Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 17:41

Hier ook een azijngebruiker! Ik vind schone was zonder geur toch echt het lekkerste. Geen geurtjes aan onze kleding voor ons. Schijnt dat je machines ook langer mee (kunnen) gaan omdat het ontkalkt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 17:45

denice schreef:
Hier ook een azijngebruiker! Ik vind schone was zonder geur toch echt het lekkerste. Geen geurtjes aan onze kleding voor ons. Schijnt dat je machines ook langer mee (kunnen) gaan omdat het ontkalkt.

Ja! en het bespaart ook op onzinproducten zoals "wasmachinereiniger" :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:45

Hier zit het wasmiddel standaard in de apparaten. Ik heb gisteren weekboodschappen gedaan bij de lidl ipv de adi. was 30 euro kwijt en had zelfs nog dingen gehaald om te bakken (bloem, suiker, eieren) die ik normaal niet gebruik. Viel me alles mee!

Heb nog wel pasta in huis, en dingen als pesto, brood en tomatensaus ook. Pakje boter stond er niet op oeps.

Eet ik van tot vrijdag, waarvan ik 1 dag ergens anders eet en twee dagen eet mijn vriend hier.

Vandaag: pannenkoeken en pasta pesto met courgette
Zondag: ovenpasta + wraps met spinazie en ???
Maandag: ovenpasta en wraps
Dinsdag aardappelen met witlof
Woensdag: bij vriendje
Donderdag: aardappelen met witlof
Vrijdag + zaterdag: pasta met aubergine m

En dan als lunch/ontbijt de afbakbroodjes, Brinta en normale boterhammen uit de vriezer.

Afbeelding

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:54

Magrathea schreef:
denice schreef:

Ja! en het bespaart ook op onzinproducten zoals "wasmachinereiniger" :))

Haha, die onzin koop ik dan weer wel _O- !

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 16:05

Tussen de 75-100€ aan boodschappen voor mezelf ligt per maand hoeveel ik heb.

En dan sowieso 36 euro per maand aan hondenvoer.

Kattenspul krijg ik van dierenvoedselbank.

En ongeveer 10 euro per 2 maanden aan de kippen.

En als ik wat over heb koop ik aan dierensnacks

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:56

Wij geven ongeveer €440 tot €500 per maand uit aan alles wat je in de supermarkt koopt. We kopen alleen bij de Albert Heijn, we hebben sinds de Corona daar een thuisbezorgabonnement. Voor mijn vriend, ik en ons dochtertje van 3 jaar. We moeten nu gaan minderen in budget omdat ik weer ga studeren. Het nieuwe budget is €350 per maand. Deze maand is het gelukt, maar ik vind het nog best lastig omdat ik het idee heb dat we al niet zo raar doen.

We drinken geen koffie, alcohol, sapjes of frisdranken. Er gaan alleen 3 flessen mineraalwater met smaakje a €0,70 per week op. En 3 pakken biologische houdbare melk. Ik drink alleen water of thee. Ik denk verder 2x per maand een pak chocomel en in de zomer misschien 1 pak ijsthee per week.

Qua toetjes eten we alleen Griekse yoghurt en we hebben niet standaard snoep / koek / chips in huis. Nu wel een beetje pepernoten en we bakken wel af en toe koekjes bijvoorbeeld. We eten ongeveer 3x per week vegetarisch, zonder vleesvervangers. Aan vlees eten we bijvoorbeeld 1 slavink per persoon, of 1/3e rookworst pp of 250-300 gram gehakt of kip per maaltijd. Geen duur vlees als biefstuk. Ongeveer 1 a 2x per week vis; diepvrieszalm, fish cuisine of vissticks.

We eten per maaltijd in ieder geval 450 gram groente in totaal, soms meer. We zijn niet zo van AVG, maar ik merk wel dat als je wil bezuinigen, je toch snel terugvalt op aardappelproducten. We eten geen rijst ivm ons dochtertje en ook geen blikvoer ivm BPA. Ook zo min mogelijk uit glas (vind ik minder lekker). Groente meestal uit de vriezer, soms vers, maar dan redelijk vaak wel voorgesneden. We eten pp 2 stuks fruit per dag en regelmatig een handje noten. Verder eet ik geen ontbijt, vriend ontbijt met havermout en dochter een boterham. ‘s Middags eten we brood. We eten ongeveer 2 broden per week. En in het weekend meestal een keer (AH basic) afbakbroodjes. Broodbeleg is vrijwel altijd hartig (kaas, pindakaas, eiersalade, muhammara, hummus en soms ham of smeerleverworst). Soms ook wel Nutella, hagelslag, jam etc. Luiers kopen we ook bij de supermarkt, dus dat tikt wel aan. En ook wasmiddel, wasverzachter, zeep, schoonmaakmiddelen etc.

stoeltafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:08

Wij hebben in oktober 450 EUR uitgegeven voor 2 personen en een kat (inclusief het grootste gedeelte van zeep/schoonmaak etc).

In november extra op de uitgaven gelet, nu geeindigd op 320 EUR :) En nog genoeg ruimte voor meer besparingen

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:38

Magrathea schreef:
Mijn wasmiddel ruikt helemaal niet volgens mij :=
Ik gebruik een ecologisch merk en azijn. Wordt je was heerlijk zacht van en als je het aan de lucht laat drogen vervliegt de azijn ook weer. Ook erg geschikt voor erg vieze / zweterige kleding! En je wasmachine blijft er goed schoon mee. (En erg goedkoop :D )

Wasverzachter is gewoon geldklopperij en ook niet echt goed voor je kleding, schijnt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:50

Ik gebruik wasverzachter alleen voor de handdoeken. Die vind ik net wat te ruw als ik azijn gebruik. Voor de rest gebruik ik wel azijn.
Verder gebruik ik meestal wasnoten. Werkt prima en lekker goedkoop. Alleen bij echt vieze was en bij de witte was gebruik ik gewoon wasmiddel.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:52

Bespaar je dan zoveel op wasmiddel? Ik heb AH eigen merk en die gaat er echt geen fles per maand doorheen, terwijl ik toch een wasje of 5 draai in de week.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:59

Ik gebruik Ariël voor wit en Robijn voor kleur en gebruik maar slechts de helft van wat er op de verpakking staat en altijd een scheut natuurazijn als verzachten. Wasmiddel koop ik altijd in de aanbieding. Dirk heeft regelmatig een prima prijs.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:01

Wasnoten zijn heerlijk goedkoop :j Voor 500 gram betaal ik 5 euro, en daar kun je zo'n 150 tot 300 wasbeurten mee doen.
Vloeibaar wasmiddel zou meestal voor zo'n 20 wasbeurten zijn, maar daar doe ik inderdaad ook al gauw 40 wasbeurten mee.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 29-11-20 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:02

Ik gebruik idd ook niet wat er op de verpakking staat, nooit gedaan ook.

Gewoon en klein scheutje wasmiddel en wasverzachter en thats it.

Ook geen speciaal wasmiddel voor allerlei kleuren.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:02

8nnemiek schreef:
Wasnoten zijn heerlijk goedkoop :j Voor 500 gram betaal ik 5 euro, en daar kun je zo'n 150 tot 300 wasbeurten mee doen.

Daar heb ik weleens naar gekeken, hoe werkt dat. Kun je dat uitleggen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:12

Het zijn schilletjes, waar een zeep-achtige stof in zit die vet oplost.
Je gebruik ongeveer 5 gram aan schillen, die doe je in een katoenen zakje of een wasbol. Ik druppel er meestal een paar druppels (lavendel) olie op, zodat de was lekker ruikt. En dan kun je het zakje of de bol gewoon in de trommel bij de was doen. Als je op een lage temperatuur wast dan kun je de schillen twee tot drie keer gebruiken, voordat de vet oplossende stof die erin zit helemaal eruit is.
En de schillen kunnen dan gewoon op de composthoop of bij het groenafval.

Het is helemaal natuurlijk, en schijnt ook ideaal te zijn voor mensen met allergieën of die gevoelig reageren op chemische middelen.

Alleen voor de witte was gebruik ik ze niet. Er zitten natuurlijk geen bleekmiddelen in, dus witte was wordt na verloop van tijd wat grauw. En echt vieze vlekken krijg je er ook niet mee weg. Die moet je even voorbehandelen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:16

Eskimo schreef:
Mijn vriend en ik + hond geven maandelijks € 900,- uit aan boodschappen. Ieder € 450,- op onze gezamenlijke rekening waar we vaak nog iets aan overhouden. Omdat we dit toch wel erg veel vinden doen we nu voor de hele week boodschappen, en ik moet zeggen dat dit wel helpt op het besparen!

900€? Jeetje, ik dacht even dat je wen typfoutje maakte. Overigens beoordeel ik je niet hoor, iederen zijn eigen keuze natuurlijk. :)

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:20

Tiggs schreef:
Magrathea schreef:
Mijn wasmiddel ruikt helemaal niet volgens mij :=
Ik gebruik een ecologisch merk en azijn. Wordt je was heerlijk zacht van en als je het aan de lucht laat drogen vervliegt de azijn ook weer. Ook erg geschikt voor erg vieze / zweterige kleding! En je wasmachine blijft er goed schoon mee. (En erg goedkoop :D )

Wasverzachter is gewoon geldklopperij en ook niet echt goed voor je kleding, schijnt.

... en voor de huid is het ook niet goed (máár ik kan niet zonder <3 :P)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:38

8nnemiek schreef:
Het zijn schilletjes, waar een zeep-achtige stof in zit die vet oplost.
Je gebruik ongeveer 5 gram aan schillen, die doe je in een katoenen zakje of een wasbol. Ik druppel er meestal een paar druppels (lavendel) olie op, zodat de was lekker ruikt. En dan kun je het zakje of de bol gewoon in de trommel bij de was doen. Als je op een lage temperatuur wast dan kun je de schillen twee tot drie keer gebruiken, voordat de vet oplossende stof die erin zit helemaal eruit is.
En de schillen kunnen dan gewoon op de composthoop of bij het groenafval.

Het is helemaal natuurlijk, en schijnt ook ideaal te zijn voor mensen met allergieën of die gevoelig reageren op chemische middelen.

Alleen voor de witte was gebruik ik ze niet. Er zitten natuurlijk geen bleekmiddelen in, dus witte was wordt na verloop van tijd wat grauw. En echt vieze vlekken krijg je er ook niet mee weg. Die moet je even voorbehandelen.

Ik zal eens gaan zoeken waar ik alles kan bestellen. Thanks voor de tips.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:46

Zou je binnenkort eens in Duitsland komen; bij de DM drogist zijn ze te koop :D Daar koop ik ze altijd.
Maar via bol zijn ze ook te vinden: *link*

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:47

Dat is voor mij te ver rijden hihi.

Ik ga eens op bol kijken

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:49

CairnTerrier schreef:
Tiggs schreef:

... en voor de huid is het ook niet goed (máár ik kan niet zonder <3 :P)

Dan zou je wasparfum van bijv. Rosaodor kunnen gebruiken? Dat is niet zo slecht voor alles als wasverzachter en ruikt veeeeeeeel lekkerder <3 <3 En natuurazijn kan als 'wasverzachter'.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:51

Wij geven ongeveer tussen de 60-85 euro uit aan boodschappen per week. Dit is wel exclusief luiers, billendoekjes en shampoo etc. Wat we bij de Adi/Lidl/Jumbo kunnen halen zeg maar. :)
Veel vers fruit en verse groenten vooral.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:54

Laten veel mensen hier hun boodschappen bezorgen?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:56

PSvanLot schreef:
Laten veel mensen hier hun boodschappen bezorgen?

Ja, sinds maart. We zagen de bui al hangen en hebben toen meteen een bezorgabonnement genomen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:02

PSvanLot schreef:
Dat is voor mij te ver rijden hihi.

Ik ga eens op bol kijken

Volgens mij verkoopt de AH ze van Seepje?