Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:34

Stukken kaas zijn ook veel goedkoper als plakken.
Ik betaal geloof ik 3,50 voor een stuk belegen waar we een week mee kunnen doen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:34

Kaas had ik gister bij Lidl, stuk van 500g? voor 2 euro. Jong dan wel. Ik doe niet aan plakken - daar heb ik een kaasschaaf voor - en ook niet aan zakjes geraspt - daar heb ik een raspschaaf voor. Ik eet momenteel iedere middag tosti met kaas-tomaat-pesto, zó lekker.. Maar als de colleges straks weer beginnen zal het meeneembrood worden helaas..

Destino, even benieuwd, maar waarom eet jij plakjes en schaaft je vriend een stuk?

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:35

Ik ben voor mn gevoel altijd duurder uit met een stuk kaas t.o.v. plakken?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:36

Kijk je nooit naar de kiloprijs? Dat is het enige waar ik op let en met een stuk ben je altijd goedkoper uit. PLakken krijg je gewoon minder. Daarnaast vind ik plakken ook minder efficient omdat ze altijd net te groot zijn voor m'n broodje..

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:37

Sesem hoe dat zo dan?

Op een gegeven moment zijn de blokken kaas niet meer met een kaasschaaf te doen die stukken bewaar ik voor het raspen. Uit mijn omgeving zie ik overigens wel dat heel veel mensen nog een schillemesje gebruiken om de kaas te "schaven" en zo zijn de plakken 4 keer zo dik.

Heb wel eens voor een makkelijke zondag ofzo een kant en klaar gesneden pak kaas gekocht was met 1 voerbeurt al op, was de grap ook direct vanaf.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:38

Jawel, maar ik heb het idee dat ik van een stuk sneller meer verbuik ofzo, er verdwijnt dan nog wel eens een blokje in mijn mond ofzo :=

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:43

ah blokje? die ben je toch ook niet nodig tussen het brood ;) haha

Dat gebeurd hier juist met die voorgesneden plakjes, even een plakje in de mond of de hond kijkt zo zielig die wil ook een plakje, nu hebben wij 3 honden en 4 katten die als makke schapen aan je vast gekleefd zitten zodra je ook maar denkt aan de keuken of eten dus 1 plakje is al gauw 7 plakjes en dan ook nog die 2 kleine monstertjes (dochters) die willen ook standaard een plakje kaas en dan is een blok (overigens wel zo'n rechthoekig blok en niet zo'n lastig 3 hoekig blok) makkelijker en goedkoper om afentoe eens een plakje tussendoor te snoepen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:43

Het verschilt ook per kaasschaaf hoe dik de plakken zijn. Ik heb nu een die redelijke plakken doet, maar heb ook weleens een gehad die echt super dikke plakken schaafde.

Haha Susem, ja dat kan ik me voorstellen. Heerlijk, kaasblokjes :9

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:44

Sammyy schreef:
Dank je Inge! Hittepetit ook al naar de DA :(:)

Ik ga eens kijken wat dat voor een boekje is :)

Staan soms best leuke aanbiedingen in.

Nijn heeft óf een tumor achter het oog óf een ontsteking achter het oog.
Volgende week terug.kuurtje antibiotica en oogdruppels en 37,50 armer.

Hoop voor dochterlief dat het een ontsteking is, want een oogje amputeren en daarna was alsnog laten inslapen ivm een tumor dat doe ik niet(sorry als ik.iemand voor het hoofd stoot)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:46

Ik heb het hele schap nagekeken maar dit was de goedkoopste.. Waarschijn ES niet maar dat wil mn vriend weer niet. Bij de Jumbo kocht ik het wel goedkoper.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:47

hittepit_12 schreef:
Sammyy schreef:
Dank je Inge! Hittepetit ook al naar de DA :(:)

Ik ga eens kijken wat dat voor een boekje is :)

Hoop voor dochterlief dat het een ontsteking is, want een oogje amputeren en daarna was alsnog laten inslapen ivm een tumor dat doe ik niet(sorry als ik.iemand voor het hoofd stoot)

Ik snap het wel hoor! Vroeger ging ik ook over lijken voor mijn hamster maar volgens mij maak je het voor de dieren alleen maar een lijdensweg!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:51

Ik geloof dat mijn moeder laatst riep dat er bij ons thuis op een gegeven moment 3 kilo kaas per week door ging := Dat was doordeweeks met 6 en in het weekend met 7 man. Maar daar werd ze ook niet zo blij van := Nu ik het zelf betaal pas ik wel op met dat kaas snoepen, ik zoek wel wat goedkopers als ik honger heb :P Maar als ik wil eet ik zo 'n kwart blok op hoor, vooral het onderstuk stukje :9 :9
Laatst bijgewerkt door imd op 06-11-12 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:51

imd schreef:
Kaas had ik gister bij Lidl, stuk van 500g? voor 2 euro. Jong dan wel. Ik doe niet aan plakken - daar heb ik een kaasschaaf voor - en ook niet aan zakjes geraspt - daar heb ik een raspschaaf voor. Ik eet momenteel iedere middag tosti met kaas-tomaat-pesto, zó lekker.. Maar als de colleges straks weer beginnen zal het meeneembrood worden helaas..

Destino, even benieuwd, maar waarom eet jij plakjes en schaaft je vriend een stuk?

Klinkt heel stom, maar ik vind kaas van die stukken niet lekker :')
En ik ben een beetje lui :o , aangezien ik 3x per week 1,5 plakje kaas (heb 0,5 plakje per boterham en neem niet elke dag kaas op brood) neem, kan ik dus wel 2 weken met zo'n pak met plakjes doen en neem ik dus die :+

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:52

Hihi is niet stom hoor, ik heb het juist andersom. Vind de plakken niet lekker en de stukken heerlijk :P

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:53

Sannanasje schreef:
Sharmila, bij welke boer haal jij je groenten dan? Ga ik daar ook eens kijken ;)

En dikke kans dat de aardlek eruit gesprongen is ivm kortsluiting, dan kan je de lamp er wel uithalen, maar moet je toch eerst de aardlekschakelaar weer omzetten.
Maar ga ervanuit dat je dat dus wel gedaan hebt ;)

jeetje meiden wat kletsen jullie hard. Maand geleden was dit topic helemaal stilgevallen en nu ineens keihard hihi. Ik haal mijn groente en fruit bij de poldervaart. En mijn kaas, melk, vla en eieren haal ik in Stellendam bij de kaasboer. Melk kost daar maar 25 cent per liter, wel eerst koken voordat je het drinkt het is rauw.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:55

[/quote]

Hoop voor dochterlief dat het een ontsteking is, want een oogje amputeren en daarna was alsnog laten inslapen ivm een tumor dat doe ik niet(sorry als ik.iemand voor het hoofd stoot)[/quote]

Ik snap het wel hoor! Vroeger ging ik ook over lijken voor mijn hamster maar volgens mij maak je het voor de dieren alleen maar een lijdensweg![/quote]

Zo ben ik ooit met een wit muisje naar de da geweest. Beestje was.5 gulden,na da bezoekje was het een duur muisje.
Had hem gered van de slang.(ik was 24...) hubs stond me samen met de da uit te lachen......'

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:00

Ik had vroeger een hamster die een longontsteking had. Moest 3 keer per dag druppels in zijn bekje.. arm beest. Ik heb het braaf gedaan maar een week later was hij alsnog dood. Ik zou het nooit meer doen, niet vanwege de kosten maar ook uit oogpunt van die beestjes.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:07

Zo, net eerst bij de Aldi geweest à E 26,58 en daarna langs de Emté à E 41,05.
Behoorlijk veel voor ons tweeën, maar zit o.a. kratje bier, paar flinke stukken kaas en frisdrank voor een min. een maand bij. En lekker zalmfilet meegenomen. Is prijzig, maar nu in de aanbieding en dan neem ik het altijd mee.
Nu alleen nog brood, dat was uitverkocht.
Ook nog wat vlees gekocht, kunnen nu enorm vooruit. Even geteld en hebben nu voor 2 weken vlees in de vriezer :D

Heb dat krantje ook gezien van LekkerLeven oid. Staat idd best leuke aanbiedingen in en is geldig t/m 31-12-2012, dus ga het absoluut bewaren!!!

Had ook nog krantje in de bus van de boerderijwinkel in de buurt. Daar kost boerenkool 0,60 per 500 gram en bij de Emté 0,79 per 250 gram en dat is ook nog aanbieding! :oo
Weet dus wel waar ikvoortaan heen ga.
Sowieso eens goed kijken of het daar niet goedkoper is. Komt veel van eigen land ook.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:08

Onze kat was gratis, maar is een dure kat. Blaasgruis gehad, dus nu dieetvoeding van de DA en moeten ieder jaar wel een keer omdat meneer ergens last van heeft. Ach, wat hem betreft zelfde als m'n paarden, daar heb ik dat gewoon voor over.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:10

Jaan81 schreef:
Onze kat was gratis, maar is een dure kat. Blaasgruis gehad, dus nu dieetvoeding van de DA en moeten ieder jaar wel een keer omdat meneer ergens last van heeft. Ach, wat hem betreft zelfde als m'n paarden, daar heb ik dat gewoon voor over.

Klopt, wij liggen elke week krom zodat de katten dat op kunnen maken als ze wat hebben :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:22

Dieren kunnen nou eenmaal duur zijn, maar ze kunnen zelf niet naar een arts stappen, dus ik vind het wel netjes tegenover het dier om als het echt pijn heeft, er mee naar de DA te gaan :=

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:27

Wij hebben onze hond nu sinds augustus, hij heeft de DA al bijna vaker gezien dan mijn pony die ik al 7 jaar heb :+
Ik ben ontzettend zuinig op m'n beestjes en zodra ik maar dénk dat ze iets mankeren, sta ik al op de stoep bij de DA. Onze pup had ook veel pech, hij heeft een dodelijk virus gehad waar ie door een wonder van is genezen wat bijna nooit voor komt en waardoor ie een week in de kliniek heeft gelegen aan allerlei infusen en sondevoedings, lang antibiotica voor heeft gehad en net heeft ie ook weer 2 weken antibiotica achter z'n kiezen wegens blaasontsteking. Ja, het is een duur hondje :+
Maar hij maakt alles goed met z'n karakter en ik wil hem voor geen goud missen, al kost ie me nog veel meer geld :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:39

Mijn kat krijgt ook voorrang ... zeker met DA kosten. Gelukkig is het wel zo dat wanneer hij langs de DA moet en ik niet kan, mijn ouders gaan en dan ook betalen. Ik krijg dan gewoon niet te horen hoeveel het wel niet was, alleen dat het weer afzetterij was 8)7

Vandaag via zooplus wat dingen besteld, kattengrit is bijna op en ik zie het niet zitten om met een grote zak te slepen vanaf de supermarkt op mijn fietsje. Dus dan maar via zooplus zodat ze bezorgen :D Medelijden met de postbode 2x15 liter, 3 doosjes whiskas dentabits en *hoe niet bezuinigend* een kleedje voor meneer. Heel slecht, maar 9 van de 10 keer als ik veel moet kopen voor hem, gaat er ook nog een extra speeltje bij :o "als ik dan toch al geld aan het uitgeven ben".

Gelukkig kan ik deze week zonder bezoek aan de supermarkt *\o/* Half brood van thuis mee wat anders weggegooid moest worden, wat groente en fruit mee en verder alles nog in huis. Veel diepvrieseten namelijk deze week. Alleen het weekend in NL even zien wat ik zaterdag ga eten, misschien voor dan nog wel even langs de supermarkt.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:47

Hout vasthouden, wij hebben voorlopig 'goedkope' beestjes.. Katten hebben we beiden gratis gekregen en hebben -behalve hun inentingen en castratie/sterilisatie- nog nooit een DA nodig gehad.
Paard heeft ook nog maar 1 keertje wat gemankeerd, dus dat gaat voorlopig ook goed..

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:02

Zo, lijstje op de computer is weer bijgewerkt. Kan alleen nog niets vergelijken. Ja, de roomkaas :D Ach, moet ergens beginnen he.