Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shantal

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:22

Ja das weer makkelijk van vrijgezel zijn. :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:31

:+ Een 'badkamer' op de overloop!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:47

Mootje, das wel heeeel apart hihi
Kwestie van een gipswandje en je zit mooi afgeschermd hihi

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:57

Nicolletje: Oh, ik ben zo'n aardig persoon :') hahahaha!!
Ja kijk, dat is een beetje het probleem met die vouwgordijnen.. Zo aan de binnenkant van het huis is het leuk, maar als je dan van buiten naar binnen kijkt, zie je die touwtjes zitten waardoor ze omhoog en omlaag kunnen zeg maar. Nou moet ik zeggen dat ik deze uit jouw voorbeeld wel mooi vind, maar zie zo 123 ook geen touwtjes lopen.. Misschien dat dat ook wel varieert per merk/prijsklasse oid? Heb me er nog niet helemaal in verdiept, omdat ik dus walg van die touwtjes en ik mijn geld dan liever aan bijv. plissés besteed :D.

Vinyl.. Ik heb het gehad in mijn oude slaapkamer bij mijn ouders.. Vond het vreselijk! Raar zacht, maar toch ook weer hard spul. Ik kon er niet aan wennen. Maar het is wel geluidsdempend en ik denk voor hondeneigenaren echt een verademing :j.

Lekker fleurig huis in je profiel Ditano! Woon je daar nog steeds?

Mooie grote keuken van je plaatje Mootje, ik vind de kleur alleen echt afgrijnselijk! Vind jouw eigen keuken veel mooier!

Leuk bed Sjantal! Heb je 'm van ongeduld ondertussen al gehaald of toch maar even wachten :D?

Leuk om terug te gaan naar je ouderlijk huis Nickytje. Aardig wat plannen zo te horen, maar gelukkig geen onmogelijke klussen. Ben heel erg benieuwd naar zo'n roze met witte keuken. Zou het zelf ontzettend gaaf vinden, roze is echt mijn kleurtje. Maar denk dat ik dan meteen weer alleen woon :'). Hij doogt gelukkig mijn knalroze accessoires al hahaha. Maarja, als-ie dat niet had gedaan, had ik 'm van harte welkom geheten om de schuur naar zijn wensen op te knappen en dan ook meteen zijn bed daar neer te zetten :P.
Heb nu wat op het oog, weet nu al dat vriendlief dat echt ver-schrik-ke-lijk gaat vinden :D. Even bedenken hoe ik ga vertellen dat dat ding binnenkort in de slaapkamer komt te staan. Gaat hierom <3
Afbeelding

Details:
Afbeelding

Gezien in de slaapkamer helemaal geen ornamenten oid te zien zijn, vind ik dat ik die stijl via dat make-up tafeltje terug moet brengen :D.

Uhm ja.. Badkamer zo op de overloop.. Niet helemaal mijn ding geloof ik ;).
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 05-07-12 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:59

ow Yv, dat is een geweldig kaptafeltje <3

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:01

Sorry, had de verkeerde neergezet. Vind van die andere de spiegel echt geweldig, maar deze heeft mooiere krullen. Trouwens te koop bij luxurypalace.nl . Wel aardig aan de prijs, maar had bijv. ook die van de ikea gezien en die vind ik echt verschrikkelijk. Antiek of oud en dan zelf opknappen heb ik allemaal geen zin meer in na die helse verbouwing :D.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:04

Zucht, in mijn volgende huis komt de Paris te staan!

Ik ben ook niet van het opknappen van meubels :=

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:07

Paris is ook gaaf he <3. Zat wel erg te twijfelen tussen die 2 (daarom had ik ook de verkeerde neergezet hahaha), wan Paris heeft een veel mooiere spiegel, maar minder krullen. Madrid heeft precies de krullen die ook in mijn spiegel boven de schouw zitten én iets meer laatjes.
Moeders komt net naar beneden gelopen: Oh! Gaaf! Heb je geld of moet je het ff van mij? Haha muts! Ik zei al: eerst die stukadoors betalen als ze van het weekend geweest zijn, dan gordijnen en dan die tafel. Al heb je best kans dat die tafel dus volgende week al geleverd gaat worden.. Heb een soort van gat in mijn hand :').

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:10

Ik ben handloos :') Zolang je het kan betalen is er toch niets aan de hand?
Arm vriendje, komt in een echt meidenhuis te wonen.... Alhoewel, hij heeft helemaal geen recht van spreken ;)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:22

hier zowel boven als beneden vinyl. novilon. expres de zware kwaliteit genomen ivm hond en katten.

het is makkelijk schoon te maken. dat wel. en het dempt het geluid goed. zelfs op een bovenwoning.
ik erger me alleen dood aan de gaatjes die erin zitten en komen. de kat hoeft z'n nagels maar uit te zetten of de gaatjes zitten erin. hond die even goed afremd en hup weer een paar krasjes. kind die een speeltje laat vallen of de stang van de stofzuiger en er zit weer een gaatje. hier ligt beneden een lichte "laminaat" look maar die gaatjes vallen echt op.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:25

*valt ff binnen*

Mootje schreef:

OMG! Hoe onhandig :+

Ik hou me ff een paar weken afzijdig. Al de nodige tegenslagen gehad, waarom ook niet :)) Ik zal over een paar weken foto''s plaatsen van 'voor' en 'na'.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:27

Yv_ @ hihi nee nog niet helaas.
Morgen eerst maar de deur halen.
En dan maar het bed,hopen dat hij in de auto past.

Want hij begint een aanhanger een klein beetje zat te worden, en dat is nog zacht uitgedrukt.
Hij wil nu zelfs met het volgende halen een caddy huren bij de dealer hihi.

Erg leuke kaptafel zeg.
Als ik er de ruimte voor had, dan had ik ook wel zoiets willen hebben.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:38

Oh ben benieuwd Rowo! Vlot het wel een beetje?

Hahahha nee hoor, dat tafeltje is om enige vrouwelijkheid in de slaapkamer te krijgen :P. Hij mocht als compromis het behang uitkiezen en er kOmen 3 stroken wit/grijs "noppenleer"-look behang. De rest in een lichtgrijze tint verven omdat mn boxspring een antraciet hoofdbord heeft en die verander je niet zo makkelijk :+.

Haha Shantal, dat geloof ik graag!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:40

Nee nog niet. Dakkapel wordt morgen afgerond, dakgoten komen eraan en de gashaard aangesloten (die is maandag al geplaatst, maar aansluiten moet helaas helemaal via buiten :\ ). Behang is eraf boven en de plafonds daar geschilderd. Meer kunnen wij nog niet, pas vanaf morgen.

Maar al met al veel tegenvallers en vooral kosten :$

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:40

Ik kies voor vinyl op de vloer, omdat het inderdaad tamelijk makkelijk te poetsen is.
En met 5 honden in huis, ook tamelijk vaak poetsen, helaas :)

In mijn vorige woning had ik beige vloertegels. Prachtig mooi, maar een regelrechte hel om ietwat
proper te houden :)

En de vinyl kan je tegenwoordig in zoveel leuke kleuren en motieven krijgen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:45

@Yv :j Yep daar woon ik nog steeds , beter gezegd kampeer ik op het moment := .

Geen problemen hier met het touwtje van de plisee , ik gebruik/verstel ze iedere dag .

Grootse plannen Nickytje ...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:46

Balen van de tegenvallers Rowo! Ik ben benieuwd hoe het gaat worden :)
Haha, de slaapkamer valt dus straks uit de toom Yv?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:58

rowo :(:) als het goed is en jullie straks gesetteld zijn, ben je het allemaal weer gauw vergeten!! Uiteraard erg benieuwd naar foto's! :)
Wij hadden vanavond ook nog even de kosten (o.a. keuken, badkamer incl. montage, vloer, muren, restant meerwerk) op een rijtje gezet en kregen daar toch weer even flink de kriebels van... Kan niet wachten tot de verhuizing achter de rug is, we er helemaal zitten en zeker weten dat alles goed rond komt :P

Héél apart die badkamer op de overloop, maar vind het wel erg vindingrijk :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:01

Die overloopbadkamer is trouwens de 2de badkamer :')
Huis is 140m2 groot met 4 slaapkamers...
Kentaro, valt tegen hè? De kosten van een nieuwbouwhuis!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:11

Vreemd, ik heb eigenlijk nooit krassen op vinyl? Ik vind het behoorlijk hufter Nicole-proof eigenlijk :j
Alleen zware meubels moest je niet zó verschuiven maar optillen.
Ik zou alleen twijfelen over 2 lagen vinyl over elkaar heen, dat wordt te zacht denk ik. Zakken je kastjes een halve centimeter naar beneden :D

Dat kaptafeltje is leuk :))

Rowo, balen en sterkte!

Mootje da's een Bruynzeelkeuken of niet? Ik heb dezelfde kastjes. Wil alleen in de toekomst mijn handgreepjes anders.

In Amsterdam heb je woningen (rondom het Amstelstation bijv.) die nooit een douche hebben gehad. Mijn oude huisje had volgens mijn vader ook geen douche vroeger. Badderen in de teil :D
Dus zijn er op de meest vreemde plekken douches gebouwd.
In Amsterdam bij toenmalige vrienden douchte ik in een hoekje in de slaapkamer :=

In mijn oude huisje douchte ik onder de trap. Vonden mensen ook weleens bizar.
Je kon je er niet omkleden bijvoorbeeld, het was heel klein. En het zat in de gang op weg naar de keuken. Je kon evt zelfs gewoon doorkletsen met degene die in de woonkamer zat :')

Toen ik nieuw dubbbel glas in de deur kreeg via de woningbouw (wel meer huur betalen :$ ) kreeg ik ineens helder glas! In plaats van matglas (van dat bewerkte met die wolkjes)
Ik heb toen de woningbouwmeneer laten komen: Kijk meneer, ik douche hierrrrr.... en als de krantenjongen komt ziet hij mij zo staan!
De woningbouwmeneer vond dat ik groot gelijk had omdat ik niet van te voren was geinformeerd (anderen hadden niet geklaagd want die hadden de douche ergens anders of geen dubbel glas genomen) en ik kreeg mijn wolkjesglas :D
Die vent die het kwam plaatsen was sjacherijnig joh, erom := volgens mijn vriend is dat glas in thermovariant rete-duur :=

Een vriendin van mij heeft geen deur in de badkamer laten maken. Ze woont alleen, heeft 1 slaapkamer met daar in/naast de badkamer.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:14

Echt hoor!!
Ik ben ook iemand van het moet gelijk goed! Ga niet nu eerst iets goedkoops op de vloer leggen, om het er over een paar jaar weer uit te halen en te vervangen voor iets anders!
Maar alles moet nu in 1x. En met alles waar je het over hebt, praat je gelijk over honderden euro's en niet over een paar tientjes :P
dingen als zonwering, gordijnen e.d. kunnen uiteraard later ook, maar keuken, vloer, badkamer, muren, trap moeten toch echt voordat de meubels over gaan :)

Nicol, toch zou ik wel voor een deur in de badkamer kiezen. Het scheelt zoveel vocht in huis!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:21

Ik weet het Kentaro, wij zitten er ook mee. Dat is altijd lastig. Succes :D
Wij hebben dan een oud huis, ipv. nieuwbouw.
De meeste mensen hadden hier & daar een kwastje erover gedaan en klaaaaar. Maar wij willen niet nu alles zo-zo en ons dan tijdenlang ergeren aan dat het eigenlijk maar half is gedaan.
En terwijl je verbouwt komt er van alles naar boven (of beter: het stuc naar beneden :( ) en dan denk je ook niet: kak, ik verf er wel overheen :7

Mensen verbazen zich dat het zo lang duurt allemaal, maar echt pfff álles moet gewoon gerepareerd, vervangen enz.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:23

Dat is met een oud huis natuurlijk veel erger! Als je aan het een begint, komt het ander naar voren :P En dan ligt het er aan of je zelf handig bent of handige mensen in je omgeving hebt, want als je alles moet laten doen, is het helemaal niet meer te betalen!
Maar als het straks klaar is, is het wel helemaal naar je zin en hoef je er voorlopig niets meer aan te doen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:27

Nicolle, ik heb inderdaad een bruynzeelkeuken (helaas)... Wat een prutsers zijn dat zeg!
In Amsterdam heb je veel young Professional huizen met een douchecel in het hoekje van je slaapkamer :')
Haha, dat verhaal van dat glas in de deur _O-
Vinyl zou ik zelf nooit voor kiezen, ik associeer dat met sportschool / school / ziekenhuis / tandarts!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:56

Mootje schreef:
Vinyl zou ik zelf nooit voor kiezen, ik associeer dat met sportschool / school / ziekenhuis / tandarts!

denk dat je in de war bent met linoleum ;)
dat ligt in scholen, ziekenhuizen enz.
vinyl zal het op die lokaties niet lang uithouden.