het scooter topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:22

RiannaB schreef:
Even een vraagje, misschien weten jullie hoe en wat.
Ik heb sinds kort een nieuwe scooter en heb mijn oude te koop staan op Marktplaats. Maar wat als iemand 'm wil kopen, hoe gaat dat in z'n werk? Ivm overschrijving. Niet dat hij er straks op rondrijdt, nog op mijn naam o.i.d...

als iemand hem koopt direct naar een overschrijf punt en op hem/haar naam zetten

En verder moet je hier even lezen
https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/ ... etten.aspx

RiannaB

Re: het scooter topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:52

Dankje voor je bericht. Ik zie dat ik dan (met de koper) naar een Post NL punt moet gaan om 'm te laten overschrijven. Gelukkig dat dat zo ter plekke kan, want anders moet je er maar op vertrouwen dat diegene 'm overschrijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:57

Ik ga morgen voor het eerst weer met d escooter er op uit, nu is het er lekker weer voor. De accu's zijn aan het laden dus lekker stil en schoon naar kantoor zoeven morgen :D

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:31

Mijn scooter is kapot :/
ik kan geen gas meer geven, dan slaat die af, stationair loopt die nog wel
dus morgen maar even bellen voor reparatie. baal der weg goed van grr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:51

Mijn scootertje is goed de winter doorgekomen :D
Heeft me trouw door weer en wind naar stal gebracht en weer terug.

Nieuwschierig vraagje, hoevaak tanken jullie ongeveer? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 23:35

Nooit :D maar ik speel wel vals, ik rij elektrisch :P

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 00:12

Mijn scooter is ook uitstekend de winter doorgekomen! Geen problemen geweest, altijd gewoon gestart :)

Hoe vaak ik tank weet ik niet zo goed. Ik heb het idee dat mij tankmetertje niet zo heel goed werkt. Hij blijft namelijk super lang op vol staan en opeens gaan hij snel leeg... dus zodra de pijl richtng beneden gaat tank ik al. Meestal 4 liter.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 08:43

Eloya schreef:
Mijn scooter is kapot :/
ik kan geen gas meer geven, dan slaat die af, stationair loopt die nog wel
dus morgen maar even bellen voor reparatie. baal der weg goed van grr

Laat je carbrateur even schoonmaken, ligt misschien ook aan de instelling van het onderdeel.

Even op een andere vraag uit topic:
Ik tank iedere 80/90 km en dan zo'n 4 tot 4,5 liter.heb een 5 liter tank. Heb geen brandstof meter alleen lampje die behoord te gaan knipper als goed 2 liter heb en branden als nog 1 liter heb. Maarja membraan is stuk gegaan en t kostte ruim 50 euro meer om een draadje eraan te hebben voor t lampje... dan maar ouderwets km stand bij houden. Verkoop hem toch nooit meer.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:07

Leuk een scooter topic!
Ik heb een tijd een piaggio zip gehad. Altijd veel gemekker mee gehad. Nadat ik in 3 weken tijd 5 keer naar de maker kon heb ik hem vorige week ingeruild voor een andere scooter.

Ik heb nu een turbho rl 50, welke zeer goed bevalt!Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:03

Goed, dan tank ik dus niet bijzonder vaak :D dacht dat het bizar was dat ik 2x in de week moest tanken, maar omgerekend is dat na 90/100 km. Dan is ie ook echt wel leeg := gelukkig altijd een tankstation in de buurt :D

Zit nu even met de olie. Vanmiddag de wondere ontdekking gedaan dat dat wel eens in de zoveel tijd vervangen moest worden. Heb net voor het eerst in 2,5 jaar het oliedopje open gedraait :=
Er zit nog wat in, ongeveer een kwart, maar wat voor olie stop ik daar in hemelsnaam in? Kan het op internet nergens vinden |o

ik rijd een peugeot vivacity 4t, meen me te herinneren dat er meer mee werd gereden in dit topic, dus ik heb stille hoop dat iemand het weet.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:08

Heeft er iemand ervaring met scooter websites waarbij ze de scooter bij je komen afleveren?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:45

prugelpiet schreef:
Goed, dan tank ik dus niet bijzonder vaak :D dacht dat het bizar was dat ik 2x in de week moest tanken, maar omgerekend is dat na 90/100 km. Dan is ie ook echt wel leeg := gelukkig altijd een tankstation in de buurt :D

Zit nu even met de olie. Vanmiddag de wondere ontdekking gedaan dat dat wel eens in de zoveel tijd vervangen moest worden. Heb net voor het eerst in 2,5 jaar het oliedopje open gedraait :=
Er zit nog wat in, ongeveer een kwart, maar wat voor olie stop ik daar in hemelsnaam in? Kan het op internet nergens vinden |o

ik rijd een peugeot vivacity 4t, meen me te herinneren dat er meer mee werd gereden in dit topic, dus ik heb stille hoop dat iemand het weet.

Gewoon 10w40 ofzo. In de handleiding van een peugeot vivacity staat wel wat je erin moet doen. Je moet alleen wel zorgen dat je oliepijl goed is, en dus niet te veel. Een kwart vol kan dus precies goed zijn. Als het goed is zit er ergens aan de onderkant een oliepijlstok op je brommer. Hoeveel km heb je gereden sinds de aankoop?

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:56

ElineGC schreef:
Ik heb nu een turbho rl 50, welke zeer goed bevalt![ [url=m/1Ajexy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb bijna dezelfde (heb de turbho rl 50-s) fije scooter!! :D

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:12

Leuk topic! Meteen doorgelezen.

Ik heb sinds december een (tweedehands) Turbho RX50 Special Edition. Heerlijk snorscootertje! Probleemloos mee gereden afgelopen winter. Al ruim 2000km met dat ding rondgecrosst.

Voorbeeld (dit is niet mijn scooter - ik heb er nog een windscherm op):
Afbeelding

justmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:27

Nog mensen actief hier??

Ik kom gewoon lekker binnenvallen na een tijd te hebben meegelezen!

Ik heb sinds afgelopen zaterdag een nieuwe (2e hands) scooter! En wel precies mijn droomscooter :o
De sym allo 2014, 4takt en een krappe 7000km op de teller!
Afbeelding

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:30

Mooie scooter!

ik lees nog wel mee, mijn scooter is nu net een weekje terug en heb hem heel streng toegesproken dat dit de laatste reparatie was XD
ding heeft nu 24.000 km op de teller en ik rij er minimaal 300km in de week op dus opzich ook geen schuld maar hij mag het nog wel even blijven doen haha

justmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:08

Jeetje 300 km?!
Ik heb er vooral 1 aangeschaft zodat ik stages verder weg kan zoeken, gezien ik 17 ben en ik dus ook nog niet alleen nag rijden met een auto

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:25

Jup. Ik werk 6 dagen in de week 25km enkele reis verderop. Dus 5 op een dag en zat keer 6 XD

Maar ben nu opzoek naar en kamer in die stad dus dan worden de afstanden ook minder

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 07:57

Ik heb mijn scooter sinds oktober volgens mij, en heb er al 8000km mee gereden :D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:06

Ik heb de mijne net verkocht. Drie en een half jaar gehad 28.000 probleemloze kilometers.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:19

Mag ik mij melden? Gooi ik wat leven in het topic!

Ik heb een sym dd. Super fijn en klein en heel blij mee!!

Nu met de winter op komst zoek ik een fijn beenkleed. Alleen wil ik niet gek veel meer betalen dan €40,- iets meer is prima maar vind 80 echt te veel.

Nu zelf wat gezocht en de eerste was direct deze site. Maar hij ziet er alles behalve betrouwbaar uit.
http://www.bikeselectdelft.nl/produkt.a ... D_BwE#show

Iemand tips waar ik een fijne redelijk geprijst beenkleed kan bestelle?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 11:06

Hallo,

Ik zit er over na te denken om een scooter te kopen voor naar stal te gaan. Ik heb het oog op een sym mio, kan er nu 1 kopen via marktplaats uit 2010 met 17000 km. De scooter zal altijd in de achtertuin te komen staan, kan (nu nog) niet overkapt staan. Nu hebben wij een krappe steeg, 1 meter breed, en moet ik best krap draaien om de tuin in te kopen. Denken jullie dat de scooter dit gaat redden?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 12:54

Jawel, doe ik ook met mijn scooter.
Ik moet het vaak wel even een stukje optillen omdat ik anders tegen de schuttingdeur kom,maar dat lukt wel.
Scooter is niet heel zwaar
Kijk anders of je iemand met een scooter kent dat je even kunt proberen?

Ik ben nog heul blij met mijn peugeot v-click
En de stalkat ook :D
Afbeelding

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:17

Iemand nog tips als je gaat kijken naar een tweedehands scooter? Ga morgen ochtend kijken naar een sym mio uit 2011 met 7600 km.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:32

ellepel schreef:
Jawel, doe ik ook met mijn scooter.
Ik moet het vaak wel even een stukje optillen omdat ik anders tegen de schuttingdeur kom,maar dat lukt wel.
Scooter is niet heel zwaar
Kijk anders of je iemand met een scooter kent dat je even kunt proberen?

Ik ben nog heul blij met mijn peugeot v-click
En de stalkat ook :D
[ [url=m/cVd0dV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Check dat even. Ik kan namelijk mijn scooter echt niet optillen. Veels te zwaar.