven aan kleding en schoenen voor de kinderen
- Kritisch naar de autoverzekering kijken, kan wellicht goedkoper
Ga je minder werken? Kdv is duur he.... denk dat dat je wel moet lukken als ik het zo hoor.
Hier ook tijdelijk minder geld. Maar daardoor ook bewuster met alles en 1 auto de deur uit gedaan. Scheelt al veel..
Prairy schreef:Alles op 1 hoop, mijn man verdient het dubbele als ik. 50€ zakgeld pp, rest voor sparen, investeren, vaste lasten. We hebben dezelfde doelen en kunnen heel goed over geld praten. Nooit ruzie over gehad.
Met mijn ex vaak gezeik over geld, hij verdiende meer als ik, maar wel beide zelfde inleggen op de gezamenlijke rekening.