Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:35

Jolien87 schreef:
Zo hebben wij een huis in de straat, zelfde type als ons huis en in dezelfde staat, met een bieden vanaf prijs van 285.000,- terwijl ons huis is getaxeerd op 260.000,-.
Ik vraag me dan toch af wat de taxatiewaarde en WOZ waarde van dat huis zijn.

Wij zijn uiteindelijk onder de taxatiewaarde gaan zitten met een bieden vanaf prijs van 253.5000,- en daarbij wel vermeld dat de vraagprijs 260.000,- om het hopelijk zo aantrekkelijk maakt voor mensen om te komen kijken.
Vrijdag is ons huis op Funda gekomen en inmiddels zijn er al ruim 20 bezichtigingen aangevraagd. *D

Taxatiewaarde van de gemeente of hebben jullie een taxateur langs laten komen?

De taxateur van een gemeente die de WOZwaarde bepaalt, kijkt er heel anders tegen aan dan een taxateur die een opdracht krijgt om te kijken of je wel een juist bedrag er voor hebt betaald.

Taxateur van gemeente gaat niet langs alle straten om te kijken. Die kijkt procentueel hoe de straat/omgeving is verandert en voor hoeveel alles is verkocht. Die weten niks van de staat van de woning

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 22:29

Ir1ne schreef:
Never mind, huis is onder bod, na maanden te koop te hebben gestaan :(

Das balen Ir1ne. Opnieuw op zoek nu??

Enne Lady's lezen is ook een vak he. Ik schrijf toch redelijk aflezen, samen met vergelijkend onderzoek van wat er in de omgeving te koop staat. Ja soms ligt de WOZ lager dan de verkoopswaarde, maar meerdere tonnen zal het nooit zijn.

Jolien87 schreef:
Vrijdag is ons huis op Funda gekomen en inmiddels zijn er al ruim 20 bezichtigingen aangevraagd. *D

Die van ons staat nog niet eens op Funda, en ik heb al 2 bezichtigingen gehad :') De 2e gaat vanavond druk aan het rekenen. Ze moeten nogal grof verbouwen, maar die laat morgen al aan de makelaar weten of het wat wordt of niet. Ze waren in elk geval erg geïnteresseerd. Als die hem niet willen gaat hij pas het net op, maar dan heeft de makelaar zelfs nog een paar kopers die zoeken achter de hand. Hij wilde alleen deze voorrang geven.

Ik ga dus maar weer een spitten op funda en de verschillende sites. Als die koper wat wordt willen ze er ook nog snel in ook.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 22:51

rina schreef:
Enne Lady's lezen is ook een vak he. Ik schrijf toch redelijk aflezen, samen met vergelijkend onderzoek van wat er in de omgeving te koop staat. Ja soms ligt de WOZ lager dan de verkoopswaarde, maar meerdere tonnen zal het nooit zijn.

.

Ik ken dus zo al wat voorbeelden waar het wel tonnen scheelt ;)
Met vrijstaande huizen kan een gemeente er zo naast zitten.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 23:33

Klinkt heel veelbelovend die kijkers Rina , wat dat spitten betreft, heb je een tijdje niet gekeken op die sites? Dan ben ik eens benieuwd of je veel nieuw passend aanbod kan vinden.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 23:59

Morgen heb ik 2 bezichtigingen gepland staan. Ben zo benieuwd of een van beide ook in het echt me zo aanspreekt en hoe de omgeving is.
Daarnaast ook morgen gesprek met 2 districtsmanagers uit die regio ivm overplaatsing.
Lever niet graag op salaris in.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 00:01

Wij wonen nu op een woonerf en de woningen zijn hetzelfde qua ligging, m2 etc etc. Onze buren hebben het ons weleens gevraagd, maar hun WOZ waarde was anders dan die van ons en nog 2 andere buren, dus zelfs dat wisselt en zegt niks.
Er is niemand langs geweest. Maar de huizen zijn wel allemaal in een andere periode aangekocht tegen andere prijzen.

Rina, dat is wel spannend. Maar iets passends vinden is wel weer lastig. Wij zoeken zelfde en weet nog wel een paar mensen......

DanielleB

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 08:06

Je kan ook altijd vragen aan de gemeente vragen om langs te komen om te kijken of de taxatie wel klopt he? Dan kunnen ze het herzien of je kunt eventueel nog officieel in beroep gaan.
(ik werk namelijk bij de gemeente en zit oa op de afdeling belastingen dus ik krijg alles wel mee wat er gebeurt).

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 08:19

Waarom zou je dat doen? Voor de verkoop maakt het niet uit, dat baseer ik op de woningen die hier verkocht worden waarbij echt een fors verschil is tussen de woz waarde en het bedrag waarvoor de huizen verkocht worden. Maar je ozb lasten gaan wel omhoog als de gemeente je huis hoger taxeert.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 08:22

Precies, omhoog laten taxeren zou ik nooit doen.
De meesten weten wel dat de waarde niet echt overeenkomt met de verkoopwaarde.
Daar heb je geen houvast aan.

Naar beneden taxeren zou ik wel doen als het echt zo zou zijn. Mijn oma woont in een ouder huis (van haarzelf) maar die taxatiewaarde is zo hoog, dat zullen ze nooit voor de woning krijgen.
Mijn vader heeft voor haar dus bezwaar aangemaakt.
Maar als het om een verschil van €1000 gaat, zou ik geen (officieel) bezwaar maken via een bureau, die kosten lopen namelijk vaak al op naar de €500 per zaak, terwijl de mensen soms maar iets van €40 aan OZB terug krijgen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 08:32

Waarom zou je bezwaar maken via een bureau? Je kunt zelf ook even een briefje schrijven, kost niks...

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 08:35

Klopt, gemeente waar ik woon, sturen ze met de aanslag ook een briefje mee zodat je je gegevens kan achterlaten zodat een taxateur je belt om even langs te komen, het te bespreken en eventueel samen uit te komen. Dat kost de gemeente geen extra geld en heb je soms hetzelfde effect.
Waarom mensen gelijk naar een bureau stappen, weet ik ook niet. Ik weet wel dat ze onwijs duur zijn terwijl het niet hoeft.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:49

Volgens mij ligt het aan de vakantie, maar sinds de laatste keer dat ik hier een bericht plaatste over de markt op dit moment, is er nog geen enkel huis bijgekomen. Balen. -O-

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 20:11

Hobbyhorse schreef:
Klinkt heel veelbelovend die kijkers Rina , wat dat spitten betreft, heb je een tijdje niet gekeken op die sites? Dan ben ik eens benieuwd of je veel nieuw passend aanbod kan vinden.

Nee ik kijk elke dag. Spitten is extra diep zoeken. Dus plaats eruit pikken met omgeving en dan alle huizen bekijken, omdat er soms bij een object extra grond te koop is, wat wel in de tekst staat. Het een deelperceel is, is ook een ingang voor mss meer land. En zelfs funda business erbij waar percelen landbouwgrond te vinden zijn en proberen die te matchen met een huis wat te koop staat. Op die manier heb ik al 1 gevonden die van zichzelf te weinig land heeft, maar waar een paar 100 meter afstand een perceel land te koop is. Samen was het krap genoeg, maar wederhelft vond huis te groot _O- Lees hij was gewoon te ver uitgebouwd, we zijn maar met z'n tweeën, en bijna geen deelruimte meer over. En zo heb ik er vandaag 2 gevonden die op iets meer afstand ook een perceel land in de buurt hadden. Spitten dus -:)

Giolli balen. Hier hetzelfde.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 22:02

Dat is inderdaad spitten en grondig ook, het gaat je lukken.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 00:21

Vandaag 2 bezichtigingen gehad. Met de eerste had ik medelijden met de makelaar, wat een huis was dat. Dat je een huis niet renoveren kan snap ik maar schoonmaken en een paar blikken witte verf op de muren had al veel gescheeld. Huis had zeker potentie maar dat kost een hele hoop tijd en geld.
2e huis was top, zo top dat ik morgenochtend om 9 uur bij de makelaar aan de bel hang. Hij had gelijk na mij nog iemand die het huis bekeek en wilde daarom niet gelijk onderhandelen. Dus duim aub hard voor me want dit huis heeft echt alles wat ik wil.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 00:28

rina schreef:
Hobbyhorse schreef:

Nee ik kijk elke dag. Spitten is extra diep zoeken. Dus plaats eruit pikken met omgeving en dan alle huizen bekijken, omdat er soms bij een object extra grond te koop is, wat wel in de tekst staat. Het een deelperceel is, is ook een ingang voor mss meer land. En zelfs funda business erbij waar percelen landbouwgrond te vinden zijn en proberen die te matchen met een huis wat te koop staat. Op die manier heb ik al 1 gevonden die van zichzelf te weinig land heeft, maar waar een paar 100 meter afstand een perceel land te koop is. Samen was het krap genoeg, maar wederhelft vond huis te groot _O- Lees hij was gewoon te ver uitgebouwd, we zijn maar met z'n tweeën, en bijna geen deelruimte meer over. En zo heb ik er vandaag 2 gevonden die op iets meer afstand ook een perceel land in de buurt hadden. Spitten dus -:)

Giolli balen. Hier hetzelfde.

Die opties hebben we ook bekeken, maar we willen ze echt strak aan huis, omdat we echt heel blij zijn met een pp en die juist uitgebreider willen. Om gras geef ik dan weer niet zoveel.

En een stuk agrarische grond kopen gaat ook weer anders.

We hebben in overleg met onze zoon zelfs hier de optie overwogen om te blijven, mits we een goede, echt eigen plek voor de paarden konden vinden, maar het is er niet.
Ja, ergens aan de rand een kale wei waar je verder niks mee mag en niks bij zit. Daar staan ook geen huizen vlakbij.

Meeste dat meer dan 3000/5000m2 heeft is agrarisch. Maar die gaan vaak wel langzamer.

Wij hebben wel wat nieuwe huizen gezien, ergens langs gereden, maar viel qua ligging in het echt zo enorm tegen. Op maps leek het perfect..........

Ik las op fb al dat mensen gewoon advertenties plaatsen dat ze een huis zoeken. Kan bijna ons huis zo kwijt, haha
Zelf ben ik bij vragen vaak te bang dat je teveel gaat betalen. Mensen zijn niet gek.......

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 01:29

superpony schreef:
Die opties hebben we ook bekeken, maar we willen ze echt strak aan huis, omdat we echt heel blij zijn met een pp en die juist uitgebreider willen. Om gras geef ik dan weer niet zoveel.

Ik heb ze ook liever direct aan huis, maar als het niet anders is, is het niet anders. PP is hier geen optie. Ik word nu al gloeiend gek van die vosse draak, en die gaat op een PP helemaal uit dr plaat met onder de draden door eten. dat kan ze zo goed dat ik elke paar weken de fysio mag laten komen omdat madam niet meer lopen kan met alle botjes die van hun plek zijn en spieren die vastgeslagen zijn. Mijn omheining hier is niet voor niks fort Knox. Een hele dikke nope dus. Daarom ook het moet minstens 1 Ha zijn. Ik wil niet nog langer helemaal gek gemaakt worden door haar. Gewoon het land op en klaar. Daarbij breng en haal ik ze nu ook elke dag op als ze bij de buurman staan. Zelfs het veulen. En alles gaat braaf aan halster mee.

superpony schreef:
En een stuk agrarische grond kopen gaat ook weer anders.

Agrarisch moet je eigen geld voor hebben. Das geen probleem. En daar pas ik dan ook weer de prijs voor het huis op aan.

@hobbyhorse, ja ik moet wat. Maar heb even respijt kijkers van gister wilden toch teveel verbouwen, dat kregen ze niet rond.

@Nuscaniels ik duim voor je dat het lukt.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 07:24

Wij hebben gister het voorlopig koopcontract getekend! :)
Donderdag en zaterdag komt er een makelaar om te kijken om dat van mij te koop te zetten.
Donderdagmiddag komt er nog wel iemand om te kijken zonder makelaar, die heeft nu al interesse.

Nuscaniels; succes!!!!!!!

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 10:14

Dank jullie wel. Heb net gebeld en nu maar afwachten wanneer ik wat terug hoor. Pff ben slecht daarin, gelukkig dadelijk werken. Tenminste flink afleiding.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 15:38

rina schreef:
Ir1ne schreef:
Never mind, huis is onder bod, na maanden te koop te hebben gestaan :(

Das balen Ir1ne. Opnieuw op zoek nu??

Yep.... helaas...

nuscaniels schreef:
Vandaag 2 bezichtigingen gehad. Met de eerste had ik medelijden met de makelaar, wat een huis was dat. Dat je een huis niet renoveren kan snap ik maar schoonmaken en een paar blikken witte verf op de muren had al veel gescheeld. Huis had zeker potentie maar dat kost een hele hoop tijd en geld.
2e huis was top, zo top dat ik morgenochtend om 9 uur bij de makelaar aan de bel hang. Hij had gelijk na mij nog iemand die het huis bekeek en wilde daarom niet gelijk onderhandelen. Dus duim aub hard voor me want dit huis heeft echt alles wat ik wil.

Hebben wij ook wel eens gehad, bij een bezichtiging dat het echt heel erg vies was. Vroeg mijn vriend ook al, waarom maken wij nog schoon?

Ik duim voor je!!

Rina, het is indd spitten. ik heb wel een aantal zoekopdrachten uitgezet bij de makelaars, wie weet helpt t...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 17:12

Ik schrik ook bij bezichtigingen.

Wij hebben ons huis netjes gemaakt en laten zien aan makelaars. Eentje wilde nog wat veranderen en een ander vond het prima zo.

Komen we zelf bij huizen kijken die echt een flink stuk duurder zijn en is het nauwelijks schoon, stinkt het soms en zijn spinnen raggen normaal........

Maar goed, ons huidige huis was echt uitgewoond, smerig en kapot. Op dag 1 echt alles eruit gesloopt. Keuken kastjes vielen uit elkaar.

Kwam familie nog vertellen dat we de wc wel goed konden schoonmaken. Ja, veel plezier!
Maar goed, goedkoop gekocht en ruime overwaarde nu. We wisten het en keken naar wat belangrijk was en wat we nodig hadden.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 20:56

nou, wij kwamen bij een huis, en werkelijk waar: ik heb zelf een hond(je) en weet dat als je normaal schoonmaakt, je die hond wel wat blijft ruiken, maar daar... we werden er misselijk van.

vandaag achter een huis aan gebeld, stond er de 9e op, en de makelaar heeft al aangegeven dat we beter niet kunnen komen kijken, zoveel bezichtigingen stonden er al gepland... hopeloos... :(

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:17

Ik kan helaas nogsteeds niet met jullie mee praten over bezichtigingen -O-
Ik heb van alle huizen waarop wij gereageerd hebben nog niets gehoord..

Ik ben best pissig. We zijn ingeschreven bij een site, 30 euro betaald, vooral ook om het feit dat ik het fijn vind dat je hoe dan ook wat hoort, of je nu wel of niet mag komen kijken.

Ze zijn het beste bereikbaar via Whatsapp, dus toen de eerst data in het zicht kwamen dat er bezichtigd kon worden een berichtje gestuurd. Over 2 dagen kan er bezichtigd worden en nog niks gehoord. Op de site staat dat ze de eerst volgende werkdag reageren, ik kreeg echter diezelfde dag nog reactie. De verhuurder neemt zelf contact met u op en dit kan tot een week na de datum op de website (26-6). Prima! Wachten nog even af.

Inmiddels is het 10-7 en nog altijd niets gehoord. 2 Dagen geleden een bericht gestuurd dat ik nog altijd niets gehoord heb en graag duidelijkheid wil. De huizen zijn inmiddels van de site dus ik wil, zoals op de site vermeld, bericht ontvangen. Nee is tenslotte ook een antwoord.
Vandaag dus dag 2 dat ik nog geen reactie ontvangen heb. Mijn bericht is gelezen. Ook het bericht dat ik gisteravond laat verstuurd heb dat ik nog wacht op reactie is gelezen maar er wordt gewoon niet meer gereageerd..

Ik ben flink pissig en voel me behoorlijk genaaid eerlijk gezegd. Ik voel helemaal niet meer de drang om via hun site te reageren op huizen, en zou het liefst gewoon mijn 30 euro terugwillen. Er worden dingen beloofd en gewoon niet nagekomen..

En buiten dat baal ik ontzettend want we waren zo graag gaan kijken..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 00:01

LoveUggs, dan heb je het over huur?? Dat is helemaal een verrot wereldje geworden in veel plaatsen........Hier bijv in een dorp, moet je echt via via ertussen komen en dan betaal je ook teveel voor heel weinig.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 00:25

LoveUggs, als dat huur is weet ik dat er helaas veel onbetrouwbare sites zijn. Voordat je je hebt ingeschreven zie je vaak genoeg in de buurt iets voor een leuke prijs en na inschrijving is er niks meer of je hoort niks meer.
Hoop dat dat voor jou hier nu niet geldt en je binnenkort wat vindt.