Een boot....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:18

gohya schreef:
Vanmorgen toch even gaan kijken,na de vele regen van gister,en ja hoor,er staat weer water in de boot.
Wel stuk minder dan voorheen,maar toch zit er een lekkage.Ze gaan proberen het lek te vinden,kan ook zijn dat de rubbers v.d. ramen niet meer goed zijn.

Oh ja, die herken ik :j Ga je kijken, peuteren, zoeken, niks te vinden maar zet je de tuinslang erop, zeikt het water naar binnen. Mijn vrachtwagentje had dat nadat de voorruit vervangen was (maar geen nieuwe raamrubber gebruikt).

Yavanna

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:37

Ikke, ik geef je nog antwoord hoor, maar ben weinig online geweest door omstandigheden..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 11:48

Wij gaan vandaag varen,unieke kans om in November met heerlijk weer te gaan varen.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 11:50

Hier even een vraagje,
Wij hebben een boot, een houten boot.
Deze hebben we vrij laat dit jaar nog helemaal in de anti fouling ( of zoiets ) gezet, een dubbele laag.

Kan het heeel erg veel kwaad als hij deze winter in het water blijft liggen?? We hebben nog steeds geen winterstalling gevonden, en het is weer zo'n gedoe om hem eruit te moeten halen, aangezien dit niet zomaaar kan met een kiew van een meter bijna!

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 11:55

gohya schreef:
Wij gaan vandaag varen,unieke kans om in November met heerlijk weer te gaan varen.

Lekker hoor! Die van ons ligt op de kant

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:55

Een boot kan makkelijk 's winters in het water blijven hoor :) zeker met nieuwe antifouling. Alleen niet vergeten het koelwater in je motor te vervangen door antivries!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:56

Wij hebben een afneembare motor, en hebben deze thuis staan!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:25

Wat een geweldig mooi weer hadden we, om 12 uur vertrokken en om half 5 weer terug in de haven.
Ik denk dat dit de laatste vaart is geweest, w.b.t. het weer.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:50

Wij vandaag ook voor de laatste keer uitgevaren. Nog even wat wakeboarden en gelijk door naar de trailer.

Volgende week brengen we hem naar Friesland. Naar vrienden dan kunnen we de hele winter klussen. En dan van de zomer de verkoop in

https://www.dropbox.com/s/pk777smnqesfm ... 7.JPG?dl=0

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 11:12

Hier wat foto's van gister toen we vanuit Zeewolde naar Elburg vaarden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier zat de lekkage, heb het gemaakt d.m.v. een reaparatie set voor Polyester van boten.
Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:56

Mooie foto's Gohya.
Die lekkage is wel een ***-plek. Hopelijk is er niet meer aan de hand dan alleen die plek.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 17:31

Gave foto's Gohya:-) onze dame is afgelopen dinsdag t water uitgegaan... Helaas, gisteren winterzeil erover, kussens en matrassen eruit en wachten tot t snel voorjaar is.. Nu de afgelopen 2 dagen lekker met de buggy ( vw ruska) wezen rijden, voor t laatst dit jaar.

En Misjex, als je een plek vind, is t beter om uit t water te halen. De winter en antifouling hebben niks met elkaar te maken. T gaat om t ijs wat juist de boot kan beschadigen... Met staal of ijzer kan t niet zoveel kwaad, voor polyester en hout wel... En zorgen dat alles waar water door kan of in kan blijven staan leeg is en gevuld met antivries, dus afvoeren, motor ( koelwatersysteem ) gooi in je drinkwatertank en leidingen speciaal antivries voor drinkwater..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:26

Die lekkageplek is nu waterdicht,er stond geen water meer op die plek in de boot,waar eerst wel steeds water stond. We moeten het nog opschuren en dan lakken.Dat grijze antslip word sowieso helemaal opnieuw geverft in waarschijnlijk blauw.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 23:28

Wij gingen vandaag weer een stukje varen,we gingen naar Spakenburg.Een dag om niet snel te vergeten. :o

Op de terugweg begon het tegen half 5 donker te worden,we waren bijna bij onze haven.Dus Henk [me vriend] dacht een kortere route te nemen,zodat we voor het donker weer in de haven zouden zijn.Nou niet dus,het werd donker en we zagen de boeien niet meer en raakte dus buiten de vaargeul en we liepen vast.De eerste keer kwamen we nog wel los,maar iets later liepen we weer vast en konden nu geen kant meer uit.Dus ik de politie bellen,na veel doorschakelingen enzo zou de KNRM ons komen helpen.Waar we ongeveer lagen? ik zeg:vlakbij de haven van Harderwijk.Het zou ongeveer een kwartiertje duren,ze kwamen vanuit Elburg.Na ruim een half uur nog geen hulp.Toen werd ik gebeld door ze,of ik blauwe zwaailichten zag op het water vanuit de richting Harderwijk.Uh nee ik zie nix zei ik.Toen na 20 min,zag ik eindelijk blauwe zwaailichten en vonden ze ons.Maar mevr. u ligt voor de haven van Zeewolde.Echt waar zei ik,ja echt waar zegt die man.Oke,blond dus.
Maar ze hebben ons los getrokken en helemaal tot in de haven naar de ligplek van ons gesleept en begeleid. Was echt kei goed wat ze deden. Ik had het wel steenkoud zeg,ik stond buiten op het dek met een schijnwerper.

Ben gelijk ook Donateur geworden van het KNRM! als je het zelf mee maakt besef je pas echt hoe goed ze hun werk doen!

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 00:02

Knrm doet goed werk. Wij zijn ook donateur

Wel weer een avontuur zeg. Eentje om in je dagboek te schrijven en over 10 jaar erom te lachen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:26

Was zeker een avontuur.Ik wist ook niet dat je zó erg je coördinatie kwijt raakt op het water in het donker.
Hier een stukje film van de KNRM toen ze ons gingen slepen.
View My Video

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:20

Joh, dan kun je zeker zeggen dat je een spannend tochtje hebt gehad..
Wij moeten echt wachten tot t nieuwe jaar, nu willen we t kleine speedbootje, simpel ding, wel eens pakken om een stukje over t kanaal te knallen als de bruggen dicht zijn... :D
Lekker genieten zolang je niet tegen gehouden wordt door t ijs? Maar jullie gaan er niet uit Goyha?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:48

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:40

Alweer een grote brand in een jachthaven, een paar km van die van ons af -O-
Welke idioot doet dat toch he -O-

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:48

Ja ik zag het op t.v. dit is al de 4de keer hoorde ik.
Het zal je boot maar zijn zeg.Wij hebben onze boot heel goed verzekerd,ook tegen brand en stormschade enzo.Kost wel wat,maar ik vind dat wel waard.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:56

Onze boot is idd ook allrisk verzekerd, maar zo'n 'oldtimer' waar je jarenlang elk weekend aan hebt gewerkt en waar al je spaargeld in zit, die is natuurlijk veel meer waard dan de verkoopwaarde, dus ik zou het echt vreselijk vinden als die zou afbranden :=

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:57

Klopt.Je krijgt alleen de dagwaarde van de boot uitbetaald.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:37

Ja klopt, en dat is sowieso al lastig schatten bij oudere boten..
Ik hoop dat ze die pyromaan snel te pakken hebben.. Al komen dat soort gasten er toch waarschijnlijk vanaf met een taakstraf en een boete -O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:57

8nnemiek schreef:
Ja klopt, en dat is sowieso al lastig schatten bij oudere boten..
Ik hoop dat ze die pyromaan snel te pakken hebben.. Al komen dat soort gasten er toch waarschijnlijk vanaf met een taakstraf en een boete -O-

Wie zegt dat het een pyromaan is en niet een stel onoplettende klussers die geen rekening houden met wat primaire preventiemaatregelen?

Kun je een boot, net als een auto, ook verzekeren op basis an een taxatierapport (en dus tegen een andere waarde dan de reguliere dagwaarde)?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:43

Ja dat kan ikke. Mijn verzekering zei ook dat we onze boot konden laten taxeren.
Want wij zeiden dat we de boot aan het opknappen waren en dat de waarde dan zou stijgen.