verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:17

DubbelDun schreef:
@superpony: ze is 33 :)
Na de laatste vervelling worden het motten/vlinders en dan blijven de nesten leeg. De brandharen kunnen nog 7 jaar hun nare werk doen. Als de nesten leeg zijn kunnen ze in het najaar door de wind uit de bomen vallen en de haren verspreiden.

Ahhh, 33 alweer. Ik had gek genoeg ouder in mn hoofd.

Dus in principe hadden we ook nog last moeten hebben van de haren van vorig jaar??

Ik lees namelijk dat de gemeentes het niet aankunnen en veel nesten zullen laten zitten om volgend jaar met een beter plan van aanpak te komen. Maar dat heeft dus totaal geen nut als het ongemak maar doorgaat.
Het gaat door kleding heen, maar we zijn natuurlijk straks met de kou wel iets beter beschermt misschien??

Echt heel vervelend gewoon. feitelijk moeten alle nesten echt verwijdert worden.

Ik weet dat mensen ze op zuigen en of verbranden, maar dan moet je zelf wel dichtbij komen.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:10

Hedera is in elk geval ook niet zaligmakend, wij hebben een eik met veel hedera er omheen gegroeid mét nest helaas...

DubbelFun

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 19:10

Dus dat is idd ook geen oplossing dan ;(

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 23:10

Er groeit al hedera om een deel bomen en daar zitten ze ook minder dus er zal wel een verband zijn maar het zijn niet mijn bomen, ik kan moeilijk bij de buren en in het bos overal hedera eronder gaan planten wat ook nog eens ontzettend woekert.

Stom afdak heeft de verkeerde maten, nu kijken hoe wij het aan gaan passen aangezien ik morgen al mijn hooi binnen moet krijgen. Om 1300 moet ik het op gaan halen dus dat wordt doorwerken. Er staan nu 4 hoekpalen van de 6 en dan nog de balken aanpassen, aantal nieuwe kopen en het dak erop. De wand platen kunnen erna ook nog altijd in noodgeval geplaatst worden al zou meteen plaatsen wel makkelijker zijn maar ik denk niet dat dat reëel is

Het bloedonderzoek van mijn oudje is binnen ( op de cushing na) Tot nu toe geen gekke bijzonderheden of afwijkingen. *\o/*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 09:23

Dat is iig prettig om te weten.
Sterkte met het hooi, altijd een fijn gevoel als de schuur eindelijk vol ligt :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 22:50

Ik heb er nu een pakjes inliggen, van vorige week. Omdat nu de wanden nog niet geplaatst zijn heb ik niet optimaal kunnen stapelen helaas. Al het overige hooi had ik al elders opgeslagen en haal ik straks ook hierheen

Morgenvroeg om half 7 begin ik te wandelen met Nikitaa ( ik gok een 2 uur lopen) van de dag hierheen. Dan nog 1 aanhanger oud hooi en stro uit hek hooihok opruimen en het restant mest, de voerbakken en een kast verhuizen en dan alles netjes achterlaten voor diegene die het van mij wil overnemen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 06:48

Op tijd opgestaan, zometeen wandelschoenen aan en duimen dat alles goed gaat met het oma paard onderweg. is nogal een lastige, dus zowel qua meelopen en verkeer als dr artrose vind ik spannend

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 06:54

Succes!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 08:31

Heel veel succes

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:09

Is het gelukt met Nikita?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 16:00

Jaaaa. Ze zijn verhuisd.
Nikita was behoorlijk voorwaards maar braaf. 1 uur en 45 min gelopen. De andere 2 liepen samen de trailer op (1,5) paard maar t paste en ze waren ontzettend braaf. Nu nog alle mest ed opruimen op de oude plek en dan is daar ook alles klaar en leeg.

Ik moet alleen nog een hoop opruimen en inruimen thuis. Stroom is ook aangesloten dus nu is het wachten wie als eerste eraan komt. ~~}> De shet, de hond of mijn zoon die eigenwijs is

Samen onderweg.

Afbeelding

En lossssss
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 16:16

Na die flinke wandeling zit er nog voldoende vaart in. :)
Je zult morgen je wandelspieren wel voelen ...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 17:48

Lekker Lynn.
Paardjes heerlijk in je achtertuin :)

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 18:05

Fijn je paardjes bij huis en dat de verhuizing van hun voorspoedig verlopen is.

Groet Karin.

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 18:08

Ah fijn zeg!
Hopelijk kun je nu ook een beetje genieten van al je harde werken.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 18:29

En al een tester gevonden voor de stroom?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 19:53

Wauw Ts. Gister een vandaag je hele topic doorgelezen (alleen jou posts). Dikke pluim voor je werklust, harde werk en hoe je alles draaiende weet houden.
Nog gefeliciteerd met je stekkie! Ik heb dezelfde droom en houd door zulke topics hoop :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:58

Súper fijn dat je ze nu lekker thuis hebt! Heerlijke mijlpaal!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 21:12

leonie87 schreef:
Wauw Ts. Gister een vandaag je hele topic doorgelezen (alleen jou posts). Dikke pluim voor je werklust, harde werk en hoe je alles draaiende weet houden.
Nog gefeliciteerd met je stekkie! Ik heb dezelfde droom en houd door zulke topics hoop :D

Zeker hoop houden, ooit valt het allemaal samen en lukt het. Ik heb ook jaren erover gedaan en heb ontzettend pech gehad en ben enorm gekwetst door mensen maar ik kijk nu, terwijl ik typ naar mijn etende paarden <3 <3

Helaas heb ik nu gsm in de buurt zodat ik een foto kan maken maar die houden jullie tegoed

Ik ben nog niet klaar met klussen, binnen is het nog steeds wachten op iedereen ( zoooo frustrerend) , buiten kan ik nog de hooiopslag rondom dichtmaken, het dak op de stal leggen ( wordt morgen besteld :o ) en puzzelen hoe ik het ga doen met opslag van mijn spullen. De schoolvakantie begint echter halverwege deze week dus dan heb ik minder tijd helaas.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:59

Ow, heerlijk dat verhuizen goed is gegaan en je nu een geweldig uitzicht hebt.

Ik heb me een keer behoorlijk vergist in lopend verhuizen met de shet. Een stuk van 15min met de auto, bijna 4 uur over gedaan en op laatst wilde hij niet meer.
Komen we aan gaat ie als een malle tekeer op de wei. Ik had het niet goed bekeken.......

Ik snap dat je geen hedera kan planten. Bij die rij bomen naast stal groeit het toevallig en dat staat langs een camping.
Het woekert en hebben we thuis ook van de buren, maar het schijnt minder erg voor de bomen te zijn dan ik dacht.

Wij lopen in bos met de honden en gister veel eiken bekeken, maar daar nergens rupsen gezien zo hoog als we zicht hadden.
Wel in de wijken zijn bomen afgezet met rood-wit lint.

Ik vraag me alleen af waarom het nu zoveel erger is qua jeuk. De haren schijnen jaren rond te dwarrelen, dus ook die van vorig jaar, zouden we nog last van kunnen hebben en toen hoorde je er minder over dan nu.

Ik schrik wel als ik hoor dat het komt door het verstenen, schoonmaken van plantsoentjes, veranderingen van vogels en insecten etc etc.
Hier de ene na de nieuwe bewoner die zijn tuin vol tegels gooit. En inderdaad kleine tuintjes allemaal met bladblazers doen etc.

Hopelijk kunnen ze toch veel nesten ruimen en is het volgend jaar niet zo erg. Nu is het al aan de hand.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-19 12:24

Afbeelding
vanaf de keuken naar buiten gekeken, let niet op de rommel
Hier zie je ook de palen van de hooiopslag (rechts) en de platen liggen ervoor op de grond, Die wil ik deze week graag ertegenaan hebben

Even knuffelen voor ze naar school gaat

Afbeelding

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 12:28

Dat is nog eens rijkdom hè!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 12:29

Heerlijk he!

Ik kan me nog even niet voorstellen hoe je je nu moet voelen maar over een week ben ik ook aan de beurt haha!

Geniet ervan <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 12:29

Daar doe je het voor :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 13:49

Wauw al is je huis nog lang niet af, dit is echt geweldig!