Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:43

Prachtig Jeanine, helemaal mijn smaak!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:58

Wij hebben gister de tekening van onze keuken laten finetunen. Ik denk dat we er wel uit gaan komen.

Het is wat lastig te zien, maar zijn paneelfrontjes, zwart gelakt, met speciale coating.

Het raam boven de koffiecorner zal nog wat naar links verschoven worden..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 19:07

Mjetterd schreef:
+:)+ <3 Heel nice! Lijkt enorm veel op onze keuken.
Waar heb je gekocht en wat kostte het, als je dat wil delen :)

Had inderdaad gezien dat onze keukens erg overeen komen! Waar hebben jullie de keuken vandaan? De prijs is bij jullie wel wat beter ;)

Bij ons was het nu €15.000,- ex montage. We hebben wel op niets bezuinigd. Zo hebben we een Quooker, luxe oven, overal binnenlades, extra grote kookplaat en een werkblad van Keramiek. Vooral dat laatste was idioot duur, maar zorgt er wel voor dat er hete pannen op kunnen en het niet krast.
De keuken komt bij Kvik vandaan. Door Black Friday hadden we ook nog eens 20 procent korting op kastjes en werkblad.

De keuken is inderdaad erg strak. Dat wilde ik ook, zodat ik met assecoires lekker een rommeltje kan maken :D

Afbeelding

Hier zie je ook nog de ingebouwde stekkerdoos. Dat soort dingen tikken wel aan ;)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 19:47

Ik had al even terug gelezen en had je eerste posts over de keuken al gevonden *D.
Heel mooi allemaal in ieder geval! Ook logisch dat jullie keuken flink wat meer kost, met kwalitatief beter werkblad en een echte quooker. Onze keuken komt bij keukendepot vandaan.
Zit de afzuiging in het plafond verwerkt? Werkt dat goed op zo'n lang afstand?

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:13

prachtige keuken Simbaa, wij waren ook heel blij met onze vorige keuken van KVIK. Ik vind het logisch dat jou keuken duurder is, zie je aan de kwaliteit en idd het blad. Heel mooi!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:49

Jeanine: prachtig! Helemaal mijn smaak! Hoewel ik de oude keuken helemaal niet slecht vond hoor. Maar wilden de vorige bewoners de tegelvloer meenemen dan?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 21:07

Suzanne F. schreef:
Jeanine: prachtig! Helemaal mijn smaak! Hoewel ik de oude keuken helemaal niet slecht vond hoor. Maar wilden de vorige bewoners de tegelvloer meenemen dan?

Dank je wel allemaal.
De houtenvloer die in de woonkamer lag tot aan de keuken wilden zij meenemen en toen wij sleuteloverdracht hadden zijn wij er achter gekomen dat het een soort vyniel? Vloer was. Dus dat was erg jammer.

Maar stukje wasbak gedeelte staat bij mijn schoonouders in het tuinhuisje. En de bovenkastjes hebben wij in de berging gemaakt boven de wasmachine, droger en extra koelkast :)

Simba erg mooie keuken, ik hou van kookeilanden alleen onze keukenruimte was daar te klein voor.

Corine, mijn man vind jou opstelling leuk, ik ook!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 20:44

Mooie keukens allemaal! Hier zaterdag een keuken bij elkaar gezocht, ze gaan donderdag de keuken helemaal inn 3d maken zodat we kunnen zien hoe het er hier uit komt te zien.
Ben echt ontzettend benieuwd!! En dan horen we ook de eventuele prijs haha

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 08:24

Hoi! :wave: Ik heb al jullie keukens bekeken en zag dat velen geen spatrand/smetplint hadden. Hebben jullie wasbare verf op de muur erachter? Hoe bevalt dit? En voor degenen met een andere oplossing, wat is het en hoe bevalt dat? :D

Wij zijn een nieuwe keuken aan het uitzoeken en twijfelen over wel/geen spatrand. Er zitten ramen in onze keuken (net 3 cm boven het aanrecht) waardoor de smetrand onderbroken zal worden/een stukje smaller onder het raam zal doorlopen en twijfel of dat mooi is.... :\

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 08:39

Wij hebben wel zo’n rand. We hebben een aanrecht van composiet en dit is doorgetrokken op de muur. Bij de kookplaat is het dan hoger. Ik vind het ideaal.
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 13-04-19 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 08:40

Wij hebben ook het aanrecht doorgetrokken over de muur en achter het fornuis een glazen plaat. Super makkelijk om af te wassen. _/-\o_

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 08:52

Ook in onze nieuwe keuken een smetplint en daarboven afwasbare muurverf. Werkt prima, maar ik zou achter mijn kookplaat waarschijnlijk wel wat anders doen. Wij hebben daarachter tegeltjes (hele korte wand achter kookplaat). Maar met onze Bora-afzuiging blijven die eigenlijk perfect schoon, wat met een gewone afzuigkap beduidend minder was.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:07

Liedje schreef:
Hoi! :wave: Ik heb al jullie keukens bekeken en zag dat velen geen spatrand/smetplint hadden. Hebben jullie wasbare verf op de muur erachter? Hoe bevalt dit? En voor degenen met een andere oplossing, wat is het en hoe bevalt dat? :D

Wij zijn een nieuwe keuken aan het uitzoeken en twijfelen over wel/geen spatrand. Er zitten ramen in onze keuken (net 3 cm boven het aanrecht) waardoor de smetrand onderbroken zal worden/een stukje smaller onder het raam zal doorlopen en twijfel of dat mooi is.... :

Wij doen achter de kookplaat tegels en achter de gootsteen komt een witte kunststof spatwand. Wordt echt supergaaf

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 10:34

Volgens mij hebben de meesten wel een plaat of tegeltjes op de muur bij het fornuis toch? Ik zou daar echt geen verf willen. Ik haal nu een doekje over de tegels en het is weg.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 10:54

Liedje schreef:

Wij zijn een nieuwe keuken aan het uitzoeken en twijfelen over wel/geen spatrand. Er zitten ramen in onze keuken (net 3 cm boven het aanrecht) waardoor de smetrand onderbroken zal worden/een stukje smaller onder het raam zal doorlopen en twijfel of dat mooi is.... :

Afwasbare verf zagen wij geen heil in. Wij hebben een coating over de hele keukenmuur. Ik vind het ideaal. Heet vet, tomatensausspetters, alles veeg je er zo vanaf. Net als tegels. Deze hebben wij gebruikt: https://vestingh.nl/collections/transpa ... andcoating

We hebben voor het coaten de keuken al wel gebruikt toen er “afwasbare” verf op zat. Zelfs de koffievlekken kreeg ik er niet van af en moest eerst opnieuw verven voordat ik ging coaten.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 10:55

Suzanne F. schreef:
Volgens mij hebben de meesten wel een plaat of tegeltjes op de muur bij het fornuis toch? Ik zou daar echt geen verf willen. Ik haal nu een doekje over de tegels en het is weg.

Dat kan ook mits je de muren voorziet van een coating.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 11:27

Hier hebben wij een alusplash achterwand erg mooi en strak. (in verschillende kleuren de krijgen)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 12:36

Afbeelding
Afbeelding

Mijn keuken staat al ergens in dit topic :D
Maar heb eindelijk mijn plankjes in de keukens met spotjes :D dit had ik 4 jaar eerder moeten hebben! Nu al blij mee!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 08:18

Bedankt voor jullie reacties! :) Tegels passen niet bij onze keuken en een glazen/kunststof plaats vinden we niet zo mooi. De coating kende ik nog niet! Klinkt goed :j Gaan we naar informeren.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:13

Ik kom even mee lezen! Wij gaan onze keuken verbouwen (en nog wat andere dingen in huis)
Interessant om allemaal te lezen. Dit is onze huidige keuken, enorm oudje en begint nu echt wel vervelend te worden hoe afgetakeld hij is. :')

Wij willen de keukentafel weg en een bar/eiland.

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:11

Oh daar kan je iets heel tofs van maken hoor.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:12

Suzanne F. schreef:
Oh daar kan je iets heel tofs van maken hoor.

Ik zie het (nog) niet. :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:24

Giolli: leuk! Ben benieuwd hoe het wordt :)

Ik klets ook graag gezellig mee. Ons huis is van september tot en met februari volledig verbouwd/gerenoveerd en daar hoorde natuurlijk een nieuwe keuken bij :D
De keuken is "half" open dmv een gemaakte poort. Dat was eerst zo:
Afbeelding

En nu zo: (gang is eruit gesloopt en trap + trapgat verplaatst naar de hoek, zodat de deuropening naar de keuken de poort kon worden)

Afbeelding

Het was zo: (ja de douche zat naast de wasmachine en de wc zat ook in de keuken..)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We hebben de douche en wc naar boven verhuisd en de keuken in die hoek gemaakt. De hoek waar de keuken zat, is nu de hoek met wasmachine etc. 9 mei wordt daar nog een keukenblok geplaatst gelijk aan dat van de nieuwe keuken, zodat de was-droog combinatie is ingebouwd en we nog meer opbergruimte hebben :)

Zo is het nu:

Afbeelding
Afbeelding
Beetje rommel, maar uiteindelijk nog voor gekozen om de koof van de afzuigkap wit te maken.
Afbeelding

Keuken heeft: 5 pits gasfornuis, inbouw oven, inbouw vaatwasser, afzuigkap, inbouw barrista/espresso apparaat. Spoelbak is gunmetal kleur en de kraan zwart met koper. En we hebben een losse koelkast van Schneider.
De keuken is van Keukenkampioen en kostte € 9.800 zonder montage. Het deel wat er nog bij komt kost € 2.300 inclusief montage en nieuwe was- droogcombinatie. Zodra dat geïnstalleerd is zal ik daar ook een foto van maken :)
Laatst bijgewerkt door Frummels op 17-04-19 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:26

Kon je die hele muur er niet uithalen? Of een dwarsbalk plaatsen indien het een dragende muur was?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:28

Suzanne F. schreef:
Kon je die hele muur er niet uithalen? Of een dwarsbalk plaatsen indien het een dragende muur was?

Het is inderdaad een draagmuur, maar het huis is zo oud, scheef en verzakt dat een dwarsbalk volgens de aannemer niet echt verantwoord was.
Het was inderdaad wel het oorspronkelijke plan om de hele muur eruit te halen en een kookeiland te plaatsen. :j