[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:38

Volgens mijn collega's zou het niet moeten kunnen bij een I phone. Ik hou hem inderdaad ook maar amper tegen mijn hoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:52

Nou mij is het ook nog nooit gelukt, als ik de telefoon stil hou tijdens het bellen, dan gaat het scherm ook op zwart, moet hem dan bewegen als ik het menu te zien wil krijgen met bijv: luidspreker, toetsen etcetera

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:43

Weet iemand toevallig een goed (gratis als het kan) tekenprogramma voor op de iPad?

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:48

Hallo allemaal, ik heb een (misschien beetje domme) vraag over iTunes, en ik denk dat ik die hier het beste kan stellen. :)

Vrijdag is mijn laptop gecrasht, en daarbij is helaas ook mijn volledige iTunes-bibliotheek verloren gegaan. Heb helaas geen back-up gemaakt, dus ben nu echt alles kwijt (harde, maar goede les voor de volgende keer). Nu heb ik vandaag mijn nieuwe laptop opgehaald, en wil ik graag daar mijn iTunes-bibliotheek weer op hebben.
Moet ik dan alle nummers/albums weer handmatig toevoegen, of werkt het ook als ik mijn iPod synchroniseer met m'n nieuwe laptop, dat al mijn muziek en boeken weer in iTunes terecht komen? Of 'maak' ik dan juist weer m'n hele iPod leeg?

Hopelijk is hier iemand die het antwoord weet. In ieder geval alvast bedankt! :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:36

Je kan niet vanaf je iPod naar je laptop synchroniseren. Alleen andersom. Enkel de dingen die je in de Store hebt gekocht zullen er nog steeds zijn. De rest niet.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:39

Oke, dan wordt het dus heen en weer slepen met stapels cd's.

Bedankt voor je antwoord! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 00:06

Niet je hele verhaal gelezen, maar er zijn wel
Programma's waarmee je liedjes van iPod kunt overzetten naar de pc!

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:35

Neem tenminste even de moeite om de berichten boven je te lezen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:18

Ik zal even uitgebreider reageren.
Maar sychroniseren kan niet, klopt. Maar er zijn wel programma's te vinden, waarmee je de liedjes van je iPod naar de pc kunt overzetten, en dan staan ze daarna vervolgens zo in iTunes.
Wat het beste programma is weet ik niet, ik had er uiteindelijk 1 gevonden, maar dan moest je de liedjes 1 voor 1 aanklikken en overzetten. Maar er zouden ook programma's moeten zijn die het sneller kunnen.

En chrissie, ik las even snel, en heb ook snel gereageerd want ik moest weg. Maar had het bericht van het kan niet, gelezen. En daar reageerde ik even snel op. Vind je bericht, door de smiley niet erg vriendelijk overkomen. Mocht je daar nog iets over te zeggen hebben, dan mag je mijn pb-box opzoeken.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:35

Ik vond ook dit op internet:

"Sluit de Ipod aan, ga naar de schijf via deze computer. Kies Extra's - Mapopties en dan ergens de optie Verborgen mappen en bestanden weergeven.
Dan komt er een map tevoorschijn genaamd Music - daarin staat alle muziek op je Ipod."

Ik geloof dat het wel kan, ik heb het ook een keer gedaan geloof ik. Maar weet niet meer hoe 8)7

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:44

Okee bokkers, ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik ben echt te blond hiervoor :P
Ik heb sinds vandaag een nieuwe telefoon, iPhone4S. Hiervoor had ik de 3GS, echter omdat ik de ballen snap van iTunes heeft mn oude 3GS zelden mijn laptop van dichtbij gezien :') Maargoed, ik wil eigenlijk wel heel graag mn contacten en apps over zetten van de 3GS naar de 4S en dus heb ik dat ellendige iTunes toch maar weer geopend. Maar hoe nu verder, want ik heb echt geen flauw idee wat te doen. Ik heb al gegoogled, maar ik snap het gewoon allemaal niet :o

Is er iemand die deze iTunes dummy een schop in de goeie richting wil geven?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:48

Reservekopie maken en dan nieuwe iPhone eraan en dan vraagt ie bij installatie of je vanaf een reservekopie er op wil. Zoiets was het geloof ik. Wijst zich vanzelf. Reservekopie maak je geloof ik door met rechter muisknop in iTunes op je telefoon te klikken en dan staat er 'maak reservekopie' ofzo.
Doe dit nu allemaal uit mijn hoofd maar volgens mij was het zoiets.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:53

O Polivy, dat zou geweldig zijn!
Reservekopie maken heb ik in ieder geval gedaan :j Nu maar kijken wat er gebeurd als ik mn nieuwe ikTelefoon eraan hang :P

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 00:54

Heb vandaag de nieuwe update voor drawsomething gedaan, hoera, hij kan in het Nederlands!
Nou ben ik met iemand een nieuw spel begonnen en staan de te tekenen woorden ook in het Nederlands. Alleen de bestaande spellen blijven Engels. Weet iemand hoe je dat aan kunt passen of moet ik echt een nieuw spel beginnen?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:22

Oh god, ik voel de bui al weer helemaal hangen.
WhatsApp had kuren sinds lieve meneer van de T-Mobile shop gister zonder enig pardon m'n Simkaart eruit gerukt had ... en nu wil ik 'm opnieuw installeren ligt ie al 5 minuten ongeroerd 'waiting' WhatsApp opnieuw te installeren. Als hij 't niet doet word het geen AngryBirds maar AngryPhones ^)

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:03

Courses schreef:
Oh god, ik voel de bui al weer helemaal hangen.
WhatsApp had kuren sinds lieve meneer van de T-Mobile shop gister zonder enig pardon m'n Simkaart eruit gerukt had ... en nu wil ik 'm opnieuw installeren ligt ie al 5 minuten ongeroerd 'waiting' WhatsApp opnieuw te installeren. Als hij 't niet doet word het geen AngryBirds maar AngryPhones ^)

En.. is het gelukt?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:58

Kan iemand nog eens in dummy-stapjes uitleggen hoe je een eigen ringetone maakt? Dus zeg maar een bestaand mp3tje omzet naar ringetone?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:53

Denk dat je daar wel eerst een app voor zult moeten hebben ...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:36

Nee want ze hebben het op mijn telefoon al gedaan maar ik weet niet meer hoe -O-

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:45

Ik weet alleen hoe je het kan doen via itunes, en dan weer syncen met je telefoon.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:00

Ja precies, dat verhaal in Jip en Janneke taal graag :D

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:12

Maar dat is dus niet op je telefoon maar ik ga het even voor je typen! :)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:16

Stap 1: Kies een liedje.
Stap 2: Rechtermuisknop en ga naar info, klik op opties ( 3e hokje van rechts )
Stap 3: Vink de begintijd aan en type waar je de ringtone wilt laten beginnen, bijvoorbeeld 0:00
Stap 4: Vink de eindtijd aan en type waar je de ringtone wilt laten eindigen, bijvoorbeeld 0:30 ( De ringtone kan maximaal 30 seconden duren ) En druk op ok
Stap 5: Ga naar het liedje en doe de rechtermuisknop en klik op Maak AAC versie aan. Nu komt er een extra nummer in je itunes lijst nl dit nummer van 30 seconden
Stap 6: Ga naar het originele nummer en haal de vinkjes weer weg ( Rechtermuisknop, toon info, opties, vinkjes van eindtijd en begintijd weg halen )
Stap 7: Sleep het bestandje van 30 seconden naar je bureaublad
Stap 8: Ga in de titel staan van het liedje, dan zie je de titel van het nummer eindigend op M4A, verander deze A in een R, Gewoon door de A de wissen met je backspace knop en een R te typen. Dan zeg je op ok.
Stap 9: Ga weer naar itunes en verwijder het liedje van 30 seconden uit je lijst.
Stap 10: Ga naar je bureaublad en sleep de versie naar itunes om het te openen.
Stap 11: Nu komt hij als het goed is in iTunes linksboven bij beltonen te staan.
Stap 12: Synchroniseer de beltonen en klaar is kees!

Nog vragen? Stel ze gerust

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:28

Super!!! Dankjewel!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 20:42

Ik maak op dit moment gebruik van mijn persoonlijke hotspot via mijn laptop en vraag me af of iemand weet of dit extra internetkosten met zich meebrengt dan internetten op mn iPhone zelf? :)

Persoonlijke hotspot is dat je je iPhone met het usb-kabeltje aansluit op je laptop, en dan via de laptop kan internetten op de 3g verbinding van je iPhone ;)