Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:denice schreef:Hier ook een azijngebruiker! Ik vind schone was zonder geur toch echt het lekkerste. Geen geurtjes aan onze kleding voor ons. Schijnt dat je machines ook langer mee (kunnen) gaan omdat het ontkalkt.
Ja! en het bespaart ook op onzinproducten zoals "wasmachinereiniger"
Magrathea schreef:Mijn wasmiddel ruikt helemaal niet volgens mij![]()
Ik gebruik een ecologisch merk en azijn. Wordt je was heerlijk zacht van en als je het aan de lucht laat drogen vervliegt de azijn ook weer. Ook erg geschikt voor erg vieze / zweterige kleding! En je wasmachine blijft er goed schoon mee. (En erg goedkoop)
Eskimo schreef:Mijn vriend en ik + hond geven maandelijks € 900,- uit aan boodschappen. Ieder € 450,- op onze gezamenlijke rekening waar we vaak nog iets aan overhouden. Omdat we dit toch wel erg veel vinden doen we nu voor de hele week boodschappen, en ik moet zeggen dat dit wel helpt op het besparen!
Tiggs schreef:Magrathea schreef:Mijn wasmiddel ruikt helemaal niet volgens mij![]()
Ik gebruik een ecologisch merk en azijn. Wordt je was heerlijk zacht van en als je het aan de lucht laat drogen vervliegt de azijn ook weer. Ook erg geschikt voor erg vieze / zweterige kleding! En je wasmachine blijft er goed schoon mee. (En erg goedkoop)
Wasverzachter is gewoon geldklopperij en ook niet echt goed voor je kleding, schijnt.
8nnemiek schreef:Het zijn schilletjes, waar een zeep-achtige stof in zit die vet oplost.
Je gebruik ongeveer 5 gram aan schillen, die doe je in een katoenen zakje of een wasbol. Ik druppel er meestal een paar druppels (lavendel) olie op, zodat de was lekker ruikt. En dan kun je het zakje of de bol gewoon in de trommel bij de was doen. Als je op een lage temperatuur wast dan kun je de schillen twee tot drie keer gebruiken, voordat de vet oplossende stof die erin zit helemaal eruit is.
En de schillen kunnen dan gewoon op de composthoop of bij het groenafval.
Het is helemaal natuurlijk, en schijnt ook ideaal te zijn voor mensen met allergieën of die gevoelig reageren op chemische middelen.
Alleen voor de witte was gebruik ik ze niet. Er zitten natuurlijk geen bleekmiddelen in, dus witte was wordt na verloop van tijd wat grauw. En echt vieze vlekken krijg je er ook niet mee weg. Die moet je even voorbehandelen.
CairnTerrier schreef:Tiggs schreef:
Wasverzachter is gewoon geldklopperij en ook niet echt goed voor je kleding, schijnt.
... en voor de huid is het ook niet goed (máár ik kan niet zonder![]()
)