Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:13

Jeetje mina! Wat een kleuren!

Hier is de vloer besteld doordat we zelf familie hebben die goed kunnen leggen laten we het niet leggen, garantie blijf behouden en het scheelt 700 euro! Donderdag kunnen we het ophalen, zaterdag wordt het gelegd. Muurtje is gestuct, zaterdag komt er structuur op in de kleur lei van histor
Daarna is het een kwestie van schoonmaken.

manzano

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:18

Laat het wel 48 uur acclimatiseren voor het leggen he?!
Dus donderdag vroeg laten leveren dan.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:58

Schrikken die kleuren Suuskipje...knap dat je daar doorheen hebt kunt kijken .
Schuren verfen ...het word er alleen maar beter op .
Vreemd die paal ...aan de andere kant je eigen fitness atribut . :D

@manzano :(:) Kun je die vent er niet uitschoppen ?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:18

Wij hebben wel helemaal niets met die kleuren, maar misschien waren die mensen wel heeeeeeel slechtziend en liepen ze zo niet steeds tegen de deur......................... _O-

Marley, handig zeg die stelling en dan die opbergsystemen voor schoenen!! Misschien voor in onze inloopkast ook wel een idee :D

Manzano, wat ontzettend balen zeg!!! Wij hebben het met onze (dure) voordeur gehad. Die knul werd ons ook zeer aangeraden.... Iedere keer als de deur weer niet goed open of dicht gaat, moet je weer aan zo'n handige klusser denken.... }:0
Toch zou ik wel bellen!! Slechter kan jullie verhouding toch niet worden en wie weet leverd het jullie nog iets op!?

vankje, was jij het nu met beneden de noorse vloer?? Ben daar wel super benieuwd naar!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:25

Die man is er allang uit hoor..... hebben we al maanden geen contact meer mee.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:27

Dat had ik wel begrepen, maar zou je er niet een telefoontje aan wagen?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:29

Nee, hoef die man niet te spreken :n Dan betaal ik liever nog 100 euro voor een deur.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:36

Daar zit ook wat in :P
Ik weet niet of ik je probleem goed begrijp, maar is het anders een idee om een ringetje zeg maar over die ophangpin (op het kozijn) te doen en dan je deur er opnieuw in te hangen waardoor deze iets hoger komt te hangen!?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:37

Uhm das wel een idee ja..... :)* Eens ff kijken of dat kan..... weet niet of het pinnetje dan misschien te kort wordt waardoor hij er makkelijker uit kan vallen.
Maar tnx!!!! *gaat naar deur kijken*

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:23

waar bokt al niet goed voor is :D

ik heb niet geverfd, heb een e-reader gekocht hahaha
ga morgenochtend wel verven!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:49

Ja dat komt wel goed!

Nou mijn kast is eindelijk af :+ vrijdag zal ik eens wat foto's plaatsen!
Morgen gaat de vloer in de keuken er uit! Zit nog wel wat werk in aangezien ze de muur op de parketvloer hebben gezet :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:55

Lees hier altijd mee maar heb nu zelf een vraag!

Mijn vriend en ik hebben een huurhuis toegewezen gekregen en na veel klussen en nu we verhuisd zijn begint het al heel mooi te worden! Omdat ons budget niet heel hoog is waren we heel blij dat we mooi laminaat van nog maar 1 jaar oud konden krijgen en dat hebben we nu in de woonkamer, slaapkamer en in de gang. Meer was er niet en nu moeten we de computerkamer en de keuken nog doen. Voor de computerkamer kopen we nog van ditzelfde laminaat bij, is een hele kleine ruimte van ik schat 5 vierkante meter. Maar dan hebben we nog iets nodig voor de keuken! Weten jullie een goedkope oplossing voor onze keuken? Ditzelfde laminaat ook voor de keuken kopen gaat niet lukken want het is ontzettend duur laminaat.. Daarnaast lijkt het me ook juist wel leuk om in de keuken iets anders te doen. We dachten zelf aan vinyl of van dat laminaat dat lijkt op tegels ofzoiets maar we komen er eigenlijk niet uit. Wat zouden jullie doen?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:58

Ik zou dan inderdaad vinyl/zeil doen, is ook makkelijker met water. Laminaat wat op tegels lijkt is ook niet heel goedkoop....

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:06

Ik zou ook voor vinyl gaan dan, hoeft niet duur te zijn...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:29

Inderdaad dat zag ik ook dat die laminaat tegels duur waren..

Hebben mooi vinyl gevonden alleen er staat 14 euro per strekkende meter en het is 2 meter breed. Ik zal wel heel blond zijn maar wat kost het dan als je een ruimte van 4 bij 3 hebt? Ik kom uit op 84 euro of reken ik dan heel verkeerd. Kan me niet voorstellen dat het zo goedkoop is.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:45

Een ruimte van 4 bij 3 zou ik twee stukken van 3 meter nemen (gezien het twee meter breed is, en je zo minder snij verlies hebt) dus ben je volgens mij 3x14 euro kwijt.
Maar dat is dan alleen voor het vinyl, dan moet er nog lijm bij en afhankelijk van of je het zelf kunt leggen ook nog loon.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:09

Jildau, je zou ook voor een klein restpartijtje tegels kunnen gaan. Die tegels kosten vaak maar een paar euro per m2 en dan staat het niet raar bij je laminaat.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:26

Ik meld mij ook even om wat inspiratie op te doen in dit topic. Ik ben momenteel op zoek naar een (huur) huis, en wil daarom alvast wat ideetjes op doen.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 23:00

Saffier schreef:
Een ruimte van 4 bij 3 zou ik twee stukken van 3 meter nemen (gezien het twee meter breed is, en je zo minder snij verlies hebt) dus ben je volgens mij 3x14 euro kwijt.
Maar dat is dan alleen voor het vinyl, dan moet er nog lijm bij en afhankelijk van of je het zelf kunt leggen ook nog loon.

Dan heb je toch 2 stukken van 2x3 meter? Is volgens mij 6x14 euro dus klopt je berekening.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 00:17

Manzano, ben benieuwd of het jullie gelukt is!?

Jildau, misschien dat je voor zon klein stuk kunt kijken of je iets op marktplaats kunt vinden?!
En bijvoorbeeld waren wij laatst bij de Kwantum en daar hadden ze een paar rollen 'rest' vinyl voor een heel aantrekkelijk prijsje! Voor kleine oppervlaktes kun je dit los leggen en heb je dus ook geen lijn nodig.

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 01:12

Yv_ schreef:
Mijn god... Wat een kleuren :')... Wat hebben die mensen wel niet gedacht? 6 jaar in zo'n schreeuwende bende! Pfff... Maar inderdaad, zoals iemand al zei hier: je zal wel snel verschil merken hahaha!!
Is er geen andere constructie mogelijk dan een paal als steunpunt? Zou je eens een foto vanaf de andere kant willen maken, ben erg benieuwd waar die nou in de kamer zit..

Nu ben ik erg benieuwd naar dat behang, Luce :D.

Zodra ik de sleutel heb volgen de foto's ^^

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 07:21

Jeeeeetje wat een vrolijkheid al die kleuren...perfecte recept voor migraine zou ik zeggen! Dat wordt flink schuren en kwasten. Ben heeeeel benieuwd naar de metamorfosefoto's! Gefeliciteerd met jullie huis!

Bij ons zitten de tegels inmiddels op de badkamermuur!!! vandaag wordt de vloer gedaan, en dan nog alles voegen. Gisteravond de vloer en ondervloer (en plinten) gehaald en in het huis gelegd. Morgen beginnen ze met leggen. Dan wordt het steeds meer "huis"!

Ik heb een paar foto's maar door flits enzo is het slecht te zien...toch een kleine impressie:

Afbeelding
eerst moest het hele pallet laminaat in de auto (van mijn vader....)
Afbeelding
dat ging uiteindelijk nét

Afbeelding
dan de badkamer...erg veel flits, dus moeilijk te zien. Er lopen twee banen vloertegel tussen. Degene die je op de foto ziet, en nog eentje, die ik niet op de foto kreeg :D Waar die baan zit, komt ongeveer de afscheiding douchewand (glazen) aan de tegenovergestelde muur. (Snappen jullie m nog?)

Afbeelding
de binnendeuren zitten er inmiddels ook in! Kleur komt niet goed tot zijn recht, is echt witwit. Ik vind ze iig erg gaaf.

Nou ja...een soort sneakpreview dus, want er was erg weinig licht (was 10 uur) en met flits is het gewoon niet goed te zien helaas...)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:19

Jildau schreef:
Inderdaad dat zag ik ook dat die laminaat tegels duur waren..

Hebben mooi vinyl gevonden alleen er staat 14 euro per strekkende meter en het is 2 meter breed. Ik zal wel heel blond zijn maar wat kost het dan als je een ruimte van 4 bij 3 hebt? Ik kom uit op 84 euro of reken ik dan heel verkeerd. Kan me niet voorstellen dat het zo goedkoop is.

Weet je zeker dat het 2 meter breed is? Rare breedte, meestal is het 3 of 4 meter.
Ik zou dat zelf niet doen, dan heb je een naad midden in je keuken. Als je vinyl niet verlijmt of anders vastmaakt (plintje) dan valt er allemaal viezigheid tussen en onder.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 13:16

Nog even een foto'tje spammen van het canvasje dat ik van Winnie heb laten maken <3

Afbeelding

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 13:32

mooi canvas! <3