Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannert

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:19

3 pakken melk
4 pakken ice tea
En 2 flessen sinas.
Alles haal ik bij de Aldi.
Dochter drinkt voornamelijk water. Zoon drinkt graag ice tea. Die ik aanleg met water. Maar dat weet ie niet. :D
Ik drink ook ice tea en vriend voornamelijk oploskoffie.
Hier alleen soep in het weekend. En dan met een tosti erbij.
Doordeweeks hoef ik daar ook niet mee aan te komen haha.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:23

Wij drinken water en bubbelwater (met of zonder oploslimonade), thee, zelfgemaakte chocomel, en mijn vriend drinkt nog koffie en bier (karlskrone van de duitse aldi kost €1,69 voor 6 bierflesjes van 0,5 liter, dat is bijna goedkoper dan het statiegeld wat er nog bij komt :wow: )
En daarnaast maak ik zelf wijn van onze druiven, vlier, kers en perzikboom en limonade van onze eigen citroenen. Toevallig afgelopen week nog 10 flessen vlierbloesemwijn gebotteld.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:27

Ik drink 's ochtends vaak ranja en verder over de dag vooral water met koolzuur wat ik zelf maak met mijn Sodastream. Later op de dag soms nog thee of ik maak zelf cola/sinas/ijsthee door siroop toe te voegen aan mijn Sodastream. Voor bijvoorbeeld de cola betaal ik dan €4,50 voor 7-9 liter en ik vind het prima te drinken :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:40

Zo’n sodastream, ik heb daar ook wel eens naar gekeken, maar ik vond het toch erg duur, zeker voor normaal bubbeltjeswater.
Ik betaal nu 20 cent voor anderhalve liter bubbelwater van de duitse aldi, dat is 13 cent per liter. Bij die sodastream kwam ik rond de 50 cent per liter uit. In die tijd was dat duurder dan de euroshopper cola.
Loont zich dat tegenwoordig wel? En smaakt dat toch lekker, die aanleng-cola enzo?

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:43

Wauw 8nnemiek; dikke respect voor jou!
Jij hebt er ook echt plezier in volgens mij.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:58

:)) Voor mij is het inderdaad vooral de uitdaging, steeds met iets minder proberen rond te komen :j Ik vind het zelfvoorzienend leven erg interessant, dus heel veel zelf maken, zelf telen.. zo min mogelijk afhankelijk zijn van de winkel, maar ook van een baan. Ik vind het erg leuk om te zien hoe lang we het volhouden met zo min mogelijk geld.
Ook omdat we de droom hebben om over 10 jaar eens een wereldreis te maken op een zeilschip, waarbij je dus geen inkomen hebt en misschien wel maanden op zee dobbert. Dan is het handig als je van tevoren weet hoeveel eten je nodig hebt en hoeveel spaargeld je nodig hebt.
Best een goede motivatie :))

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:59

Roos_M schreef:
Wauw 8nnemiek; dikke respect voor jou!
Jij hebt er ook echt plezier in volgens mij.

Vind ik ook, echt knap zoveel zelf maken.

Hier gaan per week 4 pakken plantaardige melk er door en als het straks kouder wordt nog meer voor chocomelk, dus wil dat echt zelf gaan maken.
Verder drinken we water, aanmaaklimonade (1,5 l fles van de Lidl), thee, af en toe koffie en mijn man soms een biertje. Fris en sap alleen met verjaardagen en bijzondere dagen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:02

Qua drank, koffie, water, ranja, bier en wijn. Bier, wijn en ranja worden altijd in de aanbieding gekocht. Koffie haal ik altijd grootverpakkingen (bonen) en de helft van de keren is dat in de aanbieding als ik het koop. Ik ga daarvoor naar de Sligro, maar vanwege ploegendiensten en pasje ophalen bij mijn ouders moet ik dat altijd goed plannen. Bij de Sligro worden dan altijd de eerste levensbehoeftes gehaald, 10 kilo koffie en 40 kroketten. :')

Prei doe ik gewoon koken in water. Op het moment dat de aardappels koken doe ik de prei aanzetten, dan is het tegelijk klaar. Afgieten, klontje boter erover en nootmuskaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:13

Wow... Wat wordt er enorm ongezond gedronken...

Hier is het ranja of thee. Vriend drinkt sporadisch koffie. Er is meestal wel een fles bubbelwater of water met een smaakje in huis van bijvoorbeeld Sourcy.

Heerlijk Annemiek zoveel zelf maken. Ik probeer het ook veel maar niet zoveel tijd helaas.

Heeft er hier iemand een airfryer?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:17

Ik heb een airfryer en een slowcooker, merk wel dat ik de airfryer vnl gebruik voor broodjes, snacks, pizzabaguettes enzo en de slowcooker voor soep en stoofpotjes.

wiifke schreef:
lor1_1984 ik kocht in het begin vaak van die kleine pakjes houdbare melk. In verhouding wel wat duurder, maar niet als je anders de rest van het pak weg gooit.

Bedankt, ga ik in het vervolg zeker doen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:18

lor1_1984 schreef:
Ik heb een airfryer en een slowcooker, merk wel dat ik de airfryer vnl gebruik voor broodjes, snacks, pizzabaguettes enzo en de slowcooker voor soep en stoofpotjes.

wiifke schreef:
lor1_1984 ik kocht in het begin vaak van die kleine pakjes houdbare melk. In verhouding wel wat duurder, maar niet als je anders de rest van het pak weg gooit.

Bedankt, ga ik in het vervolg zeker doen. :j

Slowcooker heb ik niet, daar twijfel ik over. Ik heb een hele fijne braadpan.

Ik denk dat de airfryer best veelzijdig is als ik zo de meningen lees.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:22

Airfryer is zeker veelzijdig. :j
Ik gebruik alleen liever de oven voor ovenschotels en de incidentele taart/cake oid die ik bak. :)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:25

Hier ook een sodastream maar wel een neppe. Gekocht op vakantie in Zweden bij een soort action. Navullingen zijn daar volgens mij veel goedkoper dan in Nederland(in Zweden is navullen maar 4 euro). Mijn vriend drinkt dat best wat. Ik vind het alleen met ranja erbij lekker :o .

Hier geen airfryer maar een actifry van Tefal :). Heel erg blij mee en we gebruiken hem veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:25

lor1_1984 schreef:
Airfryer is zeker veelzijdig. :j
Ik gebruik alleen liever de oven voor ovenschotels en de incidentele taart/cake oid die ik bak. :)

ik heb echt geen idee wat er allemaal mee kan. Iig meer dan friet en snacks bakken

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:29

Alles wat je ook met een oven kan, kan ook met een airfryer. :)
Voordeel is dat airfryer hete lucht blaast, weinig/geen voorverwarmtijd nodig heeft en veel sneller gaart dan een oven (chickenwings staat 20 minuten ofzo op de zak, ik doe 13 minuten en dan zijn ze gloeiend heet en lekker sappig gaar), nadeel is dat bijv bladerdeegreepjes enzo gaan vliegen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:30

Ik heb zo'n ouderwetse tefal actifry, die draait rond dus daar kan geen zacht eten in en gebruik ik vooral voor frietjes. Maar ze zijn wel heerlijk, frietjes en gebakken aardappel uit de actifry :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:34

Ik wil graag een airfryer :)) ,scheelt mij weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:39

8nnemiek schreef:
Ik heb zo'n ouderwetse tefal actifry, die draait rond dus daar kan geen zacht eten in en gebruik ik vooral voor frietjes. Maar ze zijn wel heerlijk, frietjes en gebakken aardappel uit de actifry :j

Ik had een Actifry, maar die vond ik te beperkt.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:40

Mariska88 schreef:
Nu vraag ik mij nog wel af wat er gedronken word?

Hier gaan er 30 blikjes energie per week door (ja heel ongezond bla bla, kan er niks aan doen)
6 flessen cola
En verder 1,5 a 2 flessen limonade siroop

Verder word er ook thee, koffie en vruchten sap en yoghi gedronken

En water haha maar dat kopen we niet in de winkel

Vrijdag zaterdag zondag heb ik een fles Pepsi per dag, als die op is en alle andere dagen water. Koffie en thee lust ik niet en ranja vind ik onnodig ongezond
Voor visite heb ik nog wat frisdrank staan, koffie, thee, latte

Hier een slowcooker erbij, ben er dol op! Oh en een frituur maar die wordt niet heel vaak gebruikt :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:44

vec schreef:
8nnemiek schreef:

Ik had een Actifry, maar die vond ik te beperkt.

Ik had een actifry van Princess maar vond het een rotding, geklooi telkens met schoonmaken, weinig verschillende dingen er in kunnen steken, dat werk.
Ging uiteindelijk gewoon weer frituren, nu met de airfryer heb ik dat helemaal niet.

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:28

Via Scoupy en (persoonlijke) bonusaanbiedingen hebben wij best vaak water met een smaakje in huis. Verder veel ranja en thee, sporadisch koffie (voornamelijk voor visite). Bier en wijn halen we eigenlijk ook alleen in de aanbieding en wordt bijna niet gedronken.

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:29

Voor mijn verjaardag heb ik een airfryer gekregen, ik kan echt niet meer zonder dat ding. Echt geweldig! Alles wordt zo lekker!

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 17:06

Hier drinken wij thuis vooral thee en water. Eventueel met limo. Af en toe bier of wijn, maar dat wordt eigenlijk alleen gekocht als er visite komt en daarna opgedronken. Koffie hebben we standaard in huis, maar drinken we eigenlijk niet. Frisdrank ook alleen als er visite is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 17:19

Frisdrank gaat hier vaak over de datum. :=
Wijn drink ik bijna iedere avond een glaasje. Koop dat 1 keer per jaar, als mijn merk in de aanbieding is, 1+1 gratis. Dan kost een fles nog maar 3 euro. Moet helaas wel dan een paar keer naar de winkel, want je mag maar 5 aanbiedingen per klant en dus maar 10 flessen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:02

Ik zie je al gaan :')

Mijzelf getrakteerd op een zakje raapjes bij de groenteboer weg <3 , perfect voor 1 persoon. Ben moe en koken staat dan letterlijk op laag pitje ,even 2 gehaktballetjes in de oven en een pannetje met de raapjes en ik heb een nette maaltijd zonder teveel moeite

Klinkt alsof ik lui ben :') , autisme en nieuwe dingen gedaan op het werk (werk maar 4 uurtjes ) . Hyper de pyper de hele ochtend geweest dus ben kapot :z