Jaja daar is project nummer 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:25

lrm schreef:
Even een kleine snelle preview van mijn activiteiten vandaag! Greepjes maken op alle kasten :D

Zowel in keuken als andere kasten. Vind het heel vet geworden. Vriend: je kocht zulke domme witte kasten en hop het is vet en hip

[ [url=m/NeZFc7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UufqWB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JfNW0b.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KvbShr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tBF03E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mag ik vragen waar jij het leer gekocht hebt?
Ik heb wel een webshop gevonden, maar €5 per leertje vind ik behoorlijk prijzig ...

DubbelFun

Re: Jaja daar is project nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:18

@Mri: probeer een oude schooltas op de koop te tikken en knip daar leren strookjes uit. Anders wil een schoenmaker ook nog wel eens stukjes tuigleer hebben voor reparaties.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 15:50

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:19

Bedankt!
Hier kan ik zeker wat mee!

Ik heb voor de meubeltjes voor de toekomstige babykamer 4 greepjes nodig, plus 2 voor de lade van de box. Dit is nog een leuk bedrag!

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 22:26

Ja ik vond het ook heel erg meevallen. Je moet alleen nog even zelf slotbouten kopen maar daar kan de prijs niet tegen op bij kant en klare leertjes.

Over het huis:
Op dit moment staat boven in de verf en morgen gaan we beginnen met de vloer.

Een ander leuk nieuwtje: het is wat meer gaan roeren in de buurt dat we het te koop gaan zetten. Eigenlijk nooit een geheim geweest maar blijkbaar gaat het nu wat harder. Opeens in de bus een brief van iemand die het wil kopen en een telefoontje van een ander stel. Hoe bizar zo dicht bij elkaar.

Het ene stel waar ik nu contact mee heb wil het liefst dat het morgen verkocht is en sowieso de markt niet op komt. Altijd een lastige kwestie ik wil het eigenlijk helemaal af hebben en mooi hebben zoals ik het in mijn hoofd hebt.

Eigenlijk wil ik het op de markt ook voor de roering die er juist is, de markt is booming. Zo afwegen allemaal maar heb een afspraak over 2 weken. Alles wat ik nu al heb gepland wil ik er eerst in hebben voordat ik iemand laat kijken.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:31

Wow wat gaaf dat er al interesse is!
Maar aan de andere kant... als ik zie wat jullie voor kwaliteit en afwerking afleveren... dat is echt grandioos! Snap heel goed dat menig mens graag in jullie project wil wonen!

Stiekem al een project 4 op het oog?

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 22:51

We hebben nog niet een concreet project op het oog. Maar dit kwam ook wel uit onverwachte hoek. Wel lef hebben zo een brief of bellen maar volgens mij vraagt de markt daar om.

We denken rustig door haha en het scheelt er zijn genoeg projectjes te koop

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 23:11

Zet je het toch op de markt met een bieden vanaf prijs? Kunnen de briefschrijvers/bellers gewoon mee bieden. Jullie verdienen de hoofdprijs, daar hebben jullie hard genoeg voor gewerkt!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 23:56

Jeetje wat gaaf! Ik heb alle 17 de pagina's met plezier door zitten kijken en lezen!
Ik vind het echt zó knap dat jullie het overgrote deel allemaal zelf doen.. En bizar dat er al - voor het helemáál af is- potentiele nieuwe kopers zijn.

Ik volg jullie laatste loodjes ook nog hoor!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 06:54

Goed zeg! Het verbaast me niet hoor. Jullie knappen het goed op en veel mensen willen een instapklare woning. Succes.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 07:25

lrm schreef:
We hebben nog niet een concreet project op het oog. Maar dit kwam ook wel uit onverwachte hoek. Wel lef hebben zo een brief of bellen maar volgens mij vraagt de markt daar om.

Die lefhebbers zie je in de krapte van de woningmarkt al jaren. Genoeg mensen die een brief door de bus doen bij een potentieel huis. Je moet dan alleen wel de hoofdprijs betalen, maar veel mensen hebben dit er voor over om in het huis of wijk naar keuze te wonen.

In jouw geval zou ik het zeker op de markt brengen. Het brengt vast veel meer op dan de bieder wil betalen. Of, doe een aantal taxaties van makelaars en ga daarboven zitten qua prijs en laat de potentiële koper dat betalen als hij perse het alleenrecht wil :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 08:04

lrm schreef:
Wel lef hebben zo een brief of bellen maar volgens mij vraagt de markt daar om.

Klopt. Zo waren wij verliefd op een huis na gekeken te hebben...volgende ochtend makelaar gebeld dat we huis wilde kopen. Had er in avond iemand aangebeld..handje klap...verkocht. heb er nu na jaar nog de balen van.

Ik zou het gewoon op de Markt zetten. All overwaarde is mee genomen toch. Is er geen interesse ( wat mij niet lijkt) kun je hen altijd nog contacten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 08:46

Booming business moet je van profiteren :)

De mensen die nu bellen en schrijven hopen het voor een lagere prijs te krijgen als wanneer het in de vrij verkoop zou komen.
Je zit niet op een schopstoel, dus laat het in je voordeel werken :D

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 09:28

DubbelDun schreef:
Booming business moet je van profiteren :)

De mensen die nu bellen en schrijven hopen het voor een lagere prijs te krijgen als wanneer het in de vrij verkoop zou komen.
Je zit niet op een schopstoel, dus laat het in je voordeel werken :D

Vaak zijn dit de mensen die al meerdere keren mis hebben gegrepen op hun droomhuis en zijn ze best bereid een flinke duit te betalen om het in handen te krijgen.
Als je een paar keer net te laat ben geweest ga je creatief worden :)

Als verkoper zou ik daar overigens wel gebruik van maken en een flinke prijs vragen zodat je geen geld misloopt indien het op de vrije markt was verkocht.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:26

Precies dat. Dat deze mensen je zo direct benaderd hebben, wil helemaal niet zeggen dat ze het als koopje willen krijgen. Normaliter is je onderhandelingspositie als koper niet al te best als je zo graag een huis wil. Ik verwacht eerder dat deze mensen dit huis als droomhuis zien en graag zeker willen weten dat het niet aan hun neus voorbij gaat.

Je kunt bedenken wat je er graag voor zou willen hebben en dat aangeven?

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:49

En het scheelt makelaarskosten als je het zo kan verkopen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 14:59

lrm schreef:

Onze buren hebben 80 woningen een briefje in de bus gedaan waar zij een toekomst in zagen.
Daar hebben ze 7 reacties op gekregen. 3 wezen kijken en daaruit 1 gekocht.
De overige 4 'afgevallen' woningen hebben andere buren toebedeeld gekregen en die hebben daar ook 1 woning uit gekocht.
Dus zo gek kan het gaan...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 15:14

Hier in de straat is het een keer gebeurd dat er werd aangebeld en nadat men zich had voorgesteld werd er gezegd dat ze interesse hadden om het huis te kopen. De bewoners hebben ze -puur voor de lol en uit nieuwsgierigheid- een bod laten uitbrengen en daar schrokken ze zo van (positief) dat ze toch besloten hebben om het daarvoor te verkopen :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 16:28

Klopt inderdaad, familie van mij krijgen ook vaak van die briefjes en prijzen die mensen willen bieden zijn steevast hoger dan als ze het gewoon zouden verkopen. Gewoon ze met een bedrag laten komen, is het onzin dan hebben ze pech maar is het super, grijp je kans

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 17:36

Gebeurd heel vaak ook. Mijn ouderlijk huis ook met regelmaat geïnteresseerden, omdat de locatie voor buiten mensen te gek is.

Eigenlijk ook slim, als je denkt dat het huis binnen je budget valt en je bent er gek op, waarom niet? Misschien staat het huis nog net niet op de markt.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:13

Toen wij aan het verbouwen waren kregen wij ook een briefje in de bus, netjes gebeld en gevraagd en uit laten leggen. Hebben wij ze afgewezen. Huis stond al langer dan 1 jaar te koop. Dus hadden ze ook eerder kunnen kijken :+

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:18

Bij ons ook hoor, althans nóg niet "bij ons". Wij mogen op den duur het huis van de grootouders van mijn vriend overnemen. Zij hebben inmiddels een huisje toegewezen gekregen in het verzorgingshuis, maar ze moeten nog even in het idee "groeien", tot die tijd wonen zij er, en wanneer ze over zijn gaan wij langzamerhand wat dingetjes opknappen.
Nog geen week nadat het huisje (in het verzorgingshuis) toegewezen was, stond er een vader met zijn volwassen zoon aan de deur om te vragen wat er dan met het huidige huis gebeurde :oo Geen idee hoe ze aan de informatie zijn gekomen, maar vind het best wel brutaal om zo bij iemand aan te bellen of je z'n huis mag hebben :P

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:22

Huis van mijn ouders is 23 jaar geleden ook zo verkocht.
Via via hadden de mensen gehoord dat wij zouden verhuizen, huis was diezelfde dag verkocht.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:35

Heeft mijn stiefvader ook gedaan. Wist dat er een oud vrouwtje alleen woonde en hij os gewoon gaan aankloppen en gezegd dat mevr een super leuk huisje heeft en als ze het wil verkopen of ze dan aan hem wil denken.
Week later belde het vrouwtje wat hij ervoor wou betalen, net bedrag afgesproken en mevrouw is toen in een seniorenappartementje gaan wonen.

Wie niet waagt, niet wint!

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 22:08

Goede ideeën allemaal ik neem het mee. De beide koppels mogen over 3 weken even komen neuzen heb ik met ze afgesproken. Dan kan ik even bedenken wat we gaan doen. Maar nu nog eerst lekker verder werken aan ons heerlijke huisje het wordt al gaaf nu. Super leuk dat iedereen zo reageert met zijn of haar mening of ervaring grappig om te lezen!

Ik moet zeggen dat in deze markt het soms wel handig is om wat lef te tonen vooral voor iets wat je graag wil en nog niet te koop staat!

Het eerste deel van de heg (hout was het) is nu weg. De rest de aankomende twee dagen. Lekker zweten. En daarnaast begonnen met de vloer!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding