[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JenniferU

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:09

Is nog stil hier :(
ik hou niet van die makelaars spelletjes haha.
We hadden gisteravond een mail gestuurd maar kon niet wachten op andwoord en had vanmorgen gebeld.
Tevens duidelijk gezegd dat we morgen een 2e bezichtiging hebben en het dus fijn zou zijn als we vandaag nog wat horen

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:10

maai_ke schreef:
Hahah en dit is een dure stad voor oosterse begrippen! 30 km verderop koop ik veel meer voor dit geld, maar daar wil ik niet wonen. ;)

Voor dat geld koop ik er 4 naast elkaar :+
Echt niet te geloven die bedragen :))

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:15

Spannend allemaal zeg!

Wij hebben het concept van de koopakte binnen, nu goed doorlezen, snap er alleen de ballen van. Al die lastige woorden/zinsopbouw. Kunnen ze dat niet gewoon in normaal Nederlands doen. :')

Ik vind het zo spannend. :D

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:20

Fee_ schreef:
Spannend allemaal zeg!

Wij hebben het concept van de koopakte binnen, nu goed doorlezen, snap er alleen de ballen van. Al die lastige woorden/zinsopbouw. Kunnen ze dat niet gewoon in normaal Nederlands doen. :')

Dat vind ik idd ook zo'n onzin.
Van t huis waar we een bod op hebben gedaan kregen we ook de eigendomsakte te zien en daar snapte ik ook de ballen van met erfdienstbaarheden enz

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:24

Toch zijn dat dingen waar je wel op moet letten hoor.. Sommige erfdienstbaarheden zijn van significant belang om weet van te hebben. := De meeste zijn niet spannend, maar je moet maar net een dienend erf hebben voor een motorclub :')

Probeer de zinsnedes uit elkaar te halen en van komma tot komma/punt te lezen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:24

Toch heel erg belangrijk dat erin te zetten. Een verkeerd neergezette erfdienstbaarheid kan grote problemen in de praktijk opleveren als daar gezeur over ontstaat. Menig burenruzie ontstaat vaak juist bij verkeerd omschreven erfdienstbaarheid en recht van overpad te voet of juist niet enz,

Of mag je een deel van je tuin niet omheinen omdat de achterburen daarvan gebruik mogen maken. Ons eerste huisje is om die reden tekenen opgeschort omdat de achterom die we hadden verkeerd was neergezet in de koopacte. Daardoor zouden we geen achterom hebben te voet of met de auto die we wel nodig hadden en dachten te hebben. Op onze beurt moesten wij weer rij en kruipad verlenen aan de buren daarnaast weer. Waardoor we achterste 4 meter van de tuin niet mochten omheinen. Uiteindelijk is dat nog een aardig gepuzzel geweest door de notaris om dat goed neer te zetten.

Vaak idd taaie kost maar op zich wel logische taaie kost. Heel goed doorlezen en bij twijfel over dingen die erin staan kun je eventueel een derde laten doorlezen ook.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:29

Ik probeer het inderdaad goed door te lezen allemaal. Ik ga zo even met mijn vader zitten en het is ook al doorgestuurd naar onze hypotheek adviseur, die hem ook helemaal doorleest voor ons.
Heb al wat vragen op geschreven.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:29

Wij hebben gister hypotheekgesprek gehad. Kwam redelijk overeen met wat we voor ogen hadden dus dat is heel fijn. Doordat we eigen geld inleggen en de rente zo laag is, betalen we dalijk net zo veel lasten als nu voor een huis dat 2x zo duur is :+
Na beter onderzoek komt een groot aantal huizen in onze selectie alleen niet meer in aanmerking vanwege agrarische bestemming -O-

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:43

Fee_ schreef:
Spannend allemaal zeg!

Onze financieel adviseur heeft toen we er toch waren het koopcontract even met ons doorgenomen, kwamen toch nog 3 puntjes uit die aangepast moesten worden in ons "voordeel" dus misschien is zoiets een optie, om het nog met iemand door te nemen?

Oh, zie net je post erna, dat je het inderdaad al hebt doorgestuurd :D

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:58

Zoooo, wij hadden het huis in een kwartiertje gezien, alles viel echt tegen! De ruimtes waren allemaal klein en onhandig, er moest uiteindelijk nog enorm veel aan gebeuren en het was hartstikke scheef.

Morgen nieuwbouwgesprek, we gaan ons daarop storten! :D Dan maar nog zeker een jaar wachten, het is het zeker waard. Hopelijk gaat het allemaal lukken maar ik zie eigenlijk geen problemen.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:17

Ik spring hier ook even in, ons huis staat sinds vandaag op funda! Spannend :)

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:38

Hier nog STEEDS geen bericht gehad :( zouden jullie weer gaan bellen?
Vanmiddag weer een bezichtiging in gepland bij een ander huis

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:51

hoe lang is het geleden dan?

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:57

JenniferU schreef:
Hier nog STEEDS geen bericht gehad :( zouden jullie weer gaan bellen?
Vanmiddag weer een bezichtiging in gepland bij een ander huis

Wat vervelend! Willen jullie het huis heel graag of niet? Ik zou denk ik niet bellen als er meerdere opties zijn en je nog twijfels oid hebt. Als er meer keus is zou ik vooral bezichtigingen inplannen en op je gevoel af gaan. Ik vind het ook een beetje vreemd dat jullie dus niet erg serieus genomen worden (zo komt het op mij over, een bod is een bod toch?? te laag of niet, onderhandelen kan je altijd proberen)

Als je het huis echt graag wilt en in onderhandeling wilt gaan zou ik wel gaan bellen.

Estherme, spannend!

Liesje89 je hebt in ieder geval gekeken. Nieuwbouw lijkt mij ook wel wat maar dat is hier niet te betalen := (vanaf 3 ton)

Hier nog steeds geen nieuws, hij staat nu inmiddels alweer een half jaar te koop..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:13

Ik zou ook niet gaan bellen, eerst die bezichtigingen maar eens doen. Wellicht is dat andere huis een net zo goede optie, of misschien wel beter. Zou dat eerst eens afwachten. Erachteraan bellen brengt jezelf in een kwetsbaardere positie, dan is het net of jullie te graag willen en er meer uit te halen is.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:41

Eens met Neonlight, ik zou ook niet bellen en proberen blanco die bezichtiging te doen vanmiddag.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 13:31

Inmiddels contact gehad.
Verkopers weten niet wat ze willen en willen niet onderhandelen met ons omdat de het bod te laag is.
Verkoopmakelaar adviseerd ons een eind voorstel te doen met datum en voorwaarden.
Het andere bod gaan ze ook niet op in.
VerkoopMakelaar hoopt met een eindvoorstel meer te bereiken want baalt hier zelf ook van.

Het is wel echt het huis wat we graag willen hebben ivm de ligging ( droom is aan het water wonen) en de andere huizen hebben dat niet

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 13:34

Sammie schreef:
hoe lang is het geleden dan?

12 april 2e bezichtiging, 13 april bod gedaan met eind datum zaterdag de 19e.
Die vrijdag de 18e belde makelaar dat hij het zou voorleggen en diezelfde dag nog contact op zou nemen.
Gister bericht(zelf gebeld) gehad dat ze die dag vd verkopers zouden horen hoe of wat en wij het dus gister ook zouden horen.
Dit ivm onze bezichtigingen van zometeen.
En vandaag belde hij meteen excuse erbij dat hij nu pas belde ivm gister

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 13:38

Even voor mijn beeldvorming. dit is dat huis aan de stellingmolen? En wat had je geboden als startbod?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 13:49

Hoe ver zaten jullie onder de vraagprijs Jennifer? Als jullie dat huis heel graag willen zou ik een nieuw bod doen.

Angela, wat balen! Nog iets gehoord van de kijkers van de openhuizendag? Of nog nieuwe kijkers gehad?

Esther wat spannend! Zelf al iets anders op het oog? Heb je een linkje van jullie huis?

Liesje wat balen dat het huis tegenviel. Wij hebben 9 huizen bekeken en 8 vielen er tegen :+

Hier zijn de 3 dagen bedenktijd na het tekenen van het koopcontract verstreken! *\o/*
Ons huis staat nu ook als verkocht ov op funda dus nu is het echt afwachten tot de financiering van de kopers rond is en dan kunnen wij naar de bank voor de nieuwe hypotheek.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:01

Flore gefeliciteerd.

Jennifer balen maar als je echt heel graag wilt een bod neergooien met de mededeling dit of niet en dan de verkopers verder in hun sop laten gaarkoken en daar niet achterheen gaan actief ook. Werkt of wel of niet. Als het werkt heb je het huis. Zo niet hoef je je er ook niet druk om te maken. Hebben we bij dit huis hier ook gedaan. En ga ik dadelijk ook doen. Dit kan ik bieden, meer gaat gewoon niet en take it or leave it.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:23

gefeliciteerd flore :)

flauw dat je dan als verkoper niks laat weten, laat dan minstens weten dat het bod te laag is en dat je een nieuw bod verwacht..

http://www.funda.nl/koop/heerhugowaard/ ... straat-21/

Dit is ons huis :) heerlijk huis!
Alleen hebben we nu een nieuwbouwwoning gekocht met wat meer ruimte, die wordt als het goed is in oktober opgeleverd!

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:56

Leuk huis! En mooie goede foto's! Maar hoe zitten jullie op de wc? :D :o Of kijk ik er heel verkeerd tegen aan? Heb zoiets nog nooit gezien. Hij lijkt andersom te zitten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:05

Mooi huis! Die foto van de wc is vermoedelijk met een verkeerde lens genomen :))

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:07

Oh, haha! Dan zal dat het vast zijn!