windows 10

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:22

FriesWytske schreef:
Arabelle schreef:
Ik ga terug naar Windows 7.

Waarom?

Omdat ik het niet prettig vind. Kan met mijn laptop te maken hebben. Maar ik ben weer terug.

Mandydb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:28

Hij doet het nu goed. Ben er tot nu toe erg blij mee!
Laatst bijgewerkt door Mandydb op 30-07-15 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:32

ik ben...
verliefd :D :')
windows 10: is tot nu toe top :)

LieveLoes

Re: windows 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:37

Ik vind het echt heel eng om over te gaan :') ik ga al m'n bestanden voor de zekerheid op een externe harde schijf zetten haha

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:40

Ik heb dat met een programma, dat ik voor statistiek gebruik op school. Prism 5. Ben bang dat die te oud is om te kunnen draaien op W10, hoewel hij op W7 wel goed draait. De licensie is voor school en was een eenmalige aanbieding, en dat programma is superduur. Dus als ik die moet herinstalleren, wordt dat een probleem ben ik bang.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 18:40

elizexbeau schreef:
Ik vind het echt heel eng om over te gaan :') ik ga al m'n bestanden voor de zekerheid op een externe harde schijf zetten haha

Al je bestanden blijven gewoon op je computer staan. Dus daar hoef je het echt niet voor te laten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:45

Al is goede backup hoe dan ook handig. Je computer kan ook gewoon kapot gaan en dan is het ook fijn om dat te hebben. (Of aanvaarden dat veel dingen misschien weg zijn.)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:45

Arabelle schreef:
Arabelle schreef:
Ik ga terug naar Windows 7.

Omdat ik het niet prettig vind. Kan met mijn laptop te maken hebben. Maar ik ben weer terug.

Wat is er dan niet prettig?

Sokje_6 schreef:
Ik heb dat met een programma, dat ik voor statistiek gebruik op school. Prism 5. Ben bang dat die te oud is om te kunnen draaien op W10, hoewel hij op W7 wel goed draait. De licensie is voor school en was een eenmalige aanbieding, en dat programma is superduur. Dus als ik die moet herinstalleren, wordt dat een probleem ben ik bang.

Je kan een rollback doen mocht het niet werken. Maar de meeste software wat nu werkt in Windows 7/8.1 zullen prima werken in Windows 10.

FriesWytske schreef:
elizexbeau schreef:

Al je bestanden blijven gewoon op je computer staan. Dus daar hoef je het echt niet voor te laten.

Nou.. Een back-up is hoe dan ook verstandig! En het liefst op meer dan 1 plek..

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:34

Meer die geen apps kunnen downloaden? Ik krijg een foutmelding, ditzelfde geldt voor mijn moeder. We komen beide vanaf W7.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:39

Een spelletje wel, ander niet.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:42

Hoe kan ik hem ook alweer precies downloaden? Ik kan het zo snel niet terug vinden in dit topic, en via het 'vlaggetje' onderin (bij de tijd en de datum, rechts onderin) staat er nog 'reserveer nu'

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:24

Sourire schreef:
Meer die geen apps kunnen downloaden? Ik krijg een foutmelding, ditzelfde geldt voor mijn moeder. We komen beide vanaf W7.

Klopt, heb er zelf ook last van. Paar keer proberen en het werkt. Onhandig maar ik ga er vanuit dat het wel opgelost gaat worden.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:54

Ik weet niet of het hiermee te maken heeft, maar ik heb constant een pop up dat Windows perse nu wil updaten (normaal kun je hem uitstellen maar dat kan nu niet dus over 15 minuten wordt de laptop opnieuw opgestart...). Ook blijft het symbooltje knipperen dat Windows 10 nu gedownload kan worden (hoe krijg ik dat weer weg?).

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:57

magda_90 schreef:
Ik weet niet of het hiermee te maken heeft, maar ik heb constant een pop up dat Windows perse nu wil updaten (normaal kun je hem uitstellen maar dat kan nu niet dus over 15 minuten wordt de laptop opnieuw opgestart...). Ook blijft het symbooltje knipperen dat Windows 10 nu gedownload kan worden (hoe krijg ik dat weer weg?).

Wel.. Deze update is waarschijnlijk een gewone update, niet Windows 10 gerelateerd.

Om het symbool weg te krijgen moet je een update verwijderen.
http://www.howtogeek.com/218856/how-do- ... tion-tray/

Waarom niet updaten? :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:02

Die update mag wel, (die gewone van Windows) maar normaal kun je die uitstellen tot over 4 uur ofzo, hij is nu vastbesloten dat het echt NU moet. >;)

Van Windows 10 achteraf niet, mijn laptop zit de laatste weken zo te kloten dat ik besloten heb om hem op korte termijn te vervangen door een computer. Daardoor hoeft de update niet meer zo en ben ik bang dat ik hem anders daarmee juist de ondergang in help.

Ik zat al te zoeken in het topic en zojuist dus de link gevonden maar jij was al sneller. :o

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:03

Jikkeee schreef:
Quad, mijn kleine foto's laden niet meer in verkenner. Dus om het even simpel te zeggen, de RAW laadde nooit zichtbaar als voorbeeldje, maar de JPG nu ook niet. Als ik de map afbeeldingen opende in 8.1 via verkenner kreeg ik alle afbeeldingen als mini's te zien. Maar dat heb ik nu niet meer. Maakt niet uit of dat ik ze via picasa photoviewer of via de windows eigen viewer standaard laat openen. Is hier iets aan te doen? Want verder werkt ie echt heel fijn!
De mail hebben ze ook aangepast, die is ook nu veel handiger in gebruik :j

En als je in de verkenner kiest voor Beeld -> grote pictogrammen?

magda_90 schreef:
Die update mag wel, (die gewone van Windows) maar normaal kun je die uitstellen tot over 4 uur ofzo, hij is nu vastbesloten dat het echt NU moet. >;)

Van Windows 10 achteraf niet, mijn laptop zit de laatste weken zo te kloten dat ik besloten heb om hem op korte termijn te vervangen door een computer. Daardoor hoeft de update niet meer zo en ben ik bang dat ik hem anders daarmee juist de ondergang in help.

Ik zat al te zoeken in het topic en zojuist dus de link gevonden maar jij was al sneller. :o

Zonde.. Welk type laptop heb je? Als het qua specificaties OK is, zet er een SSD in en hij is zo goed als nieuw. :)
Soms is er een kritieke update welke direct een herstart vereist ja.. Niet zoveel aan te doen. ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:09

Maar ik was bezig met een grote lange en belangrijke email, slechte timing. -O- Nu weer verder. O:)

Ik heb de specs al een keer opgestuurd naar jou, fysiek moet hij het aankunnen maar de laatste tijd is hij dermate minder aan het worden dat ik er niet veel trek meer in heb. Dingetje is ook 5 jaar oud, wordt intensief gebruikt, gaat overal mee naar toe. Nee, daar mag Windows 7 hp op blijven staan. De nieuwe computer komt steeds dichterbij, daar komt dan waarschijnlijk toch al W10 op te staan.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:13

magda_90 schreef:
Ik heb de specs al een keer opgestuurd naar jou,

Oh dat weet ik niet meer, ik krijg zoveel 'fanmail' dat de inbox volloopt. O:) :+

Prima, mocht je hulp nodig hebben bij de keuze voor een desktop, je weet me te vinden. ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:20

Die keuze heb ik al gemaakt, nu nog beetje extra erbij sparen zodat mijn spaarrekening niet meteen leeg is. O:)
Mooi groot en zwaar dingetje zodat ik tenminste normaal foto's kan bewerken met de programma's van Adobe (flaptop heeft geen video kaart? waardoor hij het steeds moeilijker krijgt, vooral de laatste tijd).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:30

Tot wanneer kun je 'm eigen gratis overzetten? Ik heb zaterdag echt mn flaptopje nodig, dus doe het liever daarna :=

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:32

Sammie schreef:
Tot wanneer kun je 'm eigen gratis overzetten? Ik heb zaterdag echt mn flaptopje nodig, dus doe het liever daarna :=

Tot 29 juli 2016, daarna kost het je rond de €100,-.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:37

Ik wil graag overgaan maar de laptop geeft geen melding, heb hem wel gereserveerd al lang geleden.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:47

Kun je ook zonder te reserveren upgraden?

Kun je ook vanaf een andere schijf installeren? Mijn C staat namelijk behoorlijk vol en 4GB kan ik daar niet meer kwijt. Documenten/foto's staan al op een andere schijf.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:52

Dobel schreef:
Ik wil graag overgaan maar de laptop geeft geen melding, heb hem wel gereserveerd al lang geleden.

Even mijzelf quoten:

Quad schreef:
Je zou overigens de tool van Microsoft kunnen gebruiken: https://www.microsoft.com/en-us/softwar ... /windows10

Controleer wel of je een 64 bit of 32 bit systeem hebt. (rechtsklik op deze PC -> eigenschappen)

Paardennamen schreef:

Kun je ook vanaf een andere schijf installeren? Mijn C staat namelijk behoorlijk vol en 4GB kan ik daar niet meer kwijt. Documenten/foto's staan al op een andere schijf.

Ik zou eens kijken naar de oorzaak waarom je C:\ partitie zo vol is. ;)
Wellicht eens een schijfopruiming proberen?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:55

Paardennamen schreef:

Ik zou eens kijken naar de oorzaak waarom je C:\ partitie zo vol is. ;)
Wellicht eens een schijfopruiming proberen?[/quote]

[HTT] Schijf C staat te vol :)