Juristen hier? Probleem met woningoverdracht...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:15

Stille meelezer wil Ts even sterkte wensen en ontzettend veel geduld. Man o man dit kan toch echt niet. Als er beslag op gelegd is moet dit toch van te voren gemeld worden?? Het is een verbazingwekkende toestand zeg wat steeds vreemder wordt. Lekker hoor, zeg jij je huur op en nu dan??

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:15

Vanaf wanneer ligt het beslag er trouwens? Notaris heeft zelf ook een onderzoeksplicht. Daarnaast, als het beslag er al voor de voorlopige koopakte lag dan had dit opgetekend moeten zijn in het uittreksel van het kadaster wat erbij gevoegd moet zitten. Wie heeft de voorlopige koopakte opgemaakt? Notaris of makelaar?

Sowieso is er iemand in gebrek gebleven bij de meldingsplicht hiervan, de verkoper of de makelaar. Makelaar had het sowieso moeten controleren/melden.

Liselot

Re: Juristen hier? Probleem met woningoverdracht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 15:19

beslag ligt er op sinds februari 2012, al ruim een jaar dus. En dan wel een dikke XC90 voor de deur hebben staan he....
makelaar heeft de voorlopige koopakte gemaakt naar een standaard overeenkomst van de NVM.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:22

pfoeh jeetje zeg, wat een ontzettende rot situatie! hoopte dat je iig wat wijzer was geworden inmiddels, maar niet op deze manier :s

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:24

Maar als ik het goed begrijp, dan heeft de bank geen beslag gelegd, dus daar hebben ze momenteel geen acute schuld. Alleen dekt de prijs die jij voor het huis betaalt niet de gehele hypotheek en is er dus restschuld. Daarnaast is er dus een beslag door een schuld bij de zorgverzekering door een deurwaarder, maar eer dat die geld gaan zien... Waarom is er geen loonsbeslag gedaan? Of werken ze niet?... Ik vrees dat je als derde in het verhaal tussen menzis en verkopers geen beslag kunt laten opheffen voor het einde van de maand.

Maar ik zou er ook mee doorgaan. Je wil het huis en je hebt al kosten gemaakt, en ik denk dat de bank van de verkopende partij nu ook al zal weten hoe laat het is. Een goede advocaat zoeken dus die van aanpakken weet. Zaak is nu asap in je huis te raken, voor je het weet slopen ze er de koperen buizen uit...

En dat stuk vreten van een makelaar aanpakken. Onze makelaar voor onze grond was ook zo' n type: dikke BMW, dikke oplichter. Tegen de tijd dat wij officieel gingen betalen, was meneer al ontslagen (zijn baas vond het echter geen probleem om te incasseren nav die oplichtingspraktijken bij allerlei gedupeerden!!!).

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:27

En het ergste in dit hele verhaal, jij wordt in hun problemen mee gesleurd. Tjonge jonge, soms.
Al die tijd heb jij er achter aan moeten zitten en niemand die je heeft willen vertellen hoe de vork in de steel steekt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:27

jeetje wat een gedoe, zoiets zou je toch verteld moeten krijgen als je een huis koopt, dit is wel erg makkelijk allemaal. dat moet die makelaar toch geweten hebben?
Ik hoop dat alles alsnog goedkomt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:28

Pom pom pom ben doorgestuurd naar een ander. Die is nu aan het neuzen. Neem meteen notaris onderzoeksplicht mee. Fout wachtmuziekje :')

Authentic

Jeetjemina, wat een verschrikking. -O-

Zou de makelaar hier niet van op de hoogte (moeten) zijn?!

Anoniem

Het beslag ligt er al een jaar op? Mag er dan uberhaupt wel een verkoopcontract gesloten worden?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:30

Menzis had bod zowiezo moeten goedkeuren ook. Geen verkoop zonder toestemming van alle partijen die beslag leggen. Zover ben ik al. Wanneer is voorlopig contract getekend?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:32

karuna schreef:
Menzis had bod zowiezo moeten goedkeuren ook. Geen verkoop zonder toestemming van alle partijen die beslag leggen. Zover ben ik al. Wanneer is voorlopig contract getekend?

Oh jee, is het heel raar als ik hier een naar gevoel bij krijg?

Ben zo bang voor TS dat ze straks met lege handen staat, geen huis en een lege bankrekening.......

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 15:34

voorlopig contract is getekend op 1-2-2013

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:35

Wat een drama, lijkt me belachelijk om een huis te verkopen waar beslag op gelegd is

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:37

Ik ben benieuwd hoeveel van de kosten die de ts reeds gemaakt heeft op de makelaar verhaald kunnen worden, hij kan vanuit zijn functie niet van alles voor het gemak achterwegen laten tegenover de kopende partij aangezien hij ook het voorlopig koopcontract heeft opgesteld?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:38

Ik zou nu al een advocaat in de arm nemen en kijken wat je nu al kan verhalen op die verkopend makelaar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:43

Ik heb wat antwoord maar niet volledig vrees ik. De situatie ligt duidelijk lastiger dan zo op het oog lijkt. De makelaar is tussenpersoon en is afhankelijk van wat de verkoper hem meldt. Maar een goed makelaar heeft min of meer de plicht om verder te onderzoeken of er naast een bankbeslag nog meer beslagen zijn omdat dat vaker het geval is. Zonder alle stukken is dat zo niet te zeggen of dat gedaan is en of de makelaar dus heeft gefaalt of niet.

Om dit te kunnen uitzoeken en er dus achter te komen of je alles kunt verhalen op de makelaar moet je juridisch onderzoek laten doen, de goedkoopste manier is lid worden van de jurofoon voor 49,50 voor een jaar, het onderzoek daarna kost 115 euro. Dan kun je ook tegen normaal lokaal tarief bellen ipv de 80 cent per minuut die ik nu heb gehad even voor de laatste info hierover. Dan wordt onderzocht of je de gemaakte kosten kunt verhalen op hem of niet.

Hoe dan ook het gaat je geld kosten. Klote. Ik ben nu weg trouwens.

De notaris is helemaal geen partij hierin overigens.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:44

Schulden verhalen op de makelaar. Die heeft fouten gemaakt en waar hij het vandaan haalt is zijn probleem. O:)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:59

Tjonge zeg wat een gebeuren, denk je een leuk huis te hebben gekocht en wat heb je nu? Een hoop gezeur, geen woonruimte zoals het er nu uitziet, 2x verhuizen en een hoop onkosten waar je waarschijnlijk mee blijft zitten.
Gemeen van de verkopers om dit spelletje te spelen zeg, wat hadden ze verwacht dat je elke keer wel mee was gegaan in uitstel totdat ze een keer iets opgelost hadden?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:01

Lees mee met open mond...dat was een wending in het complot wat men niet aan zag komen -O- Verklaart overigens wel een hoop.

Raar dat je hier niet eerder van op de hoogte bent gesteld,in de papieren die getekend zijn moet toch ergens staan dat het huis zonder beslaglegging verkocht wordt.

Hoe dan ook...sterkte...wat een drama zeg :(:)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 16:05

klopt tinky, dat staat er ook in, vandaar dat de notarieel secretaresse mij al belde dat de akte niet kon passeren vandaag

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:05

Slik .. weinig aan toe te voegen, maar wat een toestand!

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:06

Wat balen zeg dit. -O-
TS, een advies: ga langs bij een advocaat die je kan uitleggen hoe de vork exact in de steel zit en om samen te bekijken of dit de moeite waard is om nog tijd/geld/moeite in te steken of dat je beter nu je verlies kan pakken en andere plannen (zowel financieel als qua onderkomen) moet maken. Een advocaat moet je dit, na een blik in het opbare register, telefoontje met de notaris, met de deurwaarder en/of het zien van je koopcontract, etc. in een uurtje kunnen voorrekenen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 16:09

visitor: We gaan ook naar een advocaat, maar volgens de notaris kan dat pas (of heeft dat pas zin) na die wettelijke 8 dagen die ze verkopende partij heeft om alles nog in orde te maken.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:10

Pfoeh, dat kan zij toch helemaal niet zeggen? Ik zou echt niet nog 8 dagen in onzekerheid willen zitten, maar ik zou al willen weten of ik de 8 dagen uberhaubt zou moeten wachten!

Je hebt nu toch al heel veel info waar een goede advocaat een conclusie uit zou kunnen trekken?